وبلاگ

/

/

نسل جدید هوش مصنوعی Imagen 2 ساخت تصویر

نسل جدید هوش مصنوعی Imagen 2 ساخت تصویر

۳ دی ۱۴۰۲

هوش مصنوعی Imagen 2: این روزها هوش مصنوعی همه کار برای شما انجام می‌دهد. از نوشتن مقالات علمی گرفته تا تغییر صدای خواننده‌ها با یکدیگر همگی با هوش مصنوعی به راحتی انجام می‌شود. ساخت عکس و خلق آثار هنری نیز یکی دیگر از کارهایی است که می‌توان با هوش مصنوعی به راحتی انجام داد. در حقیقت هر چیزی که در ذهن ماست با استفاده از یک دستور متنی به هوش مصنوعی می‌تواند به یک عکس جذاب تبدیل شود. هوش مصنوعی گوگل Imagen 2 یکی از ابزارهای جدید و فوق‌العاده جذاب در زمینه ساخت تصاویر است که امکانات فوق‌العاده‌ای دارد. لازم به ذکر است که اگر قصد خرید اکانت هوش مصنوعی جدید گوگل را دارید می‌توانید از سرویس‌های پرداخت ارزی کافه ارز استفاده کنید.

معرفی هوش مصنوعی Imagen 2

ساخت تصاویر با هوش مصنوعی به یکی از ترندهای جدید تبدیل شده است و شرکت‌های مختلفی مانند گوگل و ادوبی (Adobe) نیز وارد این بازی شده‌اند. گوگل با معرفی imagen 2 وارد رقابت سختی با میدجورنی، لئوناردو و فایرفلای شده است. این هوش مصنوعی قابلیت تولید تصاویر از روی متن را دارد و برای کاربران گوگل کلاد که از سرویس Vertex ai استفاده می‌کنند و دسترسی آن‌ها تایید شده به راحتی قابل دسترس است. سامانه Vertex یک سامانه مدیریت‌شده در فضای ابری گوگل است که امکان استفاده آسان از تکنولوژی یادگیری ماشینی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در حقیقت، ورتکس تمامی راهکارهای هوش مصنوعی Google Cloud را در یک جا گردآوری کرده است.این هوش مصنوعی در کسب و کار ها میتواند از اهمیت بالای برخورد دار باشد.

بیشتر بخوانید:هوش مصنوعی 2short.ai| پردازنده زبان و تجزیه و تحلیل صدا

هوش مصنوعی تصویرساز گوگل

مدل هوش مصنوعی گوگل imagen 2 توسط شرکت DeepMind توسعه داده شده است و در مقایسه با نسل اول Imagen از لحاظ کیفیت پیشرفت قابل توجهیی داشته است. گوگل امکانات جدیدی به این هوش مصنوعی اضافه کرده است. برای مثال، قابلیت اضافه کردن متن به تصویر و طراحی لوگو نیز به در دسترس کاربران قرار دارد. مدیر عامل گوگل کلاد، توماس کوریان ادعا کرده است که اگر می‌خواهید تصاویری پر از متن مانند بنرهای تبلیغاتی تولید نمایید، هوش مصنوعی Imagen 2 بهترین گزینه برای شما به شمار می‌رود.

قابلیت اضافه کردن متن و لوگو باعث شده است تا Imagen 2 با مدل‌های قدرتمندی نظیر Dall-E 2 به رقابت بپردازد. یکی دیگر از بهترین مزایای هوش مصنوعی گوگل imagen 2 این است که می‌تواند متن را به زبان‌های بیشتری به خصوص زبان چینی، کره‌ای، هندی، ژاپنی، اسپانیایی، پرتغالی و انگلیسی را تولید کند. طبق ادعای ویشی تیرومالاشتی، رییس محصولات رسانه‌ای مولد گوگل، هوش مصنوعی Imagen 2 قادر است سمبل‌ها و لوگوهای انتزاعی تولید کرده و آن را بر روی انواع محصولات نظیر کارت ویزیت و لباس قرار دهد.

خرید اکانت هوش مصنوعی

بیشتر بخوانید:هوش مصنوعی Copy.ai؛ کپی رایتر و نویسنده محتوا

ویژگی‌های هوش مصنوعی Imagen 2

تکنولوژی یادگیری ماشینی هوش مصنوعی گوگل Imagen 2 به قدری پیشرفته است که می‌تواند دستورات و توصیفات متنی طولانی‌تری را درک کرده و پاسخ بهتری به آن ارائه دهد. درک چند زبانه این هوش مصنوعی نیز در سطح بالایی نسبت به هوش مصنوعی بارد قرار دارد و می‌تواند ورودی را به یک زبان تحویل گرفته و آن را به عنوان خروجی به زبان دیگری ترجمه کند.

خیلی از منتقدین می‌گویند که مشخص نیست گوگل بر اساس چه داده‌هایی این هوش مصنوعی را آموزش داده است. گوگل نیز در این‌ مورد پاسخ شفافی ارائه نداده است و این مشکل حقوقی پیش آمده که آیا شرکت‌های تولیدکننده هوش مصنوعی مانند گوگل می‌توانند از داده‌های عمومی و دارای کپی رایت برای آموزش محصولات خود استفاده کرده و سپس آن را به عنوان یک برند تجاری به فروش برسانند؟
گوگل درباره این موضوع نیز موضع سکوت را برگزیده است. علاوه بر این، گوگل سیاستی اتخاذ کرده است که از مشتریان دارای شرایط Vertex ai در برابر ادعاهای کپی رایت حمایت می‌کند. به طور کلی، ویژگی‌های این هوش مصنوعی از زبان رییس محصولات رسانه‌ای مولد گوگل به شرح زیر است. مطالب زیر از بلاگ گوگل کلاد ترجمه شده است.

  • قابلیت‌های داخلی مربوط به حریم خصوصی و امنیت: همکاری هوش مصنوعی Imagen 2 با سرویس واترمارک گوگل باعث افزایش امنیت آثار تولیدشده در این هوش مصنوعی است.
  • تولید تصاویر واقعی با رزولوشن بالا: نسل دوم این هوش مصنوعی پیشرفت قابل توجهی در زمینه درک متن و عکس داشته است. علاوه بر این، تکنیک‌های مدل آموزش و یادگیری ماشینی که گوگل از آن‌ها استفاده کرده باعث شده است تا تصاویر با بیشترین جزییات و بهترین کیفیت توسط این هوش مصنوعی تولید شود.

قابلیت های هوش مصنوعی imagen 2
بیشتر بخوانید:هوش مصنوعی Let’s Enhance

  • خروجی گرفتن متن از چند زبان:تکنولوژی تبدیل متن به عکس اغلب در زمینه خروجی گرفتن متن در تصاویر دچار مشکل می‌شود. برای مثال، فرض کنید شما می‌خواهید تصویر یک کارت اعتباری با هوش مصنوعی بسازید که عبارت PayPal نیز بر روی آن نوشته شده است. هوش مصنوعی Imagen 2 در این زمینه بسیار خوب عمل می‌کند و شما می‌توانید تصاویر مرتبط‌تری با برند و محصولات خود بسازید.به این نکته توجه داشته باشید با ابزار تشخیص محتوای هوش مصنوعی به راحتی میتوان محتوای تولید شده توسط بات و هوش مصنوعی تشخیص داد.
  • ساخت لوگو: هوش مصنوعی Imagen 2 این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا لوگوهای خلاقانه و واقعی طراحی نمایید. برای مثال، شما می‌توانید سمبل، تصاویر انتزاعی و لوگوهای متنی بسیار جذابی برای کسب و کارها و برندهای مختلف تولید کنید.
  • پرسش و پاسخ تصویری: توانایی درک تصویری هوش مصنوعی Imagen 2 بسیار بالا است. بنابراین، شما می‌توانید درباره محتوای درون تصاویر نیز سوال کرده و بهترین پاسخ را از هوش مصنوعی بگیرید.

جزییات دققیق هوش مصنوعی گوگل imagen 2

نحوه استفاده از هوش مصنوعی Imagen 2

برای استفاده از هوش مصنوعی گوگل باید وارد وب‌سایت رسمی به آدرس https://imagen.research.google/ شوید. در این صفحه نمونه تصاویر تولیدشده با این هوش مصنوعی موجود است و شما می‌توانید دقت این ابزار هوش مصنوعی را مشاهده کنید. در این صفحه، گزینه‌ای به نام Imagen Editor وجود دارد، با کلیک بر روی آن وارد صفحه دیگری می‌شوید. سپس در این صفحه بر روی گزینه EditorBench کلیک کرده و فایل را دانلود کنید. البته باید این نکته را درنظر داشته باشید که برای استفاده کامل از این هوش مصنوعی باید عضویت شما در Vertex تایید شده باشد. اگر شما در زمینه دیجیتال مارکتینگ یا کسب و کار انلاین فعالیت دارید، برای خدمات خود نیاز به تیزرهای تبلیغاتی دارید هوش مصنوعی Pika خیلی مسیر راه را برای شما راحت کرده است. برای آموزش کار با این ابزار فوق العاده می‌توانید به مقاله آن در بلاگ کافه ارز مراجعه کنید.

 

نتیجه‌گیری

هوش مصنوعی در زمینه تولید تصاویر به درجه‌ای از پیشرفت رسیده است که شرکت‌های بسیار بزرگ نظیر گوگل و ادوبی نیز با تمام قدرت به این حوزه وارد شده‌اند. هوش مصنوعی گوگل Imagen 2 یکی از بهترین ابزارهای تولید عکس با تکنولوژی یادگیری ماشینی است که در دسترس کاربران و مشتریان تایید‌شده سامانه Vertex در گوگل کلاد قرار دارد. این هوش مصنوعی ویژگی‌هایی نظیر تولید لوگو، پشتیبانی از چند زبان و خروجی‌گرفتن متن بر روی تصویر محبوبیت بسیار زیادی در بین کاربران پیدا کرده است. لازم به ذکر است که برای خرید اکانت هوش مصنوعی می‌توانید از سرویس‌های کافه ارز استفاده کنید.

 

2/5 - (1 امتیاز)

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *