cr-icon

ریپلXRP (XRP)

-5.76%
39,808

نمودار قیمت نمودار قیمت لحظه ای در بازار جهانی

در حال بارگذاری، صبر کنید

خرید و فروش ریپل با شبکه های BSC,XRP,BNB,ETHدر کافه ارز امکان پذیر است و انتقال ارز به صورت آنی (اتوماتیک) انجام می شود.

 تومان تومان

ریپل چیست ؟

ارز دیجیتال ریپل با نام لاتین Ripple و علامت انحصاری XRP یک ارز دیجیتال است که در تاریخ 1402-05-20 لانچ شده و آخرین بار در تاریخ 1403-01-09 به روز رسانی شده است . این ارز ر رتبه 6 بازار قرار دارد و ارزش کل بازار آن حدود 471,948 است. هر واحد ریپل در این لحظه با قیمت 0.629 دلار و با احتساب نرخ تتر 62390 تومان مبلغ ریالی آن معادل 39,808 تومان می باشد. حجم معاملات روزانه ریپل میزان 10,620 است. قیمت ریپل در 7روز اخیر % -11.38 و در ۲۴ ساعت اخیر % -5.76 و در 1 ساعت اخیر % -1.07 تغییر کرده است.

اطلاعات بازار

ارزش بازار ریپل

471,948

تغییرات ۱ ساعته

-1.07%

تغییرات ۲۴ ساعته

-5.76%

تغییرات ۷ روزه

-11.38%

ارزهای ترند بازار

نمایش همه

معرفی ریپلهر آنچه که درباره ریپل باید بدانید

ریپل؛ در یک نگاه

ریپل (Ripple) یک تکنولوژی است که در عین واحد به عنوان ارز دیجیتال و شبکه پرداخت دیجیتالی شناخته می‌شود. هدف اصلی ریپل این است که همانند پلتفرم سوییفت (Swift) که در شبکه بانک‌‌ها استفاده می‌شود، به عنوان یک شبکه پرداخت بین‌المللی و سیستم انتقال وجه، فعالیت داشته باشد.

فرآیند استخراج ارز دیجیتال XRP به پایان رسیده است به این معنی که کل 100 میلیارد واحد آن در سال 2013 توسط کمپانی ریپل وارد بازار شده است. هدف از تولید این توکن این است که به عنوان یک مکانیزم واسطه برای تبادل دو ارز یا فعالیت بین دو شبکه از آن استفاده شود. 

ریپل برای تایید و اعتبارسنجی تراکنش‌ها، به جای استفاده از فرآیند ماینینگ، از یک مکانیزم اجماع (Consensus) که توسط سرورهای متصل به شبکه بانکی کنترل می‌شود، استفاده می‌کند. تراکنش‌های انجام شده در بستر ریپل در مقایسه با بیت کوین، انرژی کمتری مصرف کرده و در کسری از ثانیه با نرخ کارمزد پایین‌تر انجام ‌می‌شوند.

ریپل بر روی یک پلتفرم منبع باز و همتا به همتای غیرمتمرکز فعالیت دارد. شبکه ریپل، امکان انتقال هر نوع دارایی مثل دلار، یورو و رمزارز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ریپل یک شبکه پرداخت جهانی است که از شبکه‌های بانکی پشتیبانی می‌کند. محصولات این شرکت که رمزارز XRP نیز یکی از آن‌ها است، با سرعت‌بخشی به فرآیند تبدیل ارزهای مختلف به یکدیگر، تحولی عظیم در سیستم پرداخت آنلاین ایجاد کرده است.

فعالیت ریپل به عنوان یک هاوالا (Hawala)

هاوالا یک سیستم حواله پول غیررسمی است که در خارج از شبکه بانکی فعالیت دارد. برای درک فعالیت ریپل به عنوان یک هاوالا، فرض کنید که دو طرف یک معامله، هر کدام از یک شبکه دلخواه برای دریافت یا ارسال پول استفاده کنند. آنگاه ریپل در این بین نقش یک سرویس انتقال وجه دیجیتالی را بازی می‌کند. برای درک بهتر این موضوع کافی است نگاهی به شبکه بانکی کشور بیاندازیم، زمانی که شما قصد انتقال وجه از حساب خود در یک بانک (مثلا صادرات) به یک حساب در بانکی دیگر (مثلا ملی) را داشته باشید، انتقال وجه آنی در بستر شبکه شتاب انجام بگیرد؛ بدون آن‌‌که پول فیزیکی در این میان جابجا شود. در حقیقت ریپل هم به عنوان یک شبکه شتاب ایفای نقش می‌کند.

ریپل برای ایجاد اعتماد بین طرفین معامله از یک ابزار به نام Gateway یا همان درگاه استفاده می‌کند. درگاه در اصل یک واسطه اعتباری است که دارایی‌‌ دیجیتال را از آدرس‌های عمومی دریافت یا به آن‌ها ارسال می‌کند. تقریباً، تمامی افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند برای حفظ نقدینگی و اعتبارسنجی تراکنش‌ها، در شبکه Gateway ثبت نام نمایند.

رمزارز XRP

رمزارز ریپل به عنوان یک پل ارتباطی میان ارزهای دیگر، وارد عمل می‌شود. این ارز دیجیتال هیچ تفاوتی میان ارزهای فیات و کریپتوکارنسی قائل نمی‌شود و همین امر مبادله ارزهای مختلف با یکدیگر را بسیار آسان می‌کند. در اکوسیستم ریپل، هر ارز، درگاه مخصوص به خود را دارد. برای مثال درگاه‌هایی مانند CADBluzelle، BTCbitstamp و USDsnapswap بر روی پلتفرم ریپل اجرا می‌شوند.

برای مثال فرض کنید، فردی می‌خواهد انتقال وجه برای شما انجام دهد و شما از او می‌خواهید که به جای پول فیات برای شما بیت کوین ارسال کند. با کمک پلتفرم ریپل، نیاز نیست که آن شخص حتما بیت کوین در حساب خوب داشته باشد بلکه می‌تواند دلار آمریکا به درگاه خود ارسال کند، و شما بیت کوین از درگاه خود برداشت کنید. تنها یک درگاه برای انجام تراکنش نیاز است بلکه می‌توان از چندین درگاه استفاده کرد تا در نهایت، زنجیره‌ای از اعتماد بین کاربران شبکه شکل گیرد.

ریپل چگونه کار می‌کند؟

ریپل مانند بیت کوین و یا اتریوم بر اساس الگوریتم‌های اثبات کار و یا اثبات سهام کار نمی‌کند. درعوض، تراکنش‌‌های موجود در شبکه و موجودی حساب کاربران بر اساس پروتکل اجماع انجام می‌شود. این پروتکل با بهبود بخشیدن به یکپارچگی سیستم، از دوبار خرج کردن یا همان Double Sending جلوگیری می‌کند.

اگر یک کاربر ریپل تراکنشی (به مبلغ 100 دلار) را با چندین درگاه انجام دهد ولی سعی در ارسال همان 100 دلار به درگاه‌های سیستم را نیز داشته باشد، تمام تراکنش‌‌ها به جز تراکنش اول حذف می‌شوند. در حقیقت، این موضوع که کدام تراکنش اول اجرا شود توسط مکانیزم اجماع انجام می‌پذیرد؛ تایید تراکنش‌ها، به صورت فوری و کمتر از چند ثانیه انجام می‌شود.7

پیشرفت‌های شبکه ریپل

ریپل تمام نقص‌های موجود در شبکه بانکی را شناسایی کرده و آن‌ها را در بستر پلتفرم خود برطرف کرده است. اگرچه ریپل میلیون‌ها تراکنش را مدیریت می‌کند اما تایید آن‌‌ها حداکثر چند ثانیه طول می‌کشد. نرخ کارمزد شبکه ریپل در مقایسه با بانک‌‌‌ها بسیار پایین است؛ کارمزد استاندارد برای انجام معاملات 0.00001 XRP است.

قیمت ریپل

ریپل در حال حاضر با ارزش بازار حدود 23 میلیارد دلار در رتبه ششم بازار قرار دارد. بالاترین قیمت ارز دیجیتال ریپل در تاریخ 14 دی 1396 حدود 3.83 دلار بوده و هم اکنون تفاوت بسیار زیادی با آن وجود دارد. تعداد کل توکن‌های XRP که در سال 2013 منتشر شده‌اند، 100 میلیارد واحد است که در حال حاضر حدود نیمی از آن در گردش است. برای مشاهده قیمت لحظه ای ریپل،  همین حالا در وبسایت یا اپلیکیشن کافه ارز حساب باز کنید.



قیمت ریپل به تومان

ریپل در حال حاضر در ادامه روند ریزش خود قرار دارد ولی نمودار تکنیکال ریپل نشان می‌دهد که قیمت آن در آینده نه چندان دور به کانال صعودی باز می‌گردد. آینده پروژه ریپل بسیار روشن است و بسیاری از فعالان دنیای کریپتوکارنسی می‌گویند که قیمت ریپل تا سال 2030 از مرز 10 دلار نیز عبور خواهد کرد. البته، ریپل در این راه، رقبای بسیار سرسختی مانند سوییفت و استلار را سر راه خود می‌بیند و باید دید تا کجا می‌تواند به وعده‌ها و تعهدات خود عمل کند. اپلیکیشن کافه ارز، این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا علاوه بر مشاهده نمودار لحظه ای ریپل، با استفاده از ماشین حساب ارز دیجیتال،  قیمت ریپل به تومان را نیز محاسبه کنید.

سخن پایانی

ریپل به عنوان یک شرکت فعال در زمینه پرداخت دیجیتالی، محصولات بسیار زیادی را وارد بازارهای مالی کرده است. ارز دیجیتال XRP نیز یکی از محصولات این شرکت است که به عنوان یک واسطه برای مبادله ارزهای مختلف، ایفای نقش می‌کند. امروز، علاوه بر آشنایی با شبکه ریپل و توکن بومی آن XRP، نیم نگاهی به قیمت و تحلیل چارت ریپل نیز داشتیم؛ امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.


سوالات متداول کاربران پاسخ به متداول‌ترین سوالاتی که در ذهن دارید

ارز دیجیتال ریپل با نام لاتین Ripple و علامت انحصاری XRP یک ارز دیجیتال است که در تاریخ 1392-05-13 لانچ شده و آخرین بار در تاریخ 1401-01-20 به روز رسانی شده است
در کافه ارز سفارشات ارز دیجیتال ریپل به صورت آنی انجام می شود
خیر، کافه ارز تنها فی انتقال شبکه ریپل را از میزان وارد شده شما کسر می کند
بله، طبق درستور مقامات قضایی همه سفارشات مالی و ارزی ریپل با احراز هویت کاربر انجام می شود

دیدگاه های شما

محمدرضا

سلام ببخشید یک سوال داشتم ! امنیت ریپل چگونه تامین می‌شود‌؟

ايمان رستگار

عرض ادب و احترام، در این زمینه اطلاع کاملی نداریم دوست عزیز،محبت کنید از سرچ گوگل که منبع کامل تری هست کمک بگیرید...سپاس از همراهی شما

زامیاد

چه مدارک و اطلاعاتی برای ثبت نام نیاز است؟

ايمان رستگار

عرض ادب و احترام جهت ثبت نام فقط باید اطلاعات تکمیل و کارت بانکی ثبت بفرمایید،اگر قصد احراز هویت هم دارید کارت شناسایی(ملی)نیاز هست