وبلاگ

/

/

آموزش گام به گام نحوه اخذ و پرداخت ویزای هند (E-Visa) 1402

آموزش گام به گام نحوه اخذ و پرداخت ویزای هند (E-Visa) 1402

۳۰ بهمن ۱۴۰۱

ویزای هند: هند هفتمین کشور وسیع و دومین کشور پرجمعیت دنیا است. جاذبه‌های دیدنی این کشور آنقدر زیاد است که حتی اگر به مهاجرت به این کشور فکر نکنید و فقط به گردشگری علاقمند باشید، بدون شک هند به عنوان یک مقصد جذاب و منحصر به فرد در صدر انتخاب‌های شما قرار دارد. از شمال تا جنوب این کشور پر از شگفتی و زیبایی است؛ از کوه‌های بلند و سرسبز گرفته تا جلگه‌های پست با درختان انبوه که چشم‌های شما را نوازش می‌دهد. علاوه بر طبیعت زیبا، معابد کهن و آثار باستانی این کشور همیشه بسیاری از گردشگران را به خود جذب می‌کند.

هند از جلب توریست و مقاصد گردشگری درآمد زیادی دارد؛ به همین دلیل جهت اعطای ویزای هند به گردشگران کشورهای دیگر سختگیری زیادی انجام نمی‌دهد. پرداخت هزینه ویزای هند نیز به صورت آنلاین امکان‌پذیر است. اما متاسفانه به خاطر محدودیت‌های موجود، پرداخت‌های ارزی به سادگی برای ایرانیان انجام نمی‌شود و برای انجام این دسته از پرداخت‌ها باید از طریق مجوعه‌های معتبر اقدام کرد. کافه ارز مفتخر است که به عنوان یکی از این مراکز معتبر همراه شما در فرآیندهای پرداخت‌های ارزی و بین المللی از جمله پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت باشد.
در این مطلب به آموزش درخواست و نحوه پرداخت هزینه ویزای الکترونیکی هند خواهیم پرداخت.

ویزای الکترونیکی هند E-VISA

همان‌طور که قبلا گفته شد هند به واسطه درآمد زیادی که از گردشگری دارد، به جذب توریست علاقمند است. در واقع درآمد اصلی این کشور از جذب گردشگر بوده و همین باعث اشتغال‌زایی در این کشور شده است. جهت سهولت اخذ ویزا، دولت هند با راه‌اندازی سایت ویزای آنلاین E-VISA اقدام به اعطای ویزای اینترنتی می‌کند. در این روش با چند کلیک ساده می‌توانید مراحل را طی کرده و هزینه را نیز پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید: ارزانترین کشورها برای مسافرت ایرانیان

آموزش درخواست برای اخذ ویزای الکترونیکی هند

جهت اخذ ویزای هند می‌بایست ابتدا به سایت e-visa مراجعه کنید. در این صفحه روی گزینه sample e-visa application کلیک کنید.

فرآیند گام به گام دریافت ویزای الکترونیکی هند

سپس در این قسمت صفحه ثبت نام برای شما نمایش داده می‌شود. در این صفحه باید اطلاعاتی از قبیل نوع پاسپورت، ملیت، ایمیل و تاریخ ورود را وارد کنید و سپس تیک پذیرش شرایط و قوانین را زده و مراحل را ادامه دهید.

ویزا الکترونیکی هند

در صفحه بعدی برای اخذ ویزای الکترونیکی هند ، نیاز است تا شما اطلاعاتی از قبیل شماره پاسپورت، جنسیت، سن، دین، تاریخ صدور و انقضای پاسپورت را با دقت وارد کنید. توجه داشته باشید که در این قسمت به شما شماره پرونده یا Application Id تعلق می‌گیرد؛ حتما این شماره را در جایی یادداشت کرده تا در صورت نیاز به ویرایش اطلاعات، از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : بهترین کشورها برای مهاجرت، کدام کشور بهتر است؟

اخذ ویزای الکترونیکی هندوستان

در صفحه بعدی اطلاعات مربوط به آدرس محل سکونت و اطلاعات اعضای خانواده را وارد کنید.

فرآیند دریافت ویزای الکترونیکی هندوستان

پس از تکمیل اطلاعات به صفحه دیگری منتقل می‌شوید که باید نوع ویزا و محل‌هایی که قصد بازدید از آن را دارید مشخص کنید. در این قسمت از دریافت ویزای الکترونیکی هند، از شما سوال می‌شود که آیا در سه سال گذشته از کشورهای جزو اتحادیه SAARC شامل افغانستان، بوتان، پاکستان، بنگلادش و نپال بازدید کرده‌اید یا خیر. دلیل این پرسش مشکلاتی ارزی و حاکمیتی است که هند با همسایگان خود به ویژه پاکستان دارد. هند حساسیت ویژه‌ای روی این مسئله دارد و اگر شما سابقه‌ی سفر به این کشورها را داشتید، برای دریافت ویزا نیازمند ارائه مدارک بیشتری هستید.

بیشتر بخوانید: پرداخت هزینه رزرو تاکسی و ترانسفر خارجی

E-VISA

در صفحه بعدی از شما درباره سوابق جرایم احتمالی سوال می‌کند. بهتر است صادقانه پاسخ دهید تا بعدا مشکلی پیش نیاید.

E-VISA

آپلود مدارک جهت E-VISA هند

در مرحله بعد ثبت نام باید مدارک و عکس‌های مورد نظر را آپلود کنید. عکس‌هایی که آپلود می‌کنید باید نهایتا ۱ مگابایت حجم داشته باشند. سایز عکس نیز باید ۳۵۰*۳۵۰ پیکسل و با فرمت jpg باشد. توجه داشته باشید که عکس ارسالی از چهره باید از روبه‌رو و با پشت زمینه سفید باشد.

E-VISA

در صفحه بعدی می بایست عکس پاسپورت خود را با فرمت pdf و حجم نهایتا ۳۰۰ کیلوبایت ارسال کنید. توجه داشته باشید اطلاعات پاسپورت باید خوانا باشد.

E-VISA کشور هند

پس از آپلود مدارک به صورت کامل اطلاعاتی که وارد کرده‌اید به شما نمایش داده می‌شود. در صورتی که این چک لیست مورد تایید است می‌توانید آن را تایید کنید.

E-VISA

در صفحه آخر نیز به شما شماره‌ی پرونده داده می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید اقدام به پرداخت هزینه ویزای هند خود کنید.

E-VISA-10

سپس می توانید از قسمت Pay E-Visa Fee با وارد کردن شماره پرونده و تاریخ تولد، هزینه ویزای الکترونیکی هند را پرداخت کنید.

E-VISA-11

 

نتیجه

پرداخت هزینه ویزای هند برای ایرانیان با استفاده از ویزا کارت و هم با پی پال اقدام پذیر است. کافه ارز با سال‌ها تجربه در زمینه پرداخت‌های ارزی بین‌المللی همچون پرداخت با ویزا و مستر کارت یا پرداخت با پی پال به شما در پرداخت هزینه ویزای الکترونیکی هند کمک خواهد کرد. جهت پرداخت هزینه ویزای الکترونیکی هند کافی است تا در قسمت پرداخت با پی پال اقدام به ثبت سفارش کنید. کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن این پرداخت را برای شما انجام می‌دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *