وبلاگ

/

/

جاذبه های گردشگری هند 2024🛕

جاذبه های گردشگری هند 2024🛕

۷ اسفند ۱۴۰۱

جاذبه های گردشگری هند: هند(india) سرزمین پر جنب و جوش و متفاوتی از تضادهای شگفت انگیز است که در آن تلاقی هر دو جهان سنتی و مدرن دیده می‌شود. این کشور هفتمین کشور بزرگ جهان از نظر وسعت و دومین از نظر جمعیت می‌باشد. هند دارای میراثی غنی است که حاصل قرن‌ها فرهنگ و مذاهب مختلف این کشور می‌باشد. اگر قصد سفر به این مقصد جذاب را دارید، بهتر است بدانید که پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت‌ها از جمله پرداخت ارزی مورد نیازی است که برای ایرانیان با مشکلاتی همراه است. شما می‌توانید برای پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت هااز طریق سایت کافه ارز بدون هیچ نگرانی اقدام کنید.

هندوستان می‌تواند مقصد جذابی بذای همه‌ی گردشگران باشد.گردشگران می توانند از اماکن مقدس و فضاهای معنوی این کشور دیدن کنند. دوستداران طبیعت نیز از سواحل زیبای آفتابی، پارک های سرسبز و پناهگاه های حیات وحش لذت می برند. کارهایی که باید در هند انجام دهید شامل فرصتی برای تجربه مجموعه ای از مکان های مقدس و دیدارهای معنوی است، در حالی که عاشقان طبیعت از سواحل آفتاب شویی، پارک های ملی سرسبز و پناهگاه های حیات وحش هیجان انگیز لذت خواهند برد. از تاج محل باشکوه در آگرا گرفته تا مکان های مقدس هارماندیر صاحب (معبد طلایی سابق) در امریتسار و مسجد مکه در حیدرآباد، بازدیدکنندگان از این کشور عجیب و غریب گنجینه ای از گنجینه های معنوی، فرهنگی و تاریخی را کشف خواهند کرد. برای کمک به شما در استفاده بهینه از زمان خود در این کشور شگفت انگیز، اغلب به لیست برترین جاذبه های گردشگری هند مراجعه کنید. در ادامه با کافه ارز همراه باشید تا به معرفی چند مورد از دیدنی ترین نقاط این کشور جذاب بپردازیم.

معرفی جاذبه های گردشگری هند

در اینجا به بررسی چند مورد از جاذبه های توریستی هند می پردازیم از جمله این مکان ها:

تاج محل معروف ترین بنای هند (india)

جاذبه های گردشگری هند

مشهورترین ساختمان هند(india) تاج محل شاید مشهورترین مکان دنیا از نظر قدرت عشق نیز باشد. این بنا به دستور شاه جهان به منظور یادبود همسر ایرانی‌اش به‌نام ارجمند بانو مشهور به ممتاز محل ساخته شد. ساخت این مقبره زیبا پس از مرگ وی در سال 1631 آغاز شد و تا سال 1648 به اتمام رسید. برای ساخت این بنا در آن زمان 32 میلیون روپیه هزینه شد و حدود 20000 کارگر کار ساخت آین مقبره زیبا را انجام دادند.

بیشتر بخوانید: آموزش گام به گام نحوه اخذ و پرداخت ویزای هند

تاج محل،هند

تاج محل با استفاده از بسیاری از عناصر طراحی اسلامی از جمله قوس ها، مناره ها، یک گنبد پیاز شکل و خطاطی سیاه که در قسمت ورودی قرار دارد ساخته شده است و همچنین از سنگ مرمر سفید که با الگوهای گل تزئینی ظریف و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی مانند لاجورد لاپوس، الماس و مروارید تزئین شده است.

بهترین زمان برای بازدید این بنا هنگام طلوع آفتاب یا غروب است که با تغییر در نورپردازی فضای درخشان آن تغییر می کند.در صورت امکان سعی کنید منظره ای از انعکاس تاج محل را از ساحل دور رودخانه یامونا بدست آورید. این باعث می شود یک سلفی به یاد ماندنی داشته باشید.

شهر مقدس وارناسی از جاذبه های منحصر به فرد هند (india)

 شهر مقدس جاذبه های گردشگری هند

جاذبه های گردشگری هند : شهر مقدس وارنازی یک مرکز بزرگ زیارتی هندو است. این شهر مدت هاست با رودخانه قدرتمند گنگ یکی از مهمترین نمادهای مذهبی هند در ارتباط است.قدمت این شهر به قرن هشتم قبل از میلاد مسیح بر می گردد. Varanasi یکی از قدیمی ترین شهرهای دارای سکونت در جهان است.

دلایل زیادی برای بازدید از این شهر وجود دارد. برای مثال شما بازدید ازمحله قدیمی درمجاورت گنگ که در آنمعبد کاشی ویشواناتتوصیه می گردد. استحمام در گنگ برای هندوها از اهمیت بالایی برخوردار است. مکانهای بیشماری با نام “غات” از راه پله ها منتهی به آب می شوند که مومنان قبل از نماز در آن حمام می کنند. از دیگر مکان های دیدنی این شهر می توان بهدانشگاه بناراس هندوکه در سال 1917 تأسیس شده اشاره کرد. این دانشگاه دارای کتابخانه ای عظیم با بیش از یک میلیون کتاب است. همچنین بازدید از موزه عالیبهارات کلاه باهاوانبا مجموعه های زیبا از نقاشی های مینیاتوری و مجسمه ها به گردشگران توصیه می گردد.

بیشتر بخوانید: ارزانترین کشورها برای مسافرت ایرانیان

هارمندیر صاحب: معبد طلایی امریتسار

جاذبه های گردشگری هند معبد طلایی

آمریتسار که در سال 1577 توسط رام داس تأسیس شد ، قطب مهمی از تاریخ و فرهنگ سیک است. جاذبه اصلی این مکان هارمندیر صاحب است که در سال 1604 افتتاح شد. هنوز هم به دلیل تزیین زیبای طلای خود از آن به عنوان معبد طلایی کشور هند یاد می شود. این معبد با ترکیبی از سبک های هندو و اسلامی ساخته شده است. بخش مرمر پایین آن دارای شکوفه های تزئینی گل و نقوش حیوانات است. در حالی که گنبد بزرگ طلایی نمایانگر گل نیلوفر آبی است که نمادی از خلوص سیک ها است.

بازدیدکنندگان علاوه بر طراحی پر زرق و برق به همان اندازه تحت تأثیر فضای معنوی معبد قرار می گیرند. اثری که در آن با دعاهایی که پیوسته از کتاب مقدس سیک خوانده می شود و در سراسر مجتمع پخش می شود آن ها را تحت تأثیر قرار می دهد.بازدید کنندگان از این مکان شانس لذت بردن از یکی از 50،000 وعده غذایی رایگان که هر روزه برای بازدیدکنندگان فراهم می شود را دارند.

شهر طلایی: جیسالمر

شهر جسالمر هنداین شهر به دلیل ماس زرد که در بیشتر ساختمانه ای آن مورد استفاده قرار گرفته نامگذاری شده است.امروزه این شهر هند مملو از عمارتهای قدیمی پر زرق و برق و دروازه های باشکوه است. این مکان علاوه بر کاخ ها، معابد و خانه های خوب قدیمی دارای 99 زیرزمین به همراه دروازه های عظیم منتهی به حیاط اصلی آن است که در آنکاخهفت طبقه بلندماهاراجارا پیدا خواهیدکرد. این کاخ بخش هایی را برای بازدید عموم دارد. از جمله مناطقی که با کاشی های ایتالیا و چین به زیبایی تزئین شده اند. معابد مربوط به قرن دوازدهم تا شانزدهم، هرکدام با تصاویر مرمر و ماسه سنگ های ریز، نسخه های خط نخل و سقف های رنگی تزئین شده تزئین شده اند.

قلعه سرخ جاذبه تاریخی هند (india)

جاذبه های هند گردشگری

جاذبه های گردشگری هند : این مکان توسط شاه جهان در سال 1648 به عنوان صندلی قدرت مغول ساخته شده است. قلعه باشکوه هلال به شکل هلال احمر در دهلی نو در کشور هند مساحت وسیعی را در بر می گیرد.قسمت های برجسته شامل دو دروازه بزرگ آن است: دروازه چشمگیرلاهور(ورودی اصلی قلعه) ودروازهظریف و تزئین شدهدهلیکه زمانی توسط امپراتور برای مراسم تشریفاتی مورد استفاده قرار می گرفت. بخش جالب برای بازدید کنندگان یک بازار سرپوشیده با قدمت قرن هفدهم است. در این بازار از جواهرات گرفته تا پوشاک ابریشمی و همچنین سوغات و کالاهای غذایی به فروش می رسد. کافه ارز با ارائه خدمات 24 ساعته برای پرداخت ویزای هند آماده خدمت به کاربران عزیز می باشد.

بیشتر بخوانید: حساب وایز چیست؟ صفر تا صد آموزش کار با حساب Wise

بمبئی: دروازه هند

دروازه هند

دروازه نمادین هند با ارتفاع 26 متری و مشرف به دریای عرب یکی از مواردی است که باید در بمبئی ببینید. این قطعه معماری خیره کننده که برای بزرگداشت ورود پادشاه جورج پنجم و همسرش ملکه مری در سال 1911 ساخته شد، با شکوه و مراسم بسیار در سال 1924 افتتاح شد و برای مدتی بلندترین سازه شهر بود.

دروازه هند که تماماً از بازالت و بتن زرد ساخته شده و به دلیل طراحی هندو ساراسنیک خود قابل توجه است، در سال 1948 هنگامی که هند استقلال خود را به دست آورد، صحنه یک صفوف نه چندان شاد از سربازان بریتانیایی بود. این روزها، راهروی طاق بزرگ، پس‌زمینه‌ای خیره‌کننده را فراهم می‌کند که به همان اندازه که گردشگران در بین مردم محلی محبوبیت دارد. پس از بازدید از دروازه هند، به کاخ و برج تاج محل مجاور بروید و یک چای لذیذ لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری هند: مسجد مکه، حیدرآباد

جاذبه گردشگری هند

ساخت مسجد مکه حیدرآباد، یکی از بزرگترین مساجد جهان – و یکی از قدیمی ترین مساجد در هند – در سال 1614 در زمان سلطنت محمدقلی قطب شاه آغاز شد و تقریباً 80 سال طول کشید تا تکمیل شود.

15 طاق و ستون عظیم این مسجد زیبا که به اندازه کافی بزرگ است تا 10000 نمازگزار را در خود جای دهد، هر کدام از تخته های منفرد گرانیت سیاه ساخته شده اند که توسط قطارهای بزرگ گاو که گفته می شود از 1400 گاو نر تشکیل شده است، به محل کشیده شده اند.

این مجموعه چشمگیر که نام خود را از آجرهای بالای دروازه مرکزی که از مکه به اینجا آورده اند، گرفته است، ویژگی های برجسته ای مانند دروازه اصلی، میدان بزرگ و حوض بزرگ دست ساز دارد. اتاقی نیز وجود دارد که موهای حضرت محمد را در خود جای داده است.

از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه می‌توان به کتیبه‌هایی از قرآن بالای بسیاری از طاق‌ها و درها، سقف نفیس تالار اصلی و قرنیزهای اطراف کل بنای مسجد اشاره کرد. به نقوش گل نفیس و فریزهای روی طاق ها توجه کنید.

 

جاذبه های گردشگری هند : قلعه عامر فورت، جیپور

قلعه عامر فورت، جیپور

قلعه آمر (اغلب به نام کهربا نیز خوانده می شود) به عنوان یک قصر مستحکم در سال 1592 توسط مهاراجه من سینگ اول ساخته شد و مدت طولانی به عنوان پایتخت جیپور خدمت می کرد. این قلعه که در بالای دامنه تپه حک شده است، با پای پیاده از طریق یک صعود شیب دار یا با شاتل سواری از شهر پایین قابل دسترسی است (بهتر است، اجازه دهید یک فیل کار را انجام دهد).

موارد برجسته عبارتند از Jaleb Chowk، اولین حیاط، با فیل های تزئین شده فراوان، و معبد شیلا دیوی، که به الهه جنگ اختصاص یافته است. همچنین قابل توجه تالار مجاور مخاطبان عمومی (دیوان-آم) با دیوارها و تراس های زیبای تزئین شده اش است که میمون ها در آن رفت و آمد می کنند.

سایر نقاط برجسته عبارتند از سوخ نیواس (تالار لذت) با تخت‌های گل فراوان و کانالی که زمانی برای حمل آب خنک استفاده می‌شد، و معبد پیروزی (جای ماندیر) که به دلیل پانل‌های تزئینی زیاد، سقف‌های رنگارنگ و مناظر عالی آن قابل توجه است.

کاخ و دریاچه زیر آندرست بالای قلعه عامر، قلعه جایگاره قرار دارد که در سال 1726 توسط جی سینگ ساخته شد و دارای برج های دیده بانی بلند، دیوارهای مهیب و بزرگترین توپ چرخ دار جهان است. مطمئن شوید که در شهر قدیمی جیپور با دیوارهای محصور شده با سه دروازه کاملا بازسازی شده و بازارهای باشکوه و همچنین کاخ شهر لذت بخش، مجموعه ای عظیم از حیاط ها، باغ ها و ساختمان ها، وقت خود را بگذرانید.

جاذبه های گردشگری هند : ساحل پوشیده از نخل در گوا

ساحل نخل هند

خط ساحلی زیبای غربی گوا، مشرف به دریای عرب، که مدت‌ها در هند به عنوان مقصد «رفتن» برای کسانی که به دنبال تعطیلات ساحلی عالی هستند، شناخته می‌شود، اخیراً توسط گردشگران خارج از کشور کشف شده است. بیش از 60 مایل خط ساحلی گوا میزبان برخی از زیباترین سواحل جهان است که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند.

برای کسانی که به دنبال آرامش و سکوت هستند، ساحل ایزوله آگوندا انتخاب خوبی است، در حالی که ساحل Calangute با اختلاف تجاری ترین و شلوغ ترین است. برای کسانی که به دنبال استراحتگاه‌های مجلل، استراحت‌های یوگا و تعطیلات آبگرم هستند، سواحل ماندرم، مورجیم و آشوم در میان هندی‌های ثروتمند و غربی‌ها مد هستند. پالولم یکی دیگر از سواحل محبوب گوا در محیطی زیبا است.

زمانی که در گوا هستید، حتما از پناهگاه حیات وحش باگوان ماهاویر دیدن کنید. این جاذبه فوق‌العاده خانه جنگل‌های انبوه و جانوران فراوانی از جمله گوزن، میمون، فیل، پلنگ، ببر و پلنگ سیاه، و همچنین شاه مار کبری معروف هند و حدود 200 گونه پرنده است.

همچنین ارزش دیدن جزیره دیوار را دارد که با کشتی از قدیمی گوا به آن دسترسی دارید. نقاط برجسته عبارتند از Piedade، یک روستای معمولی گوان و خانه کلیسای بانوی مهربانی با گچ کاری جالب، تزئینات گچی باروک، و محراب، و همچنین مناظر خیره کننده از حومه اطراف.

نتیجه‌گیری

اگرشما قصد مسافرت یا مهاجرت در این کشور دارید ما تمام سعی کردیم که جاهای دیدنی هندرا به شما معرفی کنیم تا کاربران به راحتی بتوانند در تصمیم خود قدم بردارند.امید بر این است که این مقاله برای کاربران خود مفید واقع شده باشد.شما میتوانید برای پرداخت های ارزی خود از طریق سایت کافه ارز اقدام کنید. برای رهنمای بیشتر میتوانید با کارشناسان ما درارتباط باشید.

به این مقاله امتیاز دهید

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *