cr-icon

کازماس - اتمCosmos (ATOM)

0.15%
777,155

نمودار قیمت نمودار قیمت لحظه ای در بازار جهانی

در حال بارگذاری، صبر کنید

خرید و فروش کازماس - اتم با شبکه های BSC,ATOM,BNBدر کافه ارز امکان پذیر است و انتقال ارز به صورت آنی (اتوماتیک) انجام می شود.

 تومان تومان

کازماس - اتم چیست ؟

ارز دیجیتال کازماس با نام لاتین Cosmos و علامت انحصاری ATOM یک ارز دیجیتال است که در تاریخ 1403-01-01 لانچ شده و آخرین بار در تاریخ 1403-01-09 به روز رسانی شده است . این ارز ر رتبه 22 بازار قرار دارد و ارزش کل بازار آن حدود 0 است. هر واحد کازماس در این لحظه با قیمت 12.2797 دلار و با احتساب نرخ تتر 62390 تومان مبلغ ریالی آن معادل 777,155 تومان می باشد. حجم معاملات روزانه کازماس میزان 719,376 است. قیمت کازماس در 7روز اخیر % -12.43 و در ۲۴ ساعت اخیر % 0.15 و در 1 ساعت اخیر % -2.23 تغییر کرده است.

اطلاعات بازار

ارزش بازار کازماس - اتم

0

تغییرات ۱ ساعته

-2.23%

تغییرات ۲۴ ساعته

0.15%

تغییرات ۷ روزه

-12.43%

ارزهای ترند بازار

نمایش همه

معرفی کازماس - اتمهر آنچه که درباره کازماس - اتم باید بدانید

ارز دیجیتال اتم چیست؟

تا اینجای مقاله، شاید از خود پرسیده باشید که رمز ارز اتم چیست؟ همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، شبکه بلاکچین کازماس یکی از موفق‌ترین پروژه‌های چند سال اخیر حوزه رمزارزها بوده است که اهداف بسیار بلندپروازانه و البته مشخصی را دنبال می‌کند. اکثر پروژه‌های بلاکیچینی در راستای نیازهای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ساخته می‌شوند، در حالی‌که Cosmos با هدف پیوند و بهبود تعامل بلاکچین‌ها با یکدیگر توسعه داده شده است.

با پیشرفت حوزه رمزارزها و افزایش پروژه‌های بلاک‌چینی باعث شده است که دغدغه ارتباط بین شبکه‌ها بیش از پیش احساس شود. پلتفرم کازمس در واقع باعث می‌شود که تمام پروژه‌های بلاک‌چینی به صورت یکپارچه و واحد فعالیت کنند. به خاطر این ویژگی بسیار حیاتی کازماس، بسیاری از فعالان و برنامه نویسان حوزه رمزارزها از این شبکه به عنوان اینترنت بلاک‌چین یاد می‌کنند.

ارز دیجیتال اتم

ارز دیجیتال کازماس یا همان ارز اتم ATOM به عنوان توکن بومی شبکه Cosmos شناخته می‌شود و فرآیندهایی از قبیل پرداخت کارمزد، پرداخت پاداش و حق رای‌گیری از جمله کارهایی است که با در دست داشتن ارز اتم کازماس می‌توانید انجام دهید. البته معرفی ارز اتم به این آسانی نیست، و ماهیت کارکرد این شبکه هنوز برای بسیاری از تحلیل‌گران پوشیده است.

در حقیقت، درک نحوه فعالیت و عملکرد شبکه کازماس برای بسیاری از فعالان کریپتوکارنسی غیر ممکن است. البته آن‌ها بی تقصیر هستند، چون بلاکچین Cosmos از فناوری‌های بسیار پیشرفته و جدیدی بهره می‌برد که شناخت این شبمکه را پیچیده کرده است. در ادامه به صورت موشکافانه بخش‌های مختلف شبکه کازماس را مورد بررسی قرارمی‌دهیم، به گونه‌ای که  فلسفه عملکردی آن برای کاربران عادی نیز قابل درک خواهد شد.

تاریخچه ارز اتم 

پروژه ارز اتم کازماس در سال 2016 توسط Ethan Buchman و Jae Kwon راه اندازی شد. موسسان شبکه کازماس با بررسی بازار ارزهای دیجیتال به این نتیجه رسیده بودند که تعداد شبکه‌های بلاک‌چینی به سرعت رو به افزایش است و اگر فکری به حال تعامل بین آن‌ها نشود، کاربران در آینده نمی‌توانند از تمام ظرفیت و پتانسیل حوزه بلاکچین استفاده کنند.

آن‌ها همچنین خیلی زود به این نتیچجه رسیده بودند که الگوریتم شبکه‌های بیت کوین و اتریوم که به صورت اثبات کار (حل معادلات ریاضی و دریافت پاداش در ازای آن) انجام وظیفه می‌کنند به دلیل هزینه‌های گزاف و سرعت پایین، اصلاً کارآمد نیستند و در آینده نمی‌توانند فضای ملتهب بلاکچین را مدیریت کنند. بنابراین، به سرعت هسته اولیه پروژه کازماس با نام Tendermint را راه اندازی کردند.

تندرمینت هسته شبکه کازماس را تشکیل می‌دهد و به عنوان الگوریتم اثبات سهام، موفقیت‌های بسیار زیادی را برای کازماس به ارمغان آورده است. موسسان کازماس در سال 2016 وایت پیپر ارز دیجیتال اتم را به جامعه کاربران ارزهای دیجیتال ارائه دادند. پس از ان یک موسسه مالی که به صورت خصوصی در کشور سوییس فعالیت داشت به نام سازمان اینترچین (The Interchain Foundation) در سال 2017 عرضه اولیه سکه را برای شبکه کازمس انجام دادند که در طی آن موفق به فروش 75 درصد از کل توکن‌های موجود در شبکه شدند.

در طی این عرضه اولیه سکه، حدود 17 میلیون دلار سرمایه اولیه برای صاحبان پروژه جمع‌آوری شد. حدود 10 درصد از توکن‌های باقیمانده نیز توسط خود شرکت اینترچین تصاحب شد و 5 درصد آن نیز در اختیار کمپانی All in Bits قرار گرفت. تیم توسعه دهنده ارز اتم نیز حدود 5% از توکن‌ها را مال خود کرد. علاوه بر این، گردانندگان شبکه کازمس در سال 2019 مجدداً اقدام به عرضه اولیه سکه کردند که در طی آن حدود 9 میلیون دلار سرمایه جذب شبکه شد.

کیت توسعه نرم افزار کازماس 

رمز ارز اتم چیست

کیت توسعه کازماس (Cosmos SDK) یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این شبکه محسوب می‌شود که امکان توسعه آسان شبکه‌های بلاکچین را در اختیار برنامه نویسان قرار می‌دهد. این کیت توسعه نرم افزار باعث شده است تا توسعه‌دهندگان بدون نیاز به عملیات کدنویسی پیچیده، به راحتی بلاک‌چین مورد نظر خود را کدنویسی کنند.

البته بد نیست بدانید که این افزونه، فقط به توسعه شبکه‌های ابتدایی محدود نمی‌شود بلکه تا به امروز چند پروژه بلاکچینی بسیار بزرگ با کیت توسعه نرم افزار کازماس توسعه یافته‌اند.

تحلیل ارز اتم 

ارز دیجیتال اتم در ماه می سال 2019 با قیمت 7 دلار توسط پلتفرم کوین مارکت کپ پذیرفته شد اما بلافاصله سقوط 50 درصدی را تجربه کرد. پس از این زمان، ارز اتم نوسانات بسیار زیادی را تجربه کرد و هیچ‌گاه نتوانست مجدداً به قله تاریخ خود برسد اما پیشرفت تکنولوژی‌های آن باعث شد که حجم بازار آن به مرور افزایش یابد.

افزایش حجم بازار رمز ارز اتم باعث شد که رتبه آن در وبسایت کوین مارکت کپ بهبود یابد. ارز دیجیتال اتم در حال حاضر در رتبه 22 بازار قرار دارد. بالاترین قیمت ارز اتم در تاریخ 20 سپتامبر 2021 (29 شهریور 1400) معادل 44.69 دلار بود که در حال فاصله بسیار زیادی با ان زمان دارد. تعداد کل توکن های موجود در بازار کازماس حدود 286 میلیون واحد و تعداد توکن های در گردش 284 میلیون واحد است.

پیش بینی قیمت ارز اتم در چند سال آینده مثبت است و بیشتر نظریه پردازان حوزه رمزارزها عقیده دارند که قیمت ارز اتم در طی چند سال آینده به سقف تاریخی خود خواهید رسید و حتی فاصله چشمگیری نیز با آن خواهد گرفت.

قیمت ارز اتم 

قیمت ارز اتم در حال حاضر فاصله زیادی با قله تاریخی خود دارد. این ارز دیجیتال در سال 2019 با قیمتی حدود 7 دلار وارد بازار شد. در طی بازار گاوی ارزهای دیجیتال که در طی آن بیت کوین به قیمت نجومی 69 هزار دلار رسید، قیمت کازمس با یک پامپ قدرتمند به حدود 45 دلار رسید.

ارز دیجیتال کازماس

البته مقداری از توکن‌‌های اتم در طی عرضه اولیه سکه سال 2017 حدود 0.1 دلار به فروخته شد. برای پیش‌ بینی قیمت ارز اتم، بیشتر کاربران اعتقاد دارند که قیمت آن تا سال 2030 از مرز 50 دلار عبور خواهد کرد. برای قیمت لحظه‌ ای ارز اتم می‌توانید به وب‌سایت یا اپلیکیشن کافه ارز مراجعه کنید.

خرید رمز ارز اتم 

خرید ارز اتم برای بسیاری از سرمایه‌گذاران گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌رود. پیشرفت‌ها و تکنولوژی‌های مورد استفاده در بلاکچین کازمس، سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جذب کرده است. برای مثال، کیت توسعه نرم‌افزار Cosmos یکی از آینده‌دارترین تکنولوژی‌های مربوط به ارز اتم محسوب می‌شود که بسیاری از سرمایه‌گذاران به امید آن، ارز اتم را خریداری می‌کنند.

سوالات متداول کاربران پاسخ به متداول‌ترین سوالاتی که در ذهن دارید

ارز دیجیتال کازماس - اتم با نام لاتین Cosmos و علامت انحصاری ATOM یک ارز دیجیتال است که در تاریخ 1397-12-23 لانچ شده و آخرین بار در تاریخ 1401-01-20 به روز رسانی شده است
در کافه ارز سفارشات ارز دیجیتال کازماس - اتم به صورت آنی انجام می شود
خیر، کافه ارز تنها فی انتقال شبکه کازماس - اتم را از میزان وارد شده شما کسر می کند
بله، طبق درستور مقامات قضایی همه سفارشات مالی و ارزی کازماس - اتم با احراز هویت کاربر انجام می شود

دیدگاه های شما

دیدگاه