وبلاگ

/

/

🏦 حساب وایز چیست؟ صفر تا صد آموزش کار با حساب Wise

🏦 حساب وایز چیست؟ صفر تا صد آموزش کار با حساب Wise

حساب وایز چیست:حساب وایز (wise) که قبلا با نام ترانسفروایز شناخته‌ می‌شد، یک حساب بانکی است که امکان نقل و انتقال پول در سطح جهانی را در اختیار ما قرار می‌دهد. حساب وایز در سال 2011 با شعار سیستم بانکی ارزان و سریع برای همه مردم جهان پا به این بازار گذاشت و همواره سعی در این داشته تا از لحاظ نرخ کارمزد و سرعت انتقال با رقبای بزرگی نظیر پی‌پال و امریکن اکسپرس به رقابت بپردازد. حساب wise با دیگر کارت‌ها و سیستم‌های بانکی سازگار است و بسیاری از کسب و کارهای سراسر جهان پرداخت ارزی خود را از طریق حساب ترنسفروایز انجام می‌دهند. امروز، در این مقاله می‌خواهیم حساب وایز را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار داده و آموزش کار با آن را نیز با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

تاریخچه حساب وایز چیست؟

داستان شکل‌گیری وایز مانند هر شرکت دیگری جذاب است. دو برادر اروپایی اهل کشور استونی به نام‌ تاوت و کریستو بنیان‌گذار حساب وایز هستند. تاوت ساکن لندن بود. او به تازگی در شرکت اسکایپ استخدام شده بود و حقوق خود را به یورو دریافت می‌کرد. کریستو نیز در لندن حضور داشت و در شرکت Deloitte کار می‌کرد. حقوق او به پوند پرداخت می‌شد و او برای انتقال پول به استونی باید وثیقه در اختیار بانک قرار می‌داد. علاوه بر این، هر دو برادر برای انتقال پول به استونی باید هزینه کارمزد و نرخ برابری ارز زیادی پرداخت می‌کردند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که باید راه بهتر و ارزان‌تری برای انتقال پول در سطح بین‌المللی وجود داشته باشد. بنابراین، با همفکری یکدیگر حساب بین‌المللی وایز را راه‌اندازی کردند. همچنین دیگر درگاه پرداخت ارزی که می‌توان به آن اشاره کرد درگاه پرفکت مانی است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توان به مقاله آن سر بزنید و با خدمات آن آشنا شوید

حساب وایز چیست

آن‌ها هر ماه نرخ واقعی برابری ارز (Real Exchange Rate) را در خبرگزاری رویترز دنبال می‌کردند. تاوت یوروهای خودش را به حساب بانکی استونیایی کریستو منتقل می‌کرد و کریستو نیز پوندهای خود را به حساب بانکی انگلیسی تاوت انتقال می‌داد. آن‌ها معمولاً ارزی که به آن نیاز داشتند را بدون پرداخت کارمزد اضافی و به سرعت دریافت می‌کردند. در حقیقت، آن‌ها بدون استرس، معطلی و پرداخت کارمزد اضافی پول می‌توانستند پول را دریافت کنند. آن‌ها می‌دانستند که خیلی از افراد باید مشکل آن‌ها را داشته باشند. بنابراین، سعی کردند که سیستم انتقال وجه بین المللی به نام ترنسفروایز (TransferWise) را راه‌اندازی کنند. برای این‌کار، آن‌ها چند نفر را استخدام کردند تا بهترین روش برای انتقال وجه بین‌المللی را شناسایی کنند. با گذشت زمان نام این شرکت از ترانسفروایز به وایز تبدیل شد. آن‌ها همچنین متوجه شدند که مشکل مردم فقط انتقال وجه نیست بنابراین ویژگی‌هایی نظیر کارت اعتباری (Debit Card)، حساب چند ارزی و بیزنسی را در پلتفرم خود راه‌اندازی کردند. شما می‌توانید حساب وایز خود را از طریق کافه ارز شارژ کنید، کافیه وارد پنل کاربری خود شوید و شارژ حساب وایز Wise را انتخاب کنید.

حساب وایز چگونه کار می‌کند؟

اگر چه اسم شرکت به Wise تغییر کرده اما ماهیت کاری که انجام می‌دهد دستخوش تغییر نشده است. هدف اصلی وایز همواره این بوده است که به مردم سراسر جهان برای مدیریت دارایی و انجام پرداخت ارزی شفاف، ارزان و سریع کمک کند. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به حساب وایز اعتماد کرده و انتقالات ارزی انلاین خود را با این شبکه انجام می‌دهند. وایز به آن‌ها کمک می‌کند که کارمزد کمتری پرداخت کرده و در عوض تراکنش سریعتری را نیز تجربه کنند. در حقیقت، در حالت سنتی شما درکنار پرداخت کارمزد انتقال وجه باید هزینه جداگانه‌ای برای تبدیل ارز نیز پرداخت کنید. وایز انگشت خود را بر روی همین مشکل بزرگ گذاشت، برای همین توانست 90% هزینه‌ها را کاهش داده و به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کند.

حساب وایز به چه دردی می خورد

فرض کنید مقداری دلار دارید و می‌خواهید آن را به یک کشور اروپایی انتقال دهید. در حالت عادی باید هزینه زیادی برای تبدیل این ارز به بانک مبدا و مقصد پرداخت کنید. وایز این کار را بسیار ساده کرده است. در حقیقت، وایز کشور مقصد دلارهای شما را به یورو تبدیل کرده و در حسابتان واریز می‌کند. در این حالت، شما هیچ ارزی از کشور خارج نکرده‌اید بلکه آن را به حساب وایز کشور خود واریز کرده و آن حساب، پول را به واحد پولی کشور مقصد تبدیل خواهد کرد. همچنین برای نقد درآمد خود می‌توانید از خدمات نقد کردن درآمد وایز Wise کافه ارز اقدام نماید.

پروتکل امنیتی حساب وایز چیست؟

حساب وایز مانند هر شبکه دیگری که به پول مربوط می‌شود، هویت کاربران خود را به صورت جدی مورد بررسی قرار می‌دهد. تیم امنیتی وایز همچنین فعالیت‌های کاربران خود را زیر نظر می‌گیرد تا اقدامات مجرمانه نظیر پولشویی و دزدی را به حداقل برساند. سرعت انتقال وجه در وایز خیلی زیاد نیست و پروسه ارسال از حساب، تایید توسط وایز و نشستن به حساب دیگر ممکن است تا یک هفته هم طول بکشد.

وایز برای افزایش امنیت این شبکه یک تیم مخصوص دارد که هدف اصلی آن محافظت از دارایی کاربران است. وایز ادعا می‌کند که این تیم امنیتی شبانه‌روز بر روی فعالیت شبکه نظارت می‌کند و حتی ماهرترین سارقین و هکرها کوچکترین تهدیدی برای دارایی کاربران محسوب نمی‌شوند. علاوه بر این، هر بار که شما فعالیتی بر روی حساب انجام دهید، یک نوتیفیکیشن در ایمیل خود در یافت خواهید کرد که نشان از پروتکل‌های امنیتی قدرتمند وایز دارد. همچنین درگاه وب مانی یکی دیگر از درگاه های پرداخت بین المللی است که برای پرداخت های خود می‌تواند از این خدمات استفاده کنید.

آموزش کار با حساب وایز

برداشت از حساب وایز با احراز هویت دو فاکتوری نیز تضمین شده است. یعنی فقط شما به پول داخل حساب دسترسی خواهید داشت و خیالتان از این بابت راحت خواهد داشت. علاوه بر این، حساب وایز پشتیبانی بسیار خوبی نیز دارد که به صورت 24 ساعته به کاربارن پاسخ می‌دهند. این سیستم پرداخت همچنین در طول شبانه‌روز از طریق تیم‌های مختلف تست‌های نفوذپذیری را با دقت انجام داده و بخش‌های آسیب‌پذیر شبکه را با نهایت سرعت شناسایی می‌کنند.

شفافیت بالا در حفاظت از اطلاعات شخصی نیز یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربفرد حساب وایز به شمار می‌رود. در حقیقت، این سازمان اطلاعات شخصی کاربران را به صورت محرمانه و کاملاً شفاف گردآوری می‌کند. وایز همچنین جامعه کاربری مشروع و فعالی دارد که پروژه‌های کلاهبرداری یا صفحات فیشینگ را به یکدیگر معرفی می‌کنند. همچنین شما برای خرید از سایتهای خارجی خود می‌توانید از این درگاه پرداخت استفاده کنید.

مزایای افتتاح حساب وایز چیست؟

همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم، حساب وایز به کاربران این امکان را می‌دهد تا ارز رایج کشور خود را با کمترین کارمزد به کشورهای دیگر انتقال دهند. انتقال پول بین المللی مهم‌ترین قابلیت حساب وایز به شمار می‌رود. اگرچه شرکت‌های دیگری نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند اما وایز با رابط کاربری ساده و نرخ منصفانه خیلی در بین کاربران محبوب است. کاربران وایز همیشه از تجربه کاربری شیرین خود صحبت می‌کنند. علاوه بر این، کاربران می‌گویند که خدمات آن‌ها 13 برابر ارزان‌تر از حواله پول به روش سنتی است. نکته جالب توجه این است که فرد گیرنده نیازی به داشتن حساب وایز ندارد و تنها اطلاعات مربوط به حساب بانکی وی برای ارسال حواله کافی است.

مزایای حساب وایز چیست

نرخ ارزها در وایز همواره با متوسط نرخ ارز بازار برابری می‌کنند. در حالی‌که سیستم‌های بانگی دیگر علاوه بر دریافت کارمزد خود، قیمت بالاتری از میانگین بازار را به کاربران ارائه می‌دهند. یکی دیگر از ویژگی‌های حساب وایز نرخ ارز تضمینی است به این معنی که اگر برای فردی پول ارسال کنید او می‌توانید نرخ ارز در همان لحظه را قفل کنند تا در زمانی که پول شما به حساب آن‌ها نشست، قیمت ارز بالا نرود.

حساب چند ارزی وایز

در حقیقت وایز یک حساب چند ارزی است. با داشتن وایز انگار ما در هر کشور یک حساب بانکی داریم. این موضوع به خصوص برای کسانی که کسب و کار بین‌المللی دارند یا مدام در حال سفر و تجربه‌های جدید هستند. برای مثال، فرض کنید در حساب وایز خود ارزهایی مانند دلار، یورو و دلار استرالیا دارید و می‌خواهید به یک حساب بانکی در اروپا پول انتقال دهید، حساب وایز به صورت خودکار از موجودی یوروی شما این انتقال را انجام می‌دهد. حتی اگر موجودی یورویی شما برای انجام تراکنش کافی نباشد، وایز از ارزهای دیگر برای جبران مابه‌التفاوت تراکنش استفاده می‌کند. علاوه بر این، ممکن است فردی برای شما دلار استرالیا واریز کند. در این حالت می‌توانید واحد دلار استرالیا یعنی AUD را در حساب وایز خود جستجوکرده و مبلغ واریزی را بشکل دلار استرالیا دریافت کنید؛ دقیقاً انگار در چند کشور حساب بانکی داشته باشید. همچنین، دیگر درگاه بین المللی می‌توان به درگاه پی پال اشاره کرد که یکی از محبوب ترین درگاه های پرداخت است برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌شود به مقاله آن مراجعه کرده و مطلب آن را مطالعه کنید.

حساب وریفای شده wise

اگر موجودی شما در حساب وایز کافی نیست می‌توانید ارزهای دیگری که در حساب هستند را به واحد پولی که نیاز دارید تبدیل کنید. علاوه بر این، می‌توانید از کارت‌های اعتباری، حواله یا انتقال سوییفت، حساب وایز خود را شارژ کنید. هر تراکنشی که بخواهید در وایز انجام دهید مشمول دریافت کارمزد می‌شود که قبل از نهایی‌کردن تراکنش به شما اعلام می‌شود. به طور کلی، استفاده از وایز از طریق نسخه دسکتاپ یا اپلیکیشن موبایل در دسترس ما قرار دارد و فقط با چند کلیک می‌توانید به راحتی تراکنش‌های خود را انجام دهید.

حساب بیزنسی وایز چیست؟

شیوه محاسبه کارمزد وایز به مبلغی که می‌خواهید انتقال دهید بستگی دارد. در حقیقت، هر چقدر که مبلغ انتقال بالاتر باشد، کارمزد بیشتری از ارسال‌کننده دریافت می‌شود. این حساب برای افرادی که با مبالغ کم سرکار دارند بهترین گزینه محسوب می‌شود. علاوه بر این، باید در نظر داشته باشید که وایز برای انتقال هر ارز نرخ کارمزد متفاوتی دارد که باید آن را در نظر بگیرید. به طور کلی، انتقالی معادل 4000 پوند در یک تراکنش ممکن است کارمزد زیادی روی دست شما بگذارد. البته، انتقال ماهانه بیش از 100 هزار پوند باعث می‌شود که وایز تخفیف خوبی برای شما در نظر بگیرد.

مدت زمان انتقال با حساب بیزنسی وایز نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال، اگر می‌خواهید مبلغ زیادی را با وایز حواله کنید، انتقال شاید طولانی شود چون وایز باید موارد بیشتری از حساب را مورد پردازش قرار دهد و بررسی امنیتی جزئی‌تری انجام دهد. به یاد داشته باشید که حتماً طرف گیرنده نیز باید حساب بانکی داشته باشد چون وایز از انتقال پول نقدی پشتیبانی نمی‌کند.

مدارک مورد نیاز برای ایجاد اکانت wise

وایز به نسبت رقبای خود کارمزد کمتری دریافت می‌کند. برای مثال، نرخ پی پال و وسترن یونیون در بیشتر مواقع از wise بیشتر است. علاوه بر این، نظر کاربران در وبسایت‌های نظردهی مانند Trustpilot و Smart Money People درباره حساب وایز نیز بسیار بالا و خوب است. اگر با سایتی یا کارفرمای خارجی کار می‌کنید و پرداخت ان از طریق وایز است می‌توانید با داشتن یک حساب wise درآمد دلاری خود را به ریال تبدیل کنید. شاید از خوب بپرسید که بهترین استفاده از حساب وایز چیست؟ باید به شما بگوییم که بیشتر کاربران برای نقد کردن درامد فریلنسری سراغ حساب وایز می‌آیند چون دردسرهای حساب‌هایی مانند پی‌پال را ندارد. البته، وب‌سایتی که به شما پول پرداخت می‌کند باید این موضوع را قبول کند.

ارسال و دریافت پول با روش سوییفت (Swift)

سوییفت یک سیستم پرداختی است که با استفاده از آن می‌توان به صورت امن پول به خارج از کشور ارسال کرد. در حقیقت، سوییفت یک کد منحصر بفرد است که بانک‌ها از آن ردیابی مراودات بین بانکی استفاده می‌کنند. انتقال پول در این سیستم به حواله ارزی سوییفت معروف است و محدودیت‌های خیلی زیادی برای کاربران داخل کشور دارد. پروتکل پرداخت بین‌المللی سوییقت از بزرگترین شبکه‌های انتقال وجه در جهان است که اعتبار بسیار زیادی دارد. در واقع، اگر کد SWIFT حساب بانکی را داشته باشید می‌توانید از طریق حساب وایز برای آن پول حواله کنید. امکان ارسال پول از حساب بانکی از طریق سوییفت به حساب وایز نیز وجود دارد. شما می‌توانید برای ارسال و نقد کردن پول ارسالی از سوییفت از سرویس‌های کافه ارز استفاده کنید.

برای مثال، فرض کنید که یک دستگاه آزمایشگاهی گران قیمت از موسسه Harvard Lab خریداری کرده‌اید. قبل از این که آن‌ها دستگاه را برای شما ارسال کنند، یک فاکتور پرداخت شامل شماره حساب و کد SWIFT برای شما صادر می‌شود. شما کافی است این فاکتور را برای ما ارسال کنید تا ما از طریق حساب وایز این انتقال را برای شما انجام دهیم. فراموش نکنید که افتتاح حساب وایز برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر نیست و برای استفاده از این مزایا باید از سایت‌های واسطه نظیر کافه ارز استفاده کنید.

ارسال یا دریافت پول از طریق وایر ترنسفر

وایر ترانسفر یک روش انتقال پول الکترونیکی است که از طریق شبکه‌های بانکی یا سیستم‌های مالی اینترنتی انجام می‌شود. این روش به افراد و شرکت‌ها امکان می‌دهد تا از طریق انتقال اطلاعات مالی، مبلغ مشخصی را از یک حساب به حساب دیگر منتقل کنند. وایر ترانسفر به ویژه در انتقال وجوه بین‌المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این فرآیند، اطلاعات مربوط به تراکنش شامل مبلغ انتقال، شماره حساب مبدا و مقصد، و اطلاعات دیگر مرتبط، به صورت الکترونیکی ارسال می‌شود. از وایر ترانسفرها برای انجام تراکنش‌های تجاری، پرداخت‌های بین‌المللی، یا انتقال وجوه بین حساب‌های مختلف بانکی استفاده می‌شود. این روش امن و سریع بوده و به دلیل انجام اطلاعات به صورت الکترونیکی، زمان زیادی برای انجام تراکنش نیاز ندارد.

وایر ترانسفر (WireTransfer) یک سیستم پرداختی بسیار بزرگ است که نقل و انتقال پول از طریق آن بسیار رایج است. شما با استفاده از این نوع انتقال می‌توانید پول را با سرعت بالایی جابجا کنید. برای مثال، شما با استفاده از این سیستم می‌توانید هزینه خرید یک خانه در خارج از کشور را به راحتی پرداخت کنید. به طور کلی، در بدترین حالت پول در عرض 1 الی 2 روز جابجا می‌شود. استفاده از این سیستم به صورت مستقیم در ایران امکان‌پذیر نیست چون بانک‌های داخل کشور با شبکه‌های پرداخت جهانی هماهنگ نیست.
شما با استفاده از حساب وایز می‌توانید مبلغ مورد نظر خود را با شبکه پرداخت ترانسفر وایر انتقال دهید. برای این کار لازم است که اطلاعات حساب بانکی شخص را داشته باشید. علاوه بر این، شما می‌توانید از طریق وایر ترانسفر در حساب وایز خود پول دریافت کنید. در صفحه انتقال، ماشین حساب تبدیل ارزهای مختلف و تخمین زمان واریز پول وجود دارد.

ارسال پول با ACH جهانی

روش انتقال وجه بین المللی ACH یا همان روش پایا یکی از درگاه‌های ارسال یا دریافت پول است. این سیستم پرداخت در خیلی از کشورهای دنیا نظیر کشورهای اروپایی پشتیبانی نمی‌شود. این روش بیشتر برای نقل و انتقال پول از آمریکا و کانادا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم انتقال وجه دقیقاً مانند انتقال پایا در بانک‌های داخلی است و پول نهایت در عرض 24 ساعت به حساب فرد مورد نظر می‌نشیند. متاسفانه امکان انتقال پول ACH از بانک‌های داخلی قابل انجام نیست و برای این کار باید از یک حساب وایز استفاده کنید.

شارژ حساب وایز در کافه ارز

شما می‌توانید حساب وایز خود یا دیگران را از داخل ایران و با پرداخت ریال به سایت کافه ارز انجام دهید. در حقیقت، شما می‌توانید معادل ریالی مبلغ شارژ را به ما پرداخت کرده و حساب وایز را شارژ کنید. برای شارژ حساب وایز در کافه ارز باید ابتدا یک حساب کاربری در سایت ایجاد کرده و با احراز هویت به راحتی برای شارژ Wise اقدام کنند. برای شارژ حساب وایز فقط به آدرس ایمیل فرد صاحب حساب مقصد نیاز دارید. البته، توجه داشته باشید که آن فرد باید قابلیت پیداکردن با آدرس ایمیل را در حساب وایز خود فعال کرده باشد.

در حال حاضر می‌توانید انتقال و شارژ حساب را با سه ارز دلار، یورو و پوند انجام دهید. زمان انتقال وجه اگر مشکلی در روند ثبت‌نام یا اطلاعات پرداخت نباشد معمولاً در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. کارمزدی که وایز برای نقل و انتقال مالی از کاربران ردیافت می‌کند در مقایسه با رقبا کمتر است. علاوه بر این، ما نیز برای انجام سرویس شارژ حساب وایز در مقایسه با رقبا کارمزد کمتری از شما دریافت می‌کنیم.

نتیجه‌گیری

حساب وایز چیست :حساب وایز یکی از بهترین گزینه‌های انتقال وجه در دنیا به شمار می‌رود که با کمک ‌آن می‌توانید به هر جای دنیا که می‌خواهید پول انتقال دهید. وایز که قبلاً با نام ترانسفروایز شناخته می‌شده است، با هدف انتقال پول رایج یک کشور به حساب فردی دیگر راه‌اندازی شده است. علاوه بر این، نرخ کارمزد وایز به نسبت سایر رقبا نظیر پی‌پال بسیار کمتر است. البته، توجه داشته باشید که وایز برای انتقال وجه با مبالغ بالا ممکن است کارمزد بالاتری دریافت کند و همچنین برخی محدودیت‌ها نیز در مبلغ انتقال وجود خواهند داشت. به طور کلی، حساب وایز بسیار سریع و روان بوده و افتتاح حساب وایز وریفای‌شده امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربران می‌گذارد.

 

4.6/5 - (5 امتیاز)

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *