cr-icon

لوناTerra (LUNA)

-1.24%
41,494

نمودار قیمت نمودار قیمت لحظه ای در بازار جهانی

در حال بارگذاری، صبر کنید

خرید و فروش لونا با شبکه های LUNAدر کافه ارز امکان پذیر است و انتقال ارز به صورت آنی (اتوماتیک) انجام می شود.

 تومان تومان

لونا چیست ؟

ارز دیجیتال لونا با نام لاتین Terra و علامت انحصاری LUNA یک ارز دیجیتال است که در تاریخ 1401-03-05 لانچ شده و آخرین بار در تاریخ 1403-01-30 به روز رسانی شده است . این ارز ر رتبه 9 بازار قرار دارد و ارزش کل بازار آن حدود 424,565,587 است. هر واحد لونا در این لحظه با قیمت 0.6061 دلار و با احتساب نرخ تتر 67490 تومان مبلغ ریالی آن معادل 41,494 تومان می باشد. حجم معاملات روزانه لونا میزان 33,766,942 است. قیمت لونا در 7روز اخیر % -31.16 و در ۲۴ ساعت اخیر % -1.24 و در 1 ساعت اخیر % -0.57 تغییر کرده است.

اطلاعات بازار

ارزش بازار لونا

424,565,587

تغییرات ۱ ساعته

-0.57%

تغییرات ۲۴ ساعته

-1.24%

تغییرات ۷ روزه

-31.16%

ارزهای ترند بازار

نمایش همه

معرفی لوناهر آنچه که درباره لونا باید بدانید

ارز دیجیتال لونا یا ترا (LUNA/Terra) در سال ۲۰۱۸ وارد بازار کریپتوکارنسی شد. در واقع ارز دیجیتال لونا، توکن بومی پلتفرم «ترا» (Terra) است که در وب‌سایت Coin Market Cap با نماد LUNA نمایش داده می‌شود. این رمر ارز پرحاشیه، علاقه‌مندان زیادی در مارکت دارد برای همین تصمیم گرفتیم آن را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

پلتفرم ترا، یک زیرساخت مالی فناوری محور و غیر متمرکز بر پایه پروتکل‌های بلاک چین است، با این تفاوت که برخی از مفاهیم و تئوری‌های بلاکچین در این پلتفرم از نو برنامه‌نویسی شده‌اند. همچنین این پلتفرم، یک شبکه کریپتوگرافی بومی نیز دارد که مبتنی بر پروتکل‌های Stablecoin و با شراکت کمپانی «اوراکل» فعالیت می‌کند. هدف این شبکه کریپتوگرافی این است سرمایه‌داران با اتکا بر قراردادهای هوشمند، درآمد‌زایی و مدیریت سرمایه را انجام دهند.

به بیان دیگر، این پلتفرم با هدف تسهیل پرداخت‌های قابل برنامه‌ریزی و توسعه زیرساخت‌های مالی آزاد طراحی شده و با استفاده از الگوریتم‌های ثابتی ارز دیجیتال لونا را در سبدهای استیبل کوین ذخیره می‌کند. طراحی چنین توکن‌هایی در صنعت ارزهای دیجیتال یکی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد این ارز است. در این پلتفرم دارندگان لونا می‌توانند پیشنهادهایی برای معامله ارائه داده یا وارد مزایده‌های مختلف شوند.

حال اگر شما هم نسبت به ارز LUNA یا ترا کنجکاو شده‌اید و قصد آشنایی بیشتر و سرمایه‌گذاری در خرید ارز لونا را دارید، این مطلب می‌تواند شروع خوبی برای شما باشد.

ارز دیجیتال لونا چیست؟

اکوسیستم ترا (terra.money) پس از ورشکستگی و سقوط، یک زنجیره جدید را راه‌ندازی کرد. توکن جدید شبکه ترا، لونا 2.0 نامگذاری شد. زنجیره قدیمی شبکه نیز به نام لونا کلاسیک و ترا کلاسیک نامگذاری شد و به صورت همزمان، با پلتفرم ترا 2.0 در بازار به فعالیت پرداخت. قبل از این‌‌که رمز‌ارز لونا را مورد بررسی قرار دهیم، نیم نگاهی به دلیل شکست پروژه ترالونا خواهیم انداخت.

ارز لونا یا ترا چیست؟

همان‌طور که اشاره شد؛ ارز دیجیتال لونا توکن معتبر در پلتفرم ترا است. این پلتفرم همچنین معاملاتی بر پایه بیت کوین هم انجام داده و امکان تسویه حساب فوری برای کاربر را نیز فراهم می‌کند. برای انجام چنین موردی، ترا به الگوریتم‌های ثبات قیمت خود که به‌ صورت فعال و خودکار بر حسب تغییرات عرضه مالی دارایی‌ها را به‌ منظور حفظ ارزش آن‌ها تغییر می‌دهد.

به این ترتیب، ترا با دریافت کارمزد کمتر، ثبات بالاتر و بسیاری مزایای دیگر که در ادامه این مطلب به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، بستری مناسب برای انجام معاملات بین‌المللی بدون محدودیت و مدیریت دارایی‌های مالی است.

 

 شکست ترالونا

شبکه ترا دارای یک استیبل کوین بومی به نام UST است که معادل یک 1 دلار آمریکا در نظر گرفته می‌شد. شیوه کار این شبکه بسیار ساده بود، به گونه‌ای که نوسانات UST توسط توکن بومی شبکه یعنی لونا دفع می‌شد. در واقع، زمانی که قیمت UST به زیر یک دلار (مثلاً 0.98 دلار) بیاید، می‌توانید با سوزاندن یک UST، معادل 1 دلار لونا دریافت کرده و 0.2 دلار سود کنید. در طرف دیگر، اگر قیمت UST به بالای یک دلار برود (1.2 دلار)، می‌توانید یک دلار لونا سوزانده و 1.0 دلار UST دریافت کنید.

در واقع شبکه با ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا، قیمت UST را همواره ثابت نگه می‌داشت. اما UST برابری قیمتی خود با دلار را به علت خروج ناگهانی سرمایه از شبکه، از دست داد. علاوه بر این، عکس‌العمل نامناسب و ضعیف موسس لونا به نام دو کوآن و منتشر‌شدن اخبار و شایعات به سقوط لونا سرعت بخشید.

پس از آن، اعضای بنیاد لونا بر سر هارد فورک پروژه و ایجاد یک بلاکچین و توکن جدید به توافق رسیدند. شکست پروژه لونا باعث عدم اعتماد و ریزش قیمتی در پروژه‌های بزرگ‌تر نظیر بیت کوین و اتریوم شد، علاوه بر این، صرافی‌ بزرگ بایننس نیز برای مدتی، فعالیت خود را متوقف کرد.

ارز دیجیتال لونا یا ترا چه مشکلی را رفع کرده است؟

پلتفرم ترا و ارز دیجیتال لونا با هدف کاهش تمرکز در بازار ارزهای دیجیتال که در حال حاضر یکی از چالش‌های این صنعت بوده، طراحی شده است. برخلاف پروتکل‌های معمول و سنتی بلاک چین، پلتفرم ترا قصد کاهش رقابت و ایجاد ثبات در بازار با استفاده از الگوریتم‌های استیبل کوین دارد.

در صورت موفقیت چنین اقدامی محدودیت‌های فنی، منقضی شده و زیرساخت‌های سنتی بلاک چین متحول شده و زیرساخت‌های مالی آزاد ایجاد می‌شوند.

 

مزایای ارز دیجیتال ترا یا لونا

استفاده از این ارز دیجیتال و پلتفرم ویژه آن، مزایای بی‌شماری دارد. ماهیت غیرمتمرکز آن باعث ایجاد فرصت‌های بی‌شماری جهت سرمایه‌گذاری و درآمدزایی در صنعت دیجیتال شده است. این شبکه دارای قابلیت‌هایی مانند پرداخت برنامه‌ریزی شده، برنامه‌ریزی و ارائه زیرساخت‌هایی جهت تسهیل معاملات و سرمایه‌گذاری برای کاربران است.

فرصت‌های بی‌شمار همکاری

در واقع پایه و اساس طراحی پلتفرم ترا و استفاده از ارز دیجیتال ترا ، همکاری هرچه بیشتر افراد و تولیدکنندگان با یکدیگر بود. این شبکه در واقع زنجیره‌ای از سرمایه‌گذاران در سراسر جهان است که توسط «Cosmos IBC» به یکدیگر متصل شده‌اند. ترا همچنین از اتریوم و رمز ارز سولانا (Solana) نیز برای انجام معاملات استفاده می‌کند. توسعه‌‌دهندگان این پلتفرم خبر داده‌اند در آینده‌ای نزدیک قصد گسترش پروتکل‌هایی شامل بلاک چین‌های برتر در پلتفرم خود را دارند.

 

قابلیت برنامه‌ریزی دوباره

ترا پلتفرمی با هدف توسعه و استقبال از نوآوری و شکستن سنت‌های همیشگی در بلاک چین فعالیت می‌کند. این شبکه به برنامه نویسان اجازه می‌دهد قراردادهای هوشمندی در «Rust» ،«Go» یا «AssemblyScript» نوشته و از آن درآمدزایی کنند. علاوه‌ بر این با استفاده از ویژگی‌های هوش مصنوعی اوراکل نیز می‌توانید از مشاوره‌های آنلاین در خصوص معامله و ترید نیز بهره‌مند شوید.

 

تسهیل فرآیند تراکنش‌های مالی

ساخت یک اکوسیستم مالی شفاف، در راس اهداف ساخت پلتفرم ترا و ارز LUNA بود. این شبکه ابتدا با هدف جایگزین شدن جهت ایجاد ارزش در صنعت تجارت الکترونیک‌ و پرداخت‌های آنلاین راه‌اندازی شد. هنوز هم این هدف بخشی از مزایای استفاده از این پلتفرم است. کاهش نیاز به کارت‌های اعتباری، مراجعه حضوری به بانک و صرافی یا استفاده از درگاه‌های پرداخت در تکنولوژی بلاک چین تنها مواردی از مزایای تسهیل فرآیند تراکنش‌های مالی در پلتفرم ترا است.

شبکه ترا برای این‌که قیمت این استیبل کوین ها را ثابت نگه دارد، از یک الگوریتم استفاده می‌کند. تنظیم این الگوریتم بر اساس نوسانات تقاضا برای استیبل کوین‌ها است. به عبارتی می توان گفت زمانی که تقاضا برای یکی از استیبل کوین‌ها افزایش می‌یابد، تعداد تراکنش‌ها زیاد می‌شود و در نتیجه باعث افزایش قیمت آن می‌شود. بر عکس این موضوع هم وجود دارد؛ زمانی که تقاضا کاهش می‌یابد با افت قیمت استیبل کوین‌ها نیز مواجه می‌شویم.

ارز لونا یا ترا چگونه کار می‌کند؟

همان‌طور که پیش از این اشاره شد، پلتفرم ترا جهت ثبات قیمت استیبل کوین‌ها از الگوریتم‌های انعطاف‌پذیر، قابل برنامه‌ریزی دوباره و زیرساخت‌های قابل تغییر استفاده می‌کند. برای انجام چنین کاری پلتفرم ترا از یک الگوریتم تامین سرمایه منعطف استفاده کرده که کمک می‌کند به صورت خودکار ارزهای ثابت در گردش با دارایی‌های اصلی سرمایه‌گذاران مرتبط باشد.

 

استیبل کوین

بارها در این متن اشاره شد که مکانیسم اصلی پلتفرم ترا پر پایه حفظ ثبات استیبل کوین‌ها است. در حال حاضر انواع مختلفی از استیل کوین‌ها در این پلتفرم وجود دارد که افراد می‌توانند با استفاده از آن‌ها معاملات خود را انجام دهند. برای مثال «ترا یو اس دی» (TerraUSD (UST) مخصوص معاملات با دلار آمریکا، TerraKRW (KRT) برای واحد پول کره جنوبی و حتی TerraMNT برای واحد پول کشوری مانند مغولستان طراحی شده است. در خصوص این پلتفرم بهتر است بدانید TerraSDR (SDT) معتبرترین نوع حساب‌ در این پلتفرم بوده که به یک حساب معتبر در صندوق بین‌المللی پول متصل است.

پروتکل آنکور

سیستم استیبل کوین ترا و «پروتکل آنکو» (Anchor Protocol) بر پایه ارزش دارایی توکن‌های کاربران این پلتفرم فعالیت می‌کند. هرچه فردی ارز دیجیتال لونا بیشتری داشته باشد، اعتبارش بالاتر بوده و می‌تواند کارمزد بیشتری در معاملات دریافت کند. امکان واریز و برداشت فوری، ارائه وام به دارندگان حساب‌های معتبر در بلاک چین همگی از جمله مزایای استفاده از پروتکل آنکور در زیرساخت این پلتفرم است.

پروتکل میرور (Mirror Protocol)

کاربران پلتفرم تررا و دارندگان ارز دیجیتال لونا به راحتی با استفاده از این پروتکل می‌توانند دارایی‌های خود را به سایر ارزهای دیجیتال یا به اوراق بهاداری جهت سرمایه‌گذاری در خرید سهام شرکت‌های مختلف تبدیل کنند. افرادی که قصد چنین کاری را دارند باید توجه داشته باشند که تبدیل دارایی با پروتکل میرور در پلتفرم ترا، تنها برای کاربرانی در دسترس است که ارزش دارایی فعال آن‌ها در Terra fixedcoins یا mAssets به میزان ۱۵۰ درصد بیشتر از دارایی ذخیره شده در ترا است.

 

قانون GAS

دقیقا مشابه روشی که اتریوم برای اجرای قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند، پلتفرم ترا و ارز دیجیتال لونا نیز برای اجرای این دسته از قراردادها از استراتژی GAS استفاده می‌کنند. چنین موردی باعث کاهش تقلب و کلاهبرداری در حین معاملات و ارائه خدمات بیشتر برای ماینرها می‌شود.

 

ارزش سهام لونا

کاربران پلتفرم ترا، با خرید سهام و تجارت ارز دیجیتال لونا می‌توانند جوایز و پاداش‌های مختلفی دریافت کنند. این پاداش‌ها اغلب شامل عدم نیاز به پرداخت هزینه کارمزد، کاهش مالیات و ارائه وام‌ها و خدمات ویژه براساس میزان دارایی حساب فرد می‌شود. سود ۰.۱ تا ۱ درصدی حاصل از انجام هر معامله با ارز دیجیتال لونا در پلتفرم ترا یکی از دلایل مهم تشویق سرمایه‌گذاران به استفاده از این پلتفرم است.

 

اعتبارسنجی در پلتفرم ترا

پلتفرم ترا با استفاده از الگوریتم ثبات سهام با نام «DPoS» فعالیت می‌کند. استفاده از این الگوریتم به آن معنا است که اعتبار افراد در ترا بر حسب تراکنش‌های مالی و میزان سرمایه موجود در حسابشان سنجیده می‌شود. هرچه فردی ارز LUNA بیشتری داشته باشد، در این پلتفرم اعتبار بالاتری داشته و می‌تواند از مزایای ویژه سرمایه‌گذاران برتر استفاده کند.

 

اما افرادی هم که از مبالغ کم سرمایه‌گذاری را شروع کرده‌اند با وجود این الگوریتم می‌توانند در معاملات کوچک شرکت کرده و با کسب امتیازها و توکن‌های کوچک، آهسته آهسته تبدیل به یک سهام‌دار برتر شوند.

 

پلتفرم ترا و مسائل قانونی

ترا پلتفرمی کاملا قانونی است که تحت نظر سیستم بانک مرکزی و صندوق بین‌المللی پول کنترل می‌شود. افراد دارای اعتبار در این پلتفرم می‌توانند برای ایجاد تغییرات، به‌روز رسانی‌های مختلف و تغییر در میزان کارمزدها حق رای داشته و می‌توانند اکوسیستمی مبنی بر زیرساخت‌های فناوری آزاد ایجاد کنند.

 

نگاهی کوتاه به تاریخچه ارز لونا یا ترا

برای اولین بار، ارز دیجیتال لونا یا ترا (LUNA/Terra) در سال ۲۰۱۸ وارد بازار ارزهای دیجیتال شد. «دنیل شین» و «دو کوون» دو بنیان‌‌گذار و طراح اصلی این پلتفرم بودند که ابتدا با هدف ساخت نوع جدیدی از «پول‌های هوشمند» استارتاپ خود را راه‌اندازی کردند.

 

راهنمای خرید ارز لونا یا ترا

اگر در خارج از ایران و کشورهایی مانند استرالیا، کانادا، سنگاپور، انگلستان و غیره زندگی می‌کند، بهترین راه خرید ارز لونا مراجعه به صرافی آنلاین «بایننس» (Binance) است.

اما برای ساکنان ایران بهترین راه مشاوره با کارشناسان و همکاری با شرکت‌های متخصص در زمینه ترید و معاملات مربوط به ارزهای دیجیتال است. کافه ارز با سال‌ها تجربه در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت اتوماتیک، یکی از معتبرترین سایت‌ها در این زمینه است که خدمات خود را به صورت ۲۴ ساعته و اتوماتیک در اختیار کاربران خود قرار داده است.

چطور از ارز لونا نگهداری کنیم؟

اگر تصمیم نهایی خود را گرفته‌اید و قصد سرمایه‌گذاری برای خرید ارز دیجیتال لونا یا ذخیره آن برای مدت زمانی طولانی را دارید، بهتر است کیف پول‌های فیزیکی برای نگهداری سرمایه خود استفاده کنید. از جمله بهترین کیف پول‌های نگهداری ارز دیجیتال لونا می‌توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

۱. کیف پول لجر (Ledger)

۲. کیف پول ترزور (Trezor)

۳. کیف پول کیپ کی (KeepKey)

کیف پول نرم افزاری پشتیبان کننده ارز LUNA عبارتند از:

۱. کیف پول اتمیک (Atomic Wallet)

۲. کیف پول کوینومی (Coinomi)

ارز دیجیتال لونا ، آینده پول‌های هوشمند

قطعا مکانیسم و الگوریتم پلتفرم ترا، تنها منحصر به آن بوده و به‌صورت ویژه برای ایجاد نوآوری در صنعت بلاکچین طراحی شده‌اند. از آنجایی که هدف این پروژه بر بخش مالی غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال است، لذا استقبال جهانی از این پلتفرم و ارز مخصوص آن از سوی سرمایه‌گذاران مختلف چندان دور از انتظار نیست. حال باید دید با اقدامات جدید این پلتفرم، آیا ارز دیجیتال لونا همان پول‌های هوشمند آینده هستند یا خیر!

 

اگر شما هم قصد خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچون ارز دیجیتال لونا (LUNA) را دارید می‌توانید با مراجعه به قسمت خرید و فروش اتوماتیک ارزهای دیجیتال در وب‌سایت کافه ارز، به راحتی و طی چند مرحله ساده، خدمات مورد نظر خود را دریافت کنید. همچنین شما می‌توانید قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال و همچنین نمودار و تغییرات ۲۴ ساعته ارزها را در کافه ارز مشاهده کنید.

قیمت ارز دیجیتال Luna + تحلیل لونا

صرافی بایننس، قیمت لونا با یک جهش بزرگ اما بسیار کوتاه مدت و مقطعی روبرو شد. تحلیل بسیاری از فعالان بازار کریپتوکارنسی این است که اعتماد به پروژه ترا از بین رفته است ونمودار قیمتی رمزارز لونا نشان‌دهنده کاهش نوسانات این رمز‌ارز پس از سقوط تاریخی آن است. البته، صرافی بایننس به تازگی مرحله اول توکن‌سوزی لونا را اجرا کرده است، بنابراین لونا یک نوسان بزرگ اما مقطعی را تجربه کرد. هدایت لونا به کانال صعودی عملاً غیر ممکن است. البته در این میان برخ تحلیل‌گران عقیده دارند که لونا گام‌های بسیار مثبتی برای اصلاح شبکه احیا شده خود برداشته است و در آینده‌ای نه چندان دور، به مدار موفقیت خود باز می‌گردد. با ایجاد حساب کاربری در کافه‌ارز، می‌توانید از قیمت لحظه ای ارز دیجیتال لونا و 600 رمزارز دیگر مطلع شوید.

خرید و فروش لونا

ارز دیجیتال لونا، در حال حاضر با ارزش بازار 317 میلیون دلار در رتبه 101 بازار قرار دارد. بالاترین قیمت لونا در تاریخ 07 خرداد ماه 1401 معادل 16.48 دلار بوده است که هم اکنون اختلاف بسیاری زیادی با سقف قیمتی خود دارد. البته عواملی از قبیل توکن‌سوزی و کاهش تورم شبکه ترا، به طور حتم قیمت رمزارز لونا را در آینده‌ای نه چندان دور، دچار تغییر و تحول خواهند کرد.

خرید لونا از کافه ارز

برای خرید آنی لونا، اپلیکیشن یا وبسایت کافه‌ارز بهترین گزینه به شمار می‌روند. نرخ کارمزد پایین و سرعت بالای در انجام معاملات از مهم‌ترین ویژگی‌های صرافی کافه‌ارز است. علاوه بر این، تیم تخصصی کافه‌ارز به همراه پشتیبانی 24 ساعته، پاسخگوی سوالات کاربران خواهد بود.

فروش لونا از کافه ارز

برای فروش ارز دیجیتال لونا، می‌توانید توکن‌های خود را با بهترین قیمت در کافه ارز به فروش برسانید. شما در عرض چند ثانیه می‌توانید در وبسایت کافه‌ارز بیش از 600 ارز دیجیتال را معامله کنید. علاوه بر این، برای مشاهده قیمت لونا به تومان نیز می‌توانید به اپلیکیشن کافه‌ارز مراجعه کنید. 

سخن پایانی

پروژه ترالونا یک پلتفرم مبتنی بر فناوری بلاکچین است که بر اساس یک استیبل کوین به نام UST فعالیت می‌کرد. با سقوط ارزش UST در برابر دلار آمریکا، کل پروژه در عرض چند روز با شکست مواجه شد و به طور کلی، دیدگاه کاربران درباره بازار کریپتوکارنسی منفی شد. پروژه احیا‌شده به نام ترا 2.0 امیدوار است تا قادر به جبران ضررهای مالی کاربران باشد و توکن لونا را دوباره به روزهای اوج خودش بازگرداند.



سوالات متداول کاربران پاسخ به متداول‌ترین سوالاتی که در ذهن دارید

ارز دیجیتال لونا با نام لاتین Terra و علامت انحصاری LUNA یک ارز دیجیتال است که در تاریخ 1398-05-04 لانچ شده و آخرین بار در تاریخ 1401-01-20 به روز رسانی شده است
در کافه ارز سفارشات ارز دیجیتال لونا به صورت آنی انجام می شود
خیر، کافه ارز تنها فی انتقال شبکه لونا را از میزان وارد شده شما کسر می کند
بله، طبق درستور مقامات قضایی همه سفارشات مالی و ارزی لونا با احراز هویت کاربر انجام می شود

دیدگاه های شما

دیدگاه