وبلاگ

/

/

صرافی OTC چیست و چه مزایایی دارد ؟

صرافی OTC چیست و چه مزایایی دارد ؟

۲۶ مرداد ۱۴۰۲

صرافی OTC چیست :تا بحال چیزی درباره معاملات خارج از صرافی ارز دیجیتال شنیده‌اید؟ اصلاً تا بحال درباره صرافی OTC شنیده‌اید؟ می دانید این نوع از صرافی ها چه نوع مزایایی دارند یا برای چه نوع معامله‌گرانی مناسب است؟ معایب این نوع از صرافی‌ها در زمینه پرداخت بین المللی چیست و نحوه عملکرد این بازار در حوزه خرید ارزهای دیجیتال چگونه است؟ امروز در این مقاله می‌خواهیم ویژگی‌های صرافی OTC را با یکدیگر بررسی کرده و بهترین صرافی OTC ایران را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

صرافی Over The Counter چیست ؟

اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دارید، احتمالاً نام صرافی otc یا معاملات خارج از صرافی ارز دیجیتال را شنیده‌اید و دوست داشتید که اطلاعاتی درباره این نوع از پلتفرم معاملاتی اطلاعات کسب کنید. OTC مخفف عبارت “Over The Counter” است و به معنای معامله خارج از صرافی، کارگزار یا Broker و به طور کلی خارج از ساختار خرید و فروش عادی در یک بازار است. در معاملات OTC، معامله به صورت مستقیم بین دو نفر یا دو سازمان انجام می‌شود، بدون نیاز به نظارت صرافی‌ها.

بیشتر بخوانید: معرفی صرافی BingX

صرافی otc چه مزایایی دارد

صرافی‌های ارز دیجیتال OTC، به عنوان یک مرجع ثابت، ارتباط مستقیمی بین یک شرکت و کاربران برقرار می‌کنند. در اینجا، خرید و فروش ارزها بین افراد و صرافی OTC با قیمتی که توسط صرافی مشخص می‌شود، انجام می‌شود. کاربران بر اساس این قیمت، سفارش خرید یا فروش خود را ثبت می‌کنند و ارزها را دریافت یا ارسال می‌کنند. می‌توان این روند را با روش کار صرافی‌های فیات معمول مقایسه کرد. بسیاری از صرافی‌های بین‌المللی ارز دیجیتال به صورت نظیر به نظیر عمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: انواع معاملات در صرافی کوکوین

مزایای خرید و فروش در صرافی OTC چیست ؟

به طور خیلی خلاصه، معاملات OTC در مقابل معاملات کارگزاری و صرافی‌ها قرار می‌گیرند. در معاملات کارگزاری و صرافی، واسطه‌ای بین خریدار و فروشنده وجود دارد و صرافی‌ها بر عهده انتقال دارایی از فروشنده به خریدار و انتقال سرمایه از خریدار به فروشنده می‌باشند. معامله در صرافی‌های OTC با مزایای زیادی همراه است. این موارد باعث می‌شوند که این صرافی‌ها در بین معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بازار استقبال بسیاری داشته باشند و محبوبیت زیادی به دست آورند. به همین دلیل، در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی مزایای معامله در صرافی‌های OTC بپردازیم تا با این موارد آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی

سرعت انتقال

یکی از مزایای قابل توجه در معامله در صرافی‌های OTC، سرعت بالای انتقال است. در این صرافی‌ها، شما می‌توانید مقدار ارز دیجیتال مورد نظر خود را مشخص کنید و به محض پرداخت وجه، آن را به صورت مستقیم در کیف پول خود دریافت کنید. زیرا شما ارز دیجیتال را مستقیماً از خود صرافی خریداری می‌کنید. به همین دلیل، فرآیند خرید و فروش با سرعت بالا صورت می‌گیرد و صرافی به سرعت دارایی‌های خود را انتقال می‌دهد یا در فرایند فروش، پول را به حساب شما واریز می‌کند.

امنیت بالای صرافی over the counter

امنیت بالا

یکی دیگر از مزایایی که معامله در صرافی otc دارد، امنیت بسیار بالای آن ها است. در اصل، صرافی‌های otc اهمیت امنیت کاربران را به خوبی درک کرده و از نگه داشتن ارز دیجیتال در کیف پول صرافی خودداری می‌کند. در واقع، صرافی otc تمام ارز دیجیتال خریداری شده توسط کاربران را به کیف پول های شخصی متعلق به خود آنها منتقل می‌کند. به عبارت دیگر می‌توان گفت که خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی otc از طریق کیف پول شخصی کاربران انجام می شود و همین موضوع امنیت این صرافی را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: زبان برنامه نویسی سالیدیتی (Solidity)

کارمزد کم

یکی از مزایای قابل توجه معامله در صرافی‌های OTC، کارمزد کم است. در صرافی‌های معمولی، کارمزدهای پنهان و مخفی زیادی وجود دارند که در نگاه اول قابل تشخیص نیستند. به عبارت دیگر، شما ممکن است یک بار برای خرید یک ارز دیجیتال مقداری کارمزد پرداخت کنید و بار دیگر برای انتقال آن به کیف پول خود، کارمزد دیگری از شما دریافت شود. اما در صرافی‌های OTC، شما تنها یک بار کارمزد را پرداخت می‌کنید و آن کارمزد شفاف و قابل تشخیص است و دیگر کارمزد پنهانی ندارد.

قیمت لحظه ای

یکی دیگر از مزایای معامله در صرافی‌های OTC، قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال است. در این صرافی‌ها، قیمت ارزهای دیجیتال همگام با قیمت جهانی است و نوسانات قیمت ارزهای مانند بیتکوین، اتریوم و غیره را پوشش می‌دهد. اما در صرافی‌های معاملاتی، این به‌روزرسانی قیمت وجود ندارد و سفارش‌ها ممکن است با قیمت‌های متفاوت از قیمت روز ثبت شوند. این موضوع ممکن است مشکلات زیادی را برای کاربران ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی مدیر عامل صرافی بایننس

صرافی OTC چگونه کار می کند؟

نحوه عملکرد صرافی otc چگونه است؟

معاملات OTC در بازار رمزارزها، برای افرادی که تمایل دارند ارزهای دیجیتال زیادی را در بازار بفروشند، مناسب است. هویت معامله‌گران در این صرافی‌ها ناشناس است. بنابراین، نهنگ‌های بازار برای انجام معاملات خود از معاملات OTC استفاده می‌کنند. بازار OTC بستری مناسب برای کاربرانی است که دارای سرمایه‌های کلان و زیادی هستند. در حال حاضر، در صرافی‌های بزرگی مانند بایننس، کوین‌بیس و اینانس، معاملات OTC بستری مناسب برای کاربران به وجود آمده است.

از کاربردهای اصلی معاملات OTC می‌توان به این اشاره کرد که کاربرانی که می‌خواهند مقدار زیادی از بیتکوین را در صرافی معامله کنند، تأثیر زیادی بر روی قیمت بیت کوین دارند. به همین دلیل، برای کنترل قیمت بازار، می‌توانید از بازار OTC استفاده کنید، زیرا در معاملات OTC می‌توانید به صورت مستقیم با فروشنده معامله کرده و با یک قیمت خاص معامله را به صورت یکجا انجام دهید. در حال حاضر، اطلاعات دقیقی در مورد معاملات OTC وجود ندارد و دلیل آن هم به این خاطر است که امکان معامله به صورت مستقیم بین کاربران به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: بهترین برنامه‌های غیرمتمرکز اتریوم

معایب صرافی های otc چیست؟

بر خلاف صرافی‌های P2P یا نظیر به نظیر در صرافی‌های OTC ارتباط مستقیمی بین خریداران و فروشنده‌ها وجود ندارد. به همین دلیل آن‌ها نمی‌توانند بر اساس قیمت‌های توافق شده با یکدیگر معامله کنند. در عوض، باید قیمتی که یک صرافی مشخص کرده را قبول کنند. به دلیل وجود یک واسطه، خریداران و فروشنده‌ها کارمزد بیشتری پرداخت می‌کنند. همچنین، در زمان کار با صرافی‌های OTC، کاربر باید از منصفانه بودن قیمت توسط آن اطمینان حاصل کند، در غیر این صورت ممکن است یک ارز دیجیتال را با قیمتی بالاتر از ارزش واقعی آن خریداری کند.

بهترین صرافی otc ایران کدام است؟

سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که اصلاً چرا باید از صرافی otc استفاده کنیم و بهترین صرافی otc کدام است؟ حجم معاملات در صرافی‌های otc برخلاف چیزی که شاید شنیده باشید خیلی بالاتر از انتظار است چون امنیت و سرعت بسیار بالایی دارد. صرافی کافه ارز نیز حجم معاملاتی قابل قبولی دارد و با پنل معاملاتی کاربرپسند و پشتیبانی حرفه ای جزو بهترین صرافی های otc ایران به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با صرافی اوپن اوشن

بهترین صرافی در ایران

شما می‌توانید به راحتی و با افتتاح حساب کاربری در کافه ارز به صورت نامحدود خرید و فروش ارز دیجیتال را انجام دهید. البته برای این کار باید احراز هویت انجام دهید. از مزایای صرافی کافه ارز می‌توان به سرعت بالا، کارمزد کم و خرید و فروش آنی ارز دیجیتال اشاره کرد که باید امنیت بالا و پشتیبانی عالی را نیز به آن اضافه کرد. یکی دیگر از ویژگی های صرافی کافه ارز این است که تمام ارزهای صرافی های بایننس و کوکوین را پشتیبانی می کند و از آنجایی که امکان خرید و فروش در این دو صرافی خارجی برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر نیست اما با کافه ارز می‌توانید تمام ارزهای موجود در بایننس و کوکوین را خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید: آموزش استفاده از اتریوم

کلام آخر

صرافی OTC (Over-the-Counter)، یک پلتفرم معاملاتی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است که تفاوت‌های مهمی با صرافی‌های رایج دارد. در صرافی OTC، معاملات بین خریداران و فروشنده‌ها از طریق یک واسطه انجام می‌شود، به عنوان مثال یک شرکت معاملاتی. این واسطه مسئول تسهیل معاملات و تطابق خریداران و فروشنده‌هاست.

یکی از مزایای اصلی معاملات OTC، قابلیت معامله با حجم بالا است. کاربرانی که تمایل دارند مقادیر بزرگی از ارزهای دیجیتال را معامله کنند، در صرافی OTC بهترین گزینه را خواهند داشت. این به آنها امکان می‌دهد تا با حجم بالا و به قیمت توافقی معامله کنند. در صرافی OTC، هویت معامله‌گران ناشناس است، که می‌تواند برخی از کاربران را جلب کند که تمایل دارند حریم خصوصی خود را حفظ کنند. با این حال، باید به دقت انتخاب شود و از صرافی‌های قابل اعتماد و با سابقه استفاده شود تا از امانت و منصفانه بودن قیمت‌ها اطمینان حاصل شود.

همچنین، در معاملات OTC، قیمت‌ها معمولاً توسط صرافی تعیین می‌شوند و خریداران و فروشنده‌ها باید قیمت تعیین شده را قبول کنند. این می‌تواند محدودیتی برای کاربران باشد که می‌خواهند بر اساس قیمت‌های توافقی معامله کنند. در نهایت، صرافی‌های OTC کارمزد بیشتری نسبت به صرافی‌های رایج ممکن است دریافت کنند. این ممکن است برای برخی کاربران یک عامل مهم باشد که باید در نظر گرفته شود. در کل، صرافی OTC یک گزینه مناسب برای کاربرانی است که تمایل دارند با حجم بالا ارزهای دیجیتال را معامله کنند و اهمیت بالایی به حفظ حریم خصوصی و هویت ناشناسی خود می‌دهند. با این حال، انتخاب صرافی مناسب و اطمینان از منصفانه بودن قیمت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به این مقاله امتیاز دهید

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *