وبلاگ

/

/

حواله ساتنا چیست | حواله ساتنا جایگزینی مناسب برای چک و اسکناس

حواله ساتنا چیست | حواله ساتنا جایگزینی مناسب برای چک و اسکناس

۲ فروردین ۱۴۰۲

حواله ساتنا :امروزه در بانکداری نیز روش‌های الکترونیکی جایگزین روش‌های سنتی می‌شوند. استفاده از چک‌های رمزدار و وجه نقد براي انتقالات بانکی مستلزم حمل فيزيكي آنها توسط مشتري است كه احتیاج به‌صرف زمان و هزینه دارد. علاوه‌ بر آن روش‌های سنتی خطراتی نظیر سرقت و یا گم‌شدن وجه را در بر دارد. حواله ساتنا به‌منظور انتقال وجه سریع و قابل‌اطمینان به‌عنوان جایگزینی برای روش‌های سنتی راه‌اندازی شده است. برای پرداخت‌های ارزی و نقل و انتقالات حساب‌های خارج از ایران می‌توانید از طریق سایت کافه ارز اقدام کنید. پرداخت ارزی را می‌توان از طریق سیستم‌های مالی متفاوتی مانند پی پال انجام دهید. سایت کافه ارز شما را در این مسیر همراهی می‌کند، تا پرداخت ارزی خود را به کمک سیستم‌های پرداخت پی پال، پرفکت مانی، پایر، ویزا و مسترکارت انجام دهید.جهت آشنایی کامل با حواله ساتنا در ادامه با کافه ارز همراه باشید

حواله ساتنا چیست؟

حواله ساتنا چیست؟

ساتنا مخفف سامانه الکترونیکی تسویه ناخالص آنی است که از سال 1385 راه‌اندازی شده است. مشتریان بانکی می‌توانند با استفاده از این سامانه مبلغی را از یک حساب در یک بانک به حسابی در بانک دیگر انتقال دهند. این سامانه تراکنش‌های بین‌بانکی و پرداخت‌ها را به‌صورت آنی انجام می‌دهد. کارمزد نقل و انتقالات بین‌بانکی با استفاده از سامانه ساتنا صفر است.

اما حداقل وجهی که با سامانه ساتنا می‌توان انتقال داد 150 میلیون ریال معادل 15 میلیون تومان است. دو روش برای نقل و انتقالات بین‌بانکی وجوه از طریق سامانه ساتنا وجود دارد. روش اول با مراجعه به بانک و تکمیل فرم‌های مربوطه است. روش دوم از طریق سامانه‌های بانکداری بانک موردنظر می‌باشد. برای انتقال از طریق حواله ساتنا شماره شبای گیرنده نیاز می‌باشد.

شرایط و ضوابط حواله ساتنا

برای این که بتوانید با خیال راحت انتقال حواله ساتنا خود را انجام دهید، شرایط و ضوابط زیر را با دقت مطالعه کنید تا قوانین و چارچوب های انتقال ساتنا مطلع باشید و هم در انجام انتقال وجه با این روش، با مشکلات و سوال های متعدد روبرو نشوید.

  1. پس از پذیرش آن توسط بانک، قطعی و غیرقابل‌برگشت می‌باشد
  2. استرداد وجه مورد انتقال پس از پذیرش دستور پرداخت توسط بانک به‌هیچ‌عنوان امکان‌پذیر نمی‌باشد.
  3. بانک متعهد است در تاریخ درخواست شده توسط مشتری وجه را به بانک ذینفع ارسال نماید.
  4. درصورتی‌که به هر دلیل تاریخ انتقال با یکی از ایام تعطیل رسمی مصادف شود، بانک انتقال را در اولین روز کاری بعد از تعطیلی انجام می‌دهد
  5. مسئولیت واریز وجه انتقال‌داده‌شده به‌حساب مقصد در تاریخ انتقال بر عهده بانک مقصد است.
  6. لذا دراین‌خصوص، مسئولیتی متوجه بانک پذیرنده دستور پرداخت (مبدأ) نمی‌باشد.
  7. مسئولیت عواقب ناشی از هرگونه خطایا اشتباه در مندرجات برگ دستور پرداخت بر عهده متقاضی انتقال وجه می‌باشد.
  8. درصورتی‌که به هر دلیل (مسدودی حساب مقصد، اشتباه در مشخصات حساب مقصد و نظایر آن) امکان واریز وجه به‌حساب ذی‌نفع ذکر شده در دستور پرداخت وجود نداشته باشدبانک وجه مورد انتقال را با کسر کارمزد برگشت وجه، حداکثر تا پایان روز کاری بعد به‌حساب دستور دهنده برمی‌گرداند
  9. در حال حاضر کارمزد ارسال انتقال وجه از طریق سامانه ساتنا 0 ریال (رایگان) می‌باشد.
  10. درج «شرح بابت» در تمام دستور پرداخت‌های ارسالی ساتنا و پایا در کلیه درگاه‌های الکترونیک حضوری و غیرحضوری و شعبه اجباری است

مزایای استفاده از حواله ساتنا

مزایای استفاده از حواله ساتنا

  • انتقال وجه از طریق سامانه ساتنا رایگان است.
  • این حواله بدون محدودیت جغرافیایی و به‌صورت شهر به شهر انجام می‌پذیرد.
  • با استفاده از این حواله می‌توان وجوه را به‌سهولت بین بانک‌های مختلف انتقال داد.
  • درصورتی‌که انتقال وجه در محدوده ساعت کار بانک‌ها صورت پذیرد مبلغ موردنظر در همان روز به‌حساب مقصد واریز می‌گردد. ساعت عادی کاری بانک‌ها از شنبه تا چهارشنبه 8 تا 15:45 و پنج‌شنبه‌ها ساعت 8 تا 12:45 می‌باشد.
  • امنیت و سرعت بالا و صرفه‌جویی در وقت و هزینه از دیگر مزایای استفاده از حواله ساتنا می‌باشد.

همچنین، ما در وبلاگ کافه ارز یک مطلب را منتشر کرده‌ایم که همه چیز را درباره حواله سوئیفت به صورت کامل توضیح داده‌ایم. شما می‌توانید این متن را در وبلاگ کافه ارز مشاهده کنید.

شرایط انتقال وجه در سامانه ساتنا

بیشتر بدانید : حواله پایا چیست ؟

شرایط انتقال وجه در سامانه ساتنا

  • انتقال وجه سانتا ماند دیگر اقسام انتقال وجه، در سیستم بانکی کشور محدودیت و شرایطی وجود دارد که لازم است از سوی متقاضیان این انتقال موردتوجه قرار بگیرد.
  • برای انتقال وجه در سامانه ساتنا باید از طریق شماره شبای حساب مقصد امکان‌پذیر است.
  • چک بین‌بانکی: شما می‌توانید با چک بین‌بانکی که به درخواست مشتری توسط بانک صادر می‌شود انتقال را انجام دهید.
  • به این نکته توجه داشته باشید انتقال وجه در سامانه سانتا حداقل 50 میلیون تومان می‌باشد.
  • در انتقال وجه ساتنا به‌صورت حضوری سقفی ندارد، اما به‌صورت غیرحضوری یا اینترنتی دارای سقف است. حتی از یک بانک به بانک دیگر هم متفاوت است.
  • کارمزد انتقال وجه در سامانه ساتنا 2 صدم درصد مبلغ هر تراکنش که صورت می‌گیرد کارمزد از مبلغ کم می‌شود.
  • زمان واریز انتقال وجه از ساعت 8 تا 14:30 شنبه تا پنجشنبه است که واریز به‌صورت آنی و حداکثر نیم ساعت است.

جمع بندی کلی حواله ساتنا

استفاده از امکاناتی مانند حواله ساتنا انتقال وجه بسیاری از معاملات نظیر معاملات ملک، زمین، خودرو را تسهیل کرده است. ساتنا جایگزین کاملی برای چک­ های رمزدار بین‌بانکی است. ساده شدن فرایند انتقال وجوه توسط حواله ساتنا و یا حواله پایا سبب استفاده روزافزون مشتریان بانک ها از این روش شده است.

4.9/5 - (16 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *