وبلاگ

/

/

سایت آمازون چیست و چطور به اوج موفقیت رسید؟

سایت آمازون چیست و چطور به اوج موفقیت رسید؟

۴ فروردین ۱۴۰۲

سایت آمازون شرکتی بزرگ و جهانی است که در آن فروشندگان می‌توانند محصولات خود را ارائه دهند و افراد علاقمند می‌توانند آنها را خریداری کنند. بیش از یک سوم خریدهای اینترنتی در کشور آمریکا ازسایت آمازون انجام می‌شود که این امار فوق العاده است. بهترین و مهم ترین چیز در مورد آمازون این است که آنها به مشتریان خود توجه زیادی می کنند و به نیازهای آنها گوش می دهند. آنها همیشه روش‌های جدیدی را برای بهبود تجربه برای مشتریان خود پیدا می‌کنند. لازم به ذکر است که شما می‌توانید با خدمات مختلف پرداخت ارزی در کافه ارز نسبت به خرید از سایت های خارجی همچون خرید از آمازون اقدام کنید. در ادامه مقاله با کافه ارز همراه باشید.

فروشگاه آمازون چیست؟

فروشگاه آمازون چیست؟

جف بزوس موسس آمازون وقتی که در سال 1994 شروع به فروش آنلاین کتاب کرد،این ایده را داشت که بهترین راه کسب موفقیت آنلاین رشد بزرگ و سریع است. امروزه این شرکت آمازون همه چیز را از کتاب گرفته تا خواربار می فروشد. فروشگاه آمازون به شما این امکان را می دهدتا با روشی جدید، برند و محصولات خود را تبلیغ کنید. تصاویر و متن مربوط به محصولات برای مشتریان ارائه می شود و این باعث دیده شدن کسب و کار شما و محصولات شما می شود.

از نظر درآمد، سایت آمازون بزرگترین شرکت مبتنی بر اینترنت در جهان است و همان‌طور که همه ما می‌دانیم، امروزه Amazon.com چیزی فراتر از یک کتابفروشی ساده ی آنلاین است. طبق گفته موسس آن از همان ابتدای تأسیس شرکت؛ ادعا کرد که آمازون فقط یک خرده‌فروش آنلاین نیست و او این شرکت را یک شرکت فناوری تصور می‌کرد که تجارت واقعی آن، ساده کردن معاملات آنلاین برای مشتریانش بود. البته دقت کنید که شرکت amazon برای فروش این همه محصولات، به صورت فروش مستقیم و تنها فعالیت نمیکند بلکه به صورت واسطه ای عمل کرده و محصولات را از فروشندگان مختلف بسته بندی می کند و به دست مشتریان میرساند.

بیشتر بخوانید: خرید کتاب از آمازون Amazon

چه زمانی سایت آمازون شروع به محبوب شدن کرد؟

در دوره‌ای که تعدادی از ثروتمندان جهان مانند بیل گیتس، وارن بافت و… با اختلاف چند میلیارد دلاری در صدر لیست ثروتمندان جهان رقابت می‌کردند، جف بزوس ناگهان با آمازون جهان را گرفت و با رشد چشمگیری به رقابت با ثروتمندترین نام‌های جهان وارد شد. او بنیان‌گذار غول فروش اینترنتی است.

روزنامه نگاران مالی از سرسخت ترین روزنامه نگاران بودند و اغلب شرکت را با نام آمازون بمب تحقیر می کردند.بسیاری از آنها ادعا کردند که Amazon.com در نهایت به کتابفروشی های معتبرتر ضرر می کند. به خصوص آنهایی که قبلاً از این روش پیروی می کردند و سایت های تجارت الکترونیک خود را راه اندازی می کردند.این واقعیت که Amazon.com تا سه ماهه پایانی سال 2001 سودآور نبود کمکی به کارها نکرد.

اما بزوس محکم ماند و مخالفان خود را به عنوان افرادی که به سادگی پتانسیل این تجارت را درک نمی کردند، رد کرد.بزوس استدلال کرد که برای موفقیت به عنوان یک خرده فروش آنلاین، آمازون باید “سریع بزرگ” شود. و رشد کرد.تا دسامبر 1996، پایگاه مشتریان این شرکت به 180000 نفر افزایش یافت. تا اکتبر سال بعد، این رقم به حدود 1،000،000 حساب ثبت شده افزایش یافت.درآمدها در سال 1997 به حدود 148 میلیون دلار رسیده بود که یک جهش قابل توجه از حدود 16 میلیون دلار در سال 1996 بود.

amazon company

عمومی شدن آمازون در 1997

آمازون یک شرکت خصوصی بود، تا موسس آن متوجه شد که برای حفظ رشد شرکت به چیزی بیش از سرمایه گذاری خصوصی نیاز دارد و به این ترتیب،در سال 1997، Amazon.com عمومی شد و توانست 54 میلیون دلار را در بورس NASDAQ به دست آورد. علاوه بر پول نقد، شرکت توانست از فروش سهام خود برای تامین مالی استراتژی خود استفاده کند.

در سال 1998، درآمد آمازون به 600 میلیون دلار رسید. افزایش نوجومی آمار آمازون در چنین بازه زمانی کوتاهی، بزوس را در معرض دید عموم قرار داد. او همچنین به عنوان شخصیت سال مجله تایم در سال 1999 انتخاب شد. تقریباً در همان زمان، آمازون برنامه Affiliate بسیار سودآور خود را راه اندازی کرد.

همکاری آمازون با سایت های دیگر

یکی دیگر ازدلیل های رشد آمازون همکاری و شراکت با سایت های دیگه بود که در اوایل سال ۹۶ صورت گرفت. همکاری آن ها به این صورت بود که وب سایت های مستقل و شخصی می توانستند تبلیغ یکی از کتاب های مورد علاقه ی خود را روی وب سایتشان بگذارند و مشتری را به وب سایت آمازون هدایت کنند. اگر مشتری سفارشی انجام می داد ۳ تا ۸ درصد پورسانت به مالک وب سایت تعلق می‌گرفت. در اواسط سال 97 میلادی بود که آمازون با شرکت هایی همچون Yahoo، America online، Netscape و Altavista قرارداد های بزرگی بست و دریچه ای از شهرت بیشتر به روی کمپانی باز شد. در همین زمان بود که بزوس اعلام کرد آمازون اولین خرده فروشی اینترنتی است که به یک میلیون مشتری دست پیدا کرده است..

گسترش حوزه فعالیت سایت آمازون

سایت آمازون در حال حاضر موجب ایجاد شغل های زیادی شده است و بیش از ۳۳ هزار کارمند در سراسر جهان دارد. آمازون از آخرین نوآوری های فناوری برای افزایش کارایی و خدمات رسانی به مشتریان خود بهره برده است. استفاده از تکنولوژی ها جدید و هوش مصنوعی برای رسیدگی و پردازش سفارش‌ها تا آزمایش پهپادها و روبات‌ها برای انجام و تحویل سفارش از روش های جدید برای خدمت رسانی به مشتریان آمازون است.

به عنوان مثال، یک ابزار استخدام یادگیری ماشینی که این شرکت اتخاذ کرده است، اگرچه ظاهراً در فرآیند تصمیم گیری نهایی استفاده نشده است، اما بعداً نشان داده شد که برای توسعه دهندگان نرم افزار و سایر موقعیت های فنی، یک سوگیری آشکار علیه گروه های خاصی از افراد دارد. پس از کشف این مشکل، آمازون به طور مقتضی این محصول را لغو کرد.

بیشتر بخوانید: جف بیزوس کیست

خرید از سایت آمازون

دلیل محبوبیت آمازون

جذابیت اصلی آمازون در روزهای ابتدایی آن راحت شدن خرید برای مردم بود که دیگر لازم نبود برای تهیه کتاب مورد نظر خود به کتابفروشی فیزیکی مراجعه کنند. امکان جستجو، انتخاب و خرید یک کتاب از آسایش خانه خود یک نوآوری شگفت انگیز در آن زمان بود علاوه بر آن آمازون خرید شما را در عرض چند روز به درب ورودی شما تحویل می دهد. همین واقعیت که آنها شروع به ارائه محصولات مختلف و بیشتر کردند، جذابیت آن را برای مشتریان بیشتر و بیشتر گسترش داد. اما این واقعاً در مورد کالاهایی که آنها می فروختند نبود.

موفقیت سایت آمازون، مانند بسیاری از شرکت های موفق دیگر، خدماتی است که آنها ارائه کردند. این امر باعث وفاداری قابل توجه مشتریان و در نتیجه سودهای کلان در بلندمدت شد. یکی دیگر از نوآوری هایی که آمازون برای مشتریان خود ایجاد کرد عملکرد محصول بود. آمازون با ارائه محصولات دیگر برای فروش بر اساس خریدهای قبلی مشتری توانست درآمد خود را از پیش افزایش دهد بزرگ‌ترین رمز موفقیت امازون “چشم‌انداز بلندمدت” بود!

  • انتخاب تیم کاری قوی
  • تمرکز روی مشتری
  • چشم‌انداز بلندمدت
  • آموزش مکرر
  • بازاریابی دهان‌به‌دهان
  • گرفتن هزینه کمتر از مشتری
  • تقلید از رقبا
  • بهره‌گیری از تکنیک نیچ مارکتینگ

چگونگی خرید کاربران از آمازون

. اکنون با راه اندازی فروشگاه های آمازون، مارک ها می توانند حضور قوی تری داشته باشند و مصرف کنندگان می توانند مستقیماً با مارک‌ها ارتباط برقرار کرده و این منجر به افزایش وفاداری و فروش برند می شود. که برای آمازون، مارک ها و مصرف کنندگان همه به طور همزمان مفید است. سیستم ثبت سفارش شما در این سایت‌های واسطه‌ای به صورت زیر است:

  1. لینک محصول مورد نظرتان در آمازون را ارسال می‌کنید.
  2. هزینه محصول را با توجه به قیمت ارز در ایران به تومان یا ریال تبدیل می‌کند.
  3. تعیین وزن و حجم محصول مورد نظر
  4. تعیین هزینه محصول برای تحویل به اداره پست ایران.
  5. تعیین هزینه گمرک.
  6. تعیین هزینه پست در داخل ایران
  7. ارائه هزینه نهایی ارسال کالا به مقصدویژگی های اصلی فروشگاه آمازون

ویژگی های اصلی فروشگاه آمازون چیست؟

در بخش اول ویژگی های سایت آمازون رو مورد بررسی قرار می‌دهیم. در مطلب زیر تعدادی از این ویژگی ها رو لیست کرده ام و توضیحاتی در مورد هر کدام ارائه می‌دهیم. یکی از خصوصیت قبل توجه سایت آمازون، سرعت بالا آمدن و لود صفحات این وب سایت است. سرعت عالی در لود و بارگذاری صفحات و دسترسی آسان به بخش های مختلف سایت یکی از نقاط مثبت این فروشگاه آنلاین است.شرکت آمازون برای جابه‌جایی‌های دور و طولانی از هواپیمای مخصوص خود آمازون استفاده می‌کند. دلیل استفاده از این روش این است که بتوانند بسته هارا هفت روز هفته و هر زمانی که بخواهند به دست خریدار برسانند. مورد دیگر این است که به جرات میتوان گفت شما هر چیزی که لازم داشته باشید میتوانید در این سایت پیدا کنید و خرید کنید.

  • دسترسی آسان و دقیق
  • قیمت خوب
  • پشتیبانی
  • سرعت در ارسال
  • تنوع محصولات

نتیجه

شرکت آمازون یکی از مهمترین و بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی در سطح جهان است که سال به سال به مشتریان آن افزوده می‌شود. در این مقاله به بررسی مسیر پیشرفت آمازون و راز موفقیت آن پرداختیم. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در خصوص راه اندازی کسب و کار در دسترس شما قرار دهیم. کافه ارز در پرداخت های ارزی و نحوه ی خرید از سایت جهانی آمازون در کنار شماست و برای اطلعات بیشتر می توایند با ما کارشناسان ما در ارتباط باشید.

4.7/5 - (28 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *