وبلاگ

/

/

نحوه دریافت ویزای دانشجویی استرالیا در سال 2024

نحوه دریافت ویزای دانشجویی استرالیا در سال 2024

۲۱ اسفند ۱۴۰۱

ویزای دانشجویی استرالیا: تحصیل در خارج از کشور و تجربه کردن زندگی در بیرون از کشوری که در آن متولد و بزرگ شده‌ایم تجربه‌ای شیرین اما دلهره‌آور است. هر ساله دانشجویان بین‌المللی از سراسر دنیا برای تحصیل در رشته‌ و دانشگاه دلخواه به کشورهای مختلف مهاجرت می‌کنند. یکی از این کشورها استرالیا است که با ارائه سیستم آموزشی باکیفیت و تنوع در دوره‌های تحصیلی، به مقصدی جذاب برای دانشجویان تبدیل شده است. برای تحصیل در این کشور به ویزای تحصیلیدانشجویی استرالیا نیاز دارید و باید بتوانید دپارتمان امور داخلی را مجاب کنید که شرایط کلیدی دریافت ویزا را دارید.

پس از این مرحله باید کارهای پرداختی مربوط به دریافت ویزا را انجام بدهید. که این هزینه وابسته به نوع ویزای شما متفاوت است. اما چیزی که ثابت است موانع موجود برای پرداخت‌های ارزی است که در این فرآیند شما با آن مواجه خواهید شد. برای مثال پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت یکی از همین موارد است. برای این کار می‌توانید به سراغ مجموعه های معتبر بروید تا بتوانید بدون محدودیت پرداخت‌های بین المللی خود را انجام بدهید. کافه ارز یکی از مجموعه‌هایی است که می‌تواند برای تمامی پرداخت‌های مالی بین المللی روی آن حساب کنید. در این مطلب از راهنمای دریافت ویزای تحصیلی، نحوه دریافت ویزای تحصیلی استرالیا در سال 2024 را بررسی می‌کنیم.

مراحل دریافت ویزای دانشجویی استرالیا در سال 2024

شرایط دریافت ویزای تحصیلی استرالیا

  • اثبات ورود موقت و بازگشت به کشور مبدا (GTE)
  • تمکن مالی
  • گواهی تسلط بر زبان انگلیسی
  • عدم سوء پیشینه و گواهی سلامت
  • پر کردن فرم درخواست ویزای دانشجویی استرالیا
  • پرداخت هزینه رسیدگی به فرم درخواست
  • شرکت در مصاحبه

شرط اثبات حضور موقت (GTE)

یکی از موارد مورد نیاز برای دریافت ویزای دانشجویی استرالیا و تحصیل در بهترین دانشگاه های استرالیا، شرط اثبات حضور موقت (GTE) که در نوامبر سال ۲۰۱۱ اعمال شد. این شرط می‌گوید متقاضی دریافت ویزا باید بتواند یک دلیل صادقانه برای حضور موقت در استرالیا به منظور تحصیل یا همراهی دانشجو (به عنوان همسر یا فرزند) یا قیم، ارائه دهد. دپارتمان امور داخلی استرالیا فاکتورهای زیر را در نظر می‌گیرد:

  • شرایط موجود در کشور مبدا
  • شرایط بالقوه برای شما در استرالیا
  • ارزش رشته انتخابی در آینده شما
  • سوابق مهاجرت شما

برای تعیین منطبق بودن شما با شرایط GTE، از شما خواسته می‌شود که در نزدیک‌تری سفارت یا کنسولگری کشور استرالیا مصاحبه انجام دهید. برخی از متقاضیان فقط باید فرم درخواست ویزا را پر کنند.

درس خواندن در استرالیا

تکمیل فرم درخواست ویزای دانشجویی استرالیا

تمامی دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل در استرالیا را دارند باید تقاضای ویزای دانشجویی (زیردسته ۵۰۰) کنند، که این کار به صورت آنلاین انجام می‌شود. قبل از درخواست ویزا باید تایید ثبت‌نام (COE) یا نامه پذیرش دریافت کنید که تایید می‌کند شما در دوره تحصیلی ثبت شده در ثبت موسسات و رشته‌های مشترک‌المنافع (CRICOS)، پذیرفته شده‌اید. تاییدیه ثبت‌نام به شکل یک کد آنلاین است که باید در فرم درخواست ویزای دانشجویی استرالیا وارد کنید. همچنین باید واریز مبلغ شهریه خود را هم انجام دهید.

شما می‌توانید در حین تحصیل در استرالیا رشته تحصیلی خود را تغییر دهید یا برای مقطع تحصیلی بالاتر درخواست دهید اما اگر برای رشته‌ای پایین‌تر از رشته‌های ثبت شده در چارچوب صلاحیت استرالیا (AQF) درخواست دهید، باید درخواست یک ویزای جدید ثبت کنید.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی استرالیا

در زمان تکمیل فرم درخواست ویزای دانشجویی استرالیا باید مدارک زیر را ارائه دهید:

نامه تمکن مالی:

شواهدی مبنی بر دارا بودن تمکن مالی برای پوشش هزینه‌های شهریه، سفر و زندگی. از تاریخ فوریه ۲۰۱۸ میزان بودجه‌ای که باید برای اثبات تمکن مالی جهت هزینه‌های زندگی (جدا از شهریه و سفر) داشته باشید، ۱۳۷۵۰ دلار در سال است. اگر همراه (همسر و فرزند) داشته باشید باید مدارک تمکن مالی برای پوشش هزینه‌های آنها را هم ارائه دهید. همچنین می‌توانید مدارکی ارائه دهید دال بر اینکه همسر یا والدین شما مایل به حمایت مالی از شما بوده و اینکه حداقل میزان درآمد آنها ۴۰۶۶۰ دلار در سال است.

مدرک تسلط بر زبان:

اگر شهروند کشورهای غیر انگلیسی زبان هستید یا حداقل ۵ سال تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان را نگذرانده‌اید، باید اثبات کنید که توانایی صبحت به زبان انگلیسی در سطح تعیین شده را دارید. آزمون‌های بین‌المللی مورد قبول شامل آزمون آیلتس، تافل iBT ، آزمون PTE و CAE هستند. امتیاز مورد نیاز شما از این آزمون‌ها به این بستگی دارد که آیا یک مقطع تحصیلی کامل را شروع کنید یا در دوره‌‌های آموزش زبان برای دانشجویان خارجی شرکت می‌کنید.

گواهی سلامت:

یکی از دیگر شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزای دانشجویی استرالیا، ارائه مدارکی دال بر سلامت متقاضی است. از برخی از دانشجویان خواسته می‌شود چکاپ پزشکی یا رادیولوژی انجام دهند تا اثبات شود که در وضعیت سلامت خوبی قرار دارند (این مورد برای افرادی که قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و پرستاری را دارند صدق می‌کند). اگر از شما برای ارائه این مدرک درخواست شد، باید به پزشکی که مورد تایید دپارتمان مهاجرت استرالیا است، مراجعه کنید.

درس خواندن در استرالیا

به جز دانشجویانی که از کشورهای بلژیک و نروژ به استرالیا می‌آیند، تمامی دانشجویان بین‌المللی که درخواست ویزای دانشجویی استرالیا را دارند باید «بیمه دانشجویی» خریداری کنند. می‌توانید این بیمه از طریق دانشگاه یا مستقیما از یکی از بیمه‌گذاران مورد تایید، تهیه کنید. هزینه بیمه در شرکت‌های مختلف متفاوت است و به طول مدت آن بستگی دارد.

گواهی عدم سوء پیشینه:

دریافت ویزای دانشجویی استرالیا مستلزم این است که ثابت کنید با سابقه پاک و بدون سوء پیشینه وارد این کشور می‌شوید. این گواهی را می‌توانید از وب‌سایت ثنا یا میخک تهیه کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا

وب‌سایت دپارتمان امور داخلی فهرستی از مدارک لازم برای دریافت ویزای دانشجویی استرالیا ارائه کرده است که دانشجویان بین‌المللی برای دریافت ویزا باید آنها را ارائه دهند. این مدارک شامل موارد زیر است:

  • فرم درخواست ویزای دانشجویی استرالیا (157A)
  • پرداخت هزینه ویزا
  • کپی از صفحه مشخصات پاسپورت
  • نامه پذیرش
  • نامه تمکن مالی
  • نتیجه آزمون‌های بین‌المللی زبان
  • بیمه
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • چهار عکس با ابعاد عکس پاسپورت

ویزای دانشجویی استرالیا

پس از جمع‌آوری و اسکن مدارک پشتیبان، باید یک حساب کاربری در سیستم ImmiAccount ایجاد کرده و درخواست خود را آنلاین ارسال کنید. رسیدگی به درخواست ویزای دانشجویی استرالیا معمولا چهار هفته طول می‌کشد. اگر شما در رشته‌ای طولانی‌تر از ده ماه تحصیل می‌کنید که در پایان سال تحصیلی استرالیا (معمولا اواسط دسامبر) به پایان می‌رسد، ویزای شما تا مارس سال بعد معتبر خواهد بود. اگر دوره شما طولانی‌تر از ده ماه است و از ژانویه تا اکتبر طول می‌کشد، ویزای شما تا دو ماه بعد از پایان دوره تحصیلی معتبر خواهد بود. در برخی از شرایط امکان درخواست ویزای بعدی در پایان دوره تحصیلی وجود دارد.

استفاده از ویزای دانشجویی

پس از دریافت ویزای دانشجویی استرالیا یا ویزای ، شما می‌توانید تا ۹۰ روز قبل از شروع دوره تحصیلی خود وارد این کشور شوید. طی هفت روز پس از ورود، باید موسسه آموزشی خود را از آدرس محل اقامت خود مطلع کرده و همچنین اگر آدرس شما تغییر کرد، طی مدت هفت روز باید اطلاع دهید.

در زمان تحصیل در استرالیا اجازه هفته‌ای ۲۰ ساعت کار در طول ترم و به صورت تمام‌وقت در تعطیلات، دارید. ویزای دانشجویی استرالیا به صورت خودکار را مجوز کار صادر می‌شود گرچه تا زمانی که دوره تحصیلی شما آغاز نشده باشد اجازه کار ندارید و همچنین برای تامین مخارج خود و خانواده‌تان در استرالیا نباید فقط به حقوق کار دانشجویی اکتفا کنید.

اگر در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا تحصیل می‌کنید هیچ محدودیتی برای کار کردن نخواهید داشت. هر نوع کاری که به عنوان بخشی از دوره تحصیلی شما محسوب شود در محدودیت ۲۰ ساعت کار در هفته محاسبه نمی‌شود. در طول مدتی که تحت ویزای دانشجویی استرالیا در این کشور هستید باید به تعهداتی معین پایبند باشید: باید در رشته تحصیلی ثبت شده در CRICOS به تحصیل بپردازید، کلاس‌ها را به طور منظم شرکت کنید، در طول دوره تحصیلی پیشرفت قابل قبول داشته و همواره بیمه سلامت OSCH داشته باشید. تخلف از قوانین تعیین شده توسط اداره امور مهاجرت استرالیا می‌تواند به لغو ویزای شما منتهی شود.

 

نتیجه‌گیری

دانشجویان بین المللی که قصد پرداخت شهریه یا هزینه ثبت‌نام دانشگاه‌های استرالیا را دارند، می‌توانند از خدمات پرداخت‌های بین‌المللی کافه ارز با استفاده از خرید با پی پال و خرید با ویزا و مستر کارت استفاده کرده و بدون هیچ مشکل و تاخیری پرداخت‌های بین‌المللی خود را انجام دهند. اگر شما قصد ادامه تحصیل در استرالیا و یا سایر کشورها را دارید، با استفاده از کافه ارز می‌توانید پرداخت هزینه ثبت نام آزمون‌های بین المللی را به آسانی انجام دهید.

4.2/5 - (5 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *