cr-icon

پنکیک سواپPancakeSwap (CAKE)

1.47%
296,820

نمودار قیمت نمودار قیمت لحظه ای در بازار جهانی

در حال بارگذاری، صبر کنید

خرید و فروش پنکیک سواپ با شبکه های BSC,APT,BNB,ETHدر کافه ارز امکان پذیر است و انتقال ارز به صورت آنی (اتوماتیک) انجام می شود.

 تومان تومان

پنکیک سواپ چیست ؟

ارز دیجیتال پنکیک سواپ با نام لاتین PancakeSwap و علامت انحصاری CAKE یک ارز دیجیتال است که در تاریخ 1399-07-04 لانچ شده و آخرین بار در تاریخ 1403-01-10 به روز رسانی شده است . این ارز ر رتبه 51 بازار قرار دارد و ارزش کل بازار آن حدود 1,129,895,489 است. هر واحد پنکیک سواپ در این لحظه با قیمت 4.69 دلار و با احتساب نرخ تتر 62390 تومان مبلغ ریالی آن معادل 296,819 تومان می باشد. حجم معاملات روزانه پنکیک سواپ میزان 185,764,818 است. قیمت پنکیک سواپ در 7روز اخیر % 12.17 و در ۲۴ ساعت اخیر % 1.47 و در 1 ساعت اخیر % -0.69 تغییر کرده است.

اطلاعات بازار

ارزش بازار پنکیک سواپ

1,129,895,489

تغییرات ۱ ساعته

-0.69%

تغییرات ۲۴ ساعته

1.47%

تغییرات ۷ روزه

12.17%

ارزهای ترند بازار

نمایش همه

معرفی پنکیک سواپهر آنچه که درباره پنکیک سواپ باید بدانید

پنکیک سواپ چیست؟

 پنکیک سواپ (PancakeSwap) یک صرافی غیر‌متمرکز است که با میزبانی زنجیره هوشمند بایننس (Binance SmartChain) به کاربران ارزهای دیجیتال سرویس رسانی می‌کند. با پیشرفت حوزه کریپتوکارنسی و ظهور پدیده‌های جدید مانند DeFi و NFT، موضوع صرافی‌ها با محوریت غیرمتمرکز بودن، بر سر زبان‌ها افتاد. 

علاوه بر این، امروزه رمز‌ارزها محبوب‌ترین بازار برای معامله‌گری و کسب سود به شمار می‌روند. بنابراین، نیاز توده کاربران به صرافی‌های غیرمتمرکز قابل اعتماد بیش از پیش احساس می‌شود. پلتفرم‌هایی که کاربران از طریق آن‌ها می‌توانند با کمک پول مجازی، معامله کرده و کسب درآمد کنند.

دنیای ارزهای دیجیتال همواره در حال رشد است و این موضوع پای مجموعه‌های مالی بسیار معتبر را هم به این بازار باز کرده است. بنابراین حضور صرافی‌های غیر‌متمرکز با چهارچوب و طراحی باکیفیت، مانند پنکیک سواپ برای مدیریت تراکنش‌ها، یک امر اجتناب ناپذیر است. 

چندین صرافی غیر‌متمرکز درجه یک در بازار فعالیت دارند و پنکیک سواپ نیز جزوی از آن‌ها به شمار می‌رود. صرافی‌های غیرمتمرکز، ابزارهای متعددی برای معامله و برنامه‌های DeFi در اختیار کاربران قرار می‌دهند. صرافی پنکیک سواپ نیز، امکانات بسیاری به کاربران ارائه می‌دهد که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت.

پنکیک سواپ در سپتامبر سال 2020 به عنوان بزرگ‌ترین صرافی غیر‌متمرکز ساخته شده بر روی زنجیره هوشمند بایننس، کار خود را آغاز کرد. پنکیک سواپ به سرعت در زمینه امور مالی خودمختار، جا افتاد. در یک بازه زمانی کوتاه، در حالی‌که اتریوم از توسعه‌دهندگان بزرگ دنیای کریپتوکارنسی، پشتیبانی می‌کرد، پنکیک سواپ از زنجیره هوشمند بایننس استفاده کرد.

صرافی پنکیک سواپ می‌کوشد تا خود را به عنوان یک پلتفرم تجاری ارائه کند که تراکنش‌‌های مالی را مربوط به ارزهای دیجیتال را پردازش می‌کند. زیرساخت‌های این صرافی به گونه‌ای طراحی شده است که نیازهای سرمایه‌داران از حوزه‌های مختلف را برآورده می‌سازد. توکن بومی این پلتفرم، Cake نام دارد که به عنوان سوخت در اکوسیستم پنکیک سواپ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پشتیبانی بایننس، بزرگ‌ترین صرافی دنیا از پنکیک سواپ، اعتبار این پلتفرم را افزایش داده است. ابزارهای مربوط به توسعه موسسات مالی غیر‌متمرکز یا همان DeFi، صرافی پنکیک سواپ را با پلتفرم‌های سرشناسی چون سوشی سواپ و یونی سواپ هم تراز کرده است. علاوه بر این، پنکیک سواپ امکان سپرده‌گذاری و فارم کردن توکن‌های Cake را نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

صرافی پنکیک سواپ توسط یک جامعه کاربری اداره می‌شود. در حقیقت، تصمیمات مهم به صورت سلیقه‌ای گرفته نمی‌شوند، بلکه از طریق فرآیند اجماع (Consensus) تایید می‌شوند. این پلتفرم امکان سپرده‌گذاری در فارم و انجام معامله در شبکه‌های مختلف را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

پنکیک سواپ چطور کار می‌کند؟

ویژگی‌های صرافی پنکیک سواپ به علت همکاری با بایننس، کاملا مشهود است. در حقیقت، زنجیره هوشمند بایننس، شاخص‌ترین ویژگی پنکیک سواپ به شمار می‌رود که در مقایسه با اتریوم از سرعت بالاتری برخوردار است. پنکیک سواپ مانند دیگر شبکه‌های دیفای از جمله یونی سواپ، از وجود فریم‌ورک بازارساز خودکار یا همان Automated Market Model بهره‌مند است. به عبارت دیگر، کاربران می‌توانند بدون معطلی در صف سفارشات، از طریق استخرهای نقدینگی معاملات خود را انجام دهند.

مدل بازارساز خودکار به این صورت است که کاربران باید سرمایه خود را در استخر نقدینگی (Liquidity Pool) که حاوی دارایی کاربران دیگر است، واریز کنند. در واقع، دارندگان توکن، دارایی خود را در استخر نقدینگی ذخیره می‌کنند و در ازای آن توکن‌های LP ( توکن نقدینگی) دریافت می‌کنند. سپس، با استفاده از توکن‌های LP می‌توانند از کارمزد معاملات، کسب درآمد کنند.



ویژگی‌های شاخص پنکیک سواپ

  • مبادله 

  صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ، امکان تبادل توکن‌های BEP-20 را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. امنیت و شفافیت از ارکان اساسی، معامله در صرافی پنکیک سواپ محسوب می‌شوند.

  •  نقدینگی سهامی

هر فردی که از پلتفرم‌های مبتنی بر مدل بازارساز خودکار استفاده کرده باشد، با نحوه واریز وجه در استخر نقدینگی صرافی پنکیک سواپ نیز آشنا خواهد بود. کاربران این صرافی، می‌توانند به صورت مستقیم در استخر نقدینگی، معاملات خود را انجام دهند و از معطل‌ماندن در صف سفارشات (Order Book) و اتلاف وقت جلوگیری کنند. برای استخراج ارز Cake، توکن اختصاصی شبکه باید دارایی خود را در استخر نقدینگی واریز کنند.

  • فارم کردن

فارم کردن یا Farming یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربفرد صرافی پنکیک سواپ است. کاربران در ازای سپرده‌گذاری در فارم صرافی، توکن‌های LP در یافت خواهند کرد. سپس می‌توانند توکن‌های LP را در قالب هر جفت ارزی که دوست داشته باشند، برداشت کنند.

  • سپرده‌گذاری 

سپرده‌گذاری یا استیکینگ (Staking) نیز یکی دیگر از ویژگی‌های جالب پنکیک سواپ به شمار می‌رود. سپرده‌گذاری در استخر Syrup یکی دیگر از بخش‌های سودآور پنکیک سواپ است. در واقع، کاربران پس از فارم کردن توکن‌های Cake می‌توانند آن‌ها را در استخرهای مختلف پنکیک سواپ قفل کرده و به نوعی سپرده‌گذاری کنند.

  • لاتاری 

صرافی پنکیک سواپ، به کاربران اجازه می‌دهد تا در ازای توکن‌های Cake در یک مسابقه بخت‌آزمایی یا همان لاتاری، شرکت کنند. بلیط شرکت در این مسابقه معادل 10 توکن Cake است و هر مسابقه حدود 6 ساعت طول می‌کشد. هر بلیط شامل 4 عدد تصادفی است که از بین اعداد 1 تا 14 انتخاب می‌شوند. برای برنده‌شدن در این مسابقه باید هر 4 عدد موجود در بلیط با اعداد انتخاب شده توسط پلتفرم یکی باشد. البته، اگر دو یا سه عدد هم مشابه باشند، صرافی جوایزی را کاربران خود تقدیم خواهد کرد.



کیف پول پنکیک سواپ

با کلیک بر روی گزینه Open Wallet، فهرستی از کیف پول‌های سازگار با پنکیک سواپ را مشاهده خواهید کرد. برای مثال، اسامی کیف پول Meta Mask، Binance Chain Wallet و Trust Wallet به چشم خواهد خورد. اگرچه کیف پول متامسک، یک کیف پول اتریوم است اما معماری زنجیره هوشمند بایننس به گونه‌ای است که امکان ارتباط برنامه‌های غیر‌متمرکز BSC با کیف پول متامسک را امکان‌پذیر کرده است.

قیمت پنکیک سواپ 

پنکیک سواپ ارز دیجیتال بومی خود را Cake نامگذاری کرده است. پنکیک سواپ با ارزش بازار حدود 638 میلیون دلار، با در اختیار داشتن 0.06 درصد از سهم بازار در رتبه 67 بازار قرار دارد. قیمت ارز دیجیتال پنکیک سواپ در تاریخ 30 آوریل 2021 (10 اردیبهشت 1400) معادل 20.58 دلار بود که در حال حاضر، اختلاف بسیاری با آن زمان دارد.

تحلیل‌گران در زمینه پیش‌بینی قیمت پنکیک سواپ بسیار امیدوار هستند و معتقدند که فعالیت بر روی زنجیره هوشمند معتبرترین صرافی دنیا بایننس، مهم‌ترین دلیل پیشرفت و آینده درخشان پنکیک سواپ است. برای اطلاع از قیمت روز پنکیک سواپ به وب‌سایت یا اپلیکیشن پنکیک سواپ مراجعه کنید.

خرید پنکیک سواپ

خرید ارز پنکیک سواپ، یا همان Cake در خود صرافی امکان‌پذیر است. علاوه بر این، صرافی‌های دیگری این ارز دیجیتال را در پلتفرم خود فهرست کرده‌اند. از صرافی‌های داخلی معتبر در داخل کشور نیز کافه ارز با بهترین قیمت و کارمزد کم، بهترین گزینه برای خرید پنکیک سواپ به شمار می‌رود.

سوالات متداول کاربران پاسخ به متداول‌ترین سوالاتی که در ذهن دارید

ارز دیجیتال پنکیک سواپ با نام لاتین PancakeSwap و علامت انحصاری CAKE یک ارز دیجیتال است که در تاریخ 1399-07-04 لانچ شده و آخرین بار در تاریخ 1401-01-20 به روز رسانی شده است
در کافه ارز سفارشات ارز دیجیتال پنکیک سواپ به صورت آنی انجام می شود
خیر، کافه ارز تنها فی انتقال شبکه پنکیک سواپ را از میزان وارد شده شما کسر می کند
بله، طبق درستور مقامات قضایی همه سفارشات مالی و ارزی پنکیک سواپ با احراز هویت کاربر انجام می شود

دیدگاه های شما

نعمت الله نیک آئین

سلام ، در استیکینگ جدید در این صرافی گویا جایزه به شکل قبل یعنی توکن cake داده نمی شود . موضوع صحت دارد ؟ در صورت مثبت بودن جواب ، راهکار جدید صرافی چه چیزی می باشد؟

آیدا متین

با سلام وقت بخیر خیر اطلاعی نداریم