cr-icon

کاردانوCardano (ADA)

-18.49%
41,226

نمودار قیمت نمودار قیمت لحظه ای در بازار جهانی

در حال بارگذاری، صبر کنید

خرید و فروش کاردانو با شبکه های BSC,ADA,BNBدر کافه ارز امکان پذیر است و انتقال ارز به صورت آنی (اتوماتیک) انجام می شود.

 تومان تومان

کاردانو چیست ؟

ارز دیجیتال کاردانو با نام لاتین Cardano و علامت انحصاری ADA یک ارز دیجیتال است که در تاریخ 1402-10-04 لانچ شده و آخرین بار در تاریخ 1403-01-10 به روز رسانی شده است . این ارز ر رتبه 8 بازار قرار دارد و ارزش کل بازار آن حدود 0 است. هر واحد کاردانو در این لحظه با قیمت 0.6514 دلار و با احتساب نرخ تتر 62390 تومان مبلغ ریالی آن معادل 41,225 تومان می باشد. حجم معاملات روزانه کاردانو میزان 33,025 است. قیمت کاردانو در 7روز اخیر % -27.99 و در ۲۴ ساعت اخیر % -18.49 و در 1 ساعت اخیر % -6.92 تغییر کرده است.

اطلاعات بازار

ارزش بازار کاردانو

0

تغییرات ۱ ساعته

-6.92%

تغییرات ۲۴ ساعته

-18.49%

تغییرات ۷ روزه

-27.99%

ارزهای ترند بازار

نمایش همه

معرفی کاردانوهر آنچه که درباره کاردانو باید بدانید

کاردانو چیست؟

ارز دیجیتال کاردانو یا همان ADA، یک بلاکچین غیرمتمرکز است که با مکانیزم اثبات سهام کار می‌کند. کاردانو ارز دیجیتال خود را به یاد آگوستا آدا کینگ، اولین برنامه نویس تاریخ بشر، آدا (ada) نامگذاری کرد. این رمزارز به عنوان پاداش در مکانیزم اثبات سهام به کاربران پرداخت می‌شود. 

شبکه کاردانو که به اتریوم ژاپنی نیز معروف است توسط چارلز هاسکینسون در سال 2016 پایه‌گذاری و در 2017 راه اندازی شد. هدف از ساخت کاردانو این بود که به عنوان پلتفرمی برای توسعه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مورد استفاده اشخاص یا شرکت‌ها قرار گیرد. کاردانو بر اساس پروتکل اجماع اثبات سهام به نام Ouroboros فعالیت می‌کند. در حال حاضر، 3 کمپانی Cardano، IOHK و EMURGO پشتیبانی می‌شود.

تاریخچه کاردانو

 چارلز هاسکینسون که یکی از اعضای تیم توسعه اتریوم بوده است، در سال 2015 شروع به توسعه پلتفرم کاردانو کرد و در نهایت توانست در سال 2017 آن را راه اندازی کند. کاردانو خود را جایگزین اتریوم معرفی کرد و سیستم اعتبارسنجی نسل دوم اتریوم را به چالش کشید. در حقیقت، هر دو پلتفرم برای توسعه اپلیکیشن‌های مشابه مانند قراردادهای هوشمند و سیستم‌های غیرمتمرکز، مورد استفاده توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرند.

ارز دیجیتال کاردانو، خود را به عنوان نسخه آپدیت‌شده اتریوم معرفی می‌کند که در مقایسه با پروتکل نسل دوم اتریوم از یک سیستم نسل سوم برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها استفاده می‌کند. 

اثبات سهام در کاردانو

در مکانیزم اثبات سهام کاردانو، سهام‌‌گذاری به معنی توانایی نودها (سیستم‌های کامپیوتری) در باز‌کردن بلاک‌ها در بستر بلاکچین است. منظور از سهام، در واقع، میزان توکنی آدایی است که هر نود در بلند مدت در اختیار دارد. به عبارت دیگر، این سهام به طور کامل در اختیار کاربر قرار ندارد و قابلیت خرج‌شدن نیز نخواهد داشت، بلکه در یک استخر نقدینگی به منظور وثیقه نگهداری می‌شود.

افرادی که این توکن‌های بلوکه‌شده را در اختیار دارند، پاداشی را به عنوان کارمزد تراکنش‌های انجام شده در بستر کاردانو دریافت خواهند کرد. میزان این پاداش بر اساس میزان توکنی که کاربران در استخر نقدینگی سپرده‌گذاری کرده‌اند، تعیین می‌شود. در حقیقت هر چه میزان توکن‌ها بیشتر باشد، میزان پاداش دارندگان آن نیز بیشتر است.

استخر نقدینگی کاردانو چگونه کار می‌کند؟

سپرده ‌گذاری در پلتفرم‌های بلاکچین و دریافت سود در ازای آن را استکینگ (Stacking) می‌نامند. کاردانو نیز با تکیه بر مکانیزم اجماع اثبات سهام، امکان استکینگ را در اختیار کاربران خود قرار داده است. در واقع، دارندگان توکن Ada با سپرده‌گذاری هر توکن، شانس این را دارند تا به عنوان اعتبارسنج (Validators) فعالیت کنند. البته شیوه کار در استکینگ کاردانو به دو صورت است و شما می‌توانید به عنوان صاحب استخر و یا اپراتور استخر کسب درآمد کنید.

صاحب استخر فردی است که مقدار قابل توجهی از توکن آدا را در یک استخر سپرده‌گذاری کند. علاوه بر این، او می‌‌تواند یک استخر خصوصی یا عمومی بسازد. اپراتور استخر نیز به کسی گفته می‌شود که به روش‌های مختلف از قبیل اجاره سرور، کنترل نودها، نگهداری از کلیدهای استخر و امور دیگر به توسعه استخر کمک می‌کند.

آینده ارز دیجیتال کاردانو

کاردانو در فضای علوم و ریاضیات خلق شد و نامگذاری مراحل مختلف توسعه آن نیز برگرفته از اساتید بنام ادبیات و علوم مختلف است. مراحل رشد کاردانو به نام‌های Byron, Shelley, Goguen, Basho و Voltaire مشهور است. دوره حال حاضر از رشد و توسعه کاردانو، Basho نام دارد که با تقویت مقیاس‌پذیری و بهینه‌سازی بیشتر همراه است. مرحله Voltaire، آخرین دوره توسعه کاردانو به شمار می‌رود که هدف از اجرای آن، اضافه‌نمودن قابلیت رای‌گیری و مدیریت صندوق دارایی بلاکچین بر اساس قراردادهای هوشمند قبلی است.

تفاوت بیت کوین و کاردانو

بیت کوین و کاردانو تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارند. بیت کوین یک شبکه پرداخت همتا به همتا (Peer-to-Peer) است، در طرف دیگر، کاردانو یک اکوسیستم به شمار می‌رود که امکان ساخت توکن‌های دیجیتالی، برنامه‌های غیرمتمرکز و تکنولوژی‌های مرتبط با بلاکچین را در اختیار توسعه‌دهندگان  قرار‌می‌دهد.

بیت کوین پاداش کاربران را بر اساس فرآیند رقابتی استخراج (Mining) تعیین می‌کند، در حالی‌که کاردانو پاداش را بر اساس 

مکانیزم اثبات سهام تعیین می‌کند. این مکانیزم باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود در حالی‌که میزان برق مصرفی سیستم‌های کامپیوتری برای استخراج بیت کوین، بسیار هزینه‌بر بوده و باعث تخریب محیط زیست نیز می‌شود.

قیمت کاردانو

قیمت ارز دیجیتال کاردانو در تاریخ 11 شهریور ماه 1400 به سقف تاریخی خود یعنی 3.09 دلار دست یافت. قیمت روز کاردانو، در حال حاضر اختلاف زیادی با آن زمان دارد ولی با توجه به آینده روشن این پروژه و نظر بیشتر تحلیل‌گران، در آینده‌ای نه چندان دور، روند صعودی به خود خواهد گرفت.

نمودار کاردانو + تحلیل کاردانو

کاردانو ارز دیجیتال پرنوسانی است که برای معاملات اسکالپ خیلی از آن استفاده می‌شود. اسکالپ (Scalp) روشی از معامله است که در آن معامله‌گر در بازه زمانی بسیار کوتاه مانند یک دقیقه، سود‌های بسیار ناچیزی از معاملات به دست می‌آورد و در نهایت در طول یک شبانه روز، برآیند معاملاتی مثبتی را رقم می‌زند. تحلیل تکنیکال کاردانو نشان‌‌دهنده ادامه روند ریزشی است اما این احتمال که قیمت ارز کاردانو به سقف تاریخی آن نزدیک شود نیز وجود دارد. شما می‌توانید قیمت لحظه‌ای کاردانو را در وبسایت یا اپلیکیشن کافه ارز مشاهده کنید.

کیف پول کاردانو

کیف پول‌های زیادی برای نگهداری از کاردانو در بازار موجود است که هر کدام ویژگی‌های مثبت و منفی دارند. البته باید به خاطر داشته باشید که به علت تحریم‌هاف برخی از کیف پول‌ها ممکن است حساب کاربران ایرانی را مسدود کنند، بنابراین قبل از انتخاب و استفاده از کیف پول‌های معرفی‌شده حتما از سرویس‌دهی مطلوب آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

از کیف پول‌‌های مناسب برای نگهداری کاردانو می‌توان به Evercoin Wallet، Kimera، Cake Wallet و Pure Wallet اشاره کرد.

خرید و فروش ارز دیجیتال کاردانو

خرید ارز کاردانو در حال حاضر یک سرمایه‌گذاری هیجان‌انگیز به شمار می‌رود چون این ارز در حال حاضر با قیمت پایینی در بازار معامله می‌شود و در صورت ورود به کانال صعودی، سود خوبی از آن عاید شما می‌شود. ارز دیجیتال کاردانو با ارزش بازار حدود 14.6 میلیارد دلار، هم اکنون در جایگاه هشتم بازار قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش کاردانو 34.27 میلیارد توکن و تعداد کل واحدهای آن 45 میلیارد توکن است.

خرید کاردانو از کافه ارز

کافه ارز یکی از بهترین صرافی‌ها برای خرید ارز دیجیتال کاردانو به شمار می‌رود. شما با ثبت‌نام و احراز هویت در کافه ارز می‌توانید بالای 600 ارز دیجیتال را معامله کنید. خرید کاردانو در کافه ارز با کم‌ترین میزان کارمزد و به صورت آنی انجام می‌شود.

سخن پایانی

کاردانو یک پلتفرم مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین است که برای ایجاد و اجرای قراردادهای هوشمند و توسعه هرگونه برنامه غیرمتمرکز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پلتفرم با توکن بومی خود ADA در حال حاضر، رتبه هشتم بازار ارزهای دیجیتال را در اختیار خود دارد. خرید و فروش کاردانو در کافه ارز امکان‌پذیر است و شما می‌توانید با کمترین کارمزد و به صورت آنی، هر مقدار توکن را خریداری کنید.

سوالات متداول کاربران پاسخ به متداول‌ترین سوالاتی که در ذهن دارید

ارز دیجیتال کاردانو با نام لاتین Cardano و علامت انحصاری ADA یک ارز دیجیتال است که در تاریخ 1396-07-09 لانچ شده و آخرین بار در تاریخ 1401-01-20 به روز رسانی شده است
در کافه ارز سفارشات ارز دیجیتال کاردانو به صورت آنی انجام می شود
خیر، کافه ارز تنها فی انتقال شبکه کاردانو را از میزان وارد شده شما کسر می کند
بله، طبق درستور مقامات قضایی همه سفارشات مالی و ارزی کاردانو با احراز هویت کاربر انجام می شود

دیدگاه های شما

دیدگاه