وبلاگ

/

/

🖊️ راهنمای ثبت نام لاتاری آمریکا 2025

🖊️ راهنمای ثبت نام لاتاری آمریکا 2025

۱۰ مهر ۱۴۰۲

ثبت نام لاتاری آمریکا 2025: لاتاری همان‌طور که از نامش پیداست به معنی قرعه‌کشی و هر فردی که علاقه‌مند به دریافت گرین کارت آمریکا باشد در آن ثبت نام می‌کند. دولت ایالات متحده امریکا هر ساله این قرعه‌کشی بزرگ را برگزار می‌کند. از میان میلیون‌ها نفر که ثبت نام لاتاری آمریکا را انجام می‌دهند حدود 55 هزار نفر برنده اعلام شده و می‌توانند نسبت به دریافت کارت اقامت دائم ایالات متحده امریکا اقدام کند. ثبت نام لاتاری امریکا 2025 برای ایرانیان نیز امکان‌پذیر است و خیلی کار پیچیده‌ای نیست، فقط هنگام ثبت نام و وارد کردن اطلاعات باید به یکسری نکات مهم دقت داشته باشید تا شانس برنده‌شدن شما در لاتاری امریکا به شکل محسوس افزایش یابد. اگر شانستان زد و برنده شدید برای انجام اقدامات بعدی نظیر پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت‌ها نیاز به پرداخت ارزی دارید که می‌توانید بر روی کافه ارز حساب کنید. عجله نکنید، ابتدا این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و سپس با خیال راحت برای ثبت نام لاتاری امریکا اقدام کنید.

لاتاری و دریافت گرین کارت آمریکا

لاتاری آمریکا چیست؟

لاتاری (Lottery) آمریکا یک سیستم قرعه‌کشی بزرگ است که هر سال در اوایل اکتبر بین تمام مردم جهان برگزار می‌شود. لاتاری با نام سیستم قرعه‌کشی سالانه دریافت گرین کارت ایالات متحده امریکا نیز شناخته می‌شود که هر سال به 55 هزار نفر اقامت دائم امریکا را ارائه می‌دهد. در واقع، افرادی که می‌خواهند به امریکا مهاجرت کنند باید شرایط کاری و اجازه فعالیت کاری در آن را داشته باشند. اجازه فعالیت کاری در امریکا در گروی دریافت گرین کارت یا همان کارت اقامت دائم است. دریافت گرین کارت در حالت عادی سخت و دشوار است ولی لاتاری یک راه میان‌بر به شمار می‌رود و اگر کمی خوش شانس باشید، گرین کارت امریکا را بدون هزینه و مشکل خاصی دریافت خواهید کرد.

در حال حاضر تمام مردم جهان می‌توانند برای شرکت در لاتاری به عنوان بخشی از DV Program یا همان برنامه اعطای ویزای تنوع نژادی شرکت کنند و ثبت نام برای دریافت گرین کارت آمریکا برای عموم آزاد است. این برنامه به مهاجرین این اجازه را می‌دهد تا در صورت برنده‌شدن بتوانند برای ادامه تحصیل یا راه‌اندازی کسب و کار، اقامت دائم امریکا را دریافت کنند. علاوه بر این، اگر برنده شوید می‌توانید همسر و فرزندان زیر 21 سال خود را با خود به امریکا ببرید. برخی از کاربران به دنبال روش‌ها حضوری ثبت نام در لاتاری هستند اما امکان ثبت نام در حال حاضر تنها به صورت اینترنتی انجام می‌شود و روش‌های قدیمی دیگر قابل اجرا نیست.

تاریخچه ثبت نام لاتاری آمریکا

تاریخچه لاتاری امریکا چیست؟

در سال 1990، کنگره امریکا به این منظور که تنوع نژادی در خاک این کشور حفظ شود، قانون برگزاری قرعه‌کشی گرین کارت یا همان لاتاری را تصویب کرد. این قانون که به DV Program یا همان Diversity Immigrant Visa معروف است باعث شد تا مردم کشورهایی که شانس کمتری برای مهاجرت به امریکا را داشتند از این قرعه‌کشی استقبال کنند. در حقیقت، ساکنین این کشورها با شرکت در لاتاری می‌توانستند با کمترین هزینه گرین کارت امریکا را دریافت کنند. چی از این بهتر؟ شما با ثبت نام در لاتاری امریکا و دریافت گرین کارت امکان اقامت دائم، تحصیل و مسافرت به امریکا را خواهید داشت. به طور کلیف کسی که گرین گارت امریکا را داشته باشد تقریباً حقوقی مشابه با شهروندان امریکا دارد و پس از چند سال می‌تواند برای دریافت سیتیزن‌شیپ امریکا هم درخواست دهد.

بیشتر بخوانید: شرایط ویزای کار آمریکا

پس چرا شما شانس خودتان را برای دریافت گرین کارت از طریق ثبت نام در لاتاری امریکا امتحان نمی‌کنید؟ ثبت نام در لاتاری امریکا به صورت آنلاین است که با چند کلیک ساده می‌توانید در عرض نهایت 15 دقیقه در این قرعه‌کشی ثبت نام کنید. البته، توجه به اطلاعات شخصی و مدارکی که برای این ثبت نام نیاز دارید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چون اگر مرتکب اشتباه شوید، در صورت برنده‌شدن خدای ناکرده ممکن است درخواست دریافت گرین کارت شما ریجکت (رد) شود. ثبت نام لاتاری آمریکا 2025 در تاریخ 12 مهر 1402 (4 اکتبر 2023) شروع می‌شود و 6 الی 12 ماه بعد نتایج آن اعلام خواهد شد و امیدواریم شما جزو افراد خوش‌شانسی باشید که در این قرعه‌کشی برنده می‌شود.

نکات مهم قبل از ثبت نام لاتاری امریکا 2025

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم در ثبت نام لاتاری امریکا، سادگی مراحل ثبت نام و عدم نیاز به ارائه مدارک خاص و هزینه‌بر است. در واقع، شرایط ثبت نام در لاتاری امریکا به گونه‌ای است که ثبت نام در آن برای تمام مردم دنیا امکان‌پذیر باشد. البته، قبل از این که در لاتاری امریکا ثبت نام کنید بهتر است به نکاتی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم توجه داشته باشید.

وارد کردن اطلاعات پاسپورت برای لاتاری آمریکا

پاسپورت و درست وارد اکردن طلاعات شخصی: در سال‌های قبل، ثبت نام در لاتاری تنها با ارائه مدارک هویتی فرد امکان‌پذیر بود اما در چند دوره اخیر فقط افرادی که دارای پاسپورت هستند امکان ثبت نام دارند. این موضوع خیلی مهم است چون تعداد افرادی که شرایط شرکت در لاتاری را دارند کمتر شده و شانس افرادی که پاسپورت دارند بیشتر خواهد بود. توجه داشته باشید که هر کشور 7 درصد از برندگان قرعه‌کشی را شامل می‌شود اما تعداد شرکت‌کنندگان از هر کشور در شانس برنده‌شدن در لاتاری را بسیار افزایش می‌دهد. پاسپورت معتبر، پاسپورتی محسوب می‌شود که در روز ثبت نام حداقل یک روز از تاریخ اعتبار ان باقی مانده باشد. علاوه بر این، اطلاعاتی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد نیز در ثبت نام نیاز می‌شوند.

  • اطلاعات هویتی
  • اطلاعات تحصیلی
  • اطلاعات محل زندگی
  • یک قطعه عکس مخصوص برای لاتاری در فرمت دیجیتالی
  • اطلاعات پاسپورت
  • اطلاعات تماس شامل تلفن و ایمیل
  • اطلاعات مربوط به همسر و فرزندان در صورت تاهل و دارابودن فرزند

متقاضیانی که قصد شرکت در لاتاری امریکا را دارند باید اطلاعات خود را با دقت و به درستی در فرم ثبت نام وارد کنند. در حقیقت، در صورت اشتباه وارد‌کردن اطلاعات حتی اگر در لاتاری برنده هم شوید به علت تقلب و جعل هویت، نتیجه قرعه‌کشی باطل شده و امتیاز دریافت گرین کارت امریکا از شما گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: پرداخت سویس فی (Sevis Fee)

شرایط عکس فرم ثبت نام لاتاری: عکس ارسالی برای ثبت نام در لاتاری امریکا نیز بسیار حائز اهمیت است. شاید باور نکنید اما مهم‌ترین دلیل برای رد صلاحیت‌ برندگان لاتاری توسط دولت امریکا، عدم اطلاع از شرایط عکس لاتاری است. در حقیقت، در هر دوره افراد زیادی به علت رعایت نکردن شرایط و مشخصات عکس لاتاری نظیر اندازه، سایز و حجم ارسالی آن دچار مشکل می‎‌شوند. برای مثال عکسی که برای ثبت نام در لاتاری انتخاب می‌کنید با حتماً جدید باشد و حداکثر 6 ماه از گرفتن آن گدشته باشد. اگر سال گذشته در لاتاری شرکت کرده اما برنده نشده‌اید، به هیچ‌وجه از عکس سال پیش برای ثبت نام امسال استفاده نکنید. به طور کلی، حداکثر زمانی که باید از عکس ارسالی فرد گذشته باشد، 6 ماه است بنابراین در صورت استفاده از عکس سال پیش، ثبت‌ نام شما حتی در صورت برنده‌شدن ریجکت خواهد شد. نکاتی دیگری که در رابطه با عکس لاتاری با به آن توجه داشته باشید به شرح زیر است.

شرایط عکس لاتاری

  • سر فرد باید کاملاً در مرکز تصویر قرار داشته باشد.
  • نیمی از کل تصویر باید دربرگیرنده سر آن‌ها باشد.
  • باید مستقیم به دوربین نگاه کنند.
  • مدل موها باید به سمت عقب کشیده شده باشد تا صورت کاملاً دیده شود.
  • چشم‌ها کاملاً باز باشند.
  • به هیچ وجه از عینک استفاده نکنند.
  • حالت چهره فرد باید خنثی باشد (در حالت خنده یا اخم نباشد).
  • دهان باید بسته باشد و ظاهر شدن بخش کوچکی از دندان‌ها باعث رد صلاحیت ثبت‌نام می‌شود.
  • زمینه عکس باید سفید باشد.
  • در صورت مسلمان بودن متقاضی، داشتن حجاب ممانعتی ندارد اما گردی صورت باید به صورت کامل مشخص باشد.
  • اگر گوش‌ها در تصویر مشخص نیستند، مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد.

آموزش ثبت نام لاتاری امریکا 2025

برای ثبت نام در لاتاری آمریکا 2025 باید به وب‌سایتdvprogram.state.govمراجعه کرده و به صورت رایگان ثبت نام کنید. برای این کار باید آدرس این وبسایت را در مرورگر خود جستجو کرده و وارد آن شوید. در این صفحه اگر درگاه ثبت نام باز شده باشد یک دکمه سبز رنگ به نام Begin Entry به چشم می‌خورد. برای شروع فراند ثبت نام در لاتاری آمریکا باید بر روی آن کلیک کنید.

آموزش ثبت نام در لاتاری

 

پس از آن وارد صفحه‌ای می‌شوید که باید کد امنیتی موجود در کادر را در قسمت خواسته‌شده وارد کرده و گزینه Submit را کلیک کنید.

آموزش ثبت نام در لاتاری

 

سپس وارد صفحه‌ زیر خواهید شد که در قسمت اول آن باید نام، نام خانوادگی و اگر نام وسط دارید را وارد کنید. در قسمت دوم، جنسیت خود را وارد کنید. در بخش سوم، باید تاریخ تولید خود را به فرمت میلادی بنویسید.

آدرس برای ثبت نام لاتاری

در بخش بعدی نام شهر و کشور محل تولد خود را وارد کنید. در صورتی‌که کشور محل تولد شما در لیست کشورهای مجاز لاتاری باشد باید گزینه 6 را بر روی yes تنظیم نمایید. در بخش بعدی باید اطلاعات پاسپورت خود را وارد نمایید. پرکردن این بخش برای همه الزامی بوده و فقط افرادی که دارای شرایط زیر باشند می‌توانند این بخش را خالی بگذارند.

البته، کنگره امریکا در سال 2024 قانونی تصویب کرد که شرکت در لاتاری نیازی به اطلاعات پاسپورت ندارد.

  • افراد بدون ملیت
  • افراد ساکن کشورهای کمونیستی
  • افرادی که وزارت کشور محل زندگیشان اجازه صدور پاسپورت برای آن‌ها را نمی‌دهد

در مرحله بعدی باید عکس مخصوص لاتاری را آپلود کنید. پس از این مرحله به صفحه زیر منتقل می‌شوید.

بخش 8 شامل اطلاعات پستی نظیر کشور محل سکونت، استان، شهر، کدپستی و آدرس پستی است. همچنین، گزینه‌ای با عنوان In Care of سایت وجود دارد که در آن می‌توانید از آدرس شخص دیگری استفاده نمایید.

شرایط ثبت نام لاتاری آمریکا

در بخش 9 اسم کشور محل سکونت خود را از منوی کشویی انتخاب کنید. در کادر بعدی شماره موبایل خود را به همراه کد کشور وارد کنید. در بخش 11 ادرس ایمیل خود را وارد کنید. در بخش 12 اطلاعات تحصیلی و وضعیت تاهل خود را انتخاب کنید. در بخش بعدی اطلاعات همسر و فرزندان را خود را وارد کنید. اطلاعات وارد شده فقط برای فرزندان زیر 21 سال و مجرد است. حتی اگر از همسر خود جدا شده‌اید و فرزندانتان با وی زندگی می‌کنند، باز هم باید اطلاعات آن‌ها را وارد کنید.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد تعیین وقت سفارت آمریکا

حتی اگر فرزندانتان قصد مهاجرت نداشته باشند هم باید اطلاعات آن‌ها را وارد نمایید. اگر کودکی را به فرزند خواندگی گرفته‌اید و زیر 21 سال است باید اطلاعات او را وارد کنید. اگر این اطلاعات را به صورت کامل و درست وارد نکنید، حتی در صورت برنده‌‎شدن در قرعه‌کشی لاتاری امریکا 2025، امتیاز گرین کارت از شما گرفته خواهد شد.

سخن پایانی

ثبت نام در لاتاری امریکا فرصت بسیاری مناسبی برای علاقه‌مندان مهاجرت و تحصیل در دانشگاه‌های این کشور است. شرکت در این قرعه‌کشی بزرگ خیلی سخت نیست و فقط باید دقت کنید که اطلاعات را در زمان ثبت نام به شکل درست وارد کنید. ثبت نام در لاتاری نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارد و اگر به دستور‌العمل‌های ذکر‌شده در این مقاله به درستی عمل کنید به راحتی و در عرض 15 دقیقه می‌توانید در لاتاری گرین کارت آمریکا 2025 ثبت نام کنید. اگر خوش شانس باشید و در این قرعه‌کشی برنده شوید باید برای مصاحبه با سفارت آمریکا وقت رزرو اقدام کنید. پرداخت تعیین وقت سفارت باید به صورت دلاری پرداخت شود و برای انجام آن می‌توانید از سرویس‌های پرداخت ارزی کافه ارز استفاده کنید.

5/5 - (13 امتیاز)

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *