وبلاگ

/

/

معرفی گوین گکو (CoinGecko)؛ جانشین قدرتمند کوین مارکت کپ

معرفی گوین گکو (CoinGecko)؛ جانشین قدرتمند کوین مارکت کپ

۲۳ بهمن ۱۴۰۱

کوین گکو چیست؟

کوین گکو (CoinGecko):افراد فعال در حوزه پرداخت‌های ارزی به خصوص فروش ارز دیجیتالبا پلتفرم کوین گکو (CoinGecko) آشنایی دارند. کوین گکو که در ایران با نام کوین جکو و کوین ژکو نیز شناخته می‌شود بزرگترین رقیب وب‌سایت CoinMarketCap محسوب می‌شود که تمام اطلاعات مربوط به بازارهای مالی به خصوص ارزهای دیجیتال را به صورت جامع در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

فرض کنید که می‌خواهید بر روی یک ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری انجام دهید، در این حالت برای کسب اطلاعات از رفتار و قیمت این دارایی باید به وب‌سایت‌های تحلیلی مثل CoinGecko مراجعه کنید. وب‌سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال برای هر معامله‌گری به عنوان یک چراغ راه به شمار می‌رود و آشنایی با آن برای کاربران فعال در این حوزه بسیار ضروری است. امروز در کافه ارز قصد داریم پلتفرم کوین گکو را مورد بررسی قرار داده و نحوه کار را با آن را نیز مرور خواهیم کرد، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کوین گکو چیست؟

سایت کوین گکو مانند کوین مارکت کپ یک پلتفرم تحلیلی است که تمام اطلاعات مربوط به دارایی‌های دیجیتال را گردآوری کرده و در یک محیط کاربرپسند در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد. کاربران می‌توانند اطلاعاتی از قبیل تاریخچه قیمتی، حجم معاملات و ارزش بازار ارزهای دیجیتال را در کوین گکو مشاهده کنند. این پلتفرم در سال 2014 توسط تی ام لی و بابی اونگ در کشور سنگاپور مستقر است. کوین جکو از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن موبایل در دسترس کاربران قرار دارد. تا قبل از سال 2018، بهترین و معتبرترین بانک اطلاعاتی مورد استفاده برای تریدرهای ارز دیجیتال، وب‌سایت coinmarketcap بود که پس از آن کوین گکو نیز به عنوان یکی از موثق‌ترین منابع اطلاعاتی در بین کاربران شناخته شد.

کوین گکو چیست

طبق تحلیل کارشناسان، سایت CoinGecko دقت بیشتری در مقایسه با رقیب اصلی خود کوین مارکت کپ دارد و کاربران می‌توانند داده‌های مربوط به 8 هزار ارز دیجیتال را در این وب‌سایت مشاهده کنند. برای مثال، اطلاعاتی مثل نوسانات قیمتی، حجم معاملات و قیمت ارزهای دیجیتال را در بازه‌های زمانی مختلف نظیر هفتگی و ماهانه مشاهده کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید دارایی‌های دیجیتال را بر اساس ارزش بازار یا حجم معاملات روزانه فیلتر کنید. کوین گکو یکی از بهترین پلتفرم‌های تحلیل ارز دیجیتال به شمار می‌رود که تحلیل فاندامنتال بیشتر رمزارزها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های بسیار کلیدی CoinGecko، به کاربردن پیوندهای داخلی بسیار مفید است که کاربران را به مطالب منتشرشده در وبلاگ، وب‌سایت‌های رسمی یا شبکه‌های اجتماعی هدایت می‌کند. آدرس قراردادهای هوشمند ارزهای دیجیتال نیز در این پلتفرم موجود است که اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

زمانی که وارد صفحه اصلی کوین گکو می‌شوید با فهرستی از 100 ارز دیجیتال برتر مواجه می‌شوید. علاوه بر این، ارزهای جدید و توکن‌های با بیشترین رشد یا ریزش نیز در این صفحه در دسترس شما قرار دارند. در بالای صفحه نیز گزینه کریپتوکارنسی، NFT و مطالب آموزشی قرار دارد. در بخش شبکه‌های اجتماعی (Commuinity) نیز امکان دسترسی به رسانه‌های توییتر، چت تلگرام، اخبار تلگرام، اینستاگرام، ردیت، دیسکرود، یوتیوب و دیگر شبکه‌های اجتماعی قرار دارد که اطلاعات لحظه‌ای را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد.

قیمت ارزهای دیجیتال در سایت کوین گکو

صفحه اصلی وب‌سایت CoinGecko، بهترین صفحه آن به شمار می‌رود که لیستی از قیمت و ارزش بازار ارز دیجیتال برتر بازار را در خود جای داده است. میلیون‌ها کاربر به صورت روزانه از صفحه اصلی کوین جکو بازدید می‌کنند. در حقیقت، کوین‌گکو با بررسی صرافی‌های مختلف ارز دیجیتال، میانگین قیمت ارزهای دیجیتال را به کاربر ارائه می‌دهد. علاوه بر این، برای مشاهده قیمت لحظه‌ای ارزهایی که در صفحه اول موجود نیستند، باید از سمت راست بالای صفحه قسمت Search، اسم آن را جستجو کنید. بخش Search همچنین ارزها و NFTهای Trend را به کاربران نشان می‌دهد. با ورود به صفحه ارز دیجیتال مورد نظر می‌توانید اطلاعات کلی پروژه نظیر ارزش بازار، حجم معاملات در 24 ساعت، میزان توکن در گردش و انواع اقسام داده‌ها را مشاهده کنید.

آنالیز صرافی های ارز دیجیتال در CoinGecko

آنالیز صرافی های ارز دیجیتال در CoinGecko

 

اگر می‌خواهید از یک صرافی متمرکز یا غیرمتمرکز استفاده کنید، وب‌سایت کوین گکو به عنوان یک منبع اطلاعاتی غنی برای انتخاب بین گزینه‌های مختلف محسوب می‌شود. برای مثال، با استفاده از کوین گکو می‌توانید فهرست ارزهای قابل معامله در هر صرافی را مشاهده کرده و از نقدینگی و نظرات کاربران درباره آنها نیز مطلع شوید. در بخش صرافی‌های متمرکز، ستونی به نام ذخایر (Reserves) وجود دارد که گزارش کاملی از مقدار نقدینگی صرافی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پس از کلیک بر روی هر کدام از صرافی‌ها، اطلاعاتی از قبیل تاریخچه، فهرستی از ارزهای قابل معامله و آدرس صرافی‌ها موجود است.

قسمت دیگری به نام CyberSecurity در بخش صرافی‌ها وجود دارد که قابلیت‌های امنیتی صرافی‌ها را مورد بررسی قرار داده و بر اساس معیارهای از پیش‌ تعیین‌شده به آنها امتیاز می‌دهد.

بخش آموزشی CoinGecko

بخش آموزشی نیز با نام Learn Crypto در کوین گکو وجود دارد که گزینه‌های مانند مقالات، تجزیه و تحلیل، راهنمای خرید، واژه‌شناسی، ویدیو و پادکست را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این بخش از وب‌سایت کوین گکو برای افراد تازه‌کار و علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال گزینه بسیار جذابی به شمار می‌رود. بخش پادکست کوین گکو نیز بسیار کاربردی و آموزنده است. توسعه‌دهندگان اصلی پروژه CoinGecko به نام بابی اونگ و تی ام لی میزبان این پادکست هستند و در آن با بنیانگذاران و ایده‌پردازان پروژه‌های بلاک چینی مصاحبه می‌کنند که مطالب بسیار مدرنی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بخش توکن های NFT در کوین گکو

سایت کوین گکو

خرید و فروش NFT در چند سال اخیر محبوبیت بسیار زیادی در بازار ارزهای دیجیتال پیدا کرده است. هر روز پروژه‌های NFT متعددی به بازار معرفی می‌شوند که شامل کلکسیون‌ توکن‌های غیرمثلی نیز می‌شوند. به دلیل فراگیر شدن خرید و فروش توکن‌های NFT، گزینه NFT نیز در کنار بخش ارزهای دیجیتال وب‌سایت کوین گکو قرار گرفته است که با کلیک بر روی آن می‌توان قیمت کلکسیون‌های NFT را مشاهده کرد. گزینه اول NFT Floor Price به شما امکان می‌دهد تا لیست پروژه‌های NFT و آخرین قیمت آنها را مشاهده کنید. اطلاعات دیگری از قبیل کف قیمت، توسعه‌دهندگان پروژه‌های NFT، حجم معاملات و پلتفرم‌های خرید و فروش نیز در دسترس کاربران وب‌سایت کوین گکو قرار دارد.

سخن پایانی

معامله‌گران ارزهای دیجیتال برای تحلیل خود به قیمت لحظه ای و ارزش بازار کوین‌ها نیاز دارند. پلتفرم‌های زیادی در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند که از محبوب‌ترین آنها می‌توان به کوین گکو اشاره کرد. وب‌سایت CoinGecko اطلاعات جامعی درباره ارزهای دیجیتال، صرافی‌ها و توکن‌های NFT را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. علاوه بر این، بخش آموزشی کوین گکو واژه‌نامه‌ای از اصطلاحات کریپتویی و مقالات مدرنی در اختیار علاقه‌مندان ارزهای دیجیتال قرار می‌دهد.

به این مقاله امتیاز دهید

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *