وبلاگ

/

/

بهترین شهر‌های دانشجویی کره جنوبی برای دانشجویان بین‌المللی

بهترین شهر‌های دانشجویی کره جنوبی برای دانشجویان بین‌المللی

۲۲ اسفند ۱۴۰۱

بهترین شهر‌های دانشجویی کره جنوبی:زندگی و تحصیل در کره جنوبی می‌تواند یک تجربه بسیار متفاوت برای دانشجویان بین‌المللی باشد. چرا که این کشور دارای فرهنگ منحصربه‌فرد و چندوجهی خود است و دانشجویان بین‌المللی به‌محض ورود به این کشور متوجه این واقعیت خواهند شد. خرید یا ثبت نام آزمون در سایت های خارجی در ایران گرچه با مشکلات پرداخت ارزی یا حمل و نقل همراه بوده اما همچنان از محبوبیت زیادی برخوردار است. شما می‌توانید برای ثبت نام در آزمون های بین المللی از طریق سایت کافه ارز بدون هیچ نگرانی اقدام کنید. به‌خصوص در کلان‌شهرهای کشور کره جنوبی سرعت زندگی سریع و رقابتی می‌تواند برای دانشجویان بین‌المللی تازه‌وارد عجیب و غیرمنتظره باشد. پس در ادامه مقاله با کافه ارز همراه باشید تا با بهترین شهر‌های دانشجویی در کره جنوبی آشنا شوید.

کره جنوبی برای مهاجرت تحصیلی

خصوصیات و خوبی کشور کره جنوبی

با همه خوبی‌ها و بدی‌هایی که کره جنوبی دارد شما می‌توانید در کشور کره جنوبی آرامش مخصوص به خود را پیدا کنید. کره جنوبی دارای طبیعت بسیار زیبایی است. در بالای قله‌‌ها، در میان جنگل‌های انبوه، پارک‌های ملی معروف کره جنوبی، حمام عمومی سنتی پر از بخار، یا در معبد بودایی که با مدیتیشن و جملات انگیزه‌بخش قبل از طلوع آفتاب آغاز می‌شود، می‌توانید وجههٔ متفاوتی از آرامش درونی را پیدا کنید. اگر به دنبال کسب تجربه زندگی در کره جنوبی هستید، تین فرصت می‌تواند برای شما بسیار لذت‌بخش باشد. در کنار سواحل جزایر آرام که به‌راحتی در دسترس هستند، می‌توانید از مهمان‌نوازی اهالی بومی و هوای تازه و غذاهای دریایی لذیذ‌ لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره تحصیل در کره جنوبی

نکته مهم برای پیداکردن بهترین شهر‌های دانشجویی

باید به این نکتهٔ مهم دقت کنید که تحصیلات در کره جنوبی بسیار جدی گرفته می‌شود؛ بنابراین طوری برنامه‌ریزی کنید که بین تعطیلات میان‌ترمی به‌اندازه کافی استراحت کنید و در این مدت از طبیعت زیبای کره استفاده لازم را ببرید. چرا که در طول ترم تحصیلی باید سخت مشغول درس‌خواندن و انجام تکالیف درسی خود باشید. در کشور کره جنوبی اهمیت بسیاری به تحصیلات و شیوهٔ آموزش و فراهم‌کردن بستر مناسب برای تعلیم‌وتربیت داده می‌شود. باید بدانید که در طول فصل امتحانات حتی برنامه‌های پرواز یا زمان باز شدن بورس اوراق بهادر تغییر پیدا می‌کنند تادانش آموزان آرامش کافی برای مطالعه در این دوران را داشته باشند. شما باید خود را برای تحصیل در یک فضای آکادمیک و جدی آماده کنید و اجازه ندهید که شرایط به شما فشار بیاورد.‌

چرا که دانشگاه‌های کره جنوبی در عین سخت‌گیر بودن بهترین امکانات آموزشی در جهان را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند و شهریه‌های نسبتاً مقرون به صرفه‌ای را تعیین می‌کند. به‌این‌ترتیب شما می‌توانید با هزینهٔ کمتری از مزیت‌های ادامه تحصیل در کره جنوبی بهره‌مند شوید. کره جنوبی دارای چندین شهر دانشجویی بسیار مهم است. تحصیل در شهر‌های دانشجویی کره جنوبی برای دانشجویان بین‌المللی بهتر خواهد بود. چرا که در این شهرها بستر مناسب برای زندگی و ادامه تحصیل دانشجویان بین‌المللی فراهم شده است و زندگی و تحصیل در این شهرها در مقایسه با دیگر شهرهای این کشور برای دانشجویان خارجی تازه‌وارد راحت‌تر خواهد بود. در ادامهٔ مطلب شما را با بهترین شهر‌های دانشجویی برای تحصیل در کره جنوبی آشنا خواهیم کرد.

سئول

سئول پایتخت کره جنوبی و یک شهر نوین و صنعتی است. این شهر در سال ۱۹۴۸ میلادی، به‌عنوان پایتخت کره جنوبی شناخته شد. جمعیت این شهر بالغ بر ۱۰ میلیون نفر و بزرگ‌ترین شهر کشور کره جنوبی است. این کلان‌شهر به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای دنیا شناخته می‌شود. کره جنوبی توانسته است با قوانینی که برابری اقتصادی و فرصت‌های برابر برای تمام مردم را تضمین می‌کند. میزبان شرکت‌های بزرگ و بین‌المللی باشد که سبب شده است تا اقتصاد آن را توانمندتر سازد.

درس خواندن در کره جنوبی

جمعیت سئول

سئول یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان به شمار می‌آید و بیش از ۹.۸ میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر به‌عنوان پایتخت کشور کره جنوبی دارای ۴۰ دانشگاه است. دانشگاه‌های سه‌گانه SKY‌ یعنی دانشگاه ملی سئول، دانشگاه کره و دانشگاه یانسی در این شهر قرار دارند. در چند سال گذشته سئول با رشد سریع خود در زمینه‌های مختلف اقتصادی جایگاه خود را به‌عنوان یک قدرت اقتصادی در جهان تثبیت کرده است.‌

امروزه شهر سئول به‌عنوان یک مرکز مهم آموزشی، فناوری، فرهنگی و تاریخی و طراحی در جهان شناخته شده است. در سال ۲۰۱۰ شهر سئول به‌عنوان پایتخت طراحی جهان نام‌گذاری شد. پروژه‌های عظیم و بسیار مهم در زمینهٔ مرمت و توسعه مکان‌های تاریخی شهر و پارک‌های عمومی در شهر سئول انجام می‌پذیرند. در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ طبق نظرسنجی بهترین شهرهای دانشجویی QS‌ شهر سئول توانست رتبهٔ ۱۰ بهترین شهر دانشجویی را از آن خود بکند.

سیستم حمل‌ونقل شهری در سئول

باید بدانید که این شهر دارای جاذبه‌های بسیاری است. شما می‌توانید در حین تحصیل در کره جنوبی در شهر سئول از محصولات غذایی متنوع، ارزان، و خوش آب‌ورنگ لذت ببرید. مانند دیگر شهرهای کره جنوبی، اهالی شهر سئول بسیار سخت‌کوش هستند و سخت‌کار می‌کنند. در این شهر ساعت کاری ممکن است دیر به پایان برسد. معاشرت‌ها و مهمانی‌ها اغلب در ساعات اولیه روز انجام می‌پذیرد. شهر سئول دارای خیابان‌هایی است که مغازه‌های آن‌ها به‌صورت ۲۴ ساعته باز هستند و شما می‌توانید در هر ساعتی از روز به رستوران‌ها و مغازه‌های مختلف بروید و در ساعت مختلف از غذا خوردن، نوشیدن، خرید، مهمانی، و گشت‌وگذار لذت ببرید. در واقع می‌توان گفت که سئول یک شهر همیشه بیدار است.

داژئون

شهر داژئون در کشور کره جنوبی به‌عنوان یک مرکز مهم در زمینهٔ تحقیقات و نوآوری شناخته می‌شود. داژئون دارای چندین دانشگاه برتر در کشور کره جنوبی است. برای مثال دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه کیاست، مؤسسه پیشرفته علم و فن آوری کره، دانشگاه ملی چونگنام، دانشگاه ووسونگ‌ و دانشگاه علم و صنعت کره در این شهر واقع شده‌اند. این شهر دارای آزمایشگاه‌های تحقیقاتی متعددی است که به دانشجویان امکان انجام آزمایش‌های تجربی را فراهم می‌کند.

علاوه بر این، شهر داژئون دارای یک پارک علمی و فناوری است. که فعالیت‌های علمی و فناوری بسیاری مانند شبیه‌سازی در آن انجام می‌شود و نمایشگاه‌های مختلفی نیز در آن برگزار می‌گردد. همچنین در نزدیکی موزهٔ علوم ملی یک سایت اختصاص‌داده‌شده به تحقیق و توسعه قرار دارد که با عنوان “مغز” کره جنوبی شناخته می‌شود. شهر داژئون دارای رتبه ۸۶ بهترین شهر دانشجویی است. علاوه بر این، این شهر دارای شاخص بهترین فعالیت‌های کارفرمایی است. باتوجه‌به امکانات و شرایطی که در این شهر برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌شود و همچنین سطح علمی بالای دانشگاه‌های آن، تحصیل در دانشگاه‌های این شهر می‌تواند مزیت‌های بسیاری برای دانشجویان بین‌المللی داشته باشد.

بورسیه تحصیلی کره جنوبی

پوهانگ

شهر پوهانگ در یک بندر دریایی در ساحل شرقی واقع شده است یکی از بهترین شهر‌های دانشجویی کره جنوبی به شمار می‌آید. دانشگاه علم و فناوری پوهانگ که سومین دانشگاه برتر کشور کره جنوبی است، در این شهر قرار دارد. با اینکه مرکز شهر پوهانگ عمدتاً صنعتی است. فضای بسیار نشاط انگیزی دارد. ساحل بوکبو‌ در منطقه شمالی شهر مکانی محبوب برای مردم محلی و گردشگران است. این شهر دارای جاذبه‌های فرهنگی و تفریحی بسیاری است که شامل موزه‌ها و پارک آبی می‌شود. همچنین جشنوارهٔ آتش‌بازی معروف در تابستان در این شهر برگزار می‌شود که یکی از جاذبه‌های گردشگری به شمار می‌آید.

بوسان

بوسان یک شهر بندری شلوغ است که به‌واسطهٔ گویش محلی متمایز خود شناخته می‌شود. می‌توان گفت که فضای این شهر کمی خشن است. با زندگی در این شهر می‌توان با شیوهٔ سنتی زندگی در کره جنوبی آشنا شد. بوسان پس از سئول دومین شهر پرجمعیت کشور کره جنوبی به شمار می‌آید و پر از جذابیت‌های پنهان است. این شهر دارای غذاهای دریایی محلی معروف (مانند ماهی مرکب که یک غذای خوشمزه محلی محسوب می‌شود)، زندگی شبانه پرجنب‌وجوش، معابد تاریخی، خطهٔ ساحلی و دیگر جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی است. این شهر دارای جمعیت دانشجوی بالایی است، چرا که دانشگاه محلی پوسان Pusan و دانشگاه دونگ آ Dong-A در این شهر قرار دارند.

بهترین شهرهای دانشجویی کره جنوبی

اخذ پذیرش‌ از دانشگاه برای تحصیل در کره جنوبی

برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی در کره جنوبی باید بدانید هر دانشگاه شرایط خاص خود را دارد. هر دانشگاه به‌صورت متفاوتی دانشجو پذیرش می‌کند شما می‌توانید برای اخذ پذیرش تحصیلی در بهترین شهر‌های دانشجویی مستقیماً به وب‌سایت رسمی دانشگاه موردنظر مراجعه کنید. تا از شرایط پذیرش آگاهی پیدا کنید. این را به‌خاطر داشته باشید که سال تحصیلی در کره جنوبی از ماه مارس شروع می‌شود. اما اکثر دانشگاه در سال دو بار پذیرش دانشجو انجام می‌دهند:

  1. ماه مارس
  2. ماه سپتامبر.

اکثر دانشگاه‌های کره جنوبی این شرایط را فراهم کردند که دانشجویان بین‌الملل با زبان بین‌المللی ادامه تحصیل بدهند. اما شما که تصمیم به ادامه تحصیل در این کشوردارید بهتر است زبان اصلی این کشور را یاد بگیرید.

نتیجه:

تحصیل در کشور کره جنوبی فرصت زندگی در بهترین دانشگاه های کره جنوبی برای بورسیه را به ارمغان می‌آورد. این مکشور سرزمینی بسیار مدرن و درحال‌توسعه است. تحصیل در این کشور می‌تواند مزیت‌های زیادی را بر شما به ارمغان بیاورد. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در بهترین شهر‌های دانشجویی کره جنوبی به ادامه تحصیل بپردازند و از امکانات و سطح علمی بالای این کشور در برترین دانشگاه‌ها بهرمند شوند. در صورت فارغ‌التحصیل شدن دولت کره جنوبی به دانشجویان امکان زندگی در این کشور را می‌دهد.

4.6/5 - (22 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *