وبلاگ

/

/

آموزش صفر تا صد وب مانی (آپدیت جدید 2024)

آموزش صفر تا صد وب مانی (آپدیت جدید 2024)

۵ مهر ۱۴۰۲

اگر درامد دلاری دارید یا می‌خواهید هزینه خرید خود از سایت‌های خارجی را پرداخت کنید، اکانت سایت‌های خارجی خود را شارژ کنید یا این‌که از یک فرد خارجی پول دریافت کنید، حساب وب مانی قطعاً به کارتان می‌آید. این حساب بخصوص در ایران که با تحریم‌های خارجی دست و پنجه نرم می‌کند و امکان استفاده آسان از پی‌ پال و دیگر سرویس‌های پرداختی وجود ندارد، استفاده از خدمات وب مانی نظیر خرید، شارژ و نقد کردن وب مانی خیلی کار کاربران ایرانی را راه می‌اندازد.برای پرداخت ارزی خود میتوانید از سیستم های پرداخت انلاین وبمانی استفاده کنید.
اگر می‌خواهید بدانید که وب مانی چیست؟ نحوه افتتاح حساب، احراز هویت و شارژ حساب وبمانی آن چگونه است با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید چون این مقاله به شکلی نگارش شده است که تمام سوالات شما در مورد WebMoney را پاسخ دهد؛ با کافه ارز همراه باشید.

وب مانی چیست؟

با گسترش اینترنت پرسرعت، اکثر کسب و کارها به فضای آنلاین روی آوردند و کاربران نیز به دلیل راحتی در انجام امور در بسیاری از موارد خرید آنلاین را به خرید حضوری ترجیح می‌دهند. در حقیقت، سیستم‌های پرداختی نظیر وب مانی به کاربران اجازه می‌دهند که بدون برداشت مستقیم از بانک و به واسطه یک کیف پول پرداخت ارزی آنلاین خود را انجام دهند. برای مثال، افرادی که در بازار فارکس فعالیت دارند می‌توانند واریز یا برداشت خود را با وبمانی انجام دهند. البته، باید توجه داشته باشید که بروکر مورد نظر شما حتماً از سیستم پرداخت وب مانی پشتیبانی کند؛ در حال حاضر خیلی از بروکرهای اروپایی و امریکایی سیستم پرداخت وب مانی را قبول نمی‌کنند.

خرید وب مانی در ایران

وب مانی یک سیستم پرداخت بین المللی است که برای ارسال یا دریافت پول در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت وبمانی از سال 1998 کار خود را در کشور روسیه آغاز کرد. وب مانی ادعا می‌کند که در حال حاضر بیش از 40 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد. وبمانی رقیب خیلی قدرتمندی برای پی پال به شمار می‌رود ولی خیلی از سایت‌های فروشگاهی درگاه وب‌مانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا برای خرید کالا یا خدمات از آن استفاده کنند. علاوه بر این، برخی از سایت‌های فریلنسری، دستمزد کاربران خود را به حساب وب‌مانی او واریز می‌کنند. شما همچنین می‌توانید با دریافت شماره حساب وب مانی یک شخص برای وی پول ارسال کنید. وب مانی یکی از بزرگترین سیستم‌های پرداخت ارزی روسی از لحاظ تعداد کاربران به شمار می‌رود. به گفته مسئولان شرکت، روزانه حدود 300 هزار نفر از وبمانی استفاده در سراسر جهان استفاده می‌کنند. علاوه بر این، حدود 100 هزار فروشگاه اینترنتی از درگاه وب مانی پشتیبانی می‌کنند که در نوع خود رقم قابل توجهی به شمار می‌رود.

افتتاح حساب وب مانی در ایران

برای این که در سیستم پرداخت وبمانی ثبت نام کنید باید یک کیف پول در آن بسازید. برای این کار وارد صفحه اصلی WebMoney شوید و در قسمت شماره تلفن با انتخاب ایران، شماره موبایل خود را بدون کد 0098 و 0 ابتدایی وارد کنید. سپس کد 5 رقمی که به شما نمایش داده می‌شود را تایپ کنید، پس از آن گزینه More را کلیک کنید تا یک SMS تایید برای شماره همراه شما ارسال شود. سپس کد اس ام اسی که برایتان ارسال شده است را وارد کنید. در صفحه بعد باید یک پسورد برای خود انتخاب کرده و آن را تایید کنید. سپس باکس I Accept را تیک بزنید تا حساب شما ساخته شود. بسیار عالی! حساب وبمانی شما به همین راحتی ساخته شد.

خرید با وب مانی در ایران

بیشتر بخوانید: حساب وایز چیست؟

پس از افتتاح حساب باید یک کیف پول برای خود انتخا بکنید. کیف پول WMZ که میزبان دلار آمریکا است را انتخاب کنید تا کیف پول دلاری شما نیز ساخته شود. توجه داشته باشید که برای هر ارزی که می‌خواهید با استفاده از وب مانی واریز یا برداشت کنید باید یک کیف پول مخصوص ساخته باشید. عبارت WMID که در بالای صفحه مشاهده می‌کنید، در واقع ID حساب شما است و وبمانی شما را با این ID می‌شناسد. البته برای دریافت دلار وبمانی باید ID کیف پولی که ساخته‌اید را برای شخص ارسال کننده بفرستید. آدرس این کیف پول با Z شروع می‌شود. سپس بر روی WMID کلیک کنید که وارد صفحه پروفایل خود شوید. در این قسمت می‌توانید مدارم احراز هویت را مشاهده کنید. در برخی اوقات، وبمانی برای احراز هویت با شماره شما تماس می‌گیرد و ممکن است در این مرحله دچار مشکل شوید. شما برای ارسال یا دریافت پول با وبمانی باید حتما مراحل احراز هویت را انجام دهید.

احراز هویت در وب مانی

به دلیل وجود محدودیت‌هایی که وب مانی برای حساب‌های احراز هویت‌نشده در نظر می‌گیرد، پیشنهاد می‌شود که احراز هویت خود را تکمیل کنید. به طور کلی اگر در وبمانی احراز هویت نکنید فقط می‌توانید تا سقف 300 دلار در کیف پول خود نگه دارید و در روز با محدودیت انتقال وجه مواجه خواهید شد. برای این‌که بتوانید مبلغ بیشتری در حساب خود نگه داشته و محدودیت تراکنش نداشته باشید بهتر است حساب خود را احراز هویت کنید و به نوعی سطح حساب خود را ارتقا دهید.

انواع سطح حساب کاربری در سیستم وب مانی

وب مانی سطوح کاربری متفاوتی به کاربران خود ارائه می‌دهد. به طور کلی، برای سرویس انتقال وجه سه مدل سطح یا به اصطلاح پاسپورت تعریف شده است که در ادامه هر یک را توضیح خواهیم داد.

مستعار (Alias) : اولین سطح کاربری در وبمانی سطح مستعار نام دارد. زمانی که برای اولین بار در وبمانی افتتاح حساب می‌کنید، سطح مستعار برای حساب شما تعیین می‌شود. این حساب محدودیت‌های زیادی دارد، برای مثال شما در طول روز فقط می‌توانید 100 دلار تراکنش داشته باشید و امکان نگه‌داری بیش از 300 دلار در کیف پول وجود نخواهد داشت.

ساخت حساب وب مانی

فرمال (Formal) : شما با ثبت اطلاعات هویتی و ارسال یک اسکن با کیفیت از پاسپورت می‌توانید حساب وبمانی خود را تا سطح فرمال احراز هویت کنید. سقف تراکنش در این نوع حساب تا 3,000 دلار رسیده و می‌توانید تا 10,000 دلار در کیف پول خود نگه‌داری کنید. پس از ارسال اسکن مدارک و ثبت اطلاعات هویتی معمولاً حدود 48 ساعت طول می‌کشد تا حساب کاربری شما ارتقا پیدا کند. نکته جالب توجه این است که برخی از کاربران ایرانی فاقد پاسپورت با ارسال اسکن کارت ملی توانسته‌اند در این سیستم پرداختی احراز هویت کنند.

حساب شخصی (Personal) : حساب شخصی یا همان پرسونال بهترین حساب وب مانی محسوب می‌شود که در آن هیچ سقف مشخصی برای نگه‌داری دارایی یا انتقال وجه وجود ندارد. این حساب بیشتر برای کسب و کارهای آنلاین پیشنهاد می‌شود. درخواست برای تایید این سطح از حساب کاربری حدود 50 دلار هزینه دارد. پس از ارسال درخواست باید به صورت حضوری و با در دست داشتن مدارک هویتید به یکی از نمایندگان رسمی وب‌مانی مراجعه کنید. برخی از کاربران خاطر نشان کرده‌اند که اخیراً احراز هویت وبمانی به این شکل است که با شما تماس می‌گیرند و باید با چند دقیقه‌ای با نمایندگان آن‌ها صحبت کنید.

وب مانی از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

شما با وب‌مانی می‌توانید انواع دارایی‌ها را منتقل کنید. به طور کلی کیف‌پول‌هایی که کاربر می‌تواند در وب‌مانی بسازد به شرح زیر است:

  • WMZ : کیف پول دلار ایالات متحده امریکا WMZ نام دارد که بیشترین کاربرد را برای کاربران ایرانی دارد. هر WMZ معادل 1 دلار امریکا است.
  • WME : کیف پول یورو (EUR)
  • WMR : کیف پول روبل روسیه (RUB)
  • WMU : کیف پول گریونا اوکراین (UAH)
  • WMB : کیف پول روبل بلاروس (BYR)
  • WMK : کیف پول قراقستانی (KZT)
  • WMV : کیف پول دانگ ویتنام (VND)
  • WMX : کیف پول بیت کوین. هر WMX معادل 0.001 BTC است.
  • WMH : کیف پول بیت کوین کش (BCH)
  • WML : کیف پول لایت کوین (LTC)
  • WMG : کیف پول طلا

توجه داشته باشید که با ساخت هر یک از کیف‌پول‌های بالا در حساب وبمانی خود، یک آدرس شخصی مربوط به آن کیف پول خواهید داشت که می‌توانید آن را به فرد فرستنده بفرستید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای خرید یا پرداخت از طریق وب مانی باید آدرس کیف پول مرتبط را وارد نمایید. برای مثال، اگر قصد خرید دلار وب مانی دارید باید آدرس کیف پول WMZ را به صرافی بدهید. امکان ساخت کیف پول دلاری وبمانی برای همه کاربران امکان‌پذیر است اما برای ساخت برخی از کیف پول‌های دیگر باید شرایط خاصی داشته باشید. مثلاً برای ساخت کیف پول یورو باید حتما در منظقه یورو حضور داشته باشید.

کجا وب مانی را نقد کنم

کارمزد تراکنش‌های وب مانی چقدر است؟

سیستم پرداختی وب مانی برای هر تراکنش کارمزدی معادل 0.8 درصد کل مبلغ پرداختی را به عنوان Fee یا کارمزد از حساب کاربر کسر می‌کند. البته، این کارمزد سقف مشخصی دارد و در بیشترین حالت بیشتر از 50 دلار نخواهد شد. سقف کارمزد یورو نیز در حال حاضر 50 دلار و برای تراکنش‌های بیت کوین حدود 0.005 بیتکوین است. خبر خوب این است که در برخی اوقات کارمزد تراکنش وب مانی صفر است. در صورتی که انتقال وجه بین کیف پولهایی با WMID یکسان باشد. علاوه بر این، اگر انتقال پول بین کاربرانی که در سطح بالاتری از احراز هویت (WebMoney Passport) هستند انجام شودف کارمزد صفر است. اگر بخواهید کمتر از 500 واحد دانگ ویتنام انتقال دهید نیز نیازی به پرداخت کارمزد نخواهید داشت.

خرید با وب مانی در ایران چگونه است؟

برای خرید از سایت‌های خارجی با وب مانی باید کالا یا سرویس مدنظرتان را انتخاب کرده و سپس درگاه وب مانی را برای پرداخت هزینه خرید انتخاب کنید. اگر حساب وبمانی دارید و می‌خواهید با آن خریدی انجام دهید بهتر است ابتدا شارژ آن را در سایت‌های پرداختی نظیر کافه ارز انجام دهید. سپس در سایت مورد خرید را انجام دهید. علاوه بر این، شارژ حساب بروکرهای فارکس از طریق وب مانی نیز یکی دیگر از کاربردهای خرید با وبمانی است. خرید در برخی از وبسایت‌ها و پرداخت آن با وبمانی در برخی موارد به این شکل است که اگر حساب وبمانی به نام خود شما هم نباشد، مشکلی برایتان به وجود نخواهد آمد. در این حالت بدون این که حساب وب مانی افتتاخ کنید می‌توانید درخواست خرید یا واریز وجه به حساب دیگران را به کافه ارز بسپارید. در اصل، کافه ارز با حساب معتبر وب مانی، هزینه خرید شما از سایت‌های خارجی را بدون نیاز به افتتاح حساب انجام خواهد داد.

نتیجه گیری

وب مانی یکی از سیستم‌های پرداخت آنلاین معتبر در دنیا به شمار می‌رود که در سال 1998 در روسیه راه‌اندازی شده است. این سیستم پرداخت ارزی مشکلی با کاربران ایرانی ندارد و امکان افتتاح حساب و خرید و نقد وب‌مانی برای کاربران ایرانی فراهم شده است. افتتاح حساب وب مانی بسیار ساده است و شما برای ساخت حساب تنها به چند کلیک نیاز دارید. البته، حساب وب مانی بدون احراز هویت محدودیت‌های زیادی دارد و بهتر است حداقل تا سطح فرمال سطح کاربری خود را ارتقا دهید. نکته که باید به آن توجه کنید این است که در برخی اوقات وب مانی برای احراز هویت خیلی سخت‌گیری می‌کند و ممکن است نتوانید حساب کاربری خود را ارتقا دهید.

5/5 - (10 امتیاز)

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *