وبلاگ

/

/

هوش مصنوعی Pika چیست؟ تبدیل متن به ویدیو

هوش مصنوعی Pika چیست؟ تبدیل متن به ویدیو

۱۱ بهمن ۱۴۰۲

هوش مصنوعی Pika: هوش مصنوعی یکی از پیشرفت‌های عظیم بشر در سال‌های اخیر به شمار می‌رود که تاثیر بسزایی در ابعاد مختلف زندگی روزمره انسان‌ها گذاشته است. یکی از جدیدترین هوش مصنوعی‌ها که در زمینه تبدیل متن به ویدیو فعالیت دارد، هوش منصوعی پیکا است که با استفاده از آن می‌توانید به راحتی متن دلخواه خود را به ویدیو تبدیل کرد. امروز در این مقاله قصد داریم این هوش مصنوعی را به طور مفصل مورد بررسی قرار دهیم. همچنین، شما برای خرید اکانت هوش مصنوعی می‌توانید از خدمات ارزی کافه ارز استفاده کنید. پس اگر می‌خواهید با یکی از جذاب‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی حال حاضر آشنا شوید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

هوش مصنوعی pika

هوش مصنوعی پیکا لبز چیست؟

شرکت پیکا لبز (Pika Labs) از هوش مصنوعی مولد Pika 1.0 چندی پیش رونمایی کرد. این ابزار به کاربران این امکان را می‌دهد تا از طریق توصیفات متنی، ویدیوهای جذابی در سبک‌های مختلف نظیر انیمیشن، انیمه یا فیلم سینمایی خلق نمایند. شرکت پیکا لبز که فقط چند ماه از تاسیس آن می‌گذرد اعلام کرده است که آغاز به کار هوش مصنوعی Pika با 55 میلیون دلار سرمایه اولیه شروع به کار کرده است.

آمار رسمی که در وب‌سایت پیکا لبز موجود است نشان می‌دهد که بیش از نیم میلیون نفر در حال حاضر از این ابزار استفاده می‌کنند. این شرکت با معرفی Pika 1.0 فعالیت جدی در زمینه تولید و ویرایش ویدیو را آغاز کرده است. به نظر می‌رسد که پیکا به عنوان یک رقیب قدرتمند برای هوش مصنوعی‌های مشهور مانند Runway و Stability AI در این زمینه محسوب می‌شود. اگر دارای کسب و کار های آنلاین هستید و محصولات خود را به کاربران ارائه می‌دهید برای ویرایش محصولات خود می‌توانید از هوش مصنوعی flair.ai استفاده کنید.

پیکا گفته است که می‌خواهد هر فرد را به یک کارگردان ویدیو حرفه‌ای تبدیل کند. سایت این هوش مصنوعی در حال حاضر امکان ساخت 3 ویدیو رایگان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته، این ویدیوها بسیار کوتاه و در حد 3 ثانیه‌ هستند؛ برای استفاده نامحدود از این ابزار باید اشتراک پرمیوم آن را خریداری کنید. شما می‌توانید با سرویس خرید اکانت هوش مصنوعی کافه ارز به راحتی اشتراک پرمیوم هوش مصنوعی Pika را خریداری نمایید.

خرید اکانت هوش مصنوعی

سازندگان هوش مصنوعی پیکا

“دمی گوئو” و “چنلین مِنگ” توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی Pika Labs هستند که از دانشجویان دکترای آزمایشگاه هوش مصنوعی دانشگاه استنفورد بودند. قبل از شروع تحصیل در استنفورد، گوئو به عنوان مهندس در بخش تحقیقات هوش مصنوعی شرکت متا (Meta) مشغول به کار بود و چنلین مِنگ نیز تعدادی مقاله پژوهشی در زمینه هوش مصنوعی، از جمله چندین مقاله مرتبط با هوش مصنوعی مولد تهیه کرده بود.

آن‌ها اولین نسخه پیکا را ابتدا در اپلیکیشن دیسکورد راه‌اندازی کردند. پس از انتشار این هوش مصنوعی، کاربران در یک هفته میلیون‌ها ویدیو با آن ایجاد کردند. به همین دلیل تعامل بالای کاربران با این هوش مصنوعی توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرد، به‌طوری که Pika Labs در همان آغاز شروع به کار خود موفق به جذب 20 میلیون دلار سرمایه گردید.

دمی گوئو، مدیر عامل شرکت پیکا لبز درباره تاسیس این هوش مصنوعی می‌گوید:

ما می‌دانستیم که تولید محتوای ویدیویی باکیفیت بسیار هزینه‌بر است. ما هوش مصنوعی پیکا را به این دلیل ساختیم که به همه از کاربران خانگی گرفته تا افراد حرفه‌ای یک ابزار برای ساخت ویدیوهای باکیفیت ارائه دهیم. هدف اصلی ما این است که هرکس قادر به کارگردانی داستان‌های خود شود.

شرکت پیکا لبز

قابلیت‌های هوش مصنوعی Pika

هوش مصنوعی Pika قابلیت‌های بسیار جذابی دارد. این قابلیت‌ها شامل امکاناتی چون تبدیل متن به ویدئو (Text-to-Video)، تبدیل تصویر به ویدئو (Image-to-Video) و تبدیل ویدئو به ویدئو (Video-to-Video) است. علاوه بر این، این هوش مصنوعی به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از روش‌های مختلف، ویدئوهای تولیدشده را تغییر دهند. این تغییرات شامل گسترش ابعاد ویدئو، تغییر عناصر محتوا نظیر لباس، شخصیت‌ها، محیط‌ها، و افزایش طول ویدئو می‌شوند. همچنین، اگر به دنبال یک هوش مصنوعی برای تبدیل عکس به متن هستید هوش مصنوعی Imagen 2 بهترین گزینه برای انتخاب شماست که مطلب آن را در بلاگ کافه ارز می‌توانید مطالعه کنید.

هوش مصنوعی پیکا از تکنولوژی یادگیری عمیق و شبکه‌های مولد مقابله‌ای (GAN) استفاده می‌کند تا به صورت خودکار، ویدیوهایی را با استفاده از متن و صدا ایجاد کند. در حقیقت، تکنولوژی این ابزار متنی که کاربر وارد می‌کند را پردازش کرده و از این طریق صحنه‌ها، شخصیت‌ها و حرکات را به بهترین شکل ممکن خلق می‌کند. همچنین، این ابزار قادر است صدای گوینده را با توجه به زبان، لهجه و جنسیت مورد نظر کاربر تولید نماید.

شرکت پیکا لبز ادعا می‌کند که هوش مصنوعی Pika یکی از پیشرفته‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی در زمینه تولید ویدیو است که تاکنون وارد بازار شده است. این شرکت بیان می‌کند که این ابزار قادر به ارائه ویدیوهایی با سطح جزئیات و واقع‌گرایی بسیار بالا است که با دیگر ابزارهای مشابه قابل مقایسه نیست. هدف اصلی پیکا لبز از ارائه این ابزار، ایجاد بازار جدیدی برای تولید محتوای ویدیویی است و تاکنون در این مسیر به به موفقیت نسبی نیز رسیده است.

رابط کاربری Pika در نسخه وب، امکانات فراوانی را به کاربران ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از انواع دیگر هوش مصنوعی مثل میدجرنی و هوش مصنوعی Dall-E 2 یک تصویر خلق کنید و سپس آن را به کمک هوش مصنوعی پیکا به ویدیو تبدیل کنید. برای انیمه‌سازی، کافیست تصویر موردنظر خود را در آن آپلود کنید و سپس Effect یا حرکت مورد نظر خود را در یک متن کوتاه بنویسید. شما می‌توانید حرکت دوربین، نسبت ابعاد، و ایجاد یکنواختی بین ویدیو و متن را نیز تغییر دهید. همچنین، امکان ویرایش بخش‌های مختلف ویدیوی تولیدشده یا تغییر مقیاس پس‌زمینه ویدیو نیز در نسخه وب این هوش مصنوعی وجود دارد.

هوش مصنوعی pika labz

حمایت‌ها از هوش مصنوعی پیکا

جامعه کاربری ارزهای دیجیتال و الکسیس اوهانیان یکی از موسسان شبکه اجتماعی ردیت (Reddit)، ابتکار موسسه پیکا لبز در زمینه هوش مصنوعی Pika را تحسین کردند. طرفداران ارزهای دیجیتال معتقدند که هوش مصنوعی مولد پیکا می‌تواند جان دوباره‌ای به بازار NFT ببخشد و خالقان آثار هنری را در ارائه راه‌حل‌های نوآورانه کمک می‌کند. علاوه بر این، این تکنولوژی می‌تواند به مالکان دارایی‌های دیجیتال منحصر به‌فرد که توسط هوش مصنوعی ساخته شده‌اند، راه‌حل‌های بسیار خوبی ارائه می‌دهد.

علاوه بر دستاوردهای فناورانه، Pika Labs اعلام کرد که تاکنون توانسته است مجموعاً ۵۵ میلیون دلار سرمایه گذاری جذب کند. این حمایت مالی که زیرنظر شرکت Lightspeed Venture Partners و با حضور یک گروه از رهبران صنعت و متخصصان هوش مصنوعی مدیریت می‌شود، نشان‌دهنده اعتماد کامل سرمایه‌داران به دیدگاه و فناوری Pika است.

نتیجه‌گیری

هوش مصنوعی یکی از پیشرفت‌های بسیار عظیم جامعه بشری در سال‌های اخیر محسوب می‌شود که تاثیر بسزایی در زندگی مدرن داشته است. هوش مصنوعی Pika یکی از جدیدترین ابزارهای تولید متن به ویدیو است که آثار بسیار باکیفیتی را تولید می‌نماید. اگر چه چند ماه از آغار به کار این هوش مصنوعی می‌گذرد اما توانسته سرمایه 55 میلیون دلاری جذب کند که این موضوع نشان از آینده درخشان این هوش مصنوعی دارد. استفاده از این هوش مصنوعی رایگان است و امکان ساخت 3 ویدیو به مدت زمان 3 ثانیه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای این که از تمام امکانات این هوش مصنوعی بهره‌مند شوید باید اکانت پرمیوم آن را خریداری کنید. برای خرید اکانت هوش مصنوعی Pika می‌توانید از سرویس‌های پرداخت ارزی کافه ارز استفاده کنید.

به این مقاله امتیاز دهید

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاه ها(2)
    1. مهران رباطی گفت:

      ممنون از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *