وبلاگ

/

/

💵 معرفی روش‌های نوآورانه کسب درآمد از ارز دیجیتال

💵 معرفی روش‌های نوآورانه کسب درآمد از ارز دیجیتال

۱۷ مرداد ۱۴۰۲

کسب درآمد از ارز دیجیتال: در دهه اخیر، ارزهای دیجیتال به یک پدیده جهانی تبدیل شده‌اند که جذابیت بسیاری را برای سرمایه‌گذاران و کاربران جوان فراهم کرده‌اند. اما سوالاتی چون “چگونه می‌توان از ارزهای دیجیتال درآمدزایی کرد؟” همچنان در ذهن افرادی که به تازگی به این حوزه وارد شده‌اند، مطرح است. حتی کسانی که تا قبل از این در دنیای ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کردند نیز به دنبال راه‌های نوین برای کسب درآمد هستند.یکی از دغدغه‌های مردم امروزی پرداخت ارزی و کسب دانش درباره کسب و کارهای آنلاین است. امروز در این مقاله قصد داریم، روش‌های نوآورانه کسب درآمد از ارز دیجیتال و نقد درآمد دلاری را با یکدیگر مرور کنیم، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

برخی از آن‌ها فکر می‌کنند که یک شبه می‌توان از ارزهای دیجیتال پول درآورد. بعضی دیگر هم می‌گویند که تمام روش‌های کسب درامد از ارز دیجیتال که در اینترنت موجود است به نوعی کلاهبرداری به شمار می‌روند. عجله نکنید؛ در این مقاله، به بررسی راه‌های مختلف کسب درامد با ارز دیجیتال می‌پردازیم.

چالش‌ها و مشکلات درآمدزایی از ارز دیجیتال

داسان‌های موفقیت افرادی که از طریق ارزهای دیجیتال به ثروت میلیاردری رسیده‌اند، به سرعت در جامعه پخش شده است. این داستان‌ها می‌توانند شما را نیز تحت تأثیر قرار دهند و شما را به دنیایی از فرصت‌ها و امکانات جدید راهنمایی کنند.

اما مهم است که درک کنید که کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، یک مسیر پیچیده و پر از چالش‌ها است.در زمان شروع، ارزهای دیجیتال با هدف تبدیل شدن به یک نوع روش پرداخت ارزی ایجاد شدند. اما به مرور زمان، ارزها به عنوان یک ابزار برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمد توسط افراد مورد استفاده قرار گرفتند.

این تغییر نگرش باعث شده است که بیشتر افراد به دنبال روش‌های جدید برای کسب درامد با ارز دیجیتال باشند. بیت‌ کوین، اولین ارز دیجیتال رمزنگاری شده در دنیا، با هدف ایجاد یک سیستم پولی غیرمتمرکز و تحت کنترل هیچ دولت یا نهاد مرکزی بود. اما امروزه، افراد بیشتر آن را به عنوان یک ابزار برای ذخیره ارزش و سرمایه‌گذاری در نظر می‌گیرند.

این تحول در استفاده از ارزهای دیجیتال نشان از تنوع و تغییر پذیری این بازار دارد. یکی از مزیت‌های جذاب در دنیای ارزهای دیجیتال، وجود راه‌هایی برای کسب درآمد بدون نیاز به سرمایه اولیه است. این روش‌ها به افراد این امکان را می‌دهند که به راحتی و به صورت رایگان در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت کنند.

پول درآوردن از ارز دیجیتال

نحوهکسب درآمد از ارز دیجیتال ؟

بازار کریپتوکارنسی نوپا است و به همین دلیل توکن های کریپتویی مستعد نوسانات بسیار شدید هستند. در واقع، سرمایه گذاران با افزایش قیمت ها جذب این بازار شده و در صورت ریزش متحمل ضررهای سنگینی می‌شوند. البته، سرمایه گذاران معمولاً از استراتژی‌های رایگانی استفاده می‌کنند که کسب درآمد از ارز دیجیتال را برای آنها راحت می‌کند.

ترید ارز دیجیتال (Crypto Trading) یکی از بهترین روش‌های درآمدزایی از خرید ارز دیجیتال محسوب می‌شود. البته، چون بازار ارزهای دیجیتال تحت تاثیر نوسانات شدید است، تریدرهایی که تجربه کافی ندارند به سرعت سرمایه خود را در آن از دست می‌دهند. البته، پتانسیل رشد این بازار باعث شده تا روش‌های متعددی برای کسب درآمد به وجود آید که در ادانه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

بازی کن و ارز دیجیتال برنده شو!

یکی از هیجان‌انگیزترین روش‌های کسب ارز دیجیتال رایگان که محبوبیت بسیار زیادی بین جوانان دارد انجام بازی های بلاکچینی است. در حال حاضر، بیش از 200 بازی بلاکچینی در بازار وجود دارد که به لطف پلتفرم Axie Infinity پیشرفت‌های قابل توجهی کرده‌اند. البته پس از ظهور پدیده توکن های غیرقابل معامله یا همان NFT صنعت بازی‌ و بازی‌سازی متحول شد.

بازی‌های سنتی به این شکل بود که بازیکن باید زمانی زیادی را صرف جمع‌آوری آیتم‌های درون بازی می‌کرد اما با پاک شدن بازی تمام آنها پاک می‌شدند. در بازی‌های جدید قضیه کاملاً برعکس است، فناوری بلاکچین به شما این امکان را می دهد تا با آیتم های درون بازی را در قالب یک NFT فروخته و کسب درآمد کنید؛ در واقع زمانی که این آیتم‌های منحصربفرد را بدست آوردید می‌توانید آن را در فروشگاه‌های مخصوص به فروش برسانید.

بیشتر بخوانید: کسب درامد بیت کوین با بازی

بازی و برنده شدن ارز دیجیتال

بگذارید موضوع را با ذکر یک مثال بیشتر توضیح دهیم. بازی کلش آف کلنز (Clash of Clans) را به یاد دارید؟ این بازی زمانی محبوبیت بسیار زیادی داشت اما بگذارید ببینیم که اگر این بازی بر بستر بلاکچین توسعه داده شده بود چه قابلیت‌هایی داشت.

فرض کنید شما با تلاش زیاد و پس از پیروزی‌های فراوان در مبازرات آنلاین، نیروی پادشاه (King) خود را تا بالاترین حد ارتقا داده‌اید. سپس می‌توانستید این نیروی خود را به عننوان NFT به فروش برسانید. در حال حاضر، محبوب‌ترین بازی کریپتویی آکسی اینفینیتی است که کاربران بسیار زیادی دارد. البته، کسب درآمد از این بازی به صورت کامل رایگان نیست و برای شروع بازی باید کمی توکن بومی شبکه را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی بازی اکسی اینفینیتی

خرید و نگه‌‌داری ارز دیجیتال به صورت مستقیم (هولد کردن)

خرید و نگهداری ارز دیجیتال در طولانی مدت یک استراتژی سودآور محسوب می‌شود. این روش پیوند عمیقی با مقوله تجزیه و تحلیل دارد به این معنی که که سرمایه‌گذار بعد از تحلیل فاندامنتال و بررسی اخبار بازار اقدام به خرید یک ارز دیجیتال و نگهداری آن برای یک بازه زمانی طولانی مدت می‌کند. منظور از زمان طولانی چند ماه تا چند سال است که به روند قیمتی آن رمز ارز و استراتژی سرمایه‌گذار بستگی دارد.

این روش یکی از آسان‌ترین روش‌های کسب درامد با ارز دیجیتال است چون سرمایه‌گذار به تحلیل مدام بازار نیاز ندارد و به راحتی با یکبار تحلیل یک ارز دیجیتال را خریداری کرده و در کیف پول خود نگه‌داری می‌کند.

هولد کردن ارزهای دیجیتال

البته، همه ارزهای دیجیتال برای این استراتژی مناسب نیستند. کوین‌هایی نظیر بیت کوین و اتریوم ممکن است برای بازه کوتاهی تحت تاثیر نوسان منفی باشند اما در بلند مدت سودآوری خوبی خواهند داشت.

خرید بیت کوین یا خرید اتریوم در حال حاظر بهترین گزینه برای هولدرها محسوب می‌شود چون رشد احتمالاً رشد خوبی را تجربه خواهند کرد. البته این روش رایگان نیست و نیاز به سرمایه اولیه دارد اما اگر تحلیل درستی از یک ارز دیجیتال داشته باشید، با خرید و هولد کردن آن ممکن است سود دوتا سه برابر داشته باشید.

بیشتر بخوانید: هولد کردن ارز دیجیتال یعنی چه؟

نوسان گیری از ارزهای دیجیتال (ترید)

معامله‌گری در بازار نوسان پرسود سخت است اما اگر به درستی اجرا شود نرخ سودآوری بسیاری دارد. برای موفقیت در این روش باید نگاه دقیقی به بازار داشته باشید و به اصول تحلیل تکنیکال نیز مسلط باشید.

این روش ریسک زیادی دارد و بدون مدیریت سرمایه اصولی منجر به ضررهای هنگفت خواهد شد. شما برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق باید مهارت‌های تحلیلی خود را تقویت کنید. به عبارت دیگر، باید قادر باشید چارت‌های تحلیلی را بررسی کنید تا ارزهای دیجیتال را در کف قیمت خریداری کرده و در سقف قیمتی به فروش برسانید.

بیشتر بخوانید: ترید چیست؟

این روش نیز کاملاً رایگان نیست و برای ورود به دنیای ترید باید مقداری ارز دیجیتال خریداری کرده و با افزایش قیمت به فروش برسانید تا موجودی شما به تدریج افزایش یابد. یکی از مزیت های ترید این است که با توجه به وضعیت بازار می‌توانید وارد پوزیشن خرید یا فروش شوید؛ به عبارت دیگر از ریزش قیمت ها هم می توانید کسب درآمد کنید.

کسب درآمد از فروش nft

خرید و فروش توکن های غیر قابل معاوضه (NFT)

در هر زمان که فکر می کنیم بازار NFTها از تب و تاب افتاده است، ابعاد جدیدی از این بازار جذاب کشف می‌شود و پروژه‌های جدید با ایده‌های نوآورانه آغاز به کار می‌کنند. این پروژه‌های جدید روش‌های متفاوتی برای کسب درآمد از ارز دیجیتال در اختیار کاربران قرار می‌دهند. بهترین و متداول‌ترین روش برای کسب درآمد در این دسته‌بندی ساخت و فروش یک مجموعه NFT به صورت مستقیم است.

مجموعه‌های خیلی ساده نظیر تصاویر یک میمون خسته در حال حاضر به قیمت‌های گزاف و میلیون دلاری خرید و فروش می‌شوند. اگر شما هم می خواهید به درآمدهای میلیونی از خرید و فروش ارز دیجیتال دست پیدا کنید بهتر است به اوپن سی (Open Sea) بزرگترین پلتفرم خرید و فروش NFT سر بزنید.

کسب درآمد از استخراج ارز دیجیتال

قبل از ظهور بازی‌های بلاکچینی و امکان کسب ارز دیجیتال رایگان و زمانی که بازار ارزهای دیجیتال هنوز انقدر حجم معاملات بالایی نداشت و امکان ترید کردن و کسب درآمد از نوسان‌گیری نبود، اولین روش برای کسب بیت کوین و سایر کوین های ابتدایی نظیر لایت کوین، ماینینگ یا همان استخراج بود. در ابتدا، فرآیند ماینینگ کاملاً رایگان بود چون ماینر می‌توانست از همان کامپیوتر شخصی خود برای استخراج ارز دیجیتال استفاده کند.

بیشتر بخوانید: استخر استخراج ارز دیجیتال چیست؟

با گذشت زمان و افزایش سختی شبکه ارزهای دیجیتال، کاربران برای استخراج نیاز به دستگاه‌های گران قیمت کامپیوتری داشتند که از لحاظ اقتصادی این فرآیند را تحت‌الشعاع قرار می‌داد. علاوه بر این، هزینه مصرف انرژی برق نیز یکی دیگر از فاکتورهای مهم در استخراج ارز دیجیتال است که باعث شده تا اکثر کاربران قید این فعالیت را بزنند.

استیک کردن ارزهای دیجیتال

استیک کردن ارزهای دیجیتال

سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال که به استیک کردن نیز مشهور است به معنی سهام‌گذاری در یک پروژه است. به عبارت دیگر، اگر یک ارز دیجیتال را خریداری کرده ولی آن را خرج نکنید، می‌توانید آن را در شبکه سپرده‌گذاری کنید. در این روش به جای خرید یک دستگاه ماینر گران قیمت می‌توانید مقداری ارز دیجیتال خریداری کرده و در شبکه بلاکچینی آن برای مدتی قفل کنید و سپس سود این کار را جمع‌آوری کنید؛ درست شبیه به سپرده‌گذاری در بانک و دریافت سود ماهانه یا سالانه.

بیشتر بخوانید: استیکینگ ارزهای دیجیتال

وام دادن

وام دادن با ارز دیجیتال یکی دیگر از روش های کسب درآمد از ارز دیجیتال است به این شکل که در ازای دریافت وثیقه رمزارزی در پلتفرم های تعیین شده مقداری وام به قرض‌گیرنده می‌دهید. این روش در حال حاضر یک عمل بسیار عادی در سیستم های مالی غیرمتمرکز (DeFi) است. در سیستم‌های متمرکز نظیر بانک، وجوه وام از سپرده‌گذاری افراد دیگر تامین می‌شود و بانک به عنوان یک واسطه عمل می‌کند.

به لطف پلتفرم‌های غیرمتمرکز، امکان گرفتن وام با ارز دیجیتال و بدون واسطه در اختیار افراد قرار گرفته است. وام‌دهندگان مبلغی بالاتری از آن چیزی که قرض داده‌اند دریافت خواهند کرد و از این طریق کسب سود خواهند داشت.

کسب درآمد از ارز دیجیتال و ایردراپ

شرکت در ایردراپ

ایردراپ به معنی رخدادی است که در آن ارز دیجیتال به صورت رایگان بین کاربران توزیع می‌شود. هدف از ایردراپ افزایش آگاهی کاربران از نقشه راه یک پروژه است. در واقع یک شبکه بلاکچینی یا اپلیکیشن غیرمتمرکز ممکن است برای آشنایی هر چه بیشتر کاربران با پروژه، بخشی از توکن‌های خود را در ایردراپ عرضه کند. این کار که معمولاً در صرافی‌ها انجام می‌شود به منظور ایجاد پایگاه کاربری بزرگتر برای یک پروژه ارز دیجیتالی است.

پس از دریافت توکن در ایردراپ می‌توانید آنها را فروخته و یا به ارزهای دیجیتال دیگر تبدیل کنید. البته، خیلی از افراد با این فکر که این توکن در آینده افزایش قیمت قابل توجهی خواهد داشت آن را هولد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ایردراپ ارز دیجیتال چیست؟

نتیجه گیری

در دنیای ارزهای دیجیتال، راه‌های متعددی برای کسب درآمد بدون نیاز به سرمایه اولیه یا با سرمایه‌گذاری اولیه وجود دارد. از ایردراپ‌ها و بازی‌های کریپتویی تا ماینینگ و سرمایه‌گذاری، این راه‌ها یک فرصت برای افراد با انگیزه هستند تا به تجربه‌ای جدید در دنیای دیجیتال بپردازند. انعطاف‌پذیری بازار ارزهای دیجیتال این امکان را فراهم می‌کند تا هر کس با توجه به توانمندی‌ها و علاقه‌مندی‌هایش به یک یا چند راه انتخابی پیوند بزند. اما هر راهی که انتخاب کنید، آگاهی و دانش بهتر از همیشه اهمیت دارد.

درآمدزایی از ارزهای دیجیتال نیازمند فهم عمیق‌تر از بازار، تحلیل دقیق‌تر از روندها و تصمیم‌گیری هوشمندانه‌تر است. از اولیه‌ترین مراحل تا مراحل پیشرفته‌تر، همیشه به خود پرسش کنید که چه چیزی بهترین گام برای من است؟

5/5 - (14 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *