وبلاگ

/

/

پرداخت شهریه دانشگاه خارجی

پرداخت شهریه دانشگاه خارجی

۱۹ مرداد ۱۴۰۱

پرداخت شهریه دانشگاه خارجی: با توجه به این‌که برخی از دانشگاه‌های خارجی دارای امکانات زیادی هستند و بهترین مدرسان و استادان جهان در این دانشگاه‌ها به تدریس می‌پردازد، به همین دلیل این روز‌ها خیلی از دانشجویان تمایل دارند تا در این دانشگاه‌ها به تحصیلات خود بپردازند. پرداخت شهریه دانشگاه خارجی یکی از دغدغه‌های دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه‌ها است. با استفاده از خدمات پرداخت ارزی بین المللی در کافه ارز می‌توانید بدون داشتن کارت یا حساب بین‌المللی نسبت به پرداخت شهریه دانشگاه های خارجی اقدام کنید.

رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان

براساس رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان بیش از هزار دانشگاه از ۸۵ کشور مختلف در سراسر جهان وجود دارد. حال این دانشگاه‌ها براساس معیارهای خاصی مانند اعتبار آن‌ها در میان جمعیت دانشگاهی و کارفرمایان و همچنین مدیران ارزشیابی شده‌ است.

از بهترین دانشگاه‌های خارجی می‌توان به دانشگاه کالج لندن UCL، دانشگاه شیکاگو، امپریال کالج لندن، Imperial College London، موسسه تکنولوژی فدرال سوئیس، ETH Zurich، دانشکده کمبریج، دانشگاه آکسفورد، موسسه فناوری کالیفرنیا، Caltech، دانشکده هاروارد، دانشگاه استنفورد و برخی دیگر اشاره کرد. حال این موضوع را هم باید افزود که این دانشگاه‌ها با توجه به تعدادی از عوامل و امکاناتی که برای دانشجویان فراهم می‌کنند و مدرسان و اساتیدی که در این دانشگاه‌ها به تدریس می‌پردازند دارای شهریه متفاوتی نیز هستند.

پرداخت شهریه دانشگاه های خارجی

هزینه پذیرش دانشگاه خارجی

اگر قصد مهاجرت و یا تحصیل در خارج از کشور را دارید باید ابتدا برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر درخواست دهید. پروسه درخواست برای هر رشته و دانشگاهی متفاوت است و به هیچ عنوان شبیه به هم نیست. دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند لازم است برای برخی دانشگاه‌ها هزینه درخواست پذیرش پرداخت کنند. هزینه پذیرش نیز بسته به کشور و یا دانشگاه متغییر است.

اگر قصد دارید هزینه پذیرش دانشگاه مورد نظر خود را پرداخت کنید، و نیاز به کارت اعتباری یا حساب ارزی دارید، می‌توانید با استفاده از خدمات پرداخت ارزی در کافه ارز بدون داشتن کارت یا حساب بین‌المللی نسبت به پرداخت شهریه دانشگاه خارجی اقدام کنید.

کمک های مالی برای تحصیل در خارج

بورس و هم‌چنین کمک هزینه‌های تحصیلی مختلف برای دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، هم در سطح کارشناسی و هم در سطح تحصیلات تکمیلی، موجود است. بورسیه تحصیلی و کمک هزینه دانشجویی برای دستاوردهای ورزشی و آکادمیک و نیز برای رشته های خاص هم ارائه می شوند. خیلی از دانشگاه‎های خارجی از جمله دانشگاه‎های کانادا بورس های تحصیلی خود را دارند، به همین دلیل می‌توانید برای بورسی که دانشگاه مورد نظر شما ارائه می‌کند، به طور جداگانه درخواست دهید. به یاد داشته باشید که برای تمام این بورس‌ها، ضروری است که در اسرع وقت درخواست دهید، چرا که فاندهای بورس‌های تحصیلی محدود هستند و در کنار محدودیت رقابت سنگینی نیز برای آن‌ها وجود دارد. همچنین لازم به ذکر است که می‌توانید اطلاعات مربوط به کمک مالی دانشجویی را در سایت‎های دانشگاه مورد نظر خود مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: پرداخت شهریه دانشگاه با ارز های دیجیتال

شهریه دانشگاه های خارجی

دانشگاه‌های خارج از کشور معمولا خودشان شهریه دریافتی برای مقاطع و رشته‌های مختلف را تعیین می‌کنند. حال این موضوع را هم باید افزود که شهریه دانشگاه‌ها در خارج از کشور بستگی به عوامل مختلفی مانند: رشته تحصیلی، خارجی و یا بومی بودن دانشجو و مقطع تحصیلی دارد. با این حال برای محاسبه سریع هزینه تحصیل هر دانشگاه می‌توانید اطلاعات بیشتری را از وبسایتآن دانشگاه بررسی کنید. برای پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه های خارجی نیز به پرداخت ارزی نیاز دارید. با خدمات پرداخت ارزی در کافه ارز می‌توانید بدون داشتن حساب ارزی نسبت به پرداخت شهریه دانشگاه خارجی اقدام کنید.

شهریه دانشگاه های آمریکا

در آمریکا دانشگاه‌های بسیار خوبی وجود دارند که برخی از آن‌ها در لیست برترین دانشگاه های آمریکا و حتی جهان قرار گرفته‌اند. حال این موضوع را هم باید افزود که تحصیل در هر کدام از دانشگاه‌های برتر آمریکا معمولا بسیار پر هزینه‌تر از سایر دانشگاه‌های دیگر آن است. به طور متوسط هزینه تحصیل و زندگی برای دانشجویانی که در دانشگاه‌های برتر آمریکا تحصیل می‌کنند، سالانه حدود شصت هزار دلار آمریکا است. البته برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل در دانشگاه‌هایی با شهریه پایین‌تر هستند، پیشنهاد می‌شود که به دنبال دانشگاه‌های دولتی باشند.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید دانشگاه‌های دولتی در آمریکا دو نرخ شهریه دارند: ساکنان بومی هر ایالت و سایرین که دانشجویان خارجی در دستۀ دوم قرار می‌گیرند. بهتر است که بدانید دانشگاه‌های خصوصی آمریکا بسیار کوچک‌تر از دانشگاه‌های دولتی آن هستند که دانشجویانی با ملیت‌های مختلف در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند. دلیل آن هم برابر بودن شهریه تحصیل برای تمام دانشجویان می‌باشد. خدمات پرداخت شهریه دانشگاه خارجی در کافه ارز به شما در پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه های خارجی و هر گونه هزینه مرتبط با آن یاری خواهد رساند.

پرداخت شهریه دانشگاه های آمریکا

شهریه دانشگاه های اروپا

اگر تمایل دارید تا در یکی از دانشگاه‌های اروپا به تحصیل بپردازید، بهتر است که بدانید هزینه تحصیل در اروپا می‌تواند با توجه به دانشگاه به طور قابل توجهی متفاوت باشد، اما به طور کلی هزینه شهریه دانشگاه‌های اروپا در مقایسه با آمریکای شمالی و استرالیا کمتر است. برخی از افراد تصور می‌کنند به دلیل این که هزینه شهریه کمتر است پس دانشگاه‌های اروپا از کیفیت آموزشی کمتری برخوردار هستند. اما این بدان معنا نیست، چرا که بسیاری از دانشگاه‌‎های اروپایی از جمله بهترین دانشگاه‌های جهان در رتبه بندی‏‌های برتر همانند رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان بر اساس Times Higher Education، رتبه بندی QS توسط TopUniversities و رتبه دانشگاهی دانشگاه های جهان توسط دانشگاه شانگهای جیائو تونگ ذکر شده‌اند.

می‌‎توان این گونه بیان کرد که هزینه تحصیل در اروپا به طور کلی حدود 42،500 یورو در هر سال تحصیلی برای مقاطع کارشناسی و حدود 56،000 یورو در هر سال تحصیلی برای مقاطع کارشناسی ارشد است. می‌توانید برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را با شهریه بالاتر پیدا کنید، اما با این حال آن‌ها چندان زیاد نیستند و به طور معمول توسط دانشگاه‌های خصوصی برای رشته‌هایی مانند تجارت و مدیریت و یا حتی پزشکی ارائه می‌شوند.

یکی از موضوعاتی که بهتر است بدانید این است که دانشجویان غیراتحادیه اروپا (EEA) باید شهریه بیشتری نسبت به شهروندان اتحادیه اروپا (EEA) و یا سوئیس پرداخت کنند. این موضوع بسته به کشور و دانشگاهی که می‌خواهید در آن تحصیل کنید و هم چنین خود برنامه تحصیلی متفاوت است. لازم به ذکر است که هر دانشگاه و یا برنامه ممکن است دارای استثنائات و یا حتی شهریه های متفاوتی نیز باشد و باید از قبل در مورد پرداخت شهریه دانشگاه خارجی اطلاعات زیادی کسب کنید.

پرداخت شهریه دانشگاه های اروپا

شهریه دانشگاه های ترکیه

ترکیه یکی از پرمتقاضی‌ترین مقاصد جهت تحصیل در بین دانشجویان ایرانی است، چرا که هزینه تحصیل و زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورها بسیار مناسب‌تر است. در مورد بررسی موضوع پرداخت شهریه دانشگاه خارجی لازم به ذکر است که دانشگاه‎های دولتی این کشور شهریه کمی دریافت می‌کنند، البته ناگفته نماند که ورود به آن‌ها کمی مشکل است. این دانشگاه‌ها دارای استانداردها و ملزومات زیادی هستند و به همین دلیل متقاضیان زیادی تمایل دارند تا در یکی از این دانشگاه باتوجه به رشته مورد نظر خود به تحصیل بپردازند و به همین دلیل ورود به این دانشگاه‌ها کمی دشوار است.

بهتر است که هنگام اقدام برای دریافت پذیرش از دانشگاه های ترکیه بدانید یک متقاضی خارجی باید مدارک زیادی را ارائه دهد و آزمون زبان و ورودی را پشت سر بگذارد. معمولا اکثر متقاضیان این دانشگاه‌ها یک سال زودتر به کشور ترکیه می‌آیند تا دوره‌های زبان ترکی / انگلیسی را بگذرانند. دولت بودجه دانشگاه‌های دولتی را تامین می‌کند. از این رو این دانشگاه‌ها برنامه‌های مالی از جمله حقوق استادان را خودشان مدیریت نمی‌کنند. حال از برخی از دانشگاه‌های دولتی این کشور می‌توان به دانشگاه فنی خاورمیانه، دانشگاه استانبول، دانشگاه فنی استانبول، دانشگاه بوگازیچی، دانشگاه هنرهای زیبا میمار سنان و غیره اشاره کرد.

حال در رابطه با دانشگاه‌های آزاد این کشور بهتر است که بدانید دانشگاه های آزاد ترکیه را موسسات خصوصی تاسیس کرده‌اند. بیشتر آن‌ها توسط خانواده‌های ثروتمند کشور ترکیه تاسیس شده‌اند و برخی دیگر نیز توسط کشورهایی از جمله امریکا ایجاد شده‌اند. یکی از اهداف اصلی این‌گونه تامین مالی، توسعه آموزش عالی در کشور ترکیه است. به همین دلیل جای تعجب نیست که دانشگاه‌های خصوصی بیشتر از دانشگاه‌های دولتی در لیست برترین دانشگاه‌های ترکیه قرار دارند.

شهریه دانشگاه های ترکیه

روش های پرداخت شهریه دانشگاه خارجی

سالانه تعداد زیادی از دانشجویان کشورمان قصد ادامه تحصیل در یکی از کشورهای خارجی را دارند. هم چنین روز به روز به تعداد ایرانی‌های محصل در خارج از کشور نیز افزوده می‌شود. یکی از دلایلی که خیلی از دانشجویان تمایل به ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های خارج از کشور را دارند، این است که معمولا اکثر دانشگاه‌های خارج از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار هستند. حال تحصیل در خارج از کشور دارای هزینه‌های گزاف و بیش از حدی می‌باشد، چرا که با توجه به نرخ ارز، دانشجویان ایرانی می‌بایست متحمل این هزینه‌های سنگین باشند.

حال این موضوع را هم باید افزود که برای پراخت هزینه‌های دانشگاه و غیره روش‌های متعددی وجود دارد که از برخی از این روش‌ها می‌توان به پرداخت هزینه شهریه دانشگاه های خارجی از طریق مستر کارت، پرداخت هزینه شهریه دانشگاه های خارجی از طریق ویزا کارت، پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه های خارجی از طریق پی پال، پرداخت هزینه شهریه دانشگاه‌های خارجی از طریق سوئیفت اشاره کرد. با خدمات پرداخت ارزی در کافه ارز می‌توانید نسبت به پرداخت شهریه دانشگاه خارجی خود با گزینه‌های ویزا کارت و مستر کاتر و همچنین پی پال اقدام کنید.

پرداخت هزینه دانشگاه خارجی

با توجه به این که دانشگاه‌های خارجی از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار هستند، به همین دلیل این روزها خیلی از هموطنان و دانشجویان ایرانی تمایل دارند تا به ادامه تحصیل در یکی از این دانشگاه‌ها بپردازند و یکی از موضوعات مهم قابل بحث پرداخت شهریه دانشگاه خارجی است. حال این موضوع را هم باید افزود که شهریه دانشگاه‌های خارجی با توجه به دانشگاه مورد نظر و امکاناتی که دارند متفاوت است. با این حال دانشگاه های اروپایی و دانشگاه‌های ترکیه نسبت به سایر دانشگاه‌ها از شهریه کمتری برخوردار هستند. هم‌چنین این موضوع را هم باید افزود که روش پرداخت شهریه دانشگاه‎ های خارجی متفاوت است و دانشجویان می‌توانند با خدمات پرداخت ارزی در کافه ارز با روش‌های مختلف و در کوتاه‌ترین زمان به پرداخت شهریه دانشگاه خارجی خود و پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه خارجی بپردازند.

5/5 - (1 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *