وبلاگ

/

/

استفاده از رمزارز برای پرداخت شهریه دانشگاه

استفاده از رمزارز برای پرداخت شهریه دانشگاه

۹ خرداد ۱۴۰۲

استفاده از رمزارز برای پرداخت شهریه دانشگاه: آیا مایل هستید که به تحصیل در خارج از کشور ادامه بدهید اما نمی‌خواهید که با دردسرهای ارسال پول به خارج از کشور و استرس‌های ناشی از این کار مواجه شوید؟ با وجود محدودهایی که برای پرداخت‌های ارزی برای ایرانیان وجود دارد، ارسال پول به خارج از کشور پر دردسر است. اما احتمالا تا به حال به مسئله فکر کردید که به فکر جایگرینی برای انتقال ارز به خارج از کشور باشید و به جای شیوه‌های متداول و قدیمی از شیوه های جدیدتر برای این کار استفاده کنید. یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید از آن استفاده کنید، ارز دیجیتال است. اما احتمالا با چالش‌های دیگری مواجه خواهید شد. به خصوص اگر این پرداخت برای شهریه دانشگاه باشد ممکن است سر در گم شوید که تبدیل و یا خرید و فروش ارز دیجیتال را چگونه انجام دهید. استفاده از رمزارز برای پرداخت شهریه شاید عجیب به نظر بیاید اما عملکردی هوشمندانه برای رفع محدودیت‌های پرداخت ارزی است. در این مقاله قرار است شما را با مسیرهایی آشنا کنیم که به راحتی بتوانید پرداخت هزینه دانشگاه را با استفاده از رمز ارزها انجام دهید. همچنین لیستی از دانشگاه هایی را به شما ارائه می دهیم که به شما امکان می دهند شهریه خود را با بیت کوین پرداخت کنید.

 استفاده از رمزارز برای پرداخت شهریه دانشگاه

استفاده از رمزارز برای پرداخت شهریه دانشگاه

کریپتوکارنسی در طول سالیان متمادی تکامل یافته و نحوه انجام معاملات آنلاین مردم را تغییر داده است. در گذشته، انتقال پول به خارج از کشور بدون استفاده از موسسات واسطه امکان پذیر نبود. اما امروزه، با استفاده از ارزهای دیجیتال، می‌توانید به هر نقطه از جهان پول ارسال کنید. با این حال، استفاده از رمز ارزها برای انتقال پول متداول نیست و بسیاری از مردم موافق این مسئله نیستند، حتی ممکن است از آنها بشنوید که چیزهایی مانند ارزهای دیجیتال بی ثبات هستند. البته تا حدودی این گفته درست است، اما همه ارزهای دیجیتال بی ثبات نیستند. ارزهایی همچون USDT ، Binance USD، بیت کوین و … در طول زمان ارزش خود را ثابت کرده‌اند و می‌توان گفت ارزهای با ثباتی هستند که می‌توانید برای نقل و انتقال ارزی از آن‌ها استفاده کنید.

اگر چالش بعدی شما خرید و فروش ارزهای دیجیتال است و می‌خواهید پرداخت‌های ارزی خود را از این طریق انجام دهید، می‌توانید از طریق کافه ارز به سادگی خرید و فروش بیش از 600 ارز دیحیتال را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهید. با توجه به محبوبیت روزافزون بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال، اکنون می‌توان با استفاده از ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین به‌عنوان وسیله مبادله ترجیحی، به خرید و فروش آنلاین کالاها پرداخت. از این رو، جای تعجب نیست که موسسات آموزشی اکنون پرداخت از طریق بیت کوین را می پذیرند.

دانشگاه هایی که امکان پرداخت شهریه با ارزدیجیتال دارند

دانشگاه هایی که امکان پرداخت شهریه با ارزدیجیتال دارند:

1. دانشگاه نیکوزیا (قبرس)

اگر برای شما سوال است که کدام دانشگاه ابتکار عمل استفاده از رمزارز برای پرداخت شهریه دانشگاه را انجام داد کدام دانشگاه بود؟ پاسخ دانشگاه نیکوزیا است. دانشگاه نیکوزیا اولین دانشگاه معتبر جهان بود که پرداخت شهریه از طریق بیت کوین را پذیرفت. این الگوی پرداخت ابتدا در سال 2013 شروع شد و از آن زمان تاکنون، دانشگاه پرداخت بیت کوین را برای برنامه های آنلاین و مدارس وابسته خود می پذیرد. دانشجویان دانشگاه نیکوزیا می توانند هزینه بیت کوین خود را از طریق یک سرویس پردازش تجاری آنلاین یا در دفتر مالی دانشگاه پرداخت کنند. با وجود اینکه دانشگاه نیکوزیا با پذیرش پرداخت‌های بیت‌کوین موافق است، اما به دلیل نوسانات، توکن دیجیتال را بلافاصله به یورو تبدیل می‌کنند.

2. کالج کینگ (نیویورک)

ایالات متحده آمریکا (ایالات متحده آمریکا) یکی از کشورهایی است که توانسته است پتانسیل ارزهای دیجیتال را ببیند و به عنوان کشوری پیشتاز، از ارزهای دیجیتال در سیستم پرداختی خود استفاده کند. اما با این وجود در آمریکا تعداد کالج و دانشگاه هایی که پرداخت از طریق ارز دیجیتال (بیت کوین) را می پذیرند بسیار اندک است. در میان معدود کالج هایی که پرداخت از طریق بیت کوین را می پذیرند، کالج کینگ، واقع در نیویورک، اولین دانشگاه معتبری بود که پرداخت بیت کوین را پذیرفت. این کالج با یک شرکت بازرگانی به نام «Coin.co» همکاری کرد که این امکان را برای کالج به پرداخت بیت کوین و همچنین کمک های مالی فراهم کرد. با این حال، دلیل اصلی این حرکت توسط کالج، حساس کردن دانشجویان به آخرین پیشرفت‌های تکنولوژیکی و روندهای نوظهور در بازار بود.

دانشگاه هایی که امکان پرداخت شهریه با ارزدیجیتال دارند

3. مدرسه کسب و کار نوآوری و کارآفرین (اسپانیا)

مدرسه کسب و کار نوآوری و کارآفرین یک موسسه آموزشی مستقر در اسپانیا است. درست مانند دانشگاه نیکوزیا، این موسسه نیز جزو اولین پذیرندگان پرداخت در بیت کوین بود. کالج مستقر در اسپانیا فقط دوره های آنلاین را برای دانشجویان از سراسر جهان ارائه می دهد و پرداخت شهریه به بیت کوین را می پذیرد. برخلاف سایر دانشگاه‌ها و کالج‌هایی که پرداخت‌ها را با ارزهای دیجیتال می‌پذیرند، کالج برای جلوگیری از استرس ناخواسته دانشجویان بین‌المللی خود به دلیل ماهیت پرنوسان بیت‌کوین، نرخ ثابتی را تعیین کرد. بخش مهم این است که دانشجویان بین المللی نگران نرخ ارز بین المللی یا آزار نخواهند بود.

4. دانشکده مدیریت و فناوری اروپا (آلمان)

مدرسه مدیریت و فناوری اروپا یک دانشگاه پیشرو در آلمان است که دوره های مبتنی بر فناوری و مدیریت ارائه می دهد. مدرسه اروپایی مستقر در آلمان در سال 2016 شروع به پذیرش پرداخت های بیت کوین برای برنامه آموزشی اجرایی و هر مدرک گواهی کرد. یکی از دلایل اصلی انتخاب این موسسه بیت کوین به عنوان وسیله پرداخت، استفاده آسان و ماهیت تراکنش آن بود.

هنگامی که مؤسسه متوجه شد که آنها نیز می توانند پرداخت ها را از طریق ارزهای رمزنگاری شده بپذیرند، درست مانند سایر مؤسسات که چنین پرداخت هایی را قبل از آنها می پذیرند، از فرصت استفاده کردند تا این تراکنش 10 دقیقه ای را انتخاب کنند که در نتیجه بار مدیریت را کاهش داد. EMST جزو لیست دانشگاه هایی است که به شما امکان می دهد هزینه تحصیل خود را با بیت کوین پرداخت کنید.

دانشگاه هایی که امکان پرداخت شهریه با ارزدیجیتال دارند

5. مدرسه بازرگانی مالی (فرانسه)

مدرسه بازرگانی مالی یکی از معتبرترین کالج‌ها در کل فرانسه است که مدارک تحصیلی مبتنی بر بلاک چین را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. پس از درک اهمیت ارز دیجیتال (بیت کوین)، در سال 2018، کالج به دانشجویان اجازه داد تا هزینه های تحصیل خود را از طریق بیت کوین پرداخت کنند.

یکی از دلایل اصلی پذیرش بیت کوین به عنوان وسیله پرداخت توسط کالج، تعداد دانشجویان بین المللی آنها بود. حدود یک سوم دانشجویان این کالج از خارج از کشور فرانسه بودند و هنگام تلاش برای تبدیل ارز کشورهای خود به یورو با چالش های زیادی مواجه شدند. این امر باعث شد این موسسه توجه خود را به سمت ارزهای دیجیتال (دقیقاً بیت کوین) به عنوان ابزاری برای کاهش بار ناشی از نقل و انتقالات پولی پیچیده و پرهزینه معطوف کند.

6. دانشگاه کامبریا، انگلستان

به یاد دارید زمانی که گفتیم دانشگاه نیکوزیا اولین دانشگاه معتبر در جهان بود که پرداخت از طریق بیت کوین را پذیرفت؟ دانشگاه کامریا هم یک عنوان اولی دارد. دانشگاه کامبریا اولین دانشگاه دولتی در جهان است که در سال 2014 شروع به پذیرش پرداخت شهریه از طریق بیت کوین کرد.

دانشگاه کامبریا جزو لیست دانشگاه هایی است که به شما امکان می دهد هزینه تحصیل خود را با بیت کوین پرداخت کنید. زمانی که دانشگاه شروع به پذیرش پرداخت از طریق بیت کوین کرد، در ابتدا پرداخت را به دو دوره در مورد ارزهای مکمل در سیستم های اقتصادی محدود کردند. این دانشگاه در حال حاضر یکی از کالج های برتر در شمال غرب برای ادامه تحصیل و اشتغال است.

دانشگاه هایی که امکان پرداخت شهریه با ارزدیجیتال دارند

7. دانشگاه FPT (ویتنام)

دانشگاه FPT یک دانشگاه خصوصی است که در ویتنام واقع شده است. این دانشگاه عضو گروه FPT (شرکت تامین مالی و ترویج فناوری) است و دارای پردیس هایی در هانوی، کان تو، شهر هوشی مین، دا نانگ و کوی انون است.

دانشگاه FPT یکی از برترین دانشگاه های فناوری ویتنام است و به عنوان پیشرو در فناوری در ویتنام، در سال 2017، این دانشگاه شروع به پذیرش پرداخت شهریه به بیت کوین کرد. از زمانی که ویتنام به دنبال راه‌هایی برای مدیریت استفاده از پول مجازی در کشور بود، این امر شگفت‌آور بود. این دانشگاه به دانشجویان بین المللی اجازه داد در صورت تمایل از بیت کوین به عنوان وسیله پرداخت استفاده کنند.

دانشگاه زمانی که متوجه شدند اکثر دانشجویان بین المللی به خصوص دانشجویان آفریقایی برای تبدیل پول با مشکلاتی روبرو هستند، اجازه پرداخت بیت کوین را داد. اگرچه این حرکت در ابتدا تأثیر منفی بر دانشگاه داشت – آنها به دلیل مخالفت با دولت کشور با پذیرش پرداخت های بیت کوین مورد سرکوب قرار گرفتند – در نهایت پس از مدتی بسیاری آن را به عنوان یک حرکت خوب دیدند.

سایر دانشگاه های پیشرو برای استفاده از رمزارز برای پرداخت شهریه

سایر دانشگاه هایی که در لیست دانشگاه های پیشرو قرار می گیرند که به شما امکان می دهند شهریه خود را با بیت کوین پرداخت کنید، عبارتند از:

  • دانشگاه علوم کاربردی و هنر (سوئیس)
  • دانشگاه برکلی (ایالات متحده آمریکا)
  • دانشگاه پرینستون (نیوجرسی، ایالات متحده)
  • دانشگاه وارنا (بلغارستان)
  • دانشگاه فلیندرز (استرالیا)

استفاده از رمزارز برای پرداخت شهریه دانشگاه

نتیجه:

استفاده از رمزارز برای پرداخت شهریه دانشگاه شاید امروزه متداول نباشد و حتی عجیب به نظر بیاید اما اوضاع در آینده قطعا تغییر خواهد کرد و شاهد افزایش لیست دانشگاه ها هستیم که از این روش برای دریافت هزینه خود استفاده می‌کنند. اگر در هر یک از مؤسسات فوق الذکر حضور دارید یا قصد دارید در آینده در یکی از آنها شرکت کنید، مهم است که بدانید دانشگاه هایی که پرداخت بیت کوین را به عنوان یکی از راه های واریز شهریه قبول دارند، بر اساس ارزش واقعی ارزدیجیتال پرداخت را میپذیرند.

شاید برای شما سوال باشد که منظور این جمله چیست؟ بیایید فرض کنیم یک ترم 300 دلار هزینه دارد و شما امروز 300 دلار بیت کوین دارید. اما دقیقا زمانی که قصد پرداخت را دارید، ارزش آن به 200 دلار کاهش یابد. با این تفاوت ارزشی شما نمی‌توانید پرداخت را انجام دهید و باید مقداری بیشتر بیت کوین بپردازید. بنابراین، همیشه قبل از پرداخت هزینه تحصیل از طریق بیت کوین، مطمئن شوید که ارزش بیت کوین شما با هزینه شهریه مطابقت دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

نویسنده

ghazal hamzeh نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *