وبلاگ

/

/

8 هوش مصنوعی برتر برای نقاشی و طراحی

8 هوش مصنوعی برتر برای نقاشی و طراحی

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

هوش مصنوعی برای نقاشی: نقاشی یکی از کاربردهای مهم و پرطرفدار ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) است که نه تنها برای سرگرمی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه امکان کسب درآمد از طریق فروش آثار یا حتی مجوز استفاده از آن‌ها را در اختیار عموم مردم جهان قرار می‌دهد. در این مقاله به معرفی بهترین ابزارهای نقاشی با هوش مصنوعی پرداخته‌ایم، که برخی از آن‌ها رایگان و برخی دیگر به صورت پولی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارند. اگر به این حوزه علاقه دارید می‌توانید از طریق سایت کافه ارز برای خرید اکانت هوش مصنوعی اقدام کنید.

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای نقاشی

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای نقاشی کدامند؟

قبل از این که به معرفی ابزارهای هوش مصنوعی بپردازیم باید به این نکته اشاره کنیم که تقریباً هیچ هوش مصنوعی صرفاً فقط برای نقاشی‌کشیدن وجود ندارد، بلکه کاربران با استفاده از برخی ابزارهای هوش‌مصنوعی تولید عکس و تصویر می‌توانند نقاشی هم بکشند. اغلب ابزارهای هوش مصنوعی، این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند تا سطح واقعی‌بودن خروجی را به صورت دستی تنظیم کنید. به عبارت دیگر، شما می‌توانید با دستکاری تنظیمات و مشخص کردن سبک‌ها و استایل‌های هنری، یک خروجی به صورت نقاشی در اختیار داشته باشید. به طور کلی، می‌توان گفت که طراحی با هوش مصنوعی تا حدود بسیار زیادی فرآیند نقاشی را کار شما را در واقع طراحی با هوش مصنوعی کار شما را تا حد قابل‌توجهی راحت‌تر خواهد کرد. در ادامه هشت مورد از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای نقاشی را با یکدیگر مورد بررسی قرار خواهیم داد. همچنین، دیگر ابزار هوش مصنوعی که به عنوان یک دستیار حرفه‌ای برای گرافیست‌ها می‌توان از آن نام برد، هوش مصنوعی Let’s Enhance است. برای آشنا شدن با این هوش مصنوعی می‌توانید به مطلب آن در وبلاگ کافه ارز مراجعه کنید.

خرید اکانت هوش مصنوعی

هوش مصنوعی Bing Image Creator (رایگان)

مایکروسافت در ابتدا با عرضه چت‌بات بینگ، سعی داشت اغلب امکانات و قابلیت‌های ChatGPT را به شکل رایگان در اختیار کاربران خود قرار دهد و توانست با سبقت گرفتن از رقبایی مثل گوگل، بینگ را دوباره برسر زبان‌ها بیاندازد. در ادامه مایکروسافت قابلیت‌های بیشتری نیز به این هوش مصنوعی اضافه کرد و در آینده نیز سعی خواهد کرد همواره آن را به‌روز نگه دارد. سرویس طراحی با هوش مصنوعی Image Creator یکی از قابلیت‌های جانبی چت‌بات بینگ مایکروسافت محسوب می‌شود که می‌توان از آن برای خلق تصاویر یا نقاشی با هوش مصنوعی، استفاده نمود.

این ابزار به موتور هوش مصنوعی قدرتمند متن به تصویر Dall-E شرکت OpenAI بهره می‌برد و به همین دلیل، از دقت و عملکرد مناسبی در ارائه خروجی‌ها برخوردار است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این هوش مصنوعی، رایگان بودن و محدودیت کمتر آن است. در حقیقت، شما می‌توانید بدون نیاز به خرید نسخه پرمیوم و پرداخت پول از آن استفاده کنید. این موصوع باعث شده تا هوش مصنوعی بینگ به یکی از محبوب‌ترین ابزارهای نزد کاربران ایرانی تبدیل شود.

سرعت ارائه خروجی در سرویس تبدیل عکس به نقاشی با هوش مصنوعی Image Creator بینگ نسبتاً مناسب است و در ازای هر پرامپت (Prompt) یا همان دستور متنی که به آن می‌دهید می‌تواند چهار تصویر خروجی به شما ارائه دهد. رزولوشن تصاویر خروجی در این ابزار، حداکثر ۱۰۲۴ در ۱۰۲۴ پیکسل است و امکان افزایش این مقدار وجود ندارد. شخصی‌سازی خروجی‌ها با استفاده از ابزار مایکروسافت Designer و دانلود آنها به صورت فایل، از جمله امکاناتی است که به شکل رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. توجه داشته باشید که برای استفاده از آن باید یک حساب مایکروسافت ایجاد کنید.

هوش مصنوعی dream

سرویس نقاشی با هوش مصنوعی Dream by WOMBO

سرویس WOMBO Dream یکی دیگر از گزینه‌های رایگان در میان بهترین ابزارهای نقاشی با هوش مصنوعی است که از محبوبیت نسبتاً بالایی نیز در میان علاقه‌مندان به این طراحی و نقاشی برخوردار است. این سرویس در کنار نسخه تحت وب، از اپلیکیشن مخصوص موبایل و تبلت برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS نیز بهره می‌برد و پس از کسب عنوان در میان برترین اپ‌های گوگل پلی در سال ۲۰۲۲ توانست به شهرت جهانی دست پیدا کند. البته طرح رایگان سرویس Dream by Wombo دارای محدودیت‌های زیادی است. برای مثال، شما در ازای هر پرامپت تنها یک خروجی دریافت می‌کنید که با خرید نسخه پرمیوم آن به چهار تصویر افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این، برخی از امکانات آن تنها در صورت پرداخت حق اشتراک در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. شما برای خرید اکانت هوش مصنوعی WOMBO می‌توانید از سرویس‌های پرداختی سایت کافه ارز استفاده کنید.
همچنین،دیگر هوش مصنوعی که می‌توان به آن اشاره کرد. هوش مصنوعی Ideogram است. یکی از تکنولوژی‌های پیشرفته است که به شما این امکان را می‌دهد که متون را به صورت حرفه‌ای به تصاویر تبدیل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله آن در وبلاگ کافه ارز مراجعه کنید.

نقاشی کشیدن با هوش مصنوعی dall-e 2

هوش مصنوعی نقاش Dall-E2

هوش مصنوعی Dall-E 2 یکی از قدرتمندترین ابزارهای تبدیل متن به تصویر به‌شمار می‌رود که می‌تواند به عنوان ابزاری برای نقاشی را نیز ایفا کند. یکی از مهم‌ترین نکات مرتبط با این سرویس، عدم وجود حق کپی‌رایت برای تصاویر خروجی است، در نتیجه کاربران می‌توانند نقاشی‌های خلق شده با استفاده از دستورات خود را در سایر پلتفرم‌ها به فروش بگذارند و از این راه، کسب درآمد کنند. از دیگر نقاط قوت آن می‌توان به دقت بالا در به تصویر کشیدن جزئیات موجود در دستورات اشاره کرد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شما خروجی می‌ دهد.

البته، استفاده از هوش مصنوعی Dall-E 2 رایگان نیست و برای نقاشی یا طراحی با آن باید حتماً نسخه پرمیوم آن را تهیه نمایید. برای خرید اکانت این هوش مصنوعی باید یک حساب در سایت OpenAI ایجاد کرده و حق اشتراک ماهانه آن را پرداخت کنند. البته، کاربرانی که از قدیم در این ابزار فعال بوده‌اند، هنوز هم مقدار مشخصی اعتبار به صورت ماهانه دارند و می‌توانند از آن برای ساخت تصویر یا نقاشی استفاده کنند. این ابزار فقط از طریق سایت رسمی آن و به صورت وب در دسترس است و اپلیکیشنی برای موبایل تا به امروز عرضه نشده است.

هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر و نقاشی کرایون

ابزار هوش مصنوعی Craiyon

کاربران زیادی از سرویس هوش مصنوعی Craiyon به دلیل کاملاً رایگان بودن و نداشتن هیچگونه محدودیتی در تعداد دفعات استفاده روزانه و تعداد خروجی‌های بی‌شمار، استفاده می‌کنند. این ابزار در قالب نسخه تحت وب در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است و به ازای هر ورودی قادر به ارائه حداقل ۶ خروجی است. محدودیتی برای نوع ورودی یا تعداد خروجی‌ها نیز درنظر گرفته نشده است. اگرچه این ابزار هیچ ارتباطی با شرکت OpenAI ندارد اما به هوش مصنوعی Dall-E mini نیز معروف است. این ابزار برای هر سلیقه‌ای مناسب است و چند گزینه طراحی نظیر Art و Drawing در کنار Photo به چشم می‌خورند که می‌توانند خروجی را به سلیقه کاربر نزدیک‌تر کنند. حالت Drawing این ابزار تجربه جالبی از نقاشی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

همانطور که از یک ابزار کاملاً رایگان انتظار می‌رود، سرویس Craiyon در مقایسه با رقبای دیگر و سرویس‌های پولی، در سطح پایین‌تری قرار دارد. برای مثال سروها و منابعی که برای ابزار در نظر گرفته‌شده‌اند محدود هستند، بنابراین زمان خروجی‌گرفتن آن زیاد است. همچنین خروجی‌ها از دقت چندان بالایی برخوردار نیستند و هوش مصنوعی آن، ضعف شدیدی در ترسیم صحیح چهره‌ها دارد.
هوش بینگ

هوش مصنوعی Midjourney

اگر اخبار هوش مصنوعی را دنبال کرده باشید، احتمالاً نام هوش مصنوعی میدجرنی (Midjourney) به گوشتان خورده است. این ابزار در آپدیت‌های اخیر گوی سبقت را از رقبای قدرتمند خود ربوده و خروجی‌های بسیار باکیفیت و دقیقی را ارائه می‌دهد. این سرویس برخلاف ابزارهای مشابه نظیر Dall-E2، امکان طراحی و نقاشی چهره‌های مشهور را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما قوانین سختگیرانه‌ای درباره تولید محتوای غیراخلاقی و نامناسب در آن وجود دارد.

برای استفاده از این ابزار باید به پلتفرم دیکسورد مراجعه کنید. شایان ذکر است که این ابزار به ازای هر دستور، اقدام به ارائه چهار خروجی می‌کند که امکان تغییر و ایجاد تصاویر جدید براساس یک خروجی خاص نیز وجود دارد. در گذشته امکان استفاده رایگان از میدجرنی وجود داشت، اما درحال‌حاضر دسترسی رایگان غیرفعال شده است و تنها کاربران طرح پولی می‌توانند از امکانات آن استفاده نمایند. شما با استفاده از سرویس خرید اکانت هوش مصنوعی در سایت کافه ارز می‌توانید از طریق کارت بانکی خود نسبت به خرید اشتراک پرمیوم میدجرنی اقدام کنید.

هوش مصنوعی میدجرنی

نقاشی با هوش مصنوعی ادوبی فایرفلای (Adobe FireFly)

ادوبی فایرفلای یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی مخصوص نقاشی و تبدیل متن به عکس است که عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهد. نسخه بتای این ابزار به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است اما در آینده به احتمال خیلی زیاد استفاده از آن از حالت رایگان خارج خواهد شد و برای استفاده از آن باید هزینه اشتراک آن را بپردازید. در کنار مشخص کردن استایل و سایر عناصر، می‌توانید Content Type را روی حالت Art قرار دهید تا خروجی‌ها بیشتر به نقاشی و آثار هنری شباهت پیدا کنند. تعداد زیادی دستور آماده نیز در هوش مصنوعی Firefly درنظر گرفته شده‌اند که می‌توانید از آن‌ها به منظور ترسیم پس‌زمینه و انواع سبک‌های طراحی استفاده کنید.

هوش مصنوعی برای نقاشی ادوبی فایرفلای

هوش مصنوعی Stable Diffusion

سایت هوش مصنوعی نقاشی Stable Diffusion یکی از فناوری‌های قدرتمند تبدیل متن به تصویر است که می‌تواند خروجی باکیفیتی را به کاربران ارائه کند. این مدل در قالب یک پروژه متن باز و رایگان فعالیت دارد و علاقه‌مندان می‌توانند اقدام به نصب و اجرای آن روی رایانه‌های خود نمایند؛ البته بهتر است قبل از این کارف پیش‌نیازهای سخت‌افزاری مناسب آن را بر روی سیستم کامپیوتری خود نصب کنید. از دیگر ویژگی‌های مثبت Stable Diffusion می‌توان به عدم وجود محدودیت برای دستورهای ورودی اشاره کرد. همچنین اگر موفق شوید آن را روی سیستم خود نصب کنید، دیگر نیازی به اتصال دائمی به اینترنت نخواهید داشت و امکان اجرای آفلاین برای شما فراهم می‌شود. شما همچنین می‌توانید از پلتفرم تحت وب آن نیز استفاده کنید.

هوش مصنوعی نقاشی نایت کافه

سرویس نقاشی با هوش مصنوعی NightCafe

سایت NightCafe یکی دیگر از ابزارهای نقاشی با هوش مصنوعی است که امکانات فراوانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اگرچه در ماه‌های اخیر میزان استقبال از این ابزار کمتر شده، اما در گذشته به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین ابزارهای نقاشی با هوش مصنوعی به شمار می‌رفت که کاربران زیادی از آن استفاده می‌کردند. کاربران در طرح رایگان می‌توانند تعداد محدودی خروجی دریافت کنند و با انجام برخی از فعالیت‌ها،‌ اعتبار رایگان بیشتری نیز بدست آورند. اگر به دنبال امکانات بیشتری هستید، می‌توانید نسخه پرمیوم آن را خریداری کنید. برخی از قابلیت‌های مهم این ابزار شامل ارائه مجموعه‌ای از تصاویر، دانلود گروهی تصاویر و ساخت ویدیو است. البته، بدون شک ابزارهایی نظیر میدجرنی در مقایسه با NightCafe از کیفیت و سرعت بالاتری برخودار هستند. همچنین، اگر قصد دارید در زمینه تولید محتوای صوتی و تصویری فعالیت کنید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از هوش مصنوعی fliki استفاده کنید. برایآموزش و آشنایی بیشتر می‌توانید مقاله این هوش مصنوعی را در وبلاگ “کافه ارز” مطالعه کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله تعدادی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای نقاشی را معرفی کردیم، البته شما با کمی جستجو در اینترنت می‌توانید گزینه‌های دیگری را نیز پیادا کنید. برای مثال سرویس‌های رایگان دیگری از جمله Images.ai نیز در اختیار کاربران قرار دارند که عملکرد نسبتاً قابل قبولی را از خود نشان می‌دهند و در عوض، هزینه‌ای را بابت خدمات دریافت نمی‌کنند. با این حال، شکی وجود ندارد که بهترین ابزارهای نقاشی با هوش مصنوعی شامل سرویس‌های پرمیوم مثل Midjourney و Dall-E 2 می‌شوند که یک سروگردن بالاتر از رقبا قرار می‌گیرند. اگر شما نیاز به خرید اشتراک این ابزارها دارید می‌توانید از سرویس خرید اکانت هوش مصنوعی سایت کافه ارز استفاده کرده و پرداخت ارزی خود را به‌راحتی و در کمترین زمان انجام دهید.

 

5/5 - (2 امتیاز)

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *