آزمون TEF چیست؟

آزمون TEFبرای افرادی لازم است که قصد مهاجرت به کشورهای فرانسوی زبان را دارند. با شرکت در این آزمون و به دست آوردن نمره قبولی می‌توانند برای مهاجرت کاری، تحصیلی و موارد دیگر به تمامی کشورهای فرانسوی زبان اقدام کنند. پرداخت هزینه آزمون TEF نیاز به پرداخت ارزي بین المللی دارد که شما می‌توانید بدون داشتن کارت یا حساب بین‌المللیپرداخت هزینه ثبت نام آزمون بین المللی از خدمات ارزی مجموعه کافه ارز به هزینه را راحتی پرداخت کنید، برای شرکت در آزمون و پرداخت هزینه‌های مربوط به ثبت نام می‌توانید از مجموعه کافه ارز به دلیل داشتن فعالیت‌های حرفه‌ای در زمینه پرداخت‌های بین‌المللی کمک بگیرید.

منابع آزمون tef

آزمون TEF چیست؟

افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را دارند باید به زبان مردم آن کشور تسلط پیدا کنند، تا در هر بخش از زندگی و کار بدون مشکل بتوانند عمل نمایند. برای مهاجرت به کشورهای فرانسوی زبان به جهت اثبات تسلط به زبان فرانسوی نیاز است، در برخی از آزمون‌های استاندارد آن شرکت کنند که آزمون تیف یکی از این آزمون‌های مهم است.

آزمون TEF یکی از آزمون‌های استاندارد و مهم برای سنجش توانمندی افراد نسبت به زبان فرانسوی است که در سرتاسر دنیا برای اطلاع از سطح آگاهی افراد در زمینه زبان فرانسوی برگزار می‌شود.

امتحان tef به چند شکل انجام می‌شود و در نهایت برای هرکدام یک مدرک مشخص صادر می‌گردد:

آزمون TEFaQ

این آزمون TEFaQ ویژه برای افرادی که قصد مهاجرت به کشور کانادا و تحصیل در یکی از هفت دانشگاه کبک را دارند برگزار می‌شود. چرا که اغلب ساکنان این استان از کانادا، فرانسوی زبان هستند.

آزمون TEF Canada

این آزمون ویژه برای افرادی که قصد تحصیل و اقامت در کانادا را دارند، برگزار می‌شود. از آنجا که کانادا دارای دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی است، افرادی که آشنایی با سطح بالای زبان فرانسه دارند، شانس بیشتری برای مهاجرت و قبولی پیدا می‌کنند.

آزمون تیف

این آزمون برای ارزیابی دانش افراد از زبان فرانسه می‌باشند و برای تمامی افرادی که قصد مهاجرت، تحصیل یا کار در فرانسه یا کشورهای فرانسوی زبان را دارند برگزار می‌شود.

آزمون TEF Canada 

تفاوت آزمون tef و دtcf

 

افراد به دلایل مختلفی در آزمون‌های مهارت زبان شرکت می‌کنند، برای برخی پذیرش از یک دانشگاه معتبر و برای برخی استخدام در شرکت‌های بین‌المللی اهمیت دارد.

هر دو آزمون TCF و TEF جزء آزمون‌های بین المللی ارزیابی زبان فرانسه هستند که بهتر است جهت تحصیل در کشور فرانسه تفاوت آزمون tef و tcf را بدانید. درست است که هر دو آزمون برای سنجش مهارت زبان فرانسه افراد برگزار می‌شود. اما اهداف آنها متفاوت است و باید با توجه به هدف‌های خود از مهاجرت جهت ثبت نام در دوره‌های زبان فرانسه و دادن آزمون مناسب اقدام کنید.

داشتن اطلاعات در مورد فرق آزمون tef و tcf موجب می‌شود، با صرف وقت و هزینه مناسب بتوانید به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کنید.

در این بخش به طور کلی به تفاوت آزمون تیف و tcf می‌پردازیم:

مدت اعتبار گواهی

اعتبار گواهی این آزمون تا یک سال بوده و اعتبار گواهی آزمون TCF تا دو سال است.

ساختار و زمان امتحان

در آزمونTEFباید ۱۵۴ سوال را در مدت زمان ۲۱۵ دقیقه پاسخ دهید که شامل بخش‌های شنیداری، مکالمه، درک مطلب، نوشتار و لغت می‌شود. اما در آزمون TCF باید ۸۲ سوال را طی مدت ۱۵۷ دقیقه پاسخ دهید که شامل بخش‌های شنیداری، دستور زبان، درک مطلب، مکالمه و نوشتار می‌شود.

دریافت نتایج آزمون

نتیجه آزمونTEF را در مدت ۱۵ روز کاری دریافت می‌کنید، البته گاهی اوقات ممکن است ارسال نتیجه داوطلبان بنابر شرایط خاص بین ۴ تا ۶ هفته طول بکشد. اما نتایج این آزمون در عرض ۴ تا ۸ هفته پس از امتحان ارسال می‌گردد.

زمان برگزاری آزمون

معمولاً آزمونTEF هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود، اما آزمون TCF هر ماه برگزار می‌گردد.

هزینه‌های آزمون

هزینه‌های هر دو آزمون تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند و بسته به مراکز برگزار کننده و امکانات جانبی که در اختیار دانش پذیران قرار می‌دهند این مبالغ با یکدیگر فرق می‌کند.

تفاوت آزمون tef و دtcf

نمونه سوالات آزمون tef

به دلیل اهمیت آزمون تیف برای ورود به دانشگاه‌های فرانسوی زبان و مهاجرت‌های کاری اغلب داوطلبان در پی پیدا کردن نمونه سوالات آزمون tef هستند، تا با انواع سوالات و نحوه برگزاری آشنایی پیدا کنند.

در واقع این آزمون از سوی وزارت آموزش ملی، آموزش عالی و تحقیقات فرانسه به عنوان یک بخش مهم پیش ثبت نام در دانشگاه‌های معتبر شناخته می‌شود. به همین دلیل استفاده از نمونه سوالات tef یکی از موثرترین راه حل‌ها برای به دست آوردن موفقیت در آزمون تیف است.

 

منابع آزمون tef

آزمون TEF یکی از آزمون های شناخته شده بین المللی است، برای سنجش سطح زبان فرانسه افراد طراحی شده است. برای موفقیت در این آزمون دسترسی به منابع امتحان tef و آشنایی بیشتر با مطالب مهم ضرورت دارد.

با شناخت کتاب آمادگی آزمونtef می‌توانید با مطالعه قدم به قدم شانس خود را برای موفقیت در آزمون افزایش دهید. در اینجا به برخی از منابع آزمون تیف می‌پردازیم:

کتاب TEF 250 Activite

این کتاب آمادگی آزمون tef شامل ۲۵۰ فعالیت و تمرین است که افراد را برای آزمون آگاه‌تر می‌کند این کتاب در سال ۲۰۰۶ ارائه شده و به همراه یک سی دی صوتی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

کتاب TEF Objectif Reussite

این کتاب یکی دیگر از منابع خوب آزمون تیف است که برای تقویت مهارت‌های لازم در آزمون فرانسوی طراحی شده است. در این مجموعه آزمون‌های کامل و معتبر در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

کتاب Test d’évaluation de français

این کتاب در سال ۲۰۰۱ توسط انتشارات معتبر ارائه شده که نقش تأثیرگذاری در موفقیت دانشپذیران دارد.

کتاب ABC TEFAQ

در این کتاب سیصد تمرین قرار گرفته که داوطلبان برای مهاجرت به شهر کبک کانادا می‌توانند از آن استفاده کنند.

نمرات امتحان tef

نمرات آزمون tef

آزمون TEF که به صورت بین المللی برگزار می‌شود توسط اتاق بازرگانی و صنایع پاریس بنیانگذاری شده است. این آزمون پنج مهارت مستقل را مورد سنجش قرار می‌دهد و افراد بر اساس نیاز خود هر کدام از مهارت‌ها را می‌توانند انتخاب کنند. متناسب با هدف افراد از مهاجرت به فرانسه این اهداف می‌توانند به صورت انتخابی یا اجباری باشند.

آزمون تیف هیچ نمره منفی ندارد و به دلیل داشتن فاصله کوتاه بین برگزاری آزمون، افراد بیشتری می‎‌توانند در آن شرکت کنند. از آنجا که اعتبار آن حدود دو سال است، فرصت کافی برای برنامه ریزی مهاجرت بعد از کسب نمره قبولی در آزمون وجود دارد.

در بررسی نمرات امتحان tef در می‎یابیم که نمرات شامل دو بخش الزامی و اختیاری است:

بخش الزامی نمرات

در این بخش الزامی شامل ۹۰۰ نمره است که از این میان بخش نوشتاری ۳۰۰ نمره، درک شنیداری ۳۶۰ نمره و ۲۴۰ نمره در قسمت قواعد و لغات را شامل می‌شود.

بخش اختیاری نمرات

نمرات بخش اختیاری شامل ۴۵۰ نمره در نوشتار و ۴۵۰ نمره در بخش شفاهی است.

پس از برگزاری آزمون TEF و تصحیح آن نتایج آزمون به ایمیل داوطلب ارسال می‌شود. در صورت به دست آوردن نمره قبولی داوطلب می‌تواند مجدد در این آزمون شرکت کند. اما باید در میان دو آزمون یک فاصله دو ماه قرار بگیرد. مسئله مهم این است که این آزمون نمره قبولی یا ردی ندارد و با کسب هر امتیازی داوطلب مدرک مناسب با آن امتیاز را دریافت می‌کند که برای رفتن به برخی از دانشگاه‎ها نمره و مدرک دریافتی ملاک است.

 

ثبت نام آزمون tef

ثبت نام آزمون tef به صورت اینترنتی و از طریق سایت موسسات برگزار کننده این آزمون انجام می‎شود و نیاز است که یک سری اسناد و مدارک را از قبل آماده سازی کنید که از مهم‌ترین این مدارک می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • کپی گذرنامه
  • یک قطعه عکس ۳ در ۴ جدید مطابق با چهره متقاضی
  • ثبت اطلاعات شخصی به طور کامل همراه امضاء تمام صفحات
  • هزینه ارزی آزمون

اگر برای پرداخت هزینه ارزی آزمون نیاز به کمک داشته باشید، مجموعه کافه ارز به عنوان یکی از معتبرترین مراکز فعال در این زمینه می‌تواند خدمات حرفه‌ای به شما ارائه دهد.

نکته مهم این است که برای شرکت در آزمون باید حداقل ۱۶ سال سن داشته باشید، تا بتوانید در آزمون شرکت کرده و نمره قبولی شما معتبر باشد.

هزینه امتحان TEF بر خلاف سایر آزمون‌های دیگر کاملاً مشخص نیست و هزینه‌های آن مربوط به مراکز برگزار کننده آزمون می‌شود. البته بستگی دارد که افراد چه تعداد تست‌هایی را انتخاب می‌کنند، برای به دست آوردن اطلاعات بهتر نیاز است که حتماً با کارشناسان متخصص در این زمینه مشورت کنید.

 

سخن آخر

آزمون TEF یکی از آزمون‌های بین المللی مهم برای سنجش زبان فرانسه است که در کشور کانادا و تمامی کشورهای فرانسوی زبان اعتبار دارد. این آزمون به شکل‌های مختلف برگزار می‌شود که برای هرکدام یک مدرک جداگانه ارائه می‌دهند. برای اینکه بتوانید تمامی مراحل ثبت نام در آزمون تیف را به خوبی طی کنید و هزینه ارزی آن را بدون مشکل بپردازید، کارشناسان مجموعه کافه ارز در این زمینه به شما کمک می‌کنند.

 

به این مقاله امتیاز دهید

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *