وبلاگ

/

/

بهترین کشورها برای مهاجرت، کدام کشور بهتر است؟

بهترین کشورها برای مهاجرت، کدام کشور بهتر است؟

۲۵ بهمن ۱۴۰۱

بهترین کشورها برای مهاجرت : در سال‌های اخیر مسائل مختلفی باعث شده که تعداد زیادی از ایرانیان به فکر مهاجرت بیفتند. مهاجرت می‌تواند یک تصمیم هیجان انگیز و بزرگ برای زندگی هر کس باشد که تغییرات عمده‌ای در زندگی آن ایجاد کند. اما متاسفانه گاهی افراد بیشتر از آنکه در خصوص شرایط مقصد مورد نظرشان تحقیق کنند، درگیر مسائل جانبی مهاجرت و دریافت ویزا می‌شوند. البته محدودیت‌هایی که برای شهروندان ایرانی در عرصه‌های بین المللی وجود دارد، باعث شده که فرآیند مهاجرت برای ایرانیان پروسه‌ای سخت باشد. یکی از محدودیت‌ها عدم توانایی پرداخت‌های ارزی برای اتباع ایرانی است.اما خوشبختانه این محدودیت‌ها مانع این امر نمی‌شود، زیرا مجموعه‌هایی برای این کارها وجود دارد که به افرادی که قصد مهاجرت دارند کمک می‌کند، پرداخت‌های بین المللی خود را مانند پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت‌ها را انجام دهند.

مجموعه کافه ارز یکی از این مراکز معتبر است که می‌تواند در مراحل مختلفی از پروسه‌ی مهاجرت همراه شما باشد و کمک کند که از تمامی محدودیت‌های مالی به سادگی عبور کنید. اگر شما هم این روزها به فکر تغییر محل زندگی خود افتادید، احتمالا با این سوال مواجه شدید که اما چه کشوری می‌تواند زندگی بهتری را به یک مهاجر و به طور کلی خانواده وی ارائه دهند کدامند؟ بیشتر افراد معیارهای امنیت، رفاه، رعایت حقوق شهروندی، تنوع جغرافیایی و تنوع فرهنگی را از جمله مهم ترین ملاک های خود برای مهاجرت قرار می دهند. برای بررسی بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت در ادامه با کافه ارز همراه باشید.

1- مهاجرت به کشور کانادا

برای کسانی که می‌خواهند به یک کشور انگلیسی زبان مهاجرت کنند و بیش از هر چیز راحتی و امنیت آن کشور برایشان اهمیت دارد، ممکن است کانادا مکان مناسبی باشد. کانادا حدود دو پنجم قاره آمریکای شمالی را در اختیار دارد. این کشور پس از روسیه دومین کشور بزرگ جهان است.این کشور کم جمعیت است و بیشتر ساکنان آن در فاصله 125 مایلی مرز آمریکا زندگی می کنند. نخست وزیر این کشور، جاستین تروودو با اعلام اینکه “تنوع قدرت ما است” علناً با مهاجران و پناهندگان صحبت کرده است.در سال 2019، حدود 38٪ از جمعیت کانادا مهاجران یا فرزندان مهاجر بودند. اگر این روند ادامه یابد، نیمی از جمعیت این کشور تا سال 2036 مهاجر خواهند بود.

کانادا یک جامعه صنعتی با تکنولوژی بالا و دارای سطح بالای رفاه در زندگی است. کانادا پناهگاه امنی برای بسیاری از مهاجران است. کشور کانادا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت در جهان است و از طرف سازمان ملل به عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی در نظر گرفته شده است.

این کشور سرشار از منابع طبیعی و نفتی است و برخی از بهترین دانشگاه های جهان را در اختیار دارد.این کشور از میزان جرم و خشونت پایین و سطح زندگی بالایی برخوردار است. همه این نکات آن را به یک مقصد مطلوب برای مهاجرت تبدیل کرده است. اتاوا پایتخت کشور کاندا است که در استان انتاریو واقع شده. البته برای دریافت ویزای کانادا باید شرایط ویژه ای داشته باشید.

بهترین کشور برای مهاجرت

2- مهاجرت به کشور سوئیس

سوئیس کشوری کوچک در اروپای مرکزی است که از کوه های آلپ، دریاچه ها و دره های مختلف تشکیل شده است. این کشور یکی از ثروتمندترین کشورها در جهان است و قرن هاست که به دلیل بی طرفی شناخته شده است. بی طرفی سوئیس مدتهاست که مورد استقبال همسایگان اروپایی خود قرار گرفته است. این کشور در هیچ یک از جنگ های جهانی طرفی نداشته و عضو اتحادیه اروپا نیست.در نتیجه شهر ژنو یک مکان ستادی محبوب برای سازمان های بین المللی، مانند کمیته بین المللی صلیب سرخ و سازمان ملل است.

این کشور کوچک اروپایی با نرخ بیکاری پایین، درآمد بالا و استانداردهای زندگی بسیار چشمگیر مکان مناسبی برای مهاجران می باشد. این کشور به شما و بچه های شما این فرصت را می دهد که با داشتن یک سیستم مراقبت های بهداشتی تبلیغاتی در مدرسه و با فرصت های شغلی بهتر از سایر نقاط جهان زندگی خوبی داشته باشید.

راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها

3- مهاجرت به کشور سوئد

عمدتا به دلیل احترام به حقوق بشر و خدمات عمومی برجسته سوئد این کشور در لیست بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت قرار می گیرد. برابری در ثروت و سیستم اجتماعی قوی در این کشور نیز در رتبه بندی آن تأثیر گذار است. در حالی که امروزه مهاجران به سوئد حدود 10٪ از جمعیت را تشکیل می دهند. این کشور بزرگترین و پرجمعیت ترین کشور اسکاندیناوی می باشد. سوئد دارای یک زیرساخت پیشرفته و شبکه حمل و نقل با توزیع ثروت برابر می باشد. مراقبت های بهداشتی و همچنین تحصیلات دانشگاهی در این کشور رایگان است. در شاخص میزان امید به زندگی این کشور در میان 5 کشور برتر قرار دارد. تقریباً همه زباله های سوئد بازیافت می شوند. سوئدی ها سخاوتمند ترین مردم جهان هستند و هر ساله حدود 1 درصد از تولید ناخالص ملی را به برنامه کمک های بشردوستانه اهدا می کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین مدرک بین‌المللی برای مهاجرت

مهاجرت به کشور های اروپایی

4- مهاجرت به کشور استرالیا

این کشور دور افتاده یک کشور ثروتمند و سومین کشور کم جمعیت جهان می باشد. این کشور ثروتمند با اقتصاد مبتنی بر بازار از تولید ناخالص داخلی و درآمد سرانه نسبتاً بالایی برخوردار است. اقتصاد آن توسط بخش خدمات و صادرات کالا هدایت می شود.
مهاجران از کشورهای غیر انگلیسی زبان، به طور عمده از آسیا در استرالیا هویت چند فرهنگی جدید ایجاد کرده اند. این کشور یک مقصد بسیار محبوب به ویژه برای افراد واجد شرایط است، اما شرایط دریافت ویزا برای مهاجران در سالهای اخیر مورد بحث و جدال بوده است.

این کشور از مشارکت بالایی در فعالیت های ورزشی برخوردار است و امید به زندگی نسبتاً بالایی دارد.شهرهای بزرگ آن به طور مرتب در نظرسنجی های زیست پذیری جهانی نمره خوبی کسب می کنند. استرالیا با اقامت حدود 23.7 میلیون نفر یک کشور ثروتمند با حضور عمده در سازمان های بین المللی است. این کشور دارای حقوق شهروندی بالا، کشوری مناسب برای کارآفرینان، دارای ثبات اقتصادی و یک بخش بزرگ خدمات عمومی است. علاوه بر این استرالیا دارای جمعیت عظیمی از انگلیسی زبانان و دارای محیط امن و سطح بالایی از خوشبختی در بین شهروندان خود است.

کدام کشور برای مهاجرت بهتر است

5- مهاجرت به کشور آلمان

با داشتن یکی از بزرگترین و قدرتمندترین اقتصادهای جهان و اروپا این کشور شمالی به عنوان مکانی مناسب رای کسانی که مهاجرت می کنند، شناخته می‌شود. آلمان پرجمعیت ترین کشور اتحادیه اروپا می‌باشد. این کشور یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان را در اختیار دارد. این کشور اروپای مرکزی با 9 کشور مرز دارد. آلمان دارای نیروی کار بسیار ماهر و مرفه است. با این حال جمعیت این کشور در حال پیر شدن است. آلمان یکی از محبوب ترین مقصد مهاجرت در جهان است. هرچند که در پی جرایمی که اخیراً در مرزهای این کشور انجام شده، سیاست درهای بازش به روی مهاجران به یک موضوع مشاجره تبدیل شده است.

بهترین کشورها برای مهاجرت

با مطالعه در مورد کشورهای مهاجر پذیر درمی یابیم که همه این کشورها دارای اقتصاد پر رونق، سیاست های مهاجرتی تشویق کننده و خدمات پشتیبانی برای مهاجران می باشند. بنابراین اگر قصد مهاجرت دارید اولویت های خود را درنظر بگیرید. سپس کشوری را که برای شما مناسب است انتخاب نمایید. کافه ارز مفتخر است با ارائه خدمات 24 ساعته شما را در پرداخت های مربوط به فرآیند دریافت ویزا و سایر پرداخت‌های ارزی این کشورها، شما را در امور مهاجرتی یاری نماید.

به این مقاله امتیاز دهید

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *