cr-icon

چین لینکChainlink (LINK)

-1.49%
952,432

نمودار قیمت نمودار قیمت لحظه ای در بازار جهانی

در حال بارگذاری، صبر کنید

خرید و فروش چین لینک با شبکه های BSC,BNB,ETHدر کافه ارز امکان پذیر است و انتقال ارز به صورت آنی (اتوماتیک) انجام می شود.

 تومان تومان

چین لینک چیست ؟

ارز دیجیتال چین لینک با نام لاتین Chainlink و علامت انحصاری LINK یک ارز دیجیتال است که در تاریخ 1396-06-29 لانچ شده و آخرین بار در تاریخ 1403-01-30 به روز رسانی شده است . این ارز ر رتبه 23 بازار قرار دارد و ارزش کل بازار آن حدود 7,721,261,031 است. هر واحد چین لینک در این لحظه با قیمت 13.912 دلار و با احتساب نرخ تتر 67490 تومان مبلغ ریالی آن معادل 952,431 تومان می باشد. حجم معاملات روزانه چین لینک میزان 387,262,741 است. قیمت چین لینک در 7روز اخیر % -24.38 و در ۲۴ ساعت اخیر % -1.49 و در 1 ساعت اخیر % -0.72 تغییر کرده است.

اطلاعات بازار

ارزش بازار چین لینک

7,721,261,031

تغییرات ۱ ساعته

-0.72%

تغییرات ۲۴ ساعته

-1.49%

تغییرات ۷ روزه

-24.38%

ارزهای ترند بازار

نمایش همه

معرفی چین لینکهر آنچه که درباره چین لینک باید بدانید

خرید چین لینک 

چین‌ لینک با نام اختصاری LINK یک ارز دیجیتال و پلتفرم مبتنی بر بلاکچین است که امکان برقراری ارتباط شرکت‌های غیربلاکچینی با پلتفرم‌های بلاکچینی را فراهم می‌سازد. چین لینک، یک برنامه واسطه به شمار می‌رود که قراردادهای هوشمند مبتنی بر بلاک‌چین را با داده‌های خارجی پیوند می‌دهد؛ برای مثال تعامل قراردادهای هوشمند با قیمت سهام بورس یا امتیازات فوتبال! یکی از روش‌های پرداخت ارزی بین المللی، خرید و فروش ارزهای دیجیتال است. بنابراین امروز، در کافه ارز به معرفی ارز Chainlink می‌پردازیم و اهداف و ویژگی‌های آن را نیز با یکدیگر مرور خواهیم کرد

ارز دیجیتال چین لینک چیست؟

چین لینک یک ارز دیجیتال به نام LINK دارد که برای پرداخت پاداش به اپراتورهای شبکه یا به عنوان توافق‌نامه قراردادهای هوشمند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. چين لينك بیشتر به نام یک شبکه اوراکل (Oracle) غیر‌متمرکز یا یک لایه انتزاعی بلاک‌چین، معروف است. 

ارز ديجيتال چين لينك برای انجام محاسبات داخل یا خارج از زنجیره، از فناوری بلاک‌چین استفاده می‌کند. علاوه بر این، شبکه چین لینک از قراردادهای هوشمند ترکیبی (Hybrid Smart Contracts) نیز پشتیبانی می‌کند. در حقیقت، چین لینک با استفاده از قراردادهای ترکیبی، کدهای موجود در زنجیره را با زیرساخت‌های اطلاعاتی خارج از زنجیره ادغام می‌کند.

 کسب‌و کارهایی که از ارز چین لینک استفاده می‌کنند، می‌توانند به شبکه‌ اکثر پلتفرم‌ها مانند اتریوم و سولانا دسترسی داشته باشند.

بلاکچین ارز Link بر روی پلتفرم اتریوم میزبانی می‌شود و از پروتکل اثبات سهام استفاده می‌کند. چین لینک یک پروژه منبع باز است به این معنی که تمام افراد می‌توانند به کدهای آن دسترسی داشته باشند.

ویژگی‌های ارز دیجیتال لینک چین

بلاکچین ارز دیجیتال Link، امنیت داده‌های ورودی، داده‌های خروجی و محاسبات شبکه را تضمین می‌کند. از ویژگی‌های دیگر شبکه چینی لینک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از فیدهای اطلاعاتی غیر‌متمرکز؛ اطلاعات از منابع مختلف و با امنیت بالا گردآوری شده و برای استفاده در قراردادهای هوشمند ترکیبی، پردازش می‌شوند
  • فراهم‌سازی منابع تصادفی قابل تایید؛ برنامه‌هایی نظیر بازی‌های کامپیوتری که به مقوله اعداد تصادفی رمزنگاری نیاز دارند، بهتر است از شبکه چین لینک استفاده کنند.
  • فعال‌سازی اتوماسیون؛ قراردادهای هوشمند شبکه چین لینک این امکان را در اختیار کسب‌ و کارهای مختلف قرار می‌دهد تا عملکردهای حیاتی و رویداد محور را به صورت اتوماتیک انجام دهند.
  • پشتیبانی از تعامل‌پذیری بلاک‌چین‌های مختلف؛ ارز دیجیتال چین لینک برای تبادل پیام، توکن و فعالیت‌های دیگر، بلاکچین‌های مختلف را به یکدیگر متصل می‌کند.

تحلیل ارز دیجیتال چین لینک 

چين لينک ارز دیجیتال شبکه Chainlink است. در حقیقت چین لینک یک شبکه اوراکل غیرمتمرکز است که در سال 2017 راه‌اندازی شد. اوراکل‌ها، سرویس‌هایی هستند که بلاک‌چین را به شبکه‌های خارجی متصل می‌کنند. بدین‌ترتیب، اجرای قراردادهای هوشمند بر اساس ورودی و خروجی بلاکچین، امکان‌پذیر خواهد شد.

اگرچه اوراکل‌های قدیمی به صورت متمرکز فعالیت می‌کردند، چین لینک به واسطه قراردادهای هوشمند ترکیبی، جابجایی داده به درون یا خارج از بلاک‌چین را به صورت غیر‌متمرکز انجام‌ می‌دهد. شبکه چین لینک از توکن LINK برای اعطای پاداش به اپراتورها استفاده می‌نماید. اپراتورهای شبکه، دیتا را از فیدهای خارج از زنجیره بازیابی کرده و قالب آن‌ را به فرمتی قابل خوانش و دسترسی تبدیل می‌کنند. علاوه براین، اپراتورهای شبکه وظیفه انجام محاسبات خارج از زنجیره را نیز برعهده دارند.

شبکه اوراکل غیرمتمرکز پلتفرم چین لینک، از مجموعه‌ای از نودها تشکیل شده است که همگی به پروتکل‌های تنظیم‌شد، پایبند هستند. نودهای شبکه چین لینک می‌بایست سپرده‌گذاری (Staking) انجام دهند، به این معنی که مقدار مشخصی از توکن‌ Link را در شبکه قفل نمایند.

رمز‌ ارز چین لینک، اجازه مبادله با سیستم‌های خارج از زنجیره را در اختیار بلاک‌چین قرار می‌دهد. علاوه بر این، تبادل اطلاعات بین بلاک‌چین و سیستم‌های خارج از زنجیره، به صورت غیر‌متمرکز و با امنیت بسیار بالا انجام می‌شود. بنابراین، شبکه اوراکل،+ کاربرد بسیار زیادی در حوزه کریپتوکارنسی دارد.

برای مثال، ارز دیجیتال چین لینک برای توزیع عادلانه توکن‌های غیر‌مثلی (NFT)، منابع ذخیره شده در بازی‌های کامپیوتری و سهولت در تنظیم مجدد ذخایر توکن‌های دیجیتالی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تفاوت چین لینک با اتریوم 

شبکه چین لینک، به نوعی، یک مکمل برای پلتفرم اتریوم و بلاکچین‌های دیگر محسوب می‌شود. در حقیقت، چین لینک امکان تعامل پروژه‌های اتریومی و داده‌های خارج از زنجیره را در امنیت کامل فراهم می‌کند. البته، توکن LINK بر بستر پلتفرم اتریوم ساخته شده است، بنابراین از قوانین پروتکل اتریوم تبعیت می‌کند.

توکن‌های اتریوم را می‌توان برای خریدهای روزمره، ساده‌سازی قراردادهای هوشمند و پرداخت پاداش به ماینرهای شبکه، مورد استفاده قرار داد. در طرف دیگر، توکن LINK تنها برای پرداخت پاداش به نودهای شبکه قابل استفاده است.

آینده ارز دیجیتال چین لینک

وایت پیپر ارز دیجیتال لینک در سال 2017 توسط سرگی نظروف (Sergey Nazarov)، استیو الیس (Steve Ellis) و آری جولز (Ari Juels) تنظیم شد. سپس شبکه Chain Link در سال 2019 شروع به کار کرد. رمز ارز لینک، یک توکن ERC-20 محسوب می‌شود، بنابراین با قراردادهای هوشمند و رمز‌ارزهای مبتنی بر اتریوم نیز قابلیت همکاری و سازگاری دارد. 

پروژه‌های دیفای، کلید موفقیت چین لینک در آینده هستند. به عبارت دیگر، با افزایش محبوبیت دیفای، چین لینک نیز ارزشمند خواهد شد. البته پیش‌بینی‌های مربوط به رشد یا عدم رشد چین لینک، کاملاً با یکدیگر تفاوت دارند اما تحلیل‌گران معتقدند که با اضافه‌نمودن پروژه‌های جدید و تثبیت کامل موقعیت قانونی، افزایش قیمت مفیدی را تجربه خواهد کرد.

استخراج ارز چین لینک

رمز ارز چین لینک، بر اساس الگوریتم‌های اثبات کار فعالیت می‌کند. در واقع، توکن‌های لینک، با کمک دستگاه‌های ماینر ساخته می‌شوند. برای استخراج چین لینک باید توان محاسباتی دستگاه ماینر و میزان برق مصرفی را در نظر داشت. بهترین دستگاه برای استخراج چین لینک، دستگاه ASIC است که تنوع بسیار زیادی دارند و توان خروجی آن‌ها به سرعت هش ریت (Hash Rate) بستگی دارد.

کیف پول چین لینک 

کیف پول‌های بسیاری از ارز دیجیتال چین لینک پشتیبانی می‌کنند که در ادامه برخی ار معتبر‌ترین آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

  • کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)
  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس (ledger Nano X)
  • کیف پول کوین باکس (Coinbox)
  • کیف پول موبایل کوینومی (Coinomi)
  • کیف پول موبایل لومی (Lumi)

قیمت ارز چین لینک 

رمز ارز چین لینک با ارزش بازار حدود 3.5 میلیارد دلار و دردست داشتن 0.35 درصد از بازار، جایگاه 22 رمز‌ارزهای برتر را در اختیار دارد. بالاترین قیمت ارز دیجیتال چین لینک در تاریخ 10 ماه می سال 2021 (20 اردیبهشت سال 1400) معادل 52.40 دلار بود که در حال حاضر اختلاف بسیاری با آن زمان دارد. برای اطلاع از قیمت لحظه ای چین لینک، به صفحه اختصاصی آن در وب‌سایت یا اپلیکیشن کافه ارز مراجعه کنید.

خرید چین لینک

چین لینک به دلیل اهداف پروژه خود، پتانسیل زیادی برای رشد و افزایش قیمت دارد. تعداد توکن‌های در گردش لینک چین، 496 میلیون واحد بوده و تعداد کل توکن‌ها نیز 1 میلیارد خواهد بود. برخی تحلیل‌گران معتقدند که اکنون بهترین زمان برای خرید ارز دیجیتال چین لینک است. نحوه خرید ارز دیجیتال چین لینک بسیار ساده است، شما با عضویت در کافه‌ارز و گذراندن مراحل احراز هویت، می‌توانید به راحتی خرید و فروش چین لینک را انجام دهید.

سوالات متداول کاربران پاسخ به متداول‌ترین سوالاتی که در ذهن دارید

ارز دیجیتال چین لینک با نام لاتین Chainlink و علامت انحصاری LINK یک ارز دیجیتال است که در تاریخ 1396-06-29 لانچ شده و آخرین بار در تاریخ 1401-01-20 به روز رسانی شده است
در کافه ارز سفارشات ارز دیجیتال چین لینک به صورت آنی انجام می شود
خیر، کافه ارز تنها فی انتقال شبکه چین لینک را از میزان وارد شده شما کسر می کند
بله، طبق درستور مقامات قضایی همه سفارشات مالی و ارزی چین لینک با احراز هویت کاربر انجام می شود

دیدگاه های شما

دیدگاه