cr-icon

دیسنترالند - ماناDecentraland (MANA)

-6.39%
29,826

نمودار قیمت نمودار قیمت لحظه ای در بازار جهانی

در حال بارگذاری، صبر کنید

خرید و فروش دیسنترالند - مانا با شبکه های BSC,ETHدر کافه ارز امکان پذیر است و انتقال ارز به صورت آنی (اتوماتیک) انجام می شود.

 تومان تومان

دیسنترالند - مانا چیست ؟

ارز دیجیتال دسنترالند با نام لاتین Decentraland و علامت انحصاری MANA یک ارز دیجیتال است که در تاریخ 1396-06-26 لانچ شده و آخرین بار در تاریخ 1403-01-31 به روز رسانی شده است . این ارز ر رتبه 33 بازار قرار دارد و ارزش کل بازار آن حدود 762,950,553 است. هر واحد دسنترالند در این لحظه با قیمت 0.43761 دلار و با احتساب نرخ تتر 67190 تومان مبلغ ریالی آن معادل 29,826 تومان می باشد. حجم معاملات روزانه دسنترالند میزان 61,891,155 است. قیمت دسنترالند در 7روز اخیر % -35.75 و در ۲۴ ساعت اخیر % -6.39 و در 1 ساعت اخیر % -4.63 تغییر کرده است.

اطلاعات بازار

ارزش بازار دیسنترالند - مانا

762,950,553

تغییرات ۱ ساعته

-4.63%

تغییرات ۲۴ ساعته

-6.39%

تغییرات ۷ روزه

-35.75%

ارزهای ترند بازار

نمایش همه

معرفی دیسنترالند - ماناهر آنچه که درباره دیسنترالند - مانا باید بدانید

ارز دیجیتال مانا چیست؟

رمزارز مانا یا دیسنترالند یکی از پروژه‌های مربوط به متاورس است. متاورس (Metaverese) از پدیده‌های نوظهور دنیای مدرن است که پیوند عمیقی با ارزهای دیجیتال نیز دارد. پروژه بازی دسنترالند هم مربوط به متاورس است. در حقیقت، کاربران این بازی وارد یک دنیای مجازی شده و به خرید و فروش املاک (زمین) به صورت مجازی مشغول می‌شوند. سپس، بعد از گذشت زمان و با فعالیت مدام می‌توانند امکاناتی را به زمین‌های خود اضافه کرده و باعث توسعه آن شوند.

گیمرها پس از توسعه املاکشان می‌توانند آن‌ها را با مبالغی بالاتر به فروش رسانده و از این طریق کسب درآمد کنند. شاید باورتان نشود اما یک قطعه زمین در بازی دسنترالند به مبلغ 900 هزار دلار به فروش رفت بنابراین کسب درآمد از آن چنان کاری سختی هم نیست. 

حال شاید برایتان سوال باشد که مالکیت زمین‌ها چطور به شخصی داده می‌شود. اینجاست که پای ارزهای دیجیتال به قضیه باز می‌شود. حق مالکیت زمین‌های دیسنترالند از طریق تبادل NFT مشخص می‌شوند. در حقیقت، گیمرهایی که زمین خریداری می‌کنند، بلاکچین دیسنترالند مالکیت زمین را از طریق توکن‌های غیرمثلی به آنان می‌سپارد. تا زمانی که گیمرها اقدام به فروش توکن‌های خود نکنند، مالکیت زمین در اختیار آن‌ها خواهد ماند.

شبکه دیسنترالند از دو رمزارز استفاده می‌کند. توکن لند (Land) و ارز دیجیتال مانا (Mana)، دو توکن بومی این شبکه هستند. توکن لند در واقع همین زمینی است که خریداری می‌کنید و شبکه به اندازه همان توکن شما را شناسنامه‌دار می‌کند. این رمزارز بر پایه استاندارد ERC-721 ساخته می‌شود. این توکن مبتنی بر استاندارد ERC-20 است که بر روی بلاک‌چین اتریوم ساخته می‌شود.

تمام سرویس‌ها و امکانات بازی نیز با پرداخت ارز دیجیتال دیسنترالند در دسترس است. مکانیزم اجماع (حاکمیت و تصمیم‌گیری) دسنترالند نیز در دست دارندگان ارز دیجیتال MANA است. در حقیقت، هر کاربری که تعداد بیشتری ارز دیجیتال مانا در اختیار داشته باشد، به تبع از حق رای بیشتری نیز برخوردار خواهد بود.

دسنترالند چیست؟



دیسنترالند یا همان MANA یک ارز دیجیتال است که امکان خرید، توسعه و خرید و فروش زمین‌های مجازی در یک فضای غیرمتمرکز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پروژه مانا در سال 2020 توسط آریل میلیچ و استبان اردانو راه‌اندازی شد و به اولین فضای مجازی لقب گرفت که مالکیتش در دست کاربران آن است. دیسنترالند به کاربران این امکان را می‌دهد تا برنامه‌ها و محتوای اختصاصی خود را بسازند و به راحتی از آن کسب درآمد کنند.

پلتفرم دیسنترالند بر بستر بلاک‌چین اتریوم ساخته شده و از استاندارد ERC-20 پیروی می‌کند. در حقیقت، همکاری با اتریوم قابلیت توسعه قراردادهای هوشمند (Smart Contract) را نیز به پلتفرم دسنترالند اضافه می‌کند. استفاده از قراردادهای هوشمند به غیرمتمرکزبودن هر چه بیش‌تر شبکه کمک می‌کند. در واقع، با استفاده از قراردادهای هوشمند، تمام کاربران می‌توانند جزییات هر تراکنش را دنبال کنند. شبکه دیسنترالند، به لطف قراردادهای هوشمند، زمین‌های مجازی به نام Land را توسعه داده و به شکل توکن‌‌های غیرمثلی (NFT) ذخیره می‌نماید. ارز دیجیتال بومی دسنترالند، مانا نام دارد که برای خرید و فروش زمین مورد استفاده قرار می‌گیرد. پ

شما زمانی که در پلتفرم دیسنترالند یک زمین خریداری می‌کنید، در واقع، یک قرارداد هوشمند خریداری کرده‌اید که طبق آن مالکیت آن زمین به شما داده شده است. این زمین در بلاک‌چین اتریوم ذخیره شده و شما می‌توانید هر کاری که دوست داشته باشید با آن انجام دهید. برای مثال، می‌توانید آن را توسعه داده یا به فروش برسانید. نحوه کار دسنترالند یک تجریه شبیه به متاورس را به کاربران می‌دهد، چون قابلیت مالکیت به صورت کاملاً غیرمتمرکز به کاربران داده شده است.

علاوه بر این، شما برای خرید اجناس و سرویس‌های مجازی موجود در شبکه دیسنترالند نیز می‌توانید از ارز دیجیتال مانا استفاده کنید. برای مثال، کاربران برای خرید آیتم‌‌های مربوط به بازی مثل آواتار و لباس و محتوای پریمیوم می‌توانند از رمز ارز مانا استفاده کنند. همچنین، خرید اجناس از فروشگاه‌های مجازی، مثلاً خرید یک قهوه از یک کافه مجازی با پرداخت ارز MANA امکان‌پذیر است.

دیسنترالند یکی از پیشگامان حوزه متاورس است. متاورس بر اساس جهان واقعی ساخته شده است. برای مثال، شما در متاورس می‌‌توانید کسب و کار راه‌ندازی کرده، خانه خریده و با کاربران دیگر به صورت مجازی تعامل داشته باشید. دسنترالند دنیای متاورس را به دنیای واقعی نزدیک‌تر کرده است، به گونه‌ای که بسیاری از امور روزانه دنیای واقعی را به صورت غیرمتمرکز در متاورس پیاده‌سازی کرده است.

دیسنترالند با شبکه بازی سکند لایف (Second Life) شباهت زیادی دارد. هر دو پلتفرم امکان ساخت و تجربه دنیای مجازی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. البته این دو شبکه تفاوت‌های عمده‌ای هم با یکدیگر دارند. برای مثال، دیسنترالند بر روی شبکه اتریوم ساخته می‌شود و سکند لایف توسط آزمایشگاه لیندن (Linden Lab) توسعه داده شده است. علاوه بر این، تمام زمین‌های موجود در Decentraland متعلق به کاربران بوده در حالی‌که زمین‌های سکندلایف متعلق به آزمایشگاه لیندن است. پلتفرم دسنترالند برای خرید و فروش زمین، ارز دیجیتال بومی به نام مانا طراحی کرده است اما لیندن لب از یک واحد پول اختصاصی به نام دلار لیندن استفاده می‌کند.

شبکه دیسنترالند چطور کار می‌کند؟

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، شبکه دیسنترالند بر روی بلاک‌چین اتریوم ساخته شده است. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های موجود بر روی شبکه را دنبال کنند. علاوه براین، توسعه و اجرای خودکار قراردادهای هوشمند نیز در شبکه دیسنترالند قابل استفاده است.

 

زمین‌های موجود در دیسنترالند به دو نوع پارسل (Parcel) و دیستریکت (District) تقسیم می‌شوند. پارسل‌ قسمتی از زمین است که دارای طول 16 متر در عرض 16 متر است. امکان خرید و فروش پارسل در بازار آنلاین موجود در شبکه دیسنترالند وجود دارد. علاوه بر این، کاربران با استفاده از پارسل می‌توانند دیستریکت بسازند. در حقیقت دیستریکت، قطعات بزرگتری از زمین‌های مجازی هستند که از ترکیب چندین پارسل تشکیل می‌شوند. هدف از توسعه دیستریکت، برگزاری رویدادهای مهم، ایجاد فروشگاه و توسعه بازی است.

شبکه دیسنترالند امکانات دیگری را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. قابلیت چت داخلی، حراج‌های عمومی، موتور توسعه بازی، و کیت توسعه نرم‌افزار از ویژگی‌های کاربردی آن هستند. تکنولوژی محتوای تولید شده توسط کاربر (User-Gnerated Content)  یا همان UGC نیز به غیرمتمرکزشدن هر چه بیشتر پلتفرم کمک می‌کند.

تاریخچه دیسنترالند

استبان اوردانو از توسعه‌گران دیسنترالند در بخش برنامه‌نویسی قراردادهای هوشمند شبکه ماتیک (MATIC) کار می‌کرد. آریل، دیگر توسعه‌دهنده دیسنترالند، یکی از کارآفرینان موفق بوده است و همکاری این دو در کنار یکدیگر منجر به خلق ارز دیجیتال مانا و پلتفرم دسنترالند شد. البته هر دو نفر در حال حاضر از مدیریت و رهبری این شبکه دست کشیده‌اند، چون دیسنترالند به یک موسسه خودمختار غیرمتمرکز یا همان DAO تبدیل شده است. 

آن دو برای تقویت امنیت و قابلیت تعامل کاربران با یکدیگر از یک پروتکل غیرمتمرکز استفاده کردند و اسم آن را دیستنرالند نتورک (Decentraland Network) گذاشتند. این بازی متاورسی در ژانویه سال 2020 شروع به کار کرد و تنها چند ماه بعد دنیا دچار بحران کرونا شد و بیشتر مردم دوست داشتند در وضعییت قرنطینه به صورت مجازی تعامل داشته باشند. بنابراین، شبکه دسنترالند به سرعت محبوبیت بسیار زیادی بین گیمرها و افراد فعال در حوزه کریپتوکارنسی پیدا کرد.

آینده ارز مانا 

پروژه ارز دیجیتال مانا که بر روی شبکه دیسنترالند فعال است، آینده روشنی دارد. تلفیق دنیای متاورس، حوزه بازی و بازار کریپتوکارنسی بسیار هیجان‌انگیز است و کاربران بسیاری را به خود جذب خواهد کرد. این پروژه رشد بسیار زیادی را تجربه کرد، طوری‌که از 0.024 دلار به 0.24 دلار رسید. بیشتر تحلیل‌گران معتقدند پروژه دیسنترالند و ارز دیجیتال مانا در آینده‌ای نه چندان دور با یک افزایش قیمت قابل توجهی روبرو خواهد شد.

قیمت مانا 

ارز دیجیتال مانا با ارزش بازار 1.23 میلیارد دلار و در دست داشتن 0.11 درصد از سهم بازار، در رتبه 44 بازار قرار دارد. بالاترین قیمت مانا کوین در تاریخ 25 نوامبر 2021 ( 4 آذر 1400) به 5.90 دلار رسید و در حال حاضر اختلاف بسیار زیادی با آن زمان دارد. برای اطلاع از قیمت لحظه ای ارز دیجیتال مانا به وب‌سایت یا اپلیکیشن کافه ارز مراجعه کنید. 

تاریخچه قیمت مانا 

قیمت ارز دیجیتال مانا نوسانات شدیدی را تجربه کرده است. قیمت مانا پس از زمان عرضه تحرک خاصی نداشت و کاربران را نسب به خود ناامید کرده بود. با این‌که بلاک‌چین دچار برزورسانی و دچار تغییرات شده بود اما نمودار قیمتی ارز دیجیتال مانا همچنان بدون تحرک خاصی به حرکت خود ادامه می‌داد. قیمت رمز ارز مانا در ابتدای عرضه 0.024 دلار بود، سپس تا 0.24 دلار افزایش قیمت داشت. البته بعد از آن مجددا به کف قیمت قبلی خود بازگشت.

ارز دیجیتال مانا یکدفعه راه خود را از بقیه رقبا جدا کرد. خریداران بعد از دسامبر 2020 که قیمت مانا به 0.8 دلار رسید، چشم از روی این ارز برنداشتند و تا آوریل 2021 قیمت مانا با رشد نسبتا زیادی به 1.56 دلار رسید. قیمت ارز مانا دوباره به این قیمت واکنش نشان داده و تا زیر 0.6 دلار سقوط کرد.

پس از آن، قیمت رمز ارز مانا تا 3.5 دلار افزایش یافت و با سپری کردن یک بازه زمانی به بالاترین سقف تاریخی خود یعنی 5.9 دلار رسید. در حال حاضر قیمت توکن MANA به نسبت ATH (اوج قیمت یا All Time High) بسیار پایین تر است.

خرید ارز مانا 

رمز ارز مانا یکی از گزینه‌های نهایی کاربران علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. اگرچه هیجان اولیه جامعه به حوزه متاورس و NFT فروکش کرده است اما باز هم، پلتفرم دیسنترالند یکی از خاص‌ترین پروژه‌های موجود در این حوزه است. خرید ارز دیجیتال مانا، ممکن است در بلند مدت برای کاربران سود داشته باشد چون در حال حاضر در کف قیمت قرار دارد. 

تعداد کل توکن‌های MANA حدود 2.19 میلیارد واحد است که در حال حاضر حدود 1.86 میلیارد واحد آن در گردش است. اگر علاقه مند به خرید ارز دیجیتال مانا هستید، می‌توانید آن را به صورت آنی و با کم‌ترین کارمزد از کافه ارز خریداری کنید.

سخن پایانی 

ارز دیجیتال مانا، توکن بومی شبکه دیسنترالند است که با پیوند متاورس و صنعت گیمینگ از محبوبیت بسیار بالایی در بین کاربران کریپتوکارنسی برخوردار است. پروژه انقلابی دسنترالند و قابلیت خرید و فررش زمین‌های مجازی تحت عنوان متاورس، آینده ارز دیجیتال مانا را تامین می‌کنند. قیمت ارز دیجیتال مانا در حال حاضر در محدوده قیمتی مناسبی قرار دارد، بنابراین اگر قصد خرید آن را دارید همین الان از وبسایت یا اپلیکیشن کافه ارز اقدام کنید.

سوالات متداول کاربران پاسخ به متداول‌ترین سوالاتی که در ذهن دارید

ارز دیجیتال دیسنترالند - مانا با نام لاتین Decentraland و علامت انحصاری MANA یک ارز دیجیتال است که در تاریخ 1396-06-26 لانچ شده و آخرین بار در تاریخ 1401-01-20 به روز رسانی شده است
در کافه ارز سفارشات ارز دیجیتال دیسنترالند - مانا به صورت آنی انجام می شود
خیر، کافه ارز تنها فی انتقال شبکه دیسنترالند - مانا را از میزان وارد شده شما کسر می کند
بله، طبق درستور مقامات قضایی همه سفارشات مالی و ارزی دیسنترالند - مانا با احراز هویت کاربر انجام می شود

دیدگاه های شما

دیدگاه