وبلاگ

/

/

ویزای تاجیکستان ،نحوه دریافت و پرداخت ویزای الکترونیکی تاجیکستان

ویزای تاجیکستان ،نحوه دریافت و پرداخت ویزای الکترونیکی تاجیکستان

۹ شهریور ۱۴۰۱

ویزای تاجیکستان: کشور تاجیکستان که در منطقه آسیای میانه قرار دارد با کشور هایی همچون ترکمنستان، چین، ازبکستان، قرقیزستان و همچنین هند همسایه بوده و به علت جاذبه‌های گردشگری و توریستی زیاد مقصد بسیاری از گردشگران است. با توجه به شرایط و موقعیت قرارگیری کشور تاجیکستان در نقشه جهانی، گرفتن ویزای تاجیکستان یکی از مواردی است که گردشگران ایرانی به دنبال آن هستند.به دلیل مشکلات پرداخت ارزی برای ایرانیان شما می‌توانید با استفاده از خدمات پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت ها در کافه ارز نسبت به پرداخت هزینه اخذ ویزا همچون پرداخت هزینه ویزای تاجیکستان اقدام کنید؛ البته پرداخت هزینه ویزا نیز ممکن است برای هر یک از ویزاها متفاوت باشد.

در این مطلب از کافه ارز، شرایط اخذ ویزای این کشور را مرور می‌کنیم، با ویزای آنلاین تاجیکستان و همچنین انواع ویزا آشنا می‌شویم و در نهایت نحوه پرداخت هزینه آن را مرور می‌کنیم.

درباره کشور تاجیکستان

کشور تاجیکستان یک منطقه کوهستانی در بخش آسیای میانه است. این کشور که پایتخت آن دوشنبه است، بیش از 9 میلیون جمعیت دارد و اسم تاجیکستان به معنی سرزمین تاجیک‌ها، از قبیله تاجیک‌ها گرفته شده که قبل از اسلام در این سرزمین زندگی می‌کردند. این کشور در خشکی محصور شده و مساحت آن حدود 143100 کیلومتر مربع اعلام شده است.

اگر قصد سفر به این کشور را دارید باید بگویم که گزینه مناسبی را انتخاب کرده‌اید؛ زیرا این کشور جاذبه‌های بسیاری دارد و از نظر فرهنگ و تمدن بسیار گسترده است. تاجیکستان بخشی از امپراطوری سامانی بوده و پس از آن حکومت‌های گوناگون بر این کشور حکمرانی کرده‌اند. این کشور در سال ۱۹۹۱ استقلال یافته است. از اثرهای تاریخی تاجیکستان، آثار به جا مانده از شهر باستانی حصار واقع در ۵ کیلومتری شمال غربی دوشنبه را می‌توان نام برد. از این شهر فقط یک دروازه با دو برج دیده‌بانی که در بین دو کوه ساخته شده باقی مانده است. زبان مردم تاجیکستان فارسی است و با لهجه تاجیکی صحبت می‌کنند و زبان انگلیسی در این کشور رایج نیست.

 

شرایط دریافت ویزای تاجیکستان

آب و هوای تاجیکستان

آب و هوای این کشور بیشتر ایام سال صاف و آفتابی است و تفاوت دما بین شب و روز در این کشور بسیار زیاد است. شاید برای شما سوال باشد که زمان مناسب برای سفر به جمهوری تاجیکستان کی است؟ بهتر است بگویم بهار این کشور بسیار دیدنی است؛ به خصوص در شهر دوشنبه که دارای هوای مطبوعی است. اما زمستان‌های تاجیکستان، زمستان‌های سخت و بسیار سردی است و بهتر است برای لذت بردن از سفر، فصل زمستان را برای گردش به این کشور انتخاب نکنید.

ویزای کشور تاجیکستان

شما به عنوان مسافر یا گردشگر برای رفتن به هر کشوری ابتدا باید اجازه ورود به آن کشور را دریافت کنید. ویزا همان اجازه یا مجوز ورود به هر کشوری است. برای دریافت ویزا ابتدا باید بدانید مدارک ویزای مورد نظر شما چه چیزهایی است و باید بدانید شما شرایط رفتن به این کشور را دارید؟

شهروندان خارجی که پاسپورت تاجیکستان را ندارند برای ورود به این کشور باید ویزای این کشور را دریافت نمایند. تاجیکستان بر اساس خواسته افراد ویزاهای متفاوتی صادر می‌کند،که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ویزای‌کار، تحصیل و گردشگری اشاره کرد. برای اخذ این ویزا به وب‌سایت رسمی اخذ ویزای کشور تاجیکستان بروید و یرای دریافت ویزای الکترونیکی درخواست خود را ثبت کنید. شما با در دست داشتن ویزای تاجیکستان می‌توانید بدون هیچ مشکلی در این کشور سفر کنید و از اقامت خود لذت ببرید. البته قبل از دریافت ویزا شرایطی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

ویزای تاجیکستان به دو صورت ویزای آنلاین تاجیکستان و ویزای لیبل انجام میشود که در حالت ویزای آنلاین معمولا سه روز کاری انجام می شود و در حالت ویزای لیبل 7 تا 10 روز کاری زمان می برد.برای ویزای لیبل، حضور در سفارت و کنسولگری لازم است همینطور انگشت نگاری انجام می شود ولی برای ویزای الکترونیک یا ویزای آنلاین تاجیکستان نیازی به انگشت نگاری نیست.

شرایط ویزای تاجیکستان

کشور تاجیکستان نیز همانند هر کشور دیگری قوانین خاص خود را در ارتباط با صدور ویزا دارد. برای مثال در سال 98 که شیوع ویروس کرونا در جهان به طور گستره در حال رخ دادن بود، تاجیکستان ورود اتباع 28 کشور دنیا از جمله ایران و آمریکا به این کشور را ممنوع اعلام کرده و هیچ ویزایی برای شهروندان این 28 کشور صادر نمی‌شد.

به‌طورکلی برای دریافت تاجیکستان ویزا نیاز به یک شرایط خصوصی و عمومی است. منظور از شرایط خصوصی وضعیت خود شخصی است؛ برای مثال داشتن سوءپیشینه می‌تواند اثرات بسیار منفی در راه گرفتن ویزا باشد. شرایط عمومی موجود برای اخذ ویزا شامل مدارک شناسایی فرد متقاضی، تکمیل نمودن فرم مخصوص درخواست ویزا، دو قطعه عکس و داشتن پاسپورت معتبر که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد است.

شرایط دریافت ویزای تاجیکستان برای ایرانیان

انواع ویزای تاجیکستان

به طورکلی کشور تاجیکستان چند نوع ویزا دارد که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

  • ویزای توریستی تاجیکستان
  • ویزای سرمایه گذاری تاجیکسـتان
  • ویزای کاری تاجیکستان
  • ویزای تحصیلی تاجیکستان
  • ویزای فرودگاهی تاجیکستان

ویزای توریستی تاجیکستان

ایرانیان نیز از جمله افرادی هستند که برای ورود به تاجیکستان باید برای پرداخت هزینه ویزای تاجیکستان و اخذ ویزا اقدام کنند. نزدیکی فرهنگ دو کشور ایران و تاجیکستان به یکدیگر، همواره این کشور را به یک مقصد جذاب برای ایرانی‌ها تبدیل کرده است. از طرفی رابطه سیاسی و اقتصادی خوب دولت‌های این دو کشور نیز باعث شده تا روند اخذ تاجیکستان ویزا برای ایرانیان با مشکلات خاصی روبه‌رو نبوده و افراد بتوانند این ویزا را دریافت کنند. عواملی مانند سابقه کیفری در ایران و یا سوابق منفی از سفر به تاجیکستان می‌تواند تاثیر منفی بر صدور ویزای تاجیکستان برای ایرانی‌ها داشته باشد. برای دریافت ویزای توریستی تاجیکستان شما می‌توانید هم به‌صورت الکترونیکی و هم به‌صورت حضوری اقدام کنید. در روش الکترونیکی که قبلا نیز اشاره شد؛ مدت زمان اعتبار ویزا 90 روز بوده و می‌توانید 45 روز در این کشور اقامت داشته باشد.

مراحل دریافت ویزای توریستی

برای دریافت ویزای این کشور از طریق سفارت باید در ابتدا درخواست خود را در سایت وزارت خارجه این کشور ثبت کنید و پس از ثبت درخواست و تایید آن باید فرم درخواست ویزا را پرکرده و سایر مدارک موجود را بارگذاری نمایید. توجه نمایید که داشتن سابقه کیفری می‌تواند منجر به عدم صدور ویزا شود. پس از بارگذاری مدارک و پرداخت هزینه، تقریبا یک هفته زمان می‌برد تا تاییدیه نهایی برای شما ایمیل شود. پس از دریافت تاییدیه نهایی برگه را پرینت گرفته و با مراجعه به سفارت نسبت به دریافت تاجیکستان ویزا اقدام نمایید.

یرای گرفتن ویزا با هدف گردشگری و توریستی شما می‌توانید 45 روز در این کشور اقامت داشته باشید. البته باید یادتان نرود که در صورتی که می خواهید بیشتر از 72 ساعت در کشور تاجیکستان بمانید باید اطلاعات فردی شما در سیستم OVIR ثبت شود. ویزای گردشگری را نمی‌توانید تمدید یا جایگزین کنید و پیش از اینکه مهلت اعتبار آن به پایان برسد باید کشور تاجیکستان را ترک کنید.

مدارک لازم جهت ویزای توریستی تاجیکستان

مدارک لازم جهت ویزای توریستی تاجیکستان:

  • تکمیل فرم ویزا به صورت الکترونیکی در وب‌سایت رسمی تاجیکسـتان
  • دو قطعه عکس رنگی 4*6 با زمینه سفید
  • پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار
  • کپی از صفحه اول گذرنامه
  • نام والدین برای کودکان زیر 16 سال به همراه مهر و امضا رسمی
  • مدارک برای سیستم OVIR
  • یک قطعه عکس به اندازه عکس پاسپورت
  • آدرس محل اقامت در تاجیکستان
  • گذرنامه
  • پرداخت هزینه که توسط سفارتخانه یا کنسولگری ثبت و دریافت می‌شود.

ویزای سرمایه گذاری تاجیکستان

این ویزای تنها برای افراد خاصی صادر می‌شود که شامل موارد زیر است:

  • برای روسای شرکت‌های خاص و سرشناس خارجی
  • برای نمایندگان مدیریتی شرکت‌های خارجی که دارای طرح اجرائی برای توسعه پروژه های سرمایه‌گذاری هستند.
  • برای اعضای خانواده و اشخاص نزدیک خانواده

باید این را بدانید که مدت زمان اعتبار این ویزا کمتر از دو سال است. مدارک مورد نیاز این‌ویزا علاوه بر مدارک مشترک برای همه ویزاها، نامه در خواست شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ و انجمن دولتی برای سرمایه‌گذاری و مدیریت اموال دولتی جمهوری تاجیکستان است.

ویزای سرمایه گذاری تاجیکستان

ویزای کار در تاجیکستان

کشور تاجیکستان در مقایسه با کشورهای اروپایی اقتصاد پویایی ندارد ولی نرخ بیکاری پایین نسبت به ایران و حقوق بالاتر، باعث شده تا افراد زیادی از ایران متقاضی کار در این کشور باشند. لازم است بدانید که پرداخت هزینه ویزای تاجیکستان برای ویزای کاری نسبت به ویزاهای گردشگری نیز مقداری بیشتر است. اگر شما در ابتدا پیشنهاد کاری نداشته باشید ویزای کاری به مدت 90 روز برای شما صادر می‌شود و پس از 90 روز در صورت یافتن شغل، ویزای شما بر اساس مدت زمان قرارداد با شرکت موردنظر تمدید خواهد شد. پس از تمدید ویزا، امکان مهاجرت سایر اعضای خانواده فرد به تاجیکســتان وجود دارد. این‌ویزا بر مبنای ویزای‌کار توسط وزارت امور داخلی جمهوری تاجیکستان داده می‌شود و علاوه بر مدارک کلی برای هر ویزایی برای این ویزا باید دعوتنامه از سازمان‌ها یا شهروند تاجیکی برای صدور ویزا لازم دارید.

ویزای تحصیلی تاجیکستان

یکی از دلایلی که موجب می‌شود افراد به تحصیل در تاجیکستان بپردازند هزینه پایین تحصیل و امکان تحصیل به زبان انگلیسی است. برای تحصیل در این کشور حتما باید به زبان انگلیسی تسلط داشته و مدارک تحصیلی مقاطع قبلی خود را نیز ارائه دهید. روند اخذ تاجیکستان ویزا برای تحصیل دشوار نیست و کسانی که از دانشگاه‌های این کشور پذیرش گرفته‌اند می‌توانند ویزای ‌تحصیلی خود را به راحتی دریافت کنند. این ویزا برای افراد زیر با شرایط خاص داده می‌شود:

  • افراد خارجی که به قصد حضور در یک دوره آموزشی کوتاه مدت در تاجیکستان را دارند.
  • کسانی که می‌خواهندبه موسسات آموزشی این کشور وارد شوند.
  • برای یادگیری یک دوره کوتاه زبان

متقاضیان در تمامی موارد بالا می‌توانند این ویزا را دریافت کنند؛ البته مدت زمان اعتبار این ویزا 9 ماه کمتر بوده و قابلیت جایگزینی با دیگر ویزاها را ندارد.

ویزای فرودگاهی تاجیکستان

کشور تاجیکسان در سال‌های اخیر به‌منظور افزایش جذب گردشگر، اقدام به ارائه ویزای فرودگاهی کرده است. در این روش از اخذ ویزا شما پس از ورود به وب‌سایت وزارت امور خارجه و پرداخت هزینه‌، درخواست خود را برای صدور ویزا ثبت می‌نمایید. معمولا بعد از 1 تا 5 روز کاری نتیجه در خواست برای شما ایمیل می‌شود و در صورت تایید می‌توانید با سفر به این کشور ویزای خود را در فرودگاه دوشنبه دریافت نمایید.

در این روش برای پرداخت هزینه ویزای تاجیکستان، پس از گرفتن ویزا باید مبلغ 35 دلار دیگر بپردازید. در نظر داشته باشید که صدور ویزا در این روش برای اتباع 81 کشور دنیا همانند استرالیا، هند، آرژانتین، برزیل و… امکان‌پذیر است.

 

ویزای کار و مهاجرت تاجیکستان

ویزای الکترونیکی تاجیکستان

از ژوئن سال 2016 این امکان برای همه فراهم شد که از طریق وب‌سایت الکترونیکی این کشور ویزا دریافت نمایید و سپس طی انجام مراحل آن را دریافت کنید. برای گرفتن ویزای این کشور حتما احتیاج به حضور در سفارتخانه یا کنسولگری تاجیکسـتان نیست و با در دست داشتن پاسپورت و فرم پرینت شده ویزا می‌توانید هنگام ورود به کشور تاجیکســتان آن را نشان داده و وارد شوید. باید این را بدانید که ویزای الکترونیک این کشور فقط برای ویزای گردشگری و کسب و کار صادر می‌شود و 90 روز اعتبار دارد ولی دارنده این ویزا فقط 45 روز می تواند در این کشور اقامت داشته باشد . برای پرداخت هزینه ویزای تاجیکستان می‌توانید از خدمات پرداخت کافه ارز با کمترین کارمزذ در سریع ترین زمان ممکن استفاده کنید.

مراحل اخذ ویزای الکترونیکی تاجیکستان

به وب سایت evisa.tj مراجعه کنید، سپس دکمه Start را بزنید و مشخصات شخصی خود را طبق پاسپورت خود تکمیل کنید. در نهایت زمان وارد شدنتان به کشور تاجیکستان و خروجتان را وارد کنید. بعد از انجام این مراحل شما به صفحه دیگری هدایت می شوید که در آن باید اسکن پاسپورت خودت را آپلود کنید.در آخر همه مراحل انجام داده را چک کنید که مطابق با مشخصات خودتان باشد و با اسکن پاسپورت مغایرت نداشته باشد و سپس دکمه تایید را بزنید.

مراحل اخذ ویزای الکترونیکی تاجیکستان

قیمت ویزای کشور تاجیکستان

با توجه به شرایط کشور تاجیکستان و موقعیت قرارگیری آن و هزینه‌های تقریبا کم سفر به این کشور و قیمت ویزای تاجیکستان نسبت به کشورهای اروپایی و برخی کشورهای آسیایی باعث شده تا ایرانیان بسیاری علاقه‌مند به اخذ ویزای تاجیکستان برای سفرهای گردشگری باشند و این کشور یک مقصد گردشگری جذاب برای ایرانی‌ها باشد.

به‌طورکلی هزینه اخذ ویزای این کشور بر اساس نوع ویزا و مدت زمان آن متفاوت است. برای مثال برای اخذ ویزای الکترونیکی باید هزینه‌ای در حدود 50 دلار بپردازید. این هزینه برای افرادی که قصد دریافت ویزای کار و یا سرمایه‌گذاری را دارند متفاوت خواهد بود.

سفر به تاجیکستان بذای ایرانیان

پرداخت هزینه ویزای تاجیکستان

پرداخت هزینه ویزای تاجیکستان از طریق پی پال و همچنین ویزا کارت و مستر کارت امکان‌پذیر است. در صورتی که تمایل به پرداخت هزینه ویزای الکترونیکی تاجیکستان دارید می‌توانید از خدمات پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت ها کافه ارز استفاده نمایید. برای این کار کافی است مراحل را تا مرحله پرداخت در سایت این کشور تکمیل کنید؛ سپس به سایت کافه ارز و پنل کاربری خود رفته، از گزینه تعیین وقت سفارت ها اطلاعات لازم را در فیلدهای مربوطه وارد کنید. کارشناسان کافه ارز در سریع‌ترین زمان ممکن این پرداخت را برای شما انجام خواهند داد.

4.8/5 - (31 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *