cr-icon

کوانتومQtum (QTUM)

3.91%
310,870

نمودار قیمت نمودار قیمت لحظه ای در بازار جهانی

در حال بارگذاری، صبر کنید

خرید و فروش کوانتوم با شبکه های QTUMدر کافه ارز امکان پذیر است و انتقال ارز به صورت آنی (اتوماتیک) انجام می شود.

 تومان تومان

کوانتوم چیست ؟

ارز دیجیتال کوانتوم با نام لاتین Qtum و علامت انحصاری QTUM یک ارز دیجیتال است که در تاریخ 1396-03-03 لانچ شده و آخرین بار در تاریخ 1403-01-10 به روز رسانی شده است . این ارز ر رتبه 103 بازار قرار دارد و ارزش کل بازار آن حدود 492,325,169 است. هر واحد کوانتوم در این لحظه با قیمت 4.912 دلار و با احتساب نرخ تتر 62390 تومان مبلغ ریالی آن معادل 310,869 تومان می باشد. حجم معاملات روزانه کوانتوم میزان 62,189,545 است. قیمت کوانتوم در 7روز اخیر % 12.84 و در ۲۴ ساعت اخیر % 3.91 و در 1 ساعت اخیر % -2.24 تغییر کرده است.

اطلاعات بازار

ارزش بازار کوانتوم

492,325,169

تغییرات ۱ ساعته

-2.24%

تغییرات ۲۴ ساعته

3.91%

تغییرات ۷ روزه

12.84%

ارزهای ترند بازار

نمایش همه

معرفی کوانتومهر آنچه که درباره کوانتوم باید بدانید

ارز دیجیتال کوانتوم یک پلتفرم اپلیکیشن بلاکچین است که توانایی انجام قراردادهای هوشمند را بر روی چندین ماشین مجازی با استفاده از الگوریتم اجماع Proof-of-Stake دارد. به عبارت دیگر، بلاکچین کوانتوم شامل ویژگی‌های بلاکچین‌های بیت کوین و اتریوم است و در عین حال از مزایای بلاکچین Proof-of-Stake نیز بهره می‌برد.

پروژه ارز دیجیتال کوانتوم چگونه آغاز شد؟

ارز دیجیتال کوانتوم، توسط آنتونی دی یوریو، خالق ارز دیجیتال اتریوم، معرفی شده است. در سال ۲۰۱۷، شرکت QTUM یک برنامه جمع‌آوری سرمایه برای راه‌اندازی پلتفرم بلاکچین جدید خود ایجاد کرد، البته این برنامه در ابتدا با چالش‌هایی روبرو شد. در طی ۹۰ دقیقه، QTUM توانست تعدادی توکن به ارزش ۱۰ میلیون دلار را بفروشد.

هدف از شکل گیری ارز دیجیتال کوانتوم

هدف اصلی ارز دیجیتال کوانتوم، ارائه قراردادهای هوشمند به شرکت‌های تجاری در سراسر جهان است. این ارز دیجیتال با ارائه راهکارهایی برای سرعت بخشیدن به توسعه کسب و کار، زمان کمتر و ایجاد روش راحت‌تر، پل ارتباطی میان طرفداران بیت کوین و اتریوم که در بلاکچین فعالیت می‌کنند و با تراکنش‌های فناوری بلاکچین برخورد می‌کنند، شکل گرفته است.

ویژگی های ارز دیجیتال کوانتوم 

ارز دیجیتال کوانتوم دارای ویژگی‌هایی است که مهمترین آن‌ها به شرح زیر است:

استفاده از سیستم گواهی اثبات سهام


مزیت اصلی ارز دیجیتال کوانتوم، استفاده از سیستم گواهی اثبات سهام یا Proof of Stake است. برخلاف ارز دیجیتال اتریوم که از سیستم گواهی اثبات کار یا Proof of Work استفاده می‌کند، ارز دیجیتال کوانتوم با استفاده از سیستم Proof of Stake، مشکلات ارز دیجیتال اتریوم را برطرف می‌کند. در سیستم Proof of Work، تایید تراکنش‌ها بر اساس قدرت پردازش سخت‌افزاری ماینرها انجام می‌شود. اما در سیستم Proof of Stake، تایید تراکنش‌ها بر اساس سرمایه و سهام هر فرد صورت می‌گیرد. به این ترتیب، هزینه‌های گزاف خرید سخت‌افزاری ماینینگ برای تایید تراکنش‌ها در سیستم Proof of Work، در ارز دیجیتال کوانتوم حذف می‌شود.

عدم نیاز به همگام‌سازی


مشکل دیگری که در ارز دیجیتال اتریوم وجود دارد، لزوم همگام‌سازی کل شبکه بلاکچین در هنگام استفاده از این ارز دیجیتال است. این به این معنی است که کاربران برای استفاده از ارز دیجیتال اتریوم، مجبورند کل شبکه بلاکچین را همگام کنند. این همگام‌سازی نیازمند فضای زیادی در حدود 30 گیگابایت فضای داخلی گوشی است که در بسیاری از گوشی‌ها وجود ندارد. اما در ارز دیجیتال کوانتوم، نیازی به همگام‌سازی کل شبکه بلاکچین نیست؛ به این دلیل که تایید تراکنش‌ها بر اساس سیستم Proof of Stake و نه Proof of Work انجام می‌شود.

سوالات متداول کاربران پاسخ به متداول‌ترین سوالاتی که در ذهن دارید

ارز دیجیتال کوانتوم با نام لاتین Qtum و علامت انحصاری QTUM یک ارز دیجیتال است که در تاریخ 1396-03-03 لانچ شده و آخرین بار در تاریخ 1401-01-20 به روز رسانی شده است
در کافه ارز سفارشات ارز دیجیتال کوانتوم به صورت آنی انجام می شود
خیر، کافه ارز تنها فی انتقال شبکه کوانتوم را از میزان وارد شده شما کسر می کند
بله، طبق درستور مقامات قضایی همه سفارشات مالی و ارزی کوانتوم با احراز هویت کاربر انجام می شود

دیدگاه های شما

دیدگاه