cr-icon

الگورندAlgorand (ALGO)

-5.11%
12,112

نمودار قیمت نمودار قیمت لحظه ای در بازار جهانی

در حال بارگذاری، صبر کنید

خرید و فروش الگورند با شبکه های ALGOدر کافه ارز امکان پذیر است و انتقال ارز به صورت آنی (اتوماتیک) انجام می شود.

 تومان تومان

الگورند چیست ؟

ارز دیجیتال الگورند با نام لاتین Algorand و علامت انحصاری ALGO یک ارز دیجیتال است که در تاریخ 1398-03-30 لانچ شده و آخرین بار در تاریخ 1403-01-31 به روز رسانی شده است . این ارز ر رتبه 30 بازار قرار دارد و ارزش کل بازار آن حدود 1,303,968,020 است. هر واحد الگورند در این لحظه با قیمت 0.1764 دلار و با احتساب نرخ تتر 67690 تومان مبلغ ریالی آن معادل 12,112 تومان می باشد. حجم معاملات روزانه الگورند میزان 55,778,128 است. قیمت الگورند در 7روز اخیر % -30.23 و در ۲۴ ساعت اخیر % -5.11 و در 1 ساعت اخیر % -5.09 تغییر کرده است.

اطلاعات بازار

ارزش بازار الگورند

1,303,968,020

تغییرات ۱ ساعته

-5.09%

تغییرات ۲۴ ساعته

-5.11%

تغییرات ۷ روزه

-30.23%

ارزهای ترند بازار

نمایش همه

معرفی الگورندهر آنچه که درباره الگورند باید بدانید

الگورند

ارز دیجیتال الگورند چیست؟

الگورند برای غلبه به مشکلات مقیاس‌پذیری بلاک‌چین از مکانیزم اجماع خاصی استفاده می‌کند. علاوه بر این، سهام‌گذاری در این شبکه از طریق پروتکل‌های نوین انجام می‌شود که همین موضوع باعث با ارزش‌شدن پروژه الگورند شده است. در حقیقت Algorand یک شبکه مستقل، غیرمتمرکز مبتنی بر فناوری بلاکچین است که از برنامه‌های بسیار زیادی پشتیبانی می‌کند. هدف از توسعه شبکه الگورند این است که مشکلات سه گانه مربوط به مقیاس‌پذیری برطرف شود. به عبارت دیگر،  الگورند در تلاش است که سه ویژگی سرعت، امنیت و تمرکززدایی را به صورت همزمان در خود داشته باشد. 

هدف نهایی شبکه الگورند این است که تمام تراکنش‌ها به صورت آنی انجام شوند. این شبکه می‌خواهد به جایی برسد که یک هزار تراکنش را در کسری از ثانیه پردازش کرده و زیر 5 ثانیه تمام آن‌ها را ثبت نهایی کند. شبکه الگوریتم در اصل از یک بلاکچین دولایه تشکیل شده است. لایه اول این بلاک چین به قراردادهای هوشمند ساده و ایجاد مبادلات اتمی (Atomic Swap) کمک می‌کند و لایه دوم از قراردادهای هوشمند پیچیده و ساخت dApp (اپلیکیشن‌های غیر متمرکز) پشتیبانی می‌کند.

این دو لایه به شبکه الگورند کمک می‌کند تا پردازش تراکنش‌ها را با دقت بیشتری انجام دهد. در واقع، تمام قراردادهای هوشمند پیچیده خارج از  زنجیره اصلی شبکه قرار می‌گیرند و فضا برای تراکنش‌های ساده‌تر در لایه اول بازتر می‌شود. الگوریتم اجماع شبکه الگورند نیز به نوبه خود خاص و منحصر بفرد است. الگورند از مکانیزم اثبات سهام خالص (Pure Proof Of Stake) استفاده می‌کند. این الگوریتم برای افزایش سطح دموکراسی و عدالت در شبکه، هیچ سطح حداقلی برای سپرده‌گذاری (Staking) و تامین امنیت شبکه در نظر نگرفته است.


رمز

تیم توسعه دهنده الگورند

عرضه اولیه توکن اختصاصی الگورند با نام ALGO در ماه ژوئن سال 2019 برگزار شد. در این رخداد، حدود 2.5 میلیون توکن با قیمت 2.4 دلار فروخته شد. شبکه اصلی الگورند نیز در همان ماه راه اندازی شد و یکسال بعد ظرفیت پردازش 1 میلیون تراکنش در روز را پیدا کرد. یکی از توسعه‌دهندگان اصلی شبکه الگورند سیلویو میکالی، استاد علوم کامپیوتر در دانشگاه ماساچوست است که در سال 2012 به خاطر ایده های خلاقانه‌اش در حوزه پول الکترونیک و ارزهای دیجیتال جایزه تورینگ (Turing Award) را دریافت کرد.

میکالی قبلاً یکی از منتقدین سرسخت بیت کوین بود اما در سال 2015 تصمیم گرفت خود پا به عرصه ارزهای فناوری دیجیتال بگذارد. او تحقیقات خود را با یکی دیگر از اساتید دانشگاه به نام نیکولای زلدوویچ به اشتراک گذاشت و در نهایت نتایج تحقیقات را با همکاری وی بر روی سرورهای آمازون شبیه سازی کرد. در نهایت میکالی دربر اساس موفقیت‌هایی که کسب کدره بود توانست در سال 2017 شبکه الگورند را راه اندازی کند.


شبکه الگورند چگونه کار می‌کند؟

شبکه الگورند با این هدف کار می‌کند که سه ویژگی مقیاس‌پذیری، تمرکززدایی و تامین امنیت را به صورت همزمان بر روی شبکه اعمال کند. شبکه‌هایی که با الگوریتم ثبات سهام کار می‌کنند معمولاً مقیاس‌پذیری بالایی دارند. اما این مقیاس‌پذیری بیشتر به نفع افرادی است که سهام بیشتر را در شبکه سپرده‌گذاری کرده‌اند. مکانیزم اجماع الگورند به نام اثبات سهام خالص (PpoS) اعتبارسنج‌ها را به صورت تصادفی ایجاد می‌کنند و کاربرانی که سرمایه‌ بیشتری در شبکه سهام‌گذاری کرده‌اند را برای این کار انتخاب نمی‌کند. در حقیقت، ممکن است فردی با کمترین میزان سرمایه (1 توکن Algo) برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها انتخاب شود.

تراکنش‌های شبکه الگورند در طی 3 مرحله پیشنهاد، رای‌گیری نرم و تایید رای توسط الگوریتم اثبات سهام خالص تایید می‌شوند.  در مرحله «پیشنهاد» کاربران توکن‌های بومی شبکه را سهام‌گذاری کرده و از این طریق نودهای مشارکتی می‌سازند. در مرحله «رای‌گیری نرم»  چند نود مشارکتی به صورت تصادفی انتخاب می‌شوند و یک نامزد از بین آنها برای اضاه فکردن بلاک جدید به بلاکچین برگزیده می‌شود. در نهایت، در مرحله «تایید رای» یک کمیته جدید ایجاد می‌شود تا تصمیم گرفته شده در رای گیری نرم و مشکلات مربوط به دوبار خرج کردن (Double Spending) را تایید نهایی کند و از این طریق بلاک جدید به زنجیره بلاکچین اضافه خواهد شد.

اینده ارز دیجیتال الگورند

رمز ارز الگورند قصد دارد راه حل نوینی برای پرداخت های مالی ارائه دهد. در اصل، الگورند مانند یک واسطه بین سیستم‌های مالی سنتی و غیر متمرکز عمل می‌کند و قابلیت خرید و فروش استیبل کوین و NFT را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. الگورند در پروژه‌های بسیاری مشارکت داشته است. برای مثال، تاپ نتورک (TOP Network) که در زمینه سرویس‌های ابری مبتنی بر بلاکچین فعالیت می‌کند یکی از شرکای تجاری الگورند است. شرکت فلیپ ساید کریپتو (Flip Side Crypto) یکی دیگر از سازمان‌هایی است که با الگورند همکاری داشته است. فلیپ ساید کریپتو در زمینه ارائه تحلیل فاندامنتال رمزارزها و هوش بازار است. همکاری الگورند با پروژه‌های متعدد نشان از این دارد که آینده رمز ارز Algo بسیار درخشان بوده و پتانسیل رشد شبکه بسیار زیاد است.

قیمت ارز دیجیتال الگورند

قیمت رمز ارز الگورند به عوامل مختلفی بستگی دارد. بالاترین قیمت الگورند در تاریخ 21 ژوئن سال 2019 ( 31 خرداد 1398) به 3.27 دلار رسید. تعداد کل توکن های در گردش الگورند حدود 10 میلیارد واحد است که 7.14 میلیارد واحد آن در گردش است.  کمترین قیمت الگورند در تاریخ 23 اسفند 1398 حدود 0.11 دلار بود که هم اکنون نیز در این محدوده قرار دارد. برای مشاهده قیمت لحظه ای الگورند و خرید و فروش الگورند می‌توانید از وب‌سایت یا اپلیکیشن کافه ارز استفاده کنید.

سوالات متداول کاربران پاسخ به متداول‌ترین سوالاتی که در ذهن دارید

ارز دیجیتال الگورند با نام لاتین Algorand و علامت انحصاری ALGO یک ارز دیجیتال است که در تاریخ 1398-03-30 لانچ شده و آخرین بار در تاریخ 1401-01-20 به روز رسانی شده است
در کافه ارز سفارشات ارز دیجیتال الگورند به صورت آنی انجام می شود
خیر، کافه ارز تنها فی انتقال شبکه الگورند را از میزان وارد شده شما کسر می کند
بله، طبق درستور مقامات قضایی همه سفارشات مالی و ارزی الگورند با احراز هویت کاربر انجام می شود

دیدگاه های شما

دیدگاه