وبلاگ

/

/

همه چیز درباره هوش مصنوعی Copilot؛ دستیار جدید مایکروسافت در ویندوز 11

همه چیز درباره هوش مصنوعی Copilot؛ دستیار جدید مایکروسافت در ویندوز 11

۲۷ دی ۱۴۰۲

هوش مصنوعی Copilot: دستیار هوشمند جدید مایکروسافت برای ویندوز 11 ترکیبی از مدل‌های زبانی بزرگ است که در دسترس کاربران ویندوز 11 قرار دارد. هوش مصنوعی کوپایلت با ابزارهای دیگر مایکروسافت مثل اکسل، ورد، پاورپوینت و Outlook هماهنگی دارد و این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا برای انجام کارهای مختلف کمتر از ویندوز خارج شوند. در این مطلب به بررسی خرید اکانت هوش مصنوعی Copilot می‌پردازیم پس اگر می‌خواهید با این ابزار جادویی بیشتر آشنا شوید، حتماً این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

هوش مصنوعی کوپایلوت در ویندوز 11

هوش مصنوعی Copilot چیست؟

هوش مصنوعی یکی از دستاوردهای بزرگ و البته عجیب و غریب بشر در قرن 21 است. این فناوری انقدر گسترده است که تقریباً در تمامی صنایع نظیر پزشکی، تجارت، آموزش و هنر کاربرد دارد. به تعبیری، هوش مصنوعی زندگی را به کام ما لذت‌بخش‌تر کرده و در انجام کارهای سخت و پیچیده و البته خلاقانه به ما کمک می‌کند. جنبه بسیار عجیب هوش مصنوعی این است که می‌تواند به عنوان یک ابزار با ما ارتباط برقرار کند؛ حرف‌های ما را گوش دهد و پاسخگوی سوالات ما باشد.

این بار پای هوش مصنوعی به ویندوز 11 باز شده است. ویندوز 11 جدیدترین نسخه برای سیستم عامل محبوب مایکروسافت است. این سیستم عامل طراحی جذابی دارد و قابلیت‌های منحصر به‌فردی را در کنار امنیت بالا در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ویندوز 11 همچنین با دستگاه‌های مختلف نظیر تبلت، لپ‌تاپ، دسکتاپ، کنسول بازی و عینک هولولنز سازگار است و تجربه کاربری فوق‌العاده‌ای را برای شما به ارمغان می‌آورد.

Copilot ویندوز 11 یا Windows Copilot یک قابلیت جدید و منحصر به فرد است که مایکروسافت در آپدیت بزرگ ویندوز 11 به سیستم عامل خود اضافه کرده است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که یک دستیار هوشمند در کنار خود داشته باشید و از امکاناتش برای انجام کارهای عمومی، تخصصی و حتی خلاقانه استفاده کنید. در ادامه قابلیت‌های هوش مصنوعی Copilot را با یکدیگر مورد بررسی قرار خواهیم داد. در حقیقت، این هوش مصنوعی در کسب و کارها می‌تواند از اهمیت بالایی برخورد‌ار باشد.

خرید اکانت هوش مصنوعی

قابلیت‌های هوش مصنوعی

هوش مصنوعی کوپایلت یک دستیار هوشمند بسیار قدرتمند است که با کمک آن می‌توانید کارهای جالبی در ویندوز 11 انجام دهید. در حقیقت، این ابزار با بررسی و تحلیل اهداف شما در کنار علاقه‌مندی‌ها، نیازها و رفتار شما راهکارهای جالبی پیشنهاد می‌کند. علاوه بر این، شما می‌توانید از طریق نوشتن، صحبت‌‌کردن، تکان‌دادن دست یا نگاه‌کردن با این هوش مصنوعی ارتباط برقرار کنید.

  • سفارشی‌سازی آثار هنری: شما با استفاده از قابلیت هوش مصنوعی کوپایلوت می‌توانید تصویر، فیلم و اشعار خلاقانه بسازید.
  • ساخت تصاویر با ابزار Paint: این هوش مصنوعی با ابزار Paint ویندوز هماهنگ است و امکان ویرایش لایه‌ای را به شما می‌دهد. شما می‌توانید عکس‌های جالبی با کمک آن در Paint بسازید.
  • ارتقای امنیت: با قابلیت Passkey می‌توانید امنیت ویندوز را افزایش دهید.
  • Outlook پیشرفته: ابزار Outlook با ویژگی‌های جدیدی در دسترس شما قرار می‌گیرد.
  • گفتگو‌ کردن با چت بات: شما می‌توانید از طریق نوشتن یا صحبت‌ کردن با این هوش مصنوعی به راحتی مشکلات خود را حل کنید. برای مثال، می‌توانید از آن بخواهید که پنجره‌های ویندوز را نظم ببخشد. علاوه‌ بر‌ این، اطلاعات مربوط به پرواز، رزرو هتل و رویدادهای نزدیک را نیز می‌توانید از این هوش مصنوعی بگیرید.
  • تولید محتوا: شما می‌توانید از این ابزار بخواهید که متن یک صفحه بلند را به صورت خلاصه برای شما بنویسد. علاوه بر این، تولید محتوای متنی نیز با این هوش مصنوعی خیلی ساده است.
  • Snippet پیشرفته: ابزار Snippet نیز قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای را با کمک این هوش مصنوعی در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • دستیار کدنویسی: هوش مصنوعی Copilot این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا رفع خطا در کدهای خود و یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی جدید را به راحتی انجام دهید.
  • دستیار شخصی: این هوش مصنوعی می‌تواند به عنوان دستیار شخصی شما عمل کند. برای مثال، این ابزار می‌تواند یادآوری‌های شخصی را برای شما تنظیم کند، رویدادهای مهم را به یاد شما بیاورد و برنامه هفتگی، ماهانه و روزانه برای شما تنظیم کند. علاوه بر این، می‌توانید از این هوش مصنوعی بخواهید که با افراد خانواده یا دوستان شما تماس بگیرد.

درک چند زبانه این هوش مصنوعی نیز در سطح بالاتری نسبت به هوش مصنوعی بارد قرار دارد و می‌تواند ورودی را به یک زبان تحویل گرفته و آن را به عنوان خروجی به زبان دیگری ترجمه کند.

ابزار copilot در مایکروسافت

نحوه نصب Copilot در ویندوز 11

برای نصب هوش مصنوعی کوپایلوت باید ویندوز 11 را به آخرین نسخه خود اپدیت کنید. زمانی که این آپدیت انجام شد باید با حساب کاربری شخصی خود وارد مایکروسافت شده و تنظیمات مربوط به فعال‌سازی کوپایلوت را انجام دهید. فراموش نکنید که آخرین نسخه ویندوز 11 یعنی KB5031354 را نصب کرده باشید. اگر نمی‌دانید که کدام نسخه از ویندوز در حال اجرا است می‌توانید در بخش Windows Update به بخش Update History رفته و از طریق گزینه Quality Updates به دنبال آن بگردید.

اگر این اپدیت را پیدا نکردید، به منوی قبلی برگشته و بر روی Check For Updates کلیک کنید. در‌صورتی که این آپدیت نمایش داده نمی‌شود، مستقیماً به سایت مایکروسافت رفته و به‌صورت دستی آن را دانلود کرده و با استفاده از فایل MSU نصب کنید. اگر منطقه دستگاه شما بر روی گزینه‌ای به غیر از امریکا تنظیم است، از بخش Country or Region کشور خود را به آمریکا تغییر دهید. البته، به این نکته توجه داشته باشید با ابزار تشخیص محتوای هوش مصنوعی به‌راحتی می‌توانید محتوای تولید شده توسط بات و هوش مصنوعی تشخیص داد.

ابزار Copilot Pro چیست؟

کمپانی مایکروسافت به‌تازگی در آپدیت جدید خود از عرضه دستیار هوش مصنوعی جدیدی به نام کوپایلوت پرو خبر داد. این ابزار در واقع همان نسخه پریمیوم و پولی Copilot است که شباهت بسیار زیادی با Chat-GPT پلاس دارد. نسخه پرو در اصل یک ورژن اشتراکی برای آن دسته از کاربرانی است که می‌خواهند از ویژگی‌های خاص‌تری استفاده کنند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند در ابزارهای آفیس مثل اکسل، ورد و پاورپوینت به‌راحتی از توانایی هوش مصنوعی Copilot Pro استفاده کنند. برای مثال، کاربران در اکسل قادرند با کمک هوش مصنوعی به‌راحتی داده‌ها را آنالیز کنند. مایکروسافت زمان زیادی بر روی این هوش مصنوعی گذاشته است بنابراین به نظر می‌رسد که آن را به یک ابزار همه‌‌کاره تبدیل کند.

برای استفاده از این هوش مصنوعی جذاب باید اشتراک آن را به مبلغ ماهیانه 20 دلار خریداری کنید. برای خرید کوپایلوت پرو باید از کارت‌های اعتباری مثل ویزا کارت و مستر کارت یا حساب‌های بین‌المللی نظیر پی پال استفاده کنید. از آنجایی که دسترسی به حساب‌های ارزی برای کاربران ایرانی دشوار است، می‌توانید از سرویس‌های خرید اکانت هوش مصنوعی کافه ارز استفاده کنید. همچنین، اگر به دنبال هوش مصنوعی تغییر صدا هستید پیشنهاد ما به شما هوش مصنوعی Elevenlabs است، می‌توانید آموزش آن را در وبلاگ کافه ارز ببینید.

ویژگی‌های نسخه پولی کوپایلوت

کاربران نسخه Copilot Pro می‌توانند از آخرین ورژن ChatGPT 4 Turbo استفاده کنند. این هوش مصنوعی توانایی بسیار بالاتری در مقایسه با نسخه‌های دیگر چت جی‌پی‌تی دارد. کاربران با این هوش مصنوعی می‌توانند نگارش، ترجمه، ویرایش، کدنویسی و محاسبات را در سطح بسیار بالاتری انجام دهند.

تفاوت Microsoft 365 Copilot با Windows Copilot

Copilot Microsoft 365 یک دستیار هوش مصنوعی فوق‌العاده است که در برنامه‌های محبوب Microsoft 365 از جمله Word، Excel، PowerPoint، Outlook و Teams، یک بستر گفتگوی هوشمند و پویا را برای شما به ارمغان می‌آورد. این ابزار شگفت‌انگیز به شما این امکان را می‌دهد که با تایپ، صحبت یا حتی نوشتن با قلم، با این هوش مصنوعی در ارتباط باشید و کارهایی که می‌خواهید را به راحتی با کمک آن انجام دهید.

نحوه کار با copilot در ویندوز 11

Copilot Microsoft 365 این توانمندی را دارد تا شما را در انجام تسک‌های خلاقانه، افزایش بهره‌وری و حتی در فرآیند آموزشی یاری نماید. با استفاده از این ابزار می‌توانید سطح کیفی خود را چند پله ارتقا دهید. هوش مصنوعی Copilot Microsoft 365 به عنوان یک همراه هوشمند در دنیای برنامه‌های مایکروسافت، تجربه‌ی یکتا و جذابی را برای شما به ارمغان می‌آورد. به عنوان مثال، شما می‌توانید از Microsoft 365 Copilot بخواهید که برای شما یک پیش‌نویس مقاله، یک جدول حسابداری، یک اسلاید پاورپوینت، یک ایمیل حرفه‌ای، یک پروژه تیمی یا حتی یک آهنگ شاد تولید کند. به طور کلی، این دو ابزار در موارد زیر با یکدیگر تفاوت دارند.

  • Microsoft 365 Copilot تنها در برنامه‌های Microsoft 365 دسترسی دارد، در حالی که Windows Copilot در سطح سیستم عامل ویندوز 11 قابل دسترس است.
  • Microsoft 365 Copilot نیاز به خرید اشتراک دارد و به صورت پولی ارائه می‌شود، در حالی که Windows Copilot به صورت رایگان در دسترس است و نیاز به خرید اشتراک ندارد.
  • ابزار هوشمند Microsoft 365 Copilot بیشتر برای کاربران خلاق، متخصص و جهت امور آموزشی طراحی شده است، در حالی که Windows Copilot برای استفاده عمومی طراحی شده است.
  • امکان چت با دستیار هوشمند Microsoft 365 Copilot فقط در داخل برنامه‌های Microsoft 365 وجود دارد در حالی‌که Windows Copilot با گفتن «Hey Copilot» یا «سلام Copilot» در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

نتیجه‌گیری

ویندوز 11 مایکروسافت قابلیت‌های بسیار جذابی را در اختیار کاربران خود قرار داده است. یکی از این ابزارها، هوش مصنوعی Copilot است که به طور اختصاصی به کاربران ویندوز 11 ارائه شده است. این ابزار قابلیت ادغام و یکپارچه‌شدن با ابزارهای دیگر ویندزو نظیر برنامه‌های Microsoft 365 را دارد. علاوه بر این، امکاناتی نظیر خلق تصاویر، تولید محتوای متنی و رفع خطای کدنویسی از دیگر ویژگی‌های آن است. این هوش مصنوعی در حال حاضر رایگان است و شما می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. اگر قصد خرید انواع هوش مصنوعی را داشتید می‌توانید از سرویس‌های کافه ارز استفاده کنید.

4.6/5 - (10 امتیاز)

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاه ها(2)
  1. مقاله عالی بود! سپاس فراوان بابت معرفی هوش مصنوعی، امیدوارم همیشه موفق باشید.

    1. مهران رباطی گفت:

      درود. سپاس از توجه ویژه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *