وبلاگ

/

/

هوش مصنوعی Ideogram AI و تبدیل متن به عکس به صورت رایگان

هوش مصنوعی Ideogram AI و تبدیل متن به عکس به صورت رایگان

۲۰ دی ۱۴۰۲

هوش مصنوعی Ideogram:هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس ایدیوگرام (Ideogram) توسط اعضای تیم سابق هوش مصنوعی Google Brain ساخته شده است. ایدیوگرام یک هوش مصنوعی مولد است که در زمینه ساخت تصاویر هنری و واقع‌گرایانه مورد استفاده تولیدکنندگان محتوا قرار می‌گیرد. در حقیقت، این ابزار می‌تواند دقیقاً متنی که به عنوان دستور (Prompt) به آن می‌دهید را در عکس پیاده‌سازی کند. در حال حاضر استفاده از امکانات فوق‌العاده Ideogram رایگان است و شما می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. در این مطلب، به خرید اکانت هوش مصنوعی و تمام امکانات و مزایای هوش مصنوعی Ideogram را مورد بررسی قرار داده و نحوه کار با آن را نیز آموزش خواهیم داد.

هوش مصنوعی Ideogram چیست؟

سرویس هوش مصنوعی ایدیوگرام روز به روز در حال توسعه است و کاربران معتقدند که در آینده بهتر هم خواهد شد. این ابزار امکانات جالبی دارد که درابزارهایی مثل میدجرنی و Dall-E به راحتی قابل دسترس نیستند. برای مثال، شما می‌توانید از Ideogram برای ایجاد تایپوگرافی در تصاویر استفاده کنید. نکته جالب توجه این است که ساخت تصاویر تایپوگرافی در بیشتر مواقع بدون غلط املایی است و متنی که به آن می‌دهید به صورت دقیق در تصویر جای‌گذاری می‌شود. در حقیقت، ایدیوگرام برای اولین بار است که چنین قابلیتی را اضافه کرده است و تا کنون هیچ یک از ابزارها از جمله ،DALL-E، هوش مصنوعیMidjourney یا Bing Image Creator در طراحی متن‌هایی که می‌خواهید در تصاویر ایجاد شده خود ایجاد کنید، موفق نبوده‌اند.

سایت ایدئوگرام

یکی دیگر از ویژگی‌های این هوش مصنوعی است که امکان تولید تصاویر با ابعاد مختلف را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. حداکثر رزولوشنی که می‌توانید تصویر تولید شده را دانلود کنید، 1024×1024 پیکسل با نسبت ابعاد پیش‌فرض (1:1) است. این ابزار برای سایر نسبت‌ها کمی محدودیت دارد. در حقیقت، این ابزار تنها می‌تواند تصاویری با وضوح 1024×640 پیکسل در حالت افقی و 640×1024 پیکسل در حالت عمودی ایجاد کند.این هوش مصنوعی در کسب و کار ها میتواند از اهمیت بالای برخورد دار باشد.

در حال حاضر، می‌توانید هر تعداد تصویری را که می‌خواهید در Ideogram AI ایجاد کنید و تمام تصاویر نیز در پروفایل کاربری شما در Ideogram AI ذخیره می‌شود. البته، توجه داشته باشید که ممکن است این ابزار در آینده از نسخه بتا خارج شود و امکان استفاده رایگان از آن برای همیشه از بین برود. از آنجایی که این هوش مصنوعی امکانات بیشتری در مقایسه با رقبای خود نظیر میدجرنی دارد، به احتمال خیلی زیاد حالت رایگان خود را حذف کند. پس تا این ابزار رایگان است سعی کنید از آن نهایت استفاده را ببرید. یک هوش مصنوعی هم هست امروزه رفیق فابریک گرافیست ها شده است بنام هوش مصنوعی Let’s Enhance اگر در زمینه گرافیک فعالیت دارید حتما کار با این هوش را یادبگیرید. در ادامه ساخت حساب و کار با هوش مصنوعی ایدیوگرام را آموزش خواهیم داد.

خرید اکانت هوش مصنوعی

آموزش تبدیل متن به عکس در هوش مصنوعی Ideogram

استفاده از ابزار هوش مصنوعی Ideogram برای تبدیل متن به عکس خیلی سخت نیست و شما با ایجاد حساب در سایت Ideogram.ai به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. شما در این سایت می‌توانید دستورات متنی خود را تایپ کرده و تصویر مورد نظر خود را تحویل بگیرید. علاوه بر این، مانند دیگر ابزارهای تولید متن به عکس می‌توانید از دستورات پیش‌فرضی که در ابزار وجود دارد نیز استفاده کنید. به طور کلی، برای استفاده از هوش مصنوعی ایدیوگرام باید مراحل زیر را طی کنید.

ایجاد حساب در سایت Ideogram

برای این که بتوانید از امکانات این هوش مصنوعی استفاده کنید باید یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید. این کار خیلی ساده است و شما باید اکانت Google خود را به آن متصل کنید. این گزینه در حال حاضر تنها حالتی است که می‌توانید با آن ثبت‌نام کنید. پس اگر اکانت گوگل ندارید باید ابتدا نسبت به ساخت این حساب اقدام کنید. برای شروع به کار باید آدرس Ideogram.ai را در مرورگر خود باز کرده و بر روی گزینه Signup With Google که در پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید. سپس یک برگه بر روی صفحه نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید از میان حساب‌‌های گوگل خود یکی را انتخاب کنید. پس از موافقت با شرایط و قوانین هوش مصنوعی Ideogram به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که باید یک نام کاربری برای خود انتخاب کرده و گزینه Complete Registration را کلیک کنید. پس از این مرحله به صفحه اصلی هوش مصنوعی هدایت می‌شوید که می‌توانید نمونه کارهای دیگران را نیز در آن مشاهده کنید.این هوش مصنوعی مانند هوش مصنوعی Dall-E 2 برای ساخت تصاویر خیلی کاربردی است.

ایدئوگرام و تبدیل متن به عکس

ساخت تصاویر با استفاده از دستورات متنی

پس از این که در سایت ثبت نام کردید می‌توانید تصاویری که توسط دیگران ایجاد شده است را در صفحه اصلی سایت مشاهده کنید. شما می‌توانید با الگوبرداری از پرامپت‌های دیگران، تصاویر اختصاصی برای خود درست کنید. علاوه بر این شما می‌توانید پرامپت‌های شخصی خود را در کادری که در بالای صفحه قرار دارد وارید کنید تا هوش مصنوعی Ideogram با سرعت باورنکردنی تصویر مورد نظر را به شما ارائه دهد.

برای شروع بهتر است توضیحات تصویری که می‌خواهید را در بخش مربوطه وارد کنید. شما همچنین در این بخش می‌توانید برخی تنظیمات را به دلخواه تغییر دهید. این موضوع اختیاری است و بدون تغییر آن نیز تصاویر برای شما تولید خواهند شد. برای مثال، تنظیماتی مربوط به نوع طراحی سینمایی (Cinematic)، نقاشی (Painting)، گرافیتی (Graffiti) و پوستر (Poster) در اختیار شما قرار دارد که می‌توانید به دلخواه یکی یا چند مورد را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که با استفاده از ابزار تشخیص محتوای هوش مصنوعی، می‌توان به آسانی محتوای تولید شده توسط ربات‌ها و هوش مصنوعی را تشخیص داد.

علاوه بر این، ایدیوگرام این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا نسبت و ابعاد تصاویر را نیز قبل از ساخت تعیین کنید. نسبت به صورت پیش‌فرض بر روی گزینه 1:1 قرار دارد. اما شما برای تولید تصاویر پرتره (Portrait) و منظره (Landscape) می‌توانید نسبت ابعاد را به ترتیب بر روی 10:16 یا 16:10 تغییر دهید. پس از تغییر تنظیمات می‌توانید بر روی گزینه Genrate کلیک کنید تا در عرض چند ثانیه 4 تصویر مرتبط با پرامپت به شما تحویل داده خواهد شد. همچنین دیگر هوش مصنوعی RunwayML برای تبدیل متن به ویدیو و ساخت انیمیشن که می‌تواند برای تولید محتوا خیلی به شما کمک کند برای آموزش کار با این هوش مصنوعی به مطلب آن در وبلاگ کافه ارز سر بزنید.

هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس

مشاهده و ویرایش تصاویر

پس از این که بر روی گزینه Generate کلیک کردید، این ابزار 4 تصویر را به شما تحویل داد و شما می‌توانید با کلیک بر روی تصاویر، آن‌ها در سایز واقعی مشاهده کنید. زمانی که تصویر را برای نمایش کلیک می‌کنید، متن ورودی خود را به همراه تنظیماتی نظیر Remix، Share، Flag و Like نیز مشاهده خواهید کرد.

گزینه Flag این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا اگر تصاویری بی‌کیفیت بودند، آن‌ها را به هوش مصنوعی Ideogram اطلاع دهید. شما همچنین می‌توانید عکس را دانلود و یا به اشتراک بگذارید. اگر شما تصویری را لایک کنید، این تصویر به بخش Likes در پروفایل کاربری اضافه خواهد شد. گزینه Remix نیز این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید بخشی از تصویر مورد نظر را تغییر دهید. برای مثال، می‌توانید برخی از کلمات کلیدی را تغییر داده یا نوع طراحی را نیز عوض کنید. سپس باید مجدداً بر روی گزینه Geerate کلیک کنید.

نتیجه‌گیری

هوش مصنوعی Ideogram ai یکی از بهترین ابزارهای تبدیل متن به عکس است که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد. این هوش مصنوعی در مقایسه با رقبای خود نظیر میدجرنی و Dall-E قابلیت‌های بیشتری دارد و شما می‌توانید با اتصال اکانت گوگل خود به آن به راحتی از تمامی امکاناتش استفاده کنید. این هوش مصنوعی فعلاً رایگان است اما به دلیل تعداد بالای کاربران و امکانات بسیار خوب بعید نیست که در آینده‌ای نه چندان دور طرح رایگان را به طور کل از سایت حذف کند. شما برای خرید اکانت انواع هوش مصنوعی می‌توانید از سرویس‌های کافه ارز استفاده کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *