وبلاگ

/

/

مقایسه شبکه انتقال تتر| بررسی کارمزد، سرعت و ویژگی‌ ها

مقایسه شبکه انتقال تتر| بررسی کارمزد، سرعت و ویژگی‌ ها

۲۳ مرداد ۱۴۰۲

شبکه انتقال تتر: تتر (Tether) یا همان usdt یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال برای ایرانیان است. امروزه تتر بر روی شبکه های مختلفی صادر و منتقل می‌شود. به طورکلی ما 4 نوع تتر داریم که همواره در اولیت قرار دارند؛ تتر omni، تتر TRC-20، تتر ERC-20 و تتر BEP20. تفاوت تترها در شبکه توزیع و انتقال آن‌ها است چون هر شبکه از پروتکل بخصوصی برای تولید توکن استفاده می‌کند. برای مثال شبکه اتریوم از استاندارد ERC-20 برای انتقال تتر استفاده می‌کند در صورتی که بلاکچین ترون پروتکل TRC-20 را برای انتقال تتر مورد استفاده قرار می‌دهد. به طور کلی، تتر در خرید و فروش ارز دیجیتال نقش بسزایی ایفا می‌کند.

اگر به صورت روزانه و با حجم کم به معامله می‌پردازید، بهتر است که از شبکه TRC-20 برای خرید تتر استفاده کنید اما اگر مقادیر بیشتری تتر در هر تراکنش انتقال می‌دهید، بهتر است از شبکه‌های ERC-20 و BEP20 استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هزینه انتقال تتر در بایننس اسمارت چین به شکل قابل توجهی از بلاکچین اتریوم کمتر است. البته، کافه ارز برای انتقال تتر از شبکه های بسیاری پشتیبانی می‌کند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

مقایسه شبکه های انتقال تتر

رشد فضایی قیمت ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر توجه کاربران را به تتر به عنوان یک استیبل کوین جلب کرد. این استقبال تا حدی زیاد بوده است که این استیبل کوین بر روی شبکه های منعدد و مختلفی صادر شود. شاید فکر کنید که تتر فقط یک استیبل کوین مانند موارد دیگر است اما پشتوانه دلاری و قدرتمند آن باعث شده است که به عنوان معادل دلاری در بازار ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار گیرد. این موضوع در ایران نیز خیلی قابل توجه است چون تریدرهای ایرانی برای ورود به بازار فقط باید سرمایه ریالی خود را به تتر (دلار) تبدیل کنند و به راحتی به انجام معاملات بپردازند. به همین دلیل، کافه ارز انتقال تتر بر روی بیش از 20 شبکه بلاکچینی را در اختیار کاربران قرار داده است. در حقیقت فرقی نمی‌کند که آدرس کیف پول شما متعلق به چه پلتفرمی است، با هر آدرس می‌توانید تتر مد نظر خود را انتقال دهید. در ادامه قیمت کارمزد و سرعت پردازش تراکنش‌ شبکه‌ های انتقال تتر را با یکدیگر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

شبکه TRC-20 ؛ بهترین برای انتقال تتر

شبکه TRC-20 ؛ بهترین برای انتقال تتر

تتر TRC-20 به معنی تتری است که در شبکه ترون صادر و انتقال داده می‌شود. به عبارت دیگر تمام اقدامات مربوط به توکن نظیر انتشار، انتقال و نگهداری از تتر از طریق قراردادهای هوشمند بلاکچین ترون نظارت و اجرا می‌شود. این فرایند کاملاً رایگان و شفاف است بدین معنی که کارمزد ندارد. در حقیقت، شما می‌توانید بدون پرداخت کارمزد و در کسری از ثانیه، تترهای خود را انتقال دهید.

خرید تتر

آدرس این نوع از تترها با حرف بزرگ T شروع می‌شود. امنیت این شبکه برای انتقال تتر در حد متوسط رو به بالا است بنابراین پیشنهاد می‌شود اگر در حجم کم و در فواصل زمانی کوتاه انتقال انجام می‌دهید، این بستر را انتخاب کنید. برای مثال اگر تریدری هستید که در روز چند بار میزان کمی تتر برای معاملات خود انتقال می‌دهید، TRC-20 برای شما مناسب است. میزان کارمزد این شبکه انتقال تتر در کافه ارز معادل یک دلار است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انتقال تتر بدون کارمزد به مطلب آن مراجعه کنید.

شبکه ERC-20 ؛ کارمزد بیشتر امنیت بالاتر

تتر ERC-20 یا USDT20 نیز به توکن تتری گفته می‌شود که بر روی شبکه اتریوم صادر و توزیع می‌شود. آدرس این نوع تتر شبیه به آدرس‌های اتریوم است و با 0 یا X شروع می‌شود. پروتکل ERC-20 بر روی شبکه بلاکچین اتریوم پردازش می‌شوند و اگر شما در کافه ارز این شبکه را برای انتقال تتر انتخاب کنید، تراکنش شما بین چند دقیقه تا یک ساعت به طول می‌انجامد. البته، شایان ذکر است که امنیت انتقال بر روی این بستر در سطح بسیار بالایی قرار دارد و کارمزد انتقال ان حدود 5 دلار است که البته به ترافیک شبکه نیز بستگی دارد و در صورت شلوغ بودن شبکه افزایش خواهد داشت. این شبکه بیشتر بدرد کسانی می‌خورد که در حجم متوسط و در برخی اوقات زیادی تتر را برای معاملات روزانه خود انتقال می‌دهند. برای اینکه بیشتر درباره امنیت تتر بدانید مطلب آیا تتر امن است را مطالعه کنید و در صورت نیاز می‌توانید از ما مشاوره رایگان بگیرید.

شبکه BEP20 ؛ کارمزد کم سرعت بالا

شبکه BEP20 ؛ کارمزد کم سرعت بالا

این تتر بر روی شبکه Binance Smart Chain یا همان زنجیره هوشمند بایننس منتشر و منتقل می‌شود. این شبکه نیز برای پردازش و انتقال توکن از قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند. بایننس اسمارت چین از اتریوم و توکن‌های ERC-20 به طور کامل پشتیبانی می‌کند. در اصل بایننس اسمارت چین تا حد بسیار زیادی شبه به شبکه اتریوم است با این تفاوت که کارمزد بسیار کمی دارد. کارمزد انتقال تتر بر روی این شبکه چیزی حدود 0.3 دلار است و همین موضوع باعث محبوبیت بیشتر BEP20 در مقابل اتریوم شده است. سرعت انتقال تتر در این شبکه نیز چیزی در حدود 3 ثانیه است که اختلاف فاحشی با سرعت اتریوم دارد.

مقایسه شبکه های انتقال تتر

تتر شبکه ایاس (EOS Tether) ؛ سرعت مافوق صوت و ارزان

یکی دیگر از شبکه انتقال تتر ایاس (EOS) است. شبکه ایاس یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین است که یک رمز ارز بومی به نام EOS نیز دارد که برای پرداخت هزینه‌های تراکنش مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پلتفرم در سال 2017 راه‌ندازی شد و هدف اصلی آن انجام تراکنش‌‌های کریپتویی با کارمزد کم و با سرعت بالا بود. به عبارت دیگر، شما در شبکه ایاس می‌توانید با پرداخت کارمزدی ناچیز ارز دیجیتال تتر را خرید و فروش کنید یا نقل و انتقالات خود را با سرعت بسیار بالایی انجام دهید.

این شبکه همچنین از قراردادهای هوشمند نیز پشتیبانی می‌کند و توانسته است که در این چند سال گام مثبتی در راستای ارزان شدن و سریع تر شدن نقل و انتقالات تتر بردارد و به همین دلیل در نزد کاربران به اعتبار و محبوبیت قابل قبولی رسیده است. علاوه بر این، زمان ساخت بلوک جدید در این شبکه 0.5 ثانیه است و بلاکچین آن قادر است در هز ثانیه 4 هزار تراکنش است که با اجرای ساختار تراکنش‌های موازی به 10 هزار تراکنش در ثانیه نیز می‌رسد و همین ویژگی یکی دیگر از دلایل محبوبیت بیش از حد ایاس است.

شبکه AVAX ؛ قدرتمند و سریع

شبکه AVAX ؛ قدرتمند و سریع

شبکه آواکس یا اولانچ (Avalanche) یکی دیگر از شبکه‌های انتقال تتر محسوب می‌شود. آواکس در اصل یک اکوسیستم بلاکچینی است که از رقبای اصلی شبکه اتریوم به شمار می‌رود. توکن بومی این شبکه avax نام دارد که برای پرداخت هزینه تراکنش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین، اگر می‌خواهید تترهای خود را بر روی شبکه آواکس انتقال دهید باید مقداری ارز دیجیتال avax در حساب خود داشته باشید تا کارمزد را پرداخت کرد.

این شبکه انتقال تتر مقیاس‌پذیری را در اولویت پروتکل‌های خود قرار داده است بنابراین پردازش تراکنش‌ها به صورت آنی انجام می‌شود. شبکه آواکس در هز ثانیه می‌تواند 4500 تراکنش را پردازش کند. هزینه‌های پرداخت تراکنش‌ها با توجه به زمان و شلوغی شبکه می‌تواند تغییر کند. همه کارمزدهای پرداخت شده در شبکه سوزانده می‌شود با این هدف که توکن avax به مرور زمان کمیاب شده و قیمت آن افزایش پیدا کند. اگر به دنبال بهترین صرافی برای خرید تتر هستید ما برای شما مطلب بهترین صرافی برای خرید تتر را ارائه کرده‌ایم برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌شود مطلب آن را مطالعه کنید.

نتیجه گیری

تتر (Tether) یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال برای ایرانیان است و بر روی شبکه‌های مختلفی صادر و منتقل می‌شود. در این مطلب، پنج نوع تتر مختلف را مورد بررسی قرار دادیم. تفاوت این تترها در شبکه توزیع و انتقال آن‌ها است، زیرا هر شبکه از پروتکل بخصوصی برای تولید توکن استفاده می‌کند. به عنوان مثال، شبکه اتریوم از استاندارد ERC-20 برای انتقال تتر استفاده می‌کند، در حالی که بلاکچین ترون از پروتکل TRC-20 و بلاکچین Binance از پروتکل BEP20 استفاده می‌کنند. در واقع،بهتر است برای معاملات روزمره با حجم کم، از شبکه TRC-20 استفاده کنید، اما اگر مقادیر بیشتری تتر در هر تراکنش انتقال می‌دهید، از شبکه‌های ERC-20 و BEP20 استفاده کنید. همچنین، هزینه انتقال تتر در بایننس اسمارت چین از بلاکچین اتریوم کمتر است.

5/5 - (1 امتیاز)

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *