وبلاگ

/

/

اپلای کردن دانشگاه‌های آلمان با یونی اسیست (uni-assist)

اپلای کردن دانشگاه‌های آلمان با یونی اسیست (uni-assist)

۳۰ دی ۱۴۰۲

یونی اسیست: اگر دانشگاه‌های کشور آلمان را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اید، احتمالاً نام یونی اسیست (uni-assist) را حداقل یکبار شنیده‌اید. برای اپلای در دانشگاه‌های آلمان از طریق یونی اسیست باید مدارک خود را به این موسسه ارسال کنید. اگر تمام مدارک شما توسط کارشناسان این موسسه مورد تایید قرار گیرد، سپس به دانشگاه موردنظر ارسال شده و در غیر این صورت ریجکت می‌شود. ازآنجایی‌که ددلاین و مشکلات مربوط به زمان ارسال مدارک به دانشگاه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، آشنایی با ویژگی‌های uni-assist نظیر نحوه ثبت‌نام، چگونگی بارگذاری مدارک و پرداخت هزینه‌های uni-assist و پرداخت هزینه سفارت به شما کمک می‌کند تا بدون نگرانی از بروز هر نوع چالش برای ادامه تحصیل در آلمان اقدام کنید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا با تمام جزئیات uni-assist آشنا شوید.

یونی اسیست برای دانشگاه های خارجی

یونی اسیست چیست؟

یونی اسیست به‌عنوان یک واسط بین دانشگاه‌های آلمان و دانشجوها عمل می‌کند. این سیستم امکان ارسال درخواست برای چند دانشگاه به‌صورت هم‌زمان را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. برای شروع، کاربر باید یک اکانت در وب‌سایت uni-assist بسازد، سپس رشته تحصیلی و دانشگاه موردنظر خود را انتخاب کند و فرم‌های اپلیکیشن مربوط به هر یک را تکمیل کند. همچنین کاربر باید مدارک تحصیلی خود را بر روی سایتuni-assist بارگذاری کند.

یونی اسیست پس از بررسی مدارک به دانشجو اعلام می‌کند که آیا با توجه‌به وضعیت تحصیلی و مدارک ارسالی، شانس پذیرش در دانشگاه‌های انتخابی برای او وجود دارد یا خیر. اگر امکان‌ پذیرش وجود داشته باشد، این موسسه مدارک دانشجو را به دانشگاه‌های موردنظر ارسال می‌کند. علاوه بر این، یونی‌اسیست مدارک تحصیلی را بر اساس سیستم نمره‌دهی آلمان معادل‌سازی می‌کند. البته، سایت یونی‌اسیست در ازای این خدمات، هزینه‌ای را از دانشجو دریافت می‌کند که در ادامه بیشتر درباره آن توضیح خواهیم داد. اگر به دنبال این هستید که اطلاعات بیشتری را دربارهٔ هزینه‌ها بدانید ما در مقاله دیگری به بررسی هزینه تحصیل در آلمان در مقاطع مختلف تحصیلی پرداختیم.

خرید ویزا کارت

Vpd یونی اسیست چیست؟

آیا شما ترجیح می‌دهید از طریق یونی اسیست اپلای کنید یا به‌صورت مستقیم از طریق وب‌سایت دانشگاه اقدام کنید؟ قبل از آپلود مدارک خود، حتماً به بخش پیش‌نیازهای پذیرش در وب‌سایت دانشگاه سر بزنید و لیست مدارک موردنیاز را بررسی کنید. برخی از دانشگاه‌های آلمان، علاوه بر مدارک تحصیلی، درخواست VPD نیز می‌پذیرند. VPD یک گواهی است که توسط uni-assist صادر می‌شود و نمرات شما را بر اساس سیستم نمره‌دهی دانشگاه‌های آلمان به‌صورت رسمی معادل‌سازی می‌کند. اگر می‌خواهید دربارهٔ هزینه زندگی دانشجویی در آلمان بیشتر اطلاعات کسب کنید حتماً این مطلب را مطالعه کنید.

برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید به صفحه گواهی VPD یونی‌اسیست مراجعه کنید. این گواهی تا ۲ سال اعتبار دارد و پس از گذشت این مدت، باید دوباره برای گرفتن گواهی درخواست دهید. مراحل درخواست برای VPD با مراحل درخواست برای پذیرش دانشگاه از طریق uni-assist تفاوتی ندارد. تنها نکته مهم‌ دراین‌ رابطه این است که شما باید پیش از ددلاین اپلای دانشگاه، گواهی VPD را به دانشگاه تحویل دهید. قبل از درخواست VPD باید به دو نکته‌ای که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم توجه داشته باشید.

  • برای دریافت vpd باید هم مدارک را بر روی وب‌سایت uni-assist.de بارگذاری کنید و هم نسخه کاغذی آن را برای uni-assist پست کنید.
  • توجه داشته باشید که مدت‌زمان معادل‌سازی مدارک شما ممکن است بین 4 تا 6 هفته طول بکشد، پس حتماً با توجه به زمان‌بندی ثبت‌نام دانشگاه‌ها از طریق یونی اسیست درخواست خود را ارسال کنید.

پست مدارک به یونی اسیست

نکات مهم درباره اپلای با یونی اسیست

برای اطمینان از اینکه آیا می‌توانید از طریق یونی اسیست برای کدام دانشگاه آلمانی اقدام کنید یا خیر، می‌توانید از ۳ روش مختلف برای این کار استفاده کنید. تحصیل در کشور خارجی خیلی هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد اما قبل از این که برای این کار اقدام کنید باید به چند نکته اساسی که در این مقاله گفته شده است توجه کنید.

  1. به وب‌سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کرده و در آن جستجو کنید که آیا امکان اپلای از طریق uni-assist وجود دارد یا خیر.
  2. در مرحله اپلای در سایت uni-assist، با انتخاب رشته تحصیلی، لیست دانشگاه‌هایی که این امکان را دارند را بررسی کنید.
  3. در سایت یونی اسیست با انتخاب شهر، نام دانشگاه‌هایی که با این سیستم همکاری می‌کنند را آنالیز کنید.

برای شروع پروسه اپلای و بارگذاری مدارک، ابتدا باید یک اکانت در سایت یونی‌اسیست ایجاد کنید. سپس اطلاعات شخصی خود را وارد کنید و اطلاعاتی نظیر نام، تاریخ تولد، محل تولد، ملیت، آدرس پستی و دیگر اطلاعات را در صورت نیاز اصلاح کنید. شما می‌توانید برای هر تعداد دانشگاهی که تمایل دارید، از طریق یونی اسیست اپلای کنید و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
اگر قصد دارید به چند دانشگاه مختلف اپلای کنید، کافیست تمام مدارک خود را فقط یک‌بار بارگذاری کرده و uni-assist پس از بررسی و تایید، مدارک را به دانشگاه‌های مورد نظر ارسال خواهد کرد. تایید مدارک توسط یونی اسیست به معنای پذیرش تحصیلی از دانشگاه نیست، بلکه نشان‌دهنده کامل‌بودن مدارک شما است و این به معنای افزایش شانس پذیرش در دانشگاه است. برای اطلاعات بیشتر به وب‌سایت دانشگاه مورد نظرتان مراجعه کنید. اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید، دریافت بورسیه تحصیلی آلمان یکی از بهترین گزینه ها به‌شمار می‌رود.

نکات مهم برای unis-assist

موارد مهم برای ارسال مدارک به uni-assist

پس از انتخاب رشته تحصیلی در وب‌سایت، دانشگاه‌هایی که می‌توانید برای آن‌ها درخواست پذیرش ارسال کنید را مشاهده خواهید کرد. بعد از انتخاب دانشگاه، نیاز است فرم اپلیکیشن دانشگاه را تکمیل کرده و مدارک تحصیلی مورد نیاز خود را روی وب‌سایت uni-assist بارگذاری کنید. در بعضی موارد بسته به درخواست دانشگاه، یونی اسیست ممکن است از شما بخواهد که علاوه بر آپلود، مدارک خود را از طریق پست نیز برای این مؤسسه ارسال کنید.

توجه داشته باشید که نباید اصل مدارک را پست کنید. در واقع، کپی برابر اصل مدارک کفایت می‌کند و ارسال کپی از مدارک تأییدشده قابل‌قبول نخواهد بود. ترجمه رسمی مدارک باید به زبان انگلیسی یا آلمانی باشد. این مورد به زبان تحصیل در دانشگاه مقصد بستگی دارد. البته در بسیاری از موارد، ارائه ترجمه انگلیسی کافیست اما بهتر است که پیش از ترجمه، اطلاعات مربوط به این موضوع را در وب‌سایت دانشگاه مطالعه کنید.

سوالی که برای بسیاری از متقاضیان پیش می‌آید این است که از کجا بفهمیم باید مدارک را پست کنیم؟ در پاسخ باید گفت که این مورد در مرحله ثبت درخواست اپلای در سایت uni-assist قابل‌مشاهده است. اگر در مرحله پرداخت، زیر قسمت Handling fees بخشی را با عنوان Online-only application مشاهده کردید، به این معنی است که آپلود مدارک کافیست. اگر این پیام را مشاهده نکردید لازم است مدارک کاغذی را نیز به آدرس پستی uni assist ارسال کنید. یک‌سری اشتباهات در زمان اپلای وجود دارد که ممکن است باعث ریجکت‌شدن درخواست شما شود، پس باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

برای ارسال نسخه کاغذی مدارک (هارد کپی) باید مدارک خود را به آدرس پستی یونی اسیست در آلمان بفرستید. این آدرس را می‌توانید در سایت uni assist مشاهده کنید. برای بارگذاری مدارک روی وب‌سایت توجه داشته باشید که حداکثر حجم فایلی که آپلود می‌کنید باید ۱۰ مگابایت باشد. تمام مدارک خود را باید در قالب فایل PDF روی وب‌سایت uni assist آپلود کنید.

پرداخت هزینه یونی اسیست در کافه ارز

پرداخت هزینه یونی اسیست در ایران به چه شکل است؟

هزینه اپلای با یونی اسیست برای اولین دانشگاه ۷۵ یورو و برای دانشگاه‌های دیگر یا چندین رشته‌ از یک دانشگاه، برابر با ۳۰ یورو است. پرداخت هزینه uni-assist با ۲ روش حواله بانکی و استفاده از کارت‌های اعتباری مثل مسترکارت یا ویزاکارت امکان‌پذیر است. متأسفانه کاربران ایرانی نمی‌توانند به‌راحتی از این 2 دو روش برای پرداخت‌های بین‌المللی خود استفاده کنند. البته، جای نگرانی نیست چون شما همه ایرانیان می‌توانند با استفاده از سرویس‌های پرداختی کافه ارز هزینه یونی اسیست را به راحتی پرداخت کنند.

اگر به هر دلیلی از درخواست بررسی مدارکتان توسط یونی‌اسیست منصرف شدید، امکان ریفاند هزینه تا زمانی که هنوز پروسه بررسی مدارک شما توسط یونی اسیست آغاز نشده باشد، وجود دارد. این کار را می‌توانید با مراجعه به My assist account و انتخاب گزینه Withdraw انجام دهید. سپس درخواستی را که می‌خواهید کنسل کنید انتخاب کرده و با زدن روی دکمه Withdraw و بعد Confirm برای ریفاند (بازگشت وجه) درخواست دهید. مطلبی با عنوان دانشگاه های بدون شهریه اروپا نیز در وبلاگ کافه ارز منتشر کرده‌ایم. اگر می‌خواهید با دانشگاه‌‌های رایگان اروپا آشنا شوید می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

نتیجه‌گیری

اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آلمان را دارید می‌توانید درخواست خود را از طریق یونی اسیست برای دانشگاه‌های موردنظر ارسال کنید. سایت uni-assist به‌عنوان یک واسط بین دانشجو و دانشگاه عمل می‌کند. شما می‌توانید به‌جای ارسال مستقیم مدارک به دانشگاه‌های آلمان، ابتدا مدارک خود را برای یونی اسیست ارسال کرده و در صورت تایید برای دانشگاه ارسال کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید از طریق uni-assist هم‌زمان برای چند دانشگاه اپلای کنید. یونی اسیست در ازای خدماتی که ارائه می‌دهد، هزینه‌ای را از دانشجویان دریافت می‌کند که می‌توانید آن را از طریق سرویس‌های بین‌المللی کافه ارز پرداخت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *