وبلاگ

/

/

صفر تا صد تعیین وقت سفارت آمریکا و پرداخت MRV Fee 💯

صفر تا صد تعیین وقت سفارت آمریکا و پرداخت MRV Fee 💯

۳۰ مهر ۱۴۰۱

تعیین وقت سفارت آمریکا

تعیین وقت سفارت آمریکا کار چندان سختی نیست، اما به دلیل ناآشنا بودن با مراحل کار شاید بیشتر متقاضیان مهاجرت به آمریکا با مشکل روبه‌رو شوند. یکی از مواردی که باید از آن اطلاع داشته باشند این است که متقاضیان ایرانی برای درخواست ویزای آمریکا لازم است که به یکی از کشورهای همسایه رجوع کنند. متقاضی دریافت ویزا از سفارت آمریکا می‌تواند شخصا اقدام به دریافت نوبت از وب‌سایت رسمی خدمات ویزای آمریکا کرده و یا از طریق دفترهای مربوطه اقدام به تعیین وقت کند. برای آشنا شدن با نحوه تعیین وقت سفارت آمریکا و نحوه پرداخت MRV Fee یا همان پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا تمامی نکات مهم در مورد آن در این مطلب از کافه ارز با ما همراه باشید. باید بدانید که برای تعیین وقت سفارت آمریکا باید هزینه‌ای تحت عنوان هزینه MRV Fee را بپردازید که نیازمند پرداخت ارزی بین المللی است. شما می‌توانید با خدمات پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت ها در کافه ارز به آسانی پرداخت هزینه گرفتن وقت سفارت آمریکا اقدام کنید.

منظور از تعیین وقت سفارت آمریکا چیست؟

هر فرد متقاضی برای وارد شدن به خاک آمریکا لازم است که ویزا دریافت کند و ویزاها دارای انواع مختلفی هستند. اما در اینجا منظور از وقت تعیین شده برای سفارت آمریکا (usembassy.gov) به این معنا است که کنسولگری آمریکا برای مصاحبه حضوری با افراد متقاضی زمانی را تعیین می‌کند و افراد باید با توجه به زمان مشخص شده مدارک و شرایط لازم را فراهم کنند. همچنین لازم به ذکر است که تعیین وقت سفارت آمریکا به صورت آنلاین صورت می‌پذیرد و باید نسبت به پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا نیز اقدام کنید.

نحوه تعیین وقت سفارت آمریکا

انواع ویزای آمریکا

همان‌طور که اشاره شد، متقاضیان برای تعیین وقت حضور در سفارت آمریکا به ویزای این کشور نیاز خواهند داشت که پیش از گرفتن وقت سفارت آمریکا و پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا بهتر است با آن‌ها آشنا شوید. لازم به ذکر است که تعداد انواع ویزای آمریکا نزدیک به ۱۸۴ نوع است. اما در کل ویزای این کشور به ۲ نوع ویزای مهاجرتی و ویزای غیرمهاجرتی تقسیم می‌شود. منظور از ویزای مهاجرتی همان‌طور که از نامش پیدا است برای اقامت دائم در این کشور است و برای کسانی مناسب است که می‌خواهند به صورت دائم در این کشور بمانند. ویزای غیر مهاجرتی نیز برای ویزاهای کاری، تحصیلی و یا مسافرتی مد نظر قرار گرفته است. در ادامه مطلب به اختصار درباره انواع ویزای غیر مهاجرتی توضیحات لازم را ارائه می‌دهیم.

ویزای تحصیلی آمریکا

تحصیل در آمریکا شاید رویای خیلی از جوانان و افرادی باشد که قصد دارند مدرک معتبری در این کشور داشته باشند. ویزای تحصیلی در این کشور می‌تواند به ۳ دسته تقسیم شود.

  • ویزای تحصیلی نوع F: این نوع ویزا مختص افرادی است که قصد دارند در مقاطع دیپلم تا دکترا در این کشور به تحصیلات خود ادامه دهند. همچنین در این دوره‌ها آموزش زبان انگلیسی نیز وجود دارد.
  • ویزای تحصیلی نوع M: این نوع ویزای تحصیلی برای افرادی مناسب است که می‌خواهند در دوره‌های تحصیلی غیر آکادمیک و دوره‌های کوتاه مدت تحصیل کنند. که مختص هنرستان‌ها، موسسه‌ها و دوره‌هایی مانند: مدلینگ، طراحی دوخت، عکاسی و… است.
  • ویزای تحصیلی نوع J: این ویزا برای دوره‌های آموزشی و تحقیق و یا حتی تدریس به کار برده می‌شود.

انواع ویزای آمریکا

ویزای توریستی آمریکا

بر اساس آخرین آپدیت در سایت ویزای ایالت متحده آمریکا، ویزای توریستی این کشور به نوع ویزای غیر مهاجرتی که به ویزای نوع B مرسوم است نام‌گذاری شده و این خود به ۳ دسته تقسیم می‌شود.

  • ویزای B1 آمریکا: این نوع ویزا برای قراردادهای تجارتی و کنفرانس‌ها صادر می‌شود.
  • ویزای B2 آمریکا: این ویزا نیز برای دیدارها و ملاقات‌هایی به منظور دیدار با آشنایان و اقوام و یا معاینات پزشکی صادر می‌شود.
  • ویزای B1/B2 آمریکا: این ویزا به منظور سفر توریستی و تجارتی به متقاضیان داده می‌شود و تلفیقی از ویزای نوع B1 و نوع B2 است.

ویزای کار آمریکا

ویزای کار آمریکا یا ویزای H-1B مختص متقاضیانی است که در حرفه خاصی تخصص کامل دارند و توسط کارفرمای خود به کار در این کشور دعوت شده‌اند. یکی از شرایط مهم برای دریافت ویزای کار آمریکا داشتن حداقل مدرک لیسانس و وجود کارفرما است.

بیشتر بخوانید: معرفی ویزای H-1B آمریکا

مراحل تعیین وقت سفارت آمریکا

متقاضیان می‌توانند جهت گرفتن وقت سفارت آمریکا در یکی از کشورهای ارمنستان، ترکیه و یا امارات اقدامات لازم را انجام دهند. یکی از مراحل اولیه برای تعیین وقت سفارت در آمریکا ثبت نام آنلاین در کنسولگری مجازی آمریکا است و بعد از ثبت‌نام لازم است در سفارت آمریکا حضور داشته و با داشتن مدارک لازم و انجام مصاحبه، روند کار را انجام دهند. لازم به ذکر است که ثبت نام آنلاین در سفارت آمریکا ممکن است با توجه به شرایط ویزا متغیر باشد. برای بعضی از افراد شاید نوبت زودتر اعلام شود و برای کسانی ممکن است تا چند ماه طول بکشد.

پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا

به طور کلی مراحل لازم جهت رزرو وقت برای سفارت آمریکا به شرح زیر است:

  • ثبت نام آنلاین در سایت کنسولگری سفارت آمریکا
  • پر کردن درخواست ویزای مورد نیاز
  • پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت (MRV Fee) به صورت آنلاین
  • تعیین وقت برای سفارت

مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت آمریکا

مدارک لازم برای رزو وقت سفارت آمریکا شامل مدارکی هستند که افراد متقاضی باید بعد از این‌که به صورت آنلاین ثبت‌نام کردند آن‌ها را همراه خود به کنسولگری آمریکا ببرند. مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت آمریکا به شرح زیر هستند:

  • کپی از صفحه اول پاسپورت که دارای ۶ ماه اعتبار باشد
  • اسکن از عکس تمام رخ با پس زمینه سفید
  • صفحه تاییدیه و فرم پر شده به زبان انگلیسی
  • آدرس ایمیل و شماره تماس فرد متقاضی
  • اسکن از ویزا
بیشتر بخوانید: پرداخت سویس فی (Sevis Fee)

مدارک لازم برای روز مصاحبه در سفارت آمریکا

همان‌طور که ذکر شد برای تعیین وقت برای سفارت آمریکا لازم است که با سفارت آمریکا مصاحبه صورت بگیرد و این مصاحبه در روز و تاریخ مشخصی معیین می‌شود. متقاضیان باید در این روز مدارک لازم را همراه خود داشته باشند و این مدارک در روزی که به صورت آنلاین ثبت‌نام کرده‌اند ذکر شده است. مدارک لازم به شرح زیر هستند:

  • پاسپورت‌های قبلی به اضافه پاسپورت اصلی که دارای ۶ ماه اعتبار باشد.
  • عکس تمام رخ ۵*۵ با پس زمینه سفید
  • اصل کارت پایان خدمت (برای آقایان) و ترجمه آن به زبان انگلیسی
  • شناسنامه، کارت ملی و سند طلاق یا ازدواج به همراه ترجمه تمامی آن‌ها
  • حکم کارگزینی، مدارک لازم شغلی، حکم بازنشستگی، پروانه نظام مهندسی، پروانه مطب، جواز کسب کار به همراه ترجمه انگلیسی
  • سند ملکی و ترجمه آن
  • سابقه بیمه و ترجمه آن
  • پرینت حساب بانکی به اضافه ترجمه لاتین
  • پر کردن فرم دعوتنامه در صورتی که متقاضی به وسیله دعوت نامه به آمریکا سفر می‌کند.
  • برگه سفارت و تاییدیه
بیشتر بخوانید: راهنمای ثبت نام لاتاری آمریکا
پرداخت MRV Fee
پرداخت MRV Fee

هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا (MRV Fee)

متقاضیان برای تعیین وقت سفارت آمریکا لازم است که هزینه‌ای متقبل شوند که Machine Readable Visa یا MRV Fee نام دارد. از آنجایی که برای تعیین وقت درسفارت آمریکا لازم است در کشورهای همسایه مانند ارمنستان، ترکیه و یا امارات اقدامات لازم را انجام داد در این صورت هزینه‌های مربوط به آن‌ها را در زیر ذکر می‌کنیم. افراد باید:

  • برای هزینه تکمیل فرم DS160 و همچنین هزینه وقت سفارت در آنکارا لازم است ۳۰۰ دلار پرداخت کنند.
  • برای هزینه تکمیل فرم DS160 و هزینه وقت سفارت در ایروان لازم است ۳۰۰ دلار پرداخت کنند.
  • برای هزینه تکمیل فرم DS160 و هزینه وقت سفارت در دبی لازم است ۳۰۰ دلار پرداخت کنند.
  • برای هزینه وقت سفارت دانشجویی و تکمیل فرم DS160 لازم است ۳۷۰ دلار پرداخت کنند.
  • برای کامل کردن فرم DS160 لازم است ۵۰ دلار پرداخت کنند.

مدت زمان گرفتن وقت سفارت آمریکا

نوع ویزای افراد متقاضی در دریافت وقت سفارت آمریکا بسیار تاثیرگذار است. اما برخی از ویزاها وقت یکسانی دارند که در ادامه مطلب به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • ویزاهای دانشجویی و ویزاهای مرتبط با تحقیقات مطالعاتی
  • ویزاهای توریستی، معاینات پزشکی و دیدار با آشنایان
  • ویزاهای مربوط به سرمایه‌گذاری و کاری
  • ویزای مربوط به افرادی که درخواست گرین کارت داده‌اند

به طور معمول مدت زمان تعیین‌شده برای سفارت آمریکا در ویزاهای توریستی بسیار بیشتر از سایر ویزاها است. بسیاری از کنسولگری‌ها تمرکز خود را بر نوع خاصی از ویزاها قرار می‌دهند و به همین علت افراد متقاضی می‌توانند ویزای خود را برای کنسولگری که با موقعیت آن‌ها مشابه است ارسال کنند. به علاوه کارشناسان مربوط به اخذ ویزا در کشورهای همسایه می‌توانند به صورت رایگان مشاوره دهند.

بیشتر بخوانید: دریافت ویزای آمریکا

انگشت نگاری و تعیین وقت سفارت آمریکا

یکی دیگر از مراحل لازم برای تعیین وقت سفارت آمریکا انگشت نگاری و تاریخ مصاحبه حضوری در یکی از کنسولگری‌های آمریکا است. از آنجایی که تماس به صورت تلفنی امکان‌پذیر نیست، بنابراین افراد می‌توانند به صورت آنلاین یا با ارسال ایمیل وقت و تاریخ روز مقرر را مشخص کنند. نکته‌ی دیگر این است که مراحل مربوط به گرفتن وقت سفارت آمریکا و انگشت نگاری برای سفارت آمریکا پروسه‌ای طولانی را دربر می‌گیرد و پیشنهاد ما برای آسان‌تر شدن این پروسه تماس آنلاین با سایت رسمی سفارت آمریکا است.

انگشت نگاری سفارت آمریکا
انگشت نگاری سفارت آمریکا

پرداخت MRV Fee

برای پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا (MRV Fee) به کارت‌های اعتباری همچون مستر کارت یا ویزا کارت نیاز خواهید داشت. در صورتی که کارت اعتباری بین المللی ندارید، می‌توانید پرداخت هزینه گرفتن وقت سفارت آمریکا را به کافه ارز بسپارید. کافه ارز با سال‌ها تجربه در زمینه پرداخت های بین المللی به شما در پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت ها کمک خواهد کرد. کافی است مراحل اخذ ویزای آمریکا را تا مرحله پرداخت تکمیل کرده و پس از ثبت‌نام در کافه ارز، به قسمت پرداخت سفارت‌ها مراجعه کنید، اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و سفارش پرداخت سفارت آمریکا خود را ثبت کنید. کارشناسان کافه ارز در کمترین زمان ممکن به سفارش شما رسیدگی خواهند کرد.

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h5″ question-0=”مراحل تعیین وقت سفارت آمریکا چیست؟” answer-0=”مرحله اول ثبت نام در در سایت کنسولگری سفارت آمریکا است. سپس درخواست ویزای مورد نیاز را پر کنید. پس از پرداخت MRV Fee می‌توانید وقت سفارت بگیرید.” image-0=”” headline-1=”h5″ question-1=”چه مدارکی برای تعیین وقت سفارت آمریکا نیاز است؟” answer-1=”کپی از صفحه اول پاسپورت، اسکن از عکس تمام رخ با پس زمینه سفید، صفحه تاییدیه و فرم پر شده به زبان انگلیسی، اسکن از ویزا، آدرس ایمیل و تلفن” image-1=”” count=”2″ html=”true” css_class=””]

4.9/5 - (34 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *