وبلاگ

/

/

ویزای کانادا و انواع آن برای ایرانیان (2024)

ویزای کانادا و انواع آن برای ایرانیان (2024)

۲۴ بهمن ۱۴۰۱

ویزای کانادا: فرقی نمی‌کند شما با چه انگیزه‌ای به کشور کانادا سفر می‌کنید، می‌خواهید دیداری از اقوام و آشنایانتان داشته باشید یا به قصد استفاده از خدمات آموزشی، فرهنگی و یا درمانی این کشور به کانادا سفر می‌کنید؛ در هر صورت قطعا برای سفر به این کشور به ویزای کانادا نیاز دارید. هر کشوری مطابق قوانین خود، فرآیندی متفاوت برای دریافت ویزا به اتباع سایر کشورها دارد. قبل از سفر به هر کشور لازم است که با قوانین آن کشور و فرآیندهای دریافت ویزای آن آشنا شویم.

کشور مهاجر پذیر کانادا در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد جذاب برای مهاجرت ایرانیان تبدیل شده است. متاسفانه قوانین مهاجرتی برای ایرانیان با چالش‌های بیشتری نسبت به اتباع سایر کشورها همراه است. برای مثال اگر قصد سفر به هر کشوری از جمله کانادا را دارید، به خاطر تحریم‌های موجود به تنهایی قادر به پرداخت‌های ارزی نیستید.

اگر شما هم علاقه مند به مهاجرت به کشور کانادا هستید و یا می‌خواهید مدت کوتاهی در این کشور اقامت داشته باشید، کافه ارز آماده انجام پرداخت‌های بین المللی شما، از جمله پرداخت هزینه‌ سفارت کانادا است.

تا پایان این مطلب با کافه ارز همراه باشید تا چگونگی اخذ ویزای کانادا را بررسی کنیم.

پیش درآمدی بر کشور کانادا

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید لازم است اطلاعات بیشتری در خصوص وضعیت جغرافیایی این کشور به دست آورید. کانادا کشوری با تنوع گسترده جغرافیایی و با آب و هوای خاص، مقصدی جذاب برای هر ایرانی که قصد مهاجرت را دارد، به شمار می‌آید. این کشور شمالی‌ترین کشور قاره‌ی آمریکا و دومین کشور بزرگ جهان است. از شمال به اقیانوس منجمد شمالی، از شرق به اقیانوس اطلس، از غرب به اقیانوس آرام و از جنوب به کشور آمریکا منتهی می‌شود. مساحت کلی کشور کانادا 9.984.640 کیلومتر مربع می‌باشد.

آب و هوای کانادا

اطلاع از وضعیت آب و هوای کشور کانادا برای مهاجرانی که از سرزمین‌های دیگر به این کشور می‌آیند اهمیت بالایی دارد. بطور کل در خصوص آب و هوای کانادا می‌توان گفت بدلیل پهناور بودن این کشور، آب و هوای کانادا را نمی‌توان برای مثال سرد و خشک و یا گرم و معتدل توصیف کرد. همانگونه که پیشتر گفتیم در مناطق شمالی این کشور که نزدیک به قطب است آب و هوای کانادا کاملا سرد است. متوسط دمای سال در این مناطق بسیار پایین و عمدتا زیر صفر است.

بر خلاف قسمت‌های شمالی آب و هوای کانادا در مناطق جنوبی و چسبیده به مرز آمریکا گرم و آفتابی است. اختلاف وضعیت آب و هوا در کشور کانادا به صورتی است که در حالی که بخش‌های زیادی از این کشور هوای سرد حاکم است، میانگین دمای سالانه در ایالاتی مثل انتاریو و بریتیش کلمبیا تا مرز ۲۰ درجه بالای صفر نیز می‌رسد. با شناخت جغرافیای کانادا (کشوری با حدود ۱۰ میلیون کیلومتر مربع مساحت) و اینکه چه ایالتی در کدام قسمت از این کشور واقع شده است، شاید بتوان ارزیابی دقیق‌تری از آب و هوای کانادا به دست آورد.

طبیعت کشور کانادا

انواع ویزای کانادا:

در سال‌های اخیر دولت کانادا با افزایش میانگین سنی و پیری جمعیت با کمبود نیروی انسانی متخصص مواجه است. راهکاری که دولت کانادا برای مقابله با این چالش اندیشیده‌ است، جذب مهاجر است. به این ترتیب این کشور تمایل زیادی به جذب نیروی متخصص مطابق نیاز خود نشان می‌دهد. اگر شما هم قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید، باید بدانید که این کشور مطابق شاخص‌های مربوط به جمعیت کانادا برنامه‌ ریزی‌هایی برای جذب مهاجر انجام داده است و شما برای اخذ اقامت این کشور باید مقامات کانادایی را قانع کنید که حضور شما در این کشور به نفع کاناداست.

بنابراین اگر مسیر درستی را پیدا کنید که نشان دهد کانادا چگونه می‌تواند از داشتن شما سود ببرد، با موفقیت ویزای کانادا را دریافت خواهید کرد. اما قبل از آن باید مطمئن شوید که چه گزینه های مهاجرتی دارید و کدام گزینه برای شما مناسب‌تر است. بسته به اهداف و شرایطی که شما دارید، راه های زیادی برای دریافت ویزای و اقامت دائم وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. انواع مختلفی از ویزاها در کانادا وجود دارد که در ادامه به شرح آنها می‌پردازیم:

ویزا های کشور کانادا به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند:

ویزای دائم:

ویزای دائم کانادا محدودیت زمانی ندارد و یک اقامت دائم در کاناداست. از طرف دیگر کسانی که موفق به اخذ ویزای دائم می‌شوند می‌توانند در این کشور اقامت کنند و شهروند آن شوند.

ویزای موقت:

این ویزا همانطور که از نامش پیدا است به فرد متقاضی به مدت موقت اجازه حضور در کانادا را می‌دهد و فرد متقاضی بعد از اتمام زمان ویزا باید این کشور را ترک کند. حداقل زمان حضور در این کشور با این ویزا 6 ماه است. ویزای موقت به 4 دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه به آن می‌پردازیم:

ویزای توریستی کشور کانادا

انواع ویزای توریستی کشور کانادا

کسانی که قصد دارند برای گردش و تفریح به کشور کانادا سفر کنند، می‌توانند که با دریافت ویزای توریستی به کشور کانادا سفر کنند. این نوع ویزا که به صورت موقت برای علاقه‌مندان حضور در مرزهای کانادا صادر می‌شود، در سه دسته کلی جای می‌گیرد:

ویزای سینگل توریستی

دارندگان ویزای سینگل با داشتن ویزای کانادا فقط یک بار اجازه ورود به این کشور را دارند. حتی اگر ویزای آنها هنوز اعتبار داشته باشد برای ورود مجدد به خاک کانادا باید مجدد برای دریافت ویزا اقدام کنند.


ویزای مولتی کانادا

ویزای مولتی CANADA یا ویزای چند بار ورود به افراد امکان سفر به کانادا به تعداد دفعاتی که خودشان بخواهند را در مدت زمان اعتبار ویزا (تاریخ شروع تا پایان ویزا که روی پاسپورت درج می‌شود) را می‌دهد. دارندگان این ویزا در هر بار ورود فقط 6 ماه می‌توانند در خاک کانادا باشند و فقط در صورتی که دلیل قانع کننده داشته باشند می‌توانند مدت زمان آن را تمدید کنند.

ویزای سوپر کانادا

سوپر ویزای کانادا ویژه والدین و پدر بزرگ و مادربزرگ افرادی است که اقامت دائم کانادا را دارند و سن آن‌ها هم بالای 18 سال است. برای اخذ این ویزا باید فرد متقاضی دعوت نامه خود از داخل کانادا را به سفارت تحویل دهد.


ویزای دائم کانادا:

این ویزا محدودیت زمانی ندارد و یک اقامت دائم را به شما در این کشور می دهد. از طرفی دیگر کسانی که موفق به اخذ این ویزا شوند می توانند برای همیشه در کانادا بمانند و شهروند کشور کانادا شوند.

ویزای تحصیلی کانادا برای ایرانیان

ویزای تحصیلی کانادا

در سال های اخیر سیستم آموزشی کانادا به انتخاب اول بسیاری از ایرانیان تبدیل شده است. مزیت تحصیل در کانادا این است که شما می‌توانید، اعضای خانواده خود را با خود همراه کنید. همچنین می‌توانید پس از اتمام تحصیلات خود برای مجوز کار آزاد در کانادا اقدام کنید. این مقصد ایده آل برای دانشجویان بین المللی است زیرا دولت کانادا حق کامل و آزادی کار را در حین تحصیل فراهم می‌کند.

ویزای کاری کانادا

این ویزا در واقع مجوزی برای کار در این کشور است و هر کسی که شهروند کانادا نباشد، لازم است که برای کار کردن در کانادا این مجوز را دریافت کند. برای دریافت ویزای موقت از سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا یا همان ESDC لازم است که فرد متقاضی از قبل از کارفرمایان کانادا یک پیشنهاد کار دریافت کرده باشد. در بعضی از مواقع، کارفرما برای آوردن نیروی کار موقت به کانادا نیازی به دریافت مجوز LIMA ندارد. رایج‌ترین شرایط معافیت از دریافت این مجوز فواید قابل توجه برای کانادا، اشتغال متقابل و همچنین کارکنان خیریه یا کارهای مذهبی است.

ویزای کانادا و اقامت دائم

با داشتن این ویزا برای همیشه اقامت دائم در کشور کانادا داشته باشید و شهروند کانادا محسوب می شوید. ویزای تجاری یا کاری از نوع ویزای های دائم در کشور کانادا هستند. ویزای تجاری یا ویزای کاربیشتر برای جذب سرمایه‌گذاران و صاحبان کسب‌و‌کار به کانادا طراحی شده است. افرادی که توانایی مالی برای سرمایه‌گذاری در کانادا را دارند و می‌توانند با ایجاد یک کار نوین در این کشور به ایجاد محیط اقتصادی قوی‌تر و حرفه‌ای‌تر در کانادا کمک کنند، با اخذ ویزای کار به راحتی می‌توانید اقامت کشور کانادا را دریافت کنید.

مدارک لازم برای ویزای کشور

مدارک لازم برای ویزای کانادا

  • اصل پاسپورت‌های جدید و قدیمی
  • شناسنامه ترجمه شده هر یک از متقاضیان
  • ترجمه سند ازدواج
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • سند ملکی ترجمه شده (اگر دارید)
  • ترجمه مدارک شغلی دعوتنامه به همراه کارت شناسایی و مدارک مالی شخصی که شما را دعوت کرده است. همچنین مدارکی که رابطه خویشاوندی شما را اثبات می‌کند.
  • اگر فرزند زیر 18 سال به تنهایی یا با یکی از والدین سفر می‌کند، به همراه داشتن رضایت‌نامه کتبی ضروری است.

نتیجه‌گیری

اگر قصد دریافت ویزا را دارید، به دلیل تحریم‌ها ایران توسط دیگر کشورها برای پرداخت هزینه ویزاها با چالش‌هایی همراه می‌شوید و خودتان به تنهایی نمی‌توانید این پرداخت‌ها را انجام دهید. پرداخت هزینه‌های تعیین وقت سفارت از طریق کارت‌های بین المللی مثل ویزا کارت و مستر کارت صورت می‌گیرد. کافه ارز مفتخر است تا در پرداخت هزینه‌های مربوط به ویزا شما را یاری رساند.

به این مقاله امتیاز دهید

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *