وبلاگ

/

/

دیسکورد چیست و چگونه می‌توان از آن کسب درآمد کرد؟

دیسکورد چیست و چگونه می‌توان از آن کسب درآمد کرد؟

دیسکورد چیست ؟ دیسکورد (Discord) نامی آشنا در میان گیمرها است، چرا که این اپلیکیشن چت آنلاین ویژگی‌های منحصر به فردی به گیمرهای حرفه‌ای هنگام بازی می‌دهد. این اپلیکیشن در ابتدا به عنوان ابزاری برای «چت گیمرها» شناخته می‌شد و قابلیت همگام‌سازی با کنسول‌های بازی نیز داشت، اما در حال حاضر برنامه Discord در میان همه بسیار محبوب است. در این میان افرادی که به کسب و کارهای آنلاین علاقمند هستند هم به کسب درآمد از دیسکورد می‌پردازند. در این مطلب با هم می‌خوانیم که اپ دیسکورد چیست و چطور می‌توان به کسب درآمد از دیسکورد پرداخت. دیسکورد گرچه رایگان است اما برای استفاده از امکانت بیشتر آن نیاز به ارتقا اکانت و در نتیجه پرداخت ارزی خواهید داشت. کافه ارز با ارائه خدمات خرید از سایت های خارجی به کاربران امکان خرید اشتراک سایت های خارجی همچون خرید اکانت دیسکورد نیترو خواهد داد. همچنین جهت نقد کردن درآمد ارزی خود از دیسکورد می‌توانید از خدمات کافه ارز استفاده نمایید.

اپلیکیشن دیسکورد چیست ؟

دیسکورد (Discord) یک برنامه برای چت صوتی، ویدیویی و متنی رایگان است که در حال حاضر میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا از آن برای ارتباط با دوستان خود استفاده می‌کنند. قابلیت‌های اپلیکیشن دیسکورد باعث شده که بسیاری از افراد به صورت روزانه برای کارهای مختلف از آن استفاده کنند.

اغلب سرورهای دیسکورد خصوصی بوده و گروه‌ها و کانال‌های ایجادشده در آن صرفا با ارسال دعوت‌نامه عضو می‌پذیرند. همچنین کانال‌های بزرگ‌تری هم پیرامون موضوعات عمومی‌تر مانند بازی‌های محبوب مثل ماین کرافت یا فورت نایت تشکیل شده‌اند. با توجه به امکاناتی که طراحان دیسکورد برای این اپلیکیشن ایجاد کردند، افراد برای شروع تعامل با سایر کاربران نیاز دارند که تایید آن‌ها را دریافت کنند و دیسکورد این امکان را به کاربران خود داده تا کنترل کامل روی تعاملات خود داشته باشند و در صورت نیاز به تعامل خود با سایر کاربرها پایان دهند. معمولا در برنامه Discord گفتگوها بر اساس علایق مشترک شکل می‌گیرد و افرادی که سمت و سوی یکسان دارند با هم در سرورهایی با موضوعات مورد علاقه‌شان جمع می‌شوند و از فرصت تعاملی که ایجاد شده استفاده می‌کنند. یکی از ایده‌های درآمدزایی برای افرادی که قصد کسب درآمد از دیسکورد دارند، می‌تواند تشکیل سرورهای مختلف باشد که با هدفی خاص و در خصوص موضوعی ایجاد شده‌اند.

دیسکورد چیست؟

سایت دیسکورد

دیسکورد برای گوشی‌های اندروید و آیفون، پی‌سی، مک و حتی روی کنسول‌های بازی قابل استفاده است. برای شروع به کار با دیسکورد، ابتدا باید یا باید برنامه دیسکور را نصب کنیم و یا وارد سایت دیسکورد شده و از نسخه وب دیسکورد استفاده کنیم. آدرس سایت دیسکورد چیست؟ اگر می‌خواهید از نسخه وب دیسکورد استفاده کنید باید به آدرس discord.com بروید. اطلاعات ورود خود را وارد کنید و یا اگر ورود دو مرحله‌ای را فعال کرده‌اید، کد را وارد کنید و به حساب Discord خود وارد شود.

نرم افزار Discord

نرم افزار دیسکورد را می‌توانید برای ویندوز دانلود کنید که برای این کار کافی است به سایت دیسکورد رفته و گزینه Download for Windows را انتخاب کرده و دانلود کنید. برای نصب نرم افزار Discord روی موبایل هم می‌توانید برای اندروید از این لینک گوگل پلی و برای iOS از این لینک اپ‌استور استفاده کنید. همچنین می‌توانید همه نسخه‌های آن را در لینک discord.com/download بیابید.

نرم افزار دیسکورد چیست؟

فرهنگ لغت دیسکورد

برای آموزش دیسکورد باید بدانید که دیسکورد فرهنگ لغات مخصوص به خود را دارد و گاهی ممکن است از افرادی که در مورد این اپلیکیشن صحبت می‌کنند کلماتی را بشنوید و معنای آن را متوجه نشوید. برای شما که قصد استفاده از این برنامه را دارید، این کلمات در زیر معرفی شده‌اند.

– سرور: سرور به فضاهای موجود در برنامه Discord گفته می‌شود که توسط گروه‌های دوستانه یا محافل خاصی ساخته می‌شوند. اکثر سرورها تنها با ارسال دعوت‌نامه عضو می‌گیرند. برخی از سرورهای بزرگ‌تر عمومی هستند. هریک از کاربران دیسکورد می‌تواند یک سرور ایجاد کند. برخی از افراد می‌تواند با ایجاد سرورهای خاص، به کسب درآمد از دیسکورد بپردازند.در برخی از کشورها از سرورهای دیسکورد به عنوان کانالی برای ارتباط کارمندان شرکت‌ها و استارت آپ ها استفاده می‌شود. در ایران هم برخی از استارت آپ‌های شناخته شده برای مدیریت کارکنان خود از این بستر بهره میبرند که با فیلتر شدن سایر شبکه‌های اجتماعی و راه‌های ارتباطی به صورت روزافزون تعدادشان افزایش یافته.

– کانال: سرورهای دیسکورد در کانال‌های متنی و صوتی سازمان‌دهی می‌شوند. این کانال‌ها به موضوعات خاصی اختصاص دارند.

– DM یا GM: منظور پیام مستقیم به صورت صوتی یا ویدیویی است.

دیسکورد نیترو:نسخه پولی دیسکورد است که قابلیت‌های بیشتری نسبت به نسخه رایگان آن دارد.

کسب درامد از دیسکورد

نحوه کسب درآمد از دیسکورد

حال که دانستیم اپ دیسکورد چیست بد نیست بدانید که روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از دیسکورد وجود دارد که هر کدام استراتژی خاص خود را می‌طلبد تا اثربخشی بیشتری داشته باشد. در ادامه هر یک از این استراتژی‌ها توضیح داده شده و گفته شده که چرا عصبانی نکردن و از دست ندادن اعضای گروه با این استراتژی‌ها اهمیت دارد.

۱. دریافت کمک از اعضای گروه

اگر شما گروه بزرگی را در دیسکورد مدیریت می‌کنید مردم همیشه قدردان کاری که می‌کنید هستند و برخی حاضر هستند شما را از لحاظ مالی حمایت کنند. پذیرفتن این کمک‌های نقدی به کسب درآمد شما از برنامه Discord کمک می‌کند. این کار خیلی راحت است؛ فقط کافی است لیک حساب پی پال خود را در اختیار آن‌ها قرار دهید تا واریزهای خود را به آن حساب انجام دهند.

۲. تخصص خود را به اعضای گروه بفروشید

اگر شما یا سایر اعضای گروه در حوزه خاصی تخصص دارید، ممکن است بعضی از اعضا بخواهند به دانش شما دسترسی بیشتری داشته باشند. بنابراین می‌توانید داخل سرور دیسکورد خود فضای خصوصی ایجاد کرده و فقط اعضای خاصی را در آن عضو کنید و مبلغی را به صورت ماهانه یا سالانه به عنوان حق عضویت دریافت کنید که به کسب درآمد از دیسکورد بپردازید. اعضا می‌توانند در این گروه خصوصی کوچک سوالات خود را مطرح کرده و به سرعت پاسخ خود را دریافت کنند. برای بالاتر بردن ارزش این گروه می‌توان نکات و راهنمایی‌هایی که در جای دیگری در دیسکورد انتشار نداده‌اید، در اختیار اعضا قرار دهید یا از آن‌ها بپرسید به چه اطلاعاتی نیاز دارند.

۳. سروری با حق عضویت ایجاد کنید

شاید بخواهید برای کسب درآمد از دیسکورد یک سرور جداگانه و متفاوت ایجاد کنید که فقط مخصوص اعضایی باشد که حق عضویت پرداخت می‌کنند. هیچ مشکلی نیست. سرور رایگان خود را هم داشته باشید و سرور جدید را برای فروش حق عضویت ایجاد کنید و در آن امکانات بیشتری ارائه دهید. در بعضی از شرایط، این روش خیلی ساده‌تر از داشتن گروه‌های رایگان و پولی در داخل یک سرور است.

سرور دیسکورد با حق عضویت ایجاد کنید

۴. دریافت اسپانسری از سوی کسب و کارها

اگر گروه شناخته‌شده‌ای در Discord دارید یکی از راه‌های دیگری که می‌توانید به کسب درآمد از دیسکورد بپردازید اسپانسر شدن کسب و کارها از گروه شما است. روش‌های بسیاری وجود دارد که کسب و کارها بخواهند به اعضای گروه شما دسترسی داشته باشند بنابراین سعی کنید یک موقعیت برنده-برنده-برنده برای خود، تبلیغ کننده و اعضای گروه ایجاد کنید. شما می‌توانید گروه خود را در اختیار تبلیغ‌کننده قرار دهید تا محصولات و خدمات خود را تبلیغ کرده و به سوالات اعضای گروه پاسخ دهد. می‌توانید ربات‌هایی ایجاد کنید که به صورت خودکار در بازه‌های زمانی مشخص برای شرکای تجاری شما تبلیغ کند. همه چیز به شما بستگی دارد. اما همیشه باید برنده- برنده فکر کنید. و اینکه یک کسب و کار چگونه می‌تواند برای گروه شما ارزش افزوده ایجاد کند نه اینکه آن‌ها را با تبلیغات بمباران کند.

۵. در شبکه تبلیغاتی دیسکورد ثبت نام کنید

در حال حاضر شما هم می‌توانید مانند وب‌سایت‌ها در شبکه‌های تبلیغاتی که به برنامه Discord خدمات می‌دهند ثبت نام کنید. فقط کافی است در کمپانی این شبکه‌های ثبت نام کرده، ربات دیسکورد آن‌ها را نصب کرده، سرور خود را پیکربندی کرده و رتبه‌بندی تبلیغات را تنظیم کنید سپس کسب درآمد از دیسکورد آغاز می‌شود.

۶. رباتی با امکانات رایگان و پولی ایجاد کنید

ربات‌ها ویژگی فوق‌العاده‌ برنامه Discord هستند و می‌توانند ارزش و کارایی زیادی برای سرور شما به ارمغان بیاورند. چرا با استفاده از آن‌ها به کسب درآمد از دیسکورد نپردازید؟ شما می‌توانید رباتی بسازید که نیازهای خاص اعضای گروه شما را پاسخ داده و بابت آن از اعضا پول دریافت کنید. یا می‌توانید رباتی بسازید که بعضی از امکانات را پولی و بعضی دیگر را رایگان در اختیار اعضای گروه قرار می‌دهد. این روش باعث می‌شود افراد حالت رایگان ربات شما را امتحان کرده و به آن اعتماد کنند. یک لیست از نیازهای گروه خود تهیه کرده و ربات خود را بر اساس آن تهیه کنید.

ربات دیسکورد

۷. تبلیغات سرورهای دیگر دیسکورد را انجام دهید

احتمالا ده‌ها سرور دیگر وجود داشته باشد که رقیب شما نیستند اما اعضای سرور شما بخواهند به آن‌ها بپیوندند. چرا بابت تبلیغ آن سرورها در گروه خود پول دریافت نکرده و از این طریق کسب درآمد نکنید؟ می‌دانستید Discord اجازه می‌دهد هر فرد به ۱۰۰ سرور بپیوندد؟ به سازنده سرورهای دیگر پیام داده و در مورد تمایل‌ها به تبلیغ سرور خود در گروه شما سوال کنید.

۸. تبلیغ کالاها و خدمات دیگران در گروه خود

افرادی که در گروه و محافل شما عضو هستند محصول و خدمات شرکت‌های مختلف را خریداری می‌کنند. چرا شما لینک محصولات را به آن‌ها ارائه ندهید و از خرید آن‌ها پورسانت دریافت نکنید؟ اما باید محصولات و خدماتی که اعضای جامعه شما به آن علاقمند هستند را معرفی کنید و به خاطر پول، هر محصول یا خدماتی را معرفی نکرده و اعضای گروه را خسته نکنید. مثلا اگر شما گیمر هستید می‌توانید لینک آن محصولات در آمازون را در سرور دیسکورد خود قرار داده تا هر زمان که خریدی از طریق آن لینک انجام شد، سهمی از‌ آن خرید برای شما در نظر گرفته شود. به این نوع کسب درآمد از دیسکورد، Affiliate Marketing گفته می‌شود.

۹. مسابقه برگزار کنید

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از دیسکورد برگزار کردن مسابقات است که افراد برای شرکت کردن در آن باید پول کمی، مثلا یک دلار، پرداخت کنند و بخشی از حق ورود به مسابقه را به عنوان جایزه به برنده بدهید. خیلی از افراد به مسابقه و رقابت علاقمند هستند و می‌خواهند مهارت‌های خود را به رخ بقیه بکشند و پرداخت یک دلار هم برای آن‌ها اهمیتی ندارد. حتی می‌تواند تعداد برندگان را به سه نفر برسانید تا افراد احساس کنند شانس بیشتری دارند.

نرم افزار دیسکورد

چطور مخاطبین خود را در دیسکورد از دست ندهیم؟

شاید به این فکر کنید که استفاده از روش‌های بالا برای کسب درآمد از دیسکورد به عصبانی شدن و در نهایت از دست رفتن اعضای گروه شما می‌انجامد. در ادامه نکته‌های آورده شده است که با رعایت آن‌ها این اتفاق رخ نخواهد داد:

۱. اگر افراد را با محتوای رایگان جذب کرده‌اید، محتوای خود را پولی نکنید. این باعث می‌شود مردم عصبانی شوند. در عوض، به محتوای رایگان خود اضافه کنید. دسترسی مستقیم به متخصصان، دستورالعمل‌ها یا راهنمایی‌های کامل، مراسم سرگرم‌کننده یا سرگرمی‌های خاص می‌تواند برای گروه شما ارزش آفرینی داشته باشد.

۲. اگر به کسب درآمد از دیسکورد رسیده‌اید، بخشی از آن را صرف ارزش آفرینی برای سرور خود کنید. شاید بتوانید ربات‌های پیشرفته تهیه کرده یا ربات‌های موجود را توسعه دهید. شاید بتوانید یک کارشناس استخدام کرده تا به اعضا راهنمایی دهد یا یک وب‌سایت راهنما برای اعضا ایجاد کنید. این باعث می‌شود اعضا ارتباط بهتری با شما و با یکدیگر داشته باشند.

۳. به جای اینکه اعضای گروه خود را با تبلیغات نامرتبط بمباران کنید و فقط به فکر کسب درآمد از دیسکورد باشید، همیشه به این فکر کنید که آن‌ها چه می‌خواهند و حاضر هستند بابت چه چیزی پول پرداخت کنند. حتی می‌توانید از خود آن‌ها سوال کنید.

۴. هر وقت کسی چیزی را رایگان در اختیار دیگران قرار می‌دهد اما پس از مدتی سعی می‌کند به طریقی از همان روش کسب درآمد کند، شبهه ایجاد می‌شود. اما افراد منطقی درک می‌کنند که همه چیز در زندگی رایگان به دست نمی‌آید. افراد لیاقت این را دارند که بابت تلاش‌هایی که می‌کنند درآمد داشته باشند. به افراد علت و چگونگی کسب درآمد از دیسکورد را بگویید. به آن‌ها توضیح دهید که این کار به شما کمک می‌کند خدماتی که قبلا انجام می‌دادید (محتوای جدید، دسترسی به افراد متخصص و غیره) را بهتر انجام دهید. به اعضای گروه قول دهید که بخشی از درآمد صرف بهبود سرور شده و حتما این کار را انجام دهید.

کسب درامد از دیسکورد

نتیجه:

نظر شما درباره کسب درآمد از دیسکورد چیست ؟ اگر شما هم درآمد دلاری از سایت‌های خارجی دارید و برای نقد کردن آن با مشکل مواجه هستید، می‌توانید درآمدهای ارزی خود را با استفاده از خدمات نقد درآمد ارزی در وب‌سایت کافه ارز، به ریال تبدیل کنید. خدمات خرید اشتراک سایت های خارجی در کافه ارز به شما امکان خرید انواع اکانت از جمله خرید دیسکورد نیترو را خواهد داد.

2.5/5 - (168 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *