وبلاگ

/

/

ترون اسکن چیست؟ آموزش کار با tronscan

ترون اسکن چیست؟ آموزش کار با tronscan

۱۹ مرداد ۱۴۰۲

ترون اسکن چیست : تیم توسعه‌دهنده ترون به‌خاطر نظارت مداوم، گسترش پایدار و عدم توقف در توسعه پروژه‌های خود، تحسین و تشویق می‌شود. یکی از تکنولوژی‌های کاربردی که از سوی این تیم ارائه شده، ترون اسکن (TRONSCAN) است، که به‌عنوان اولین بلاک‌اکسپلورر مبتنی بر ترون شناخته می‌شود. این ابزار توانایی‌هایی نظیر کاوش در بلاک‌ها، تراکنش‌ها، حساب‌ها و جستجوی هرگونه اطلاعات در بلاکچین را به ارمغان آورده است. به‌طورکلی، ترون اسکن در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال نقش حیاتی و اساسی ایفا می‌کند و به همین دلیل، آشنایی دقیق با این ابزار و آموزش نحوه استفاده از آن می‌تواند به بهبود سودآوری و معاملات شما کمک کند. در این مقاله از کافه ارز، تمام تجربیات خود را به کار بسته‌ایم تا بایدها و نبایدهای استفاده از ترون اسکن را به‌طور جامع مورد بررسی قرار دهیم. تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

آشنایی با ترون اسکن (Tronscan)

ترون اسکن به‌عنوان اولین بلاک‌اکسپلورر مبتنی بر ترون، امکان دسترسی به تراکنش‌های موجود در بلاکچین این شبکه را برای کاربران فراهم می‌کند. این ابزار به کاربران این امکان را می‌دهد تا تراکنش‌ها را جستجو، تأیید و بررسی کنند. ترون اسکن با ویژگی‌های کاربردی و مهمی که دارد، به جز امکان جستجوی تراکنش‌ها و حساب‌ها، اطلاعاتی مانند گره‌ها، بلوک‌ها، قراردادهای هوشمند و داده‌های درون زنجیره‌ای را به‌عنوان یک کاوشگر بلاک‌چین ارائه می‌دهد. علاوه بر این، از طریق ترون اسکن، کاربران قادر به ایجاد توکن‌ها، استقرار قراردادها و حتی رأی‌گیری نیز هستند. این ویژگی‌ها ترون اسکن را به یک ابزار چندمنظوره تبدیل کرده‌اند که در تمام فرایندهای بلاکچین ترون کاربرد دارد.

آموزش پیگیری تراکنش ارز دیجیتال در ترون اسکن

عملکرد ترون اسکن چگونه است؟

بلاکچین ترون در بستر یک دفتر کل عمومی فعالیت می‌کند، که ترون اسکن اطلاعات را از آن بازیابی کرده و در وب‌سایت به شما نمایش می‌دهد. اصلی‌ترین ماموریت این ابزار، ارتقا و افزایش شفافیت در بلاکچین‌ها است. ترون اسکن با ارائه اطلاعاتی شفاف و قابل دسترس از تراکنش‌ها در بلاکچین ترون، به شما راهی برای جستجو و بازیابی تراکنش‌ها با بهره‌گیری از روشی شفاف‌تر و دسترس‌پذیرتر ارائه می‌کند. بیشترین تمرکز ترون اسکن بر شفافیت است، به‌طوری‌که اطلاعات بلاکچین را به شما به‌صورت شفاف‌ترین شکل ممکن نشان می‌دهد و این توانایی را به شما می‌دهد که به راحتی تراکنش‌ها و اطلاعات مهم دیگر را کاوش کنید.

علاوه بر این، ترون اسکن با ارائه یک کیف پول یکپارچه و یک صرافی غیرمتمرکز، مدیریت توکن‌های TRX را آسان‌تر می‌کند. این ابزار به شما امکان می‌دهد تا توکن‌های خود را ذخیره، تعویض یا معامله کنید. همچنین، شما می‌توانید از این توکن در سیستم رأی‌گیری برای انتخاب “نمایندگان برتر ترون” (Tron Super-Representatives) یا در برنامه‌های کاربردی مختلف دیگری که از آنها بهره‌برداری می‌کنند، بهره ببرید. ترون اسکن به‌عنوان یک ابزار جامع، اطلاعاتی که به شما ارائه می‌دهد، بهبود دسترسی و انعطاف‌پذیری را در برخورد با بلاکچین ترون ارائه می‌کند.

آموزش پیگیری تراکنش های شبکه ترون در ابزار Tronscan

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که یک تراکنش را در شبکه ترون انجام داده باشید و سپس مدت‌ها برای تأیید آن منتظر بمانید. در چنین شرایطی، شما می‌توانید با رهگیری تراکنش در بلاکچین ترون، اطلاعاتی در مورد سرنوشت تراکنش خود کسب کنید. انجام این کار با کمک ترون اسکن به‌سادگی امکان‌پذیر است.

برای شروع، وارد وب‌سایت ترون اسکن به آدرس سایت رسمی ترون اسکن سایت رسمی ترون اسکن https://tronscan.org شوید. در ابتدا، بخشی که به چشم می‌آید، بخش جستجو است. در این بخش، می‌توانید با وارد کردن آدرس کیف پول ارز دیجیتال، TXID یا شناسه تراکنش، توکن یا حتی شماره بلاک، اطلاعات مورد نظر خود را جستجو کنید و مشاهده کنید. علاوه بر این، می‌توانید اطلاعاتی در مورد شبکه بلاکچین ترون را نیز مشاهده نمایید. با استفاده از این ابزار، به‌راحتی می‌توانید پیگیری و کاوش در تراکنش‌ها و اطلاعات مرتبط با آنها را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: شناسه TXID چیست

در این بخش، شما قادر به مشاهده اطلاعات کامل تراکنشی که جستجو کرده‌اید خواهید بود. این اطلاعات شامل موارد زیر می‌شود:

شکل ظاهری ترون اسکن

  • مجموع موجودی: مجموع موجودی مربوط به آدرس والت مورد نظر.
  • موجودی TRX: مقدار موجودی ترون در آدرس.
  • تعداد تراکنش‌ها: تعداد کل تراکنش‌های انجام شده با این آدرس.
  • موجودی توکن: مقدار موجودی توکن‌ها در آدرس.
  • نام توکن: نام توکن مرتبط.
  • نوع توکن: نوع توکن، می‌تواند “TRC10-TRC20” یا “TRC721” باشد.
  • شناسه قرارداد هوشمند: شناسه قرارداد هوشمند در صورت وجود.
  • مقدار: مقدار موجودی ارز دیجیتال.
  • قیمت TRX: قیمت ارز دیجیتال به ترون.
  • ارزش: ارزش ارز دیجیتال به ترون و دلار.

همچنین، با انتخاب گزینه “انتقال” در بالای صفحه، می‌توانید تمام ورودی‌ها و خروجی‌های مرتبط با این آدرس را مشاهده کنید. در بخش “TRC10” می‌توانید لیست توکن‌های موجود در شبکه ترون را مشاهده نمایید.

در بخش “TRC20&TRC721” نیز می‌توانید لیست توکن‌های مبتنی بر استانداردهای TRC20 و TRC721 و تراکنش‌های مرتبط با آنها را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که تا زمانی که صاحب آدرس دریافت‌کننده را شناسایی نکنید، امکان بازگرداندن تراکنش در ترون اسکن وجود ندارد. فردی که ارز دیجیتال را به آدرس وی ارسال کرده‌اید، تنها کسی است که می‌تواند پول را بازپرداخت کند. هیچ راه دیگری برای بازیابی دارایی وجود ندارد. به‌طورکلی، ترون اسکن به‌عنوان کاوشگر بلاکچین ترون عمل می‌کند و فقط اطلاعات مرتبط با تراکنش‌های انجام شده در زنجیره عمومی ترون را نمایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: ترون چیست

پیگیری تراکنش در ترون اسکن

ترون به‌عنوان یکی از پروژه‌های معتبر و غیرمتمرکز در زمینه بلاکچین شناخته می‌شود که ارزش ارز دیجیتال خود، یعنی “TRX” را به ترتیب بازاریابی در رده سیزدهم جهانی قرار دارد. به همین دلیل، ارز دیجیتال ترون جذابیت زیادی برای افرادی دارد که به دنبال سرمایه‌گذاری و نگه‌داری در این ارز هستند. این موضوع باعث می‌شود که نیازمندی به یک والت ترونی برای پس‌انداز و مدیریت کوین‌های خود داشته باشید. به این ترتیب، ترون اسکن به عنوان یک پلتفرم چندمنظوره عمل می‌کند.

از ترون اسکن می‌توانید به‌عنوان یک کیف پول ترون استفاده کنید که علاوه بر نگه‌داری از ارز دیجیتال، به شما امکان پیگیری تراکنش‌های خود را نیز می‌دهد. با استفاده از این پلتفرم، به سادگی می‌توانید با رهگیری تراکنش‌های خود در بلاکچین ترون، اطلاعات مرتبط با سرنوشت ارز دیجیتال خود را کسب کنید. این ابزار به شما امکان می‌دهد تا به صورت کامل از تراکنش‌ها، موجودی‌ها و وضعیت ارزش ارز دیجیتال ترون خود آگاه شوید.

خرید و فروش ارز دیجیتال

نتیجه گیری
به طور خلاصه،tronscan به عنوان اولین بلاک‌اکسپلورر مبتنی بر ترون، ابزاری قدرتمند و کاربردی است که به کاربران امکان دسترسی به اطلاعات متنوعی درباره بلاکچین ترون را می‌دهد. این ابزار نه تنها امکان جستجو و بازیابی تراکنش‌ها، حساب‌ها، و توکن‌ها را به شما می‌دهد، بلکه به عنوان یک کیف پول و پلتفرمی برای پیگیری معاملات نیز عمل می‌کند. از طریق ترون اسکن، شما می‌توانید به‌راحتی اطلاعات کاملی از تراکنش‌ها و وضعیت موجودی خود در بلاکچین ترون را دریافت کنید. با توجه به تراکمی که ارز دیجیتال ترون (TRX) به خود اختصاص داده است، ترون اسکن به شما امکان می‌دهد که به بهترین نحو از این ارز و بلاکچین آن بهره‌برداری کنید و اطمینان حاصل کنید که معاملات و دارایی‌هایتان در امنیت تامی قرار دارند.

5/5 - (24 امتیاز)

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *