وبلاگ

/

/

اپلیکیشن فی چیست و پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه چگونه است؟ 📚️

اپلیکیشن فی چیست و پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه چگونه است؟ 📚️

۱۷ مهر ۱۴۰۱

اپلیکیشن فی چیست؟ علاقه‌مندان به تحصیل در خارج از کشور باید این موضوع را در نظر داشته باشند که پروسه تحصیل و همچنین اقدام برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های خارجی مستلزم پرداخت هزینه است. حال یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در اپلای دانشگاه، پرداخت اپلیکیشن فی (Application Fee) است. دانشجویان جهت اخذ پذیرش تحصیلی برای دانشگاه مورد نظر خود در ابتدا باید فرم اپلیکیشن آن دانشگاه را به‌صورت آنلاین پر کنند.

در این فرم باید اطلاعاتی نظیر مشخصات هویتی، رزومه تحصیلی و شغلی، تصویر (اسکن) مدارک تحصیلی، تجارب پژوهشی، نمرات آزمون‌های زبان، ترم مورد نظر برای شروع تحصیل، SOP (انگیزه‌نامه شخصی) و توصیه نامه‌ها است. حال مهم است که بدانید برای این‌که فرم درخواست پذیرش تحصیلی و پرونده‌ دانشجو توسط دانشگاه مورد نظر مورد بررسی قرار گیرد، لازم است که هزینه‌ای را بابت این موضوع به دانشگاه پرداخت کنید که به این هزینه، اپلیکیشن فی گفته می‌شود. شما برای پرداخت هزینه اپلیکیشن فی باید از حساب‌‌های بین‌المللی استفاده کنید. اگر به چنین حساب‌هایی دسترسی ندارید می‌توانید از سرویس پرداخت ارزی کافه ارز استفاده کنید. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا با اپلیکیشن فی و نحوه پرداخت آن بیشتر آشنا شوید.

هزینه اپلیکیشن فی

اپلیکیشن فی چیست؟

اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد پذیرش از دانشگاه‌های خارجی را دارید، قطعاً به Application Fee نیاز خواهید داشت. به طور کلی، برای این که در دانشگاه پذیرش شوید باید هزینه‌ای را بابت بررسی مدارک خود توسط کارشناسان به دانشگاه پرداخت کنید. برای این کار باید ابتدا فرم آنلاین اپلیکیشن و یا همان نامه درخواست پذیرش را از سایت دانشگاه مورد نظر دانلود کرده و به دقت پر نمایید. سپس برای ارسال آن به گروه آموزش دانشگاه و بررسی آن توسط کارشناسان آموزش باید هزینه‌ای تحت عنوان اپلیکیشن فی را به دانشگاه پرداخت کنید. علاوه بر اپلیکیشن فی، پرداخت هزینه دیپازیت فی نیز یکی دیگر از ملزومات پذیرش در دانشگاه‌های خارجی است. اکر می‌خواهید تفاوت این دو هزینه را بیشتر متوجه شوید می‌توانید مقالهتفاوت دیپازیت فی و اپلیکیشن فی در وبلاگ کافه ارز مطالعه کنید.

 

مبلغ دقیق اپلیکیشن فی به دانشگاه و یا کالجی که برای آن درخواست پذیرش ارسال می‌کنید، بستگی دارد. با این حال، این هزینه به طور معمول بین 50 الی 150 دلار آمریکا است. Application Fee معمولا در دانشگاه‌های کانادا و آمریکا Non-Refundable یا غیرقابل برگشت است. در واقع، اگر دانشکاه پس از بررسی مدارک تحصیلی، درخواست شما برای ورود به دانشگاه را ریجکت کند، این مبلغ به شما پس داده نمی‌شود.

توجه داشته باشید که هر چقدر دانشگاه از لحاظ اعتبار و سطح علمی در رتبه بالاتری قرار داشته باشد، مبلغ اپلیکیشن فی آن بیشتر خواهد بود. البته، برخی از دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا نظیر دانشگاه سن دیگو کالیفرنیا، کالج نورث وست، مرکز تکنولوژی فلوریدا، کالج سانتافه، دانشگاه لویالو شیکاگو و وزلی کالج از متقاضیان هزینه اپلیکیشن فی دریافت نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: پرداخت هزینه اجاره خوابگاه دانشجویی در خارج از کشور

پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه‎

اکنون که ماهیت Application Fee دانشگاه را درک کردیم، بهتر است با نحوه پرداخت آن نیز آشنا شویم. همان‌طور که می‌دانید، شرایط کنونی و محدودیت‌های موجود در زمینه پرداخت‌های ارزی و عدم سرویس‌دهی درگاه‌های بین‌المللی نظیر ویزا و مستر به کاربران ایرانی، باعث شده است تا پرداخت هزینه اپلیکیشن فی در برخی اوقات تبدیل به یک معضل اساسی شود. بنابراین، برای پرداخت هزینه اپلیکیشن فی باید از سایت‌های واسطه نظیر کافه ارز استفاده کنید. شما می‌توانید با ثبت‌نام در کافه ارز به‌راحتی هزینه اپلیکیشن‌فی را پرداخت کنید. در ادامه نحوه پرداخت اپلیکیشن فی را بیشتر توضیح خواهیم داد.

نحوه پرداخت اپلیکیشن فی

شاید تاکنون برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که Application Fee چیست و چگونه اپلیکیشن فی را پرداخت کنیم؟ با توجه به محدودیت‌های موجود در زمینه پرداخت‌های ارزی که برای کاربران ایرانی پیش آمده است، پرداخت هزینه اپلیکیشن فی از طریق بانک‌های داخلی امکان‌پذیر نیست و کاربران برای این کار نیاز به حساب‌های بین‌المللی نظیر پی‌پال یا کارت‌های اعتباری نظیر ویزاکارت و مسترکارت دارند. دسترسی به سیستم‌های بانکی و بین‌المللی نیز به صورت مستقیم برای کاربران ایرانی در دسترس نیست. شما می‌توانید از دوستان و آشنایان خود که ساکن خارج از کشور هستند بخواهید که از طریق کارت‌های اعتباری خود این هزینه را برای شما پرداخت کنند. البته، راه ساده‌تری هم برای این کار است و شما می‌توانید با کمک سایت کافه ارز این کار را انجام دهید.

نحوه پرداخت اپلیکیشن فی

 

هزینه اپلیکیشن فی چقدر است؟

شاید از خودتان بپرسید که هزینه اپلیکیشن فی چقدر است یا چرا این هزینه در دو دانشگاه متفاوت است. هزینه Application Fee با توجه به سطح علمی و رتبه دانشگاه ممکن است متغیر باشد. به طور کلی، اپلیکیشن فی معمولاً بیشتر از 100 دلار نمی‌شود مگر این‌که دانشگاه از لحاظ اعتبار و سطح علمی بسیار بالا باشد. اپلیکیشن فی در دانشگاه‌های اروپا معمولاً کم‌تر از دانشگاه‌های امریکا و کانادا است. به طور متوسط، اپلیکیشن فی که برای پذیرش در دانشگاه‌های اروپایی پرداخت کنید، 75 یورو است که در مقایسه با کالج‌های آمریکا کمتر است.

بیشتر بخوانید: پرداخت شهریه دانشگاه خارجی

نکات مهم در رابطه با هزینه اپلیکیشن فی

در این قسمت قرار است برخی از نکات مهم در رابطه با این اپلیکیشن را بیان کنیم، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم اگر مصمم به پرداخت این هزینه هستید، قبل از آن حتما این بخش را مطالعه کنید. در وهله اول باید آگاه باشید که پس از سابمیت اپلیکیشن (ثبت درخواست) خود در سایت دانشگاه، دیگر امکان اصلاح اطلاعات آن وجود ندارد. ناگفته نماند که پیوست مدارک تکمیلی و پرکردن توصیه‌ها نامه بعد از ثبت درخواست از سمت شما و اساتید مربوطه قابل انجام است. در نتیجه، دقت داشته باشید که قبل از سابمیت و پرداخت هزینه، حتماً باید از صحت اطلاعات و ارسال کامل آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

پرداخت هزینه اپلیکیشن فی یک مهلت محدود دارد. در حقیقت، ددلاین پرداخت هزینه اپلیکیشن فی به این معنی اسنت که شما تا تاریخ تعیین‌شده مهلت برای پرداخت این هزینه دارید. توجه داشته باشید که شما تا ساعت 11:59 به وقت کشوری که دانشگاه در آن است، مهلت سابمیت‌کردن اپلیکیشن فی را دارید. اگر برای این‌کار عجله دارید می‌توانید در عرض چند دقیقه به‌راحتی هزینه اپلیکیشن فی را از طریق کارت بانکی و به کمک کافه ارز بپردازید.

نتیجه‌گیری

 

اکنون که با مفهوم اپلیکیشن فی آشنا شدید، باید بدانید که افرادی که قصد پذیرش از دانشگاه‌های خارجی را دارند، قطعا به پرداخت اپلیکیشن فی نیاز خواهند داشت. در زمان قدیم، هزینه‌های مربوطه Application Fee را فقط می‌توانستید از طریق آشنایانی که خارج از کشور هستند پرداخت کنید اما امروزه و به لطف شرکت‌های پرداختی نظیر کافه ارز می‌توانید به راحتی معادل ریالی این هزینه را واریز کرده و به‌راحتی میزان دلاری آن را پرداخت کنید.

4.8/5 - (18 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *