وبلاگ

/

/

با ارزش ترین پول دنیا در سال 2024 کدام ارزها هستند؟

با ارزش ترین پول دنیا در سال 2024 کدام ارزها هستند؟

با ارزش ترین پول دنیا: به نظر شما امروزه باارزش ترین پول دنیا کدام است؟ وقتی صحبت از با ارزش ترین واحد های پول به ترتیب می‌شود، احتمالا انتظار دارید که با لیستی از کشورهای اروپایی و یا صنعتی مواجه شوید اما لیست ارزشمندترین دقیقا آن چیزی نیست که ممکن است انتظار داشته باشید. از بین 180 طبقه بندی پولی اسکناس های مورد استفاده در 195 کشور، ارزهای تاریخی و تثبیت شده در صدر نیستند. در مقاله زیر کافه ارز به باارزش ترین ارزهای دنیا، ارزش آن در مقایسه با دلار آمریکا و برخی دلایل اهمیت آن به عنوان یک ارز جهانی پرداختیم. همواره به‌ خاطر تحریم‌ها و مشکلات پرداخت ارزی، خرید ارزها در ایران با مشکلاتی همراه شده است. البته امروزه ارزهای مجازی با قدرت و با سرعت زیاد در حال کنار زدن ارزهای کاغذی هستند. شما می‌توانید برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال از طریق سایت کافه ارز به صورت اتوماتیک و آنی اقدام کنید.

با ارزش ترین پول دنیا کدام است؟

حتماً ضرب المثل “پول چرک کف دست است” را شنیده‌اید. اما همه ما می‌دانیم که واقعاً این‌طور نیست و پول اصلاً چیز بی‌ارزش و بی‌اهمیتی نیست. در واقع، پول نیاز اصلی همه برای رسیدن به نیازهای اساسی است و اگر پول نباشد، انسان از غذا، رشد و پیشرفت بی‌بهره‌ می‌ماند. پس پول ماهیت بسیار باارزشی دارد.

خرید از سایت های خارجی

از لحاظ فلسفی نیز این گونه برداشت می‌شود که انسان‌ها برای استفاده یا دریافت خدمات مختلف نظیر غذا، پوشاک و مایحتاج زندگی باید هزینه‌ای پرداخت کنند. این هزینه در دنیای امروزی انواع مختلفی دارد و فقط به پول کاغذی رایج محدود نمی‌شود. در واقع، با توجه به تاریخچه شکل‌گیری پول، پول ممکن است به هر شکلی باشد و ارزش آن با توجه به ارزش بانک مرکزی و وضعیت اقتصادی هر کشور تعیین می‌شود. در ادامه قصد داریم با ارزش ترین پول‌های دنیا را به ترتیب با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم.

دینار کویت با ارزش ترین پول دنیا

در صدر لیست با با ارزش ترین پول جهان 2023 دینار کویت وجود دارد. ارزش هر دینار کویت برابر با 3.31 دلار آمریکا است. علامت اختصاری این ارز KWD می‌باشد. درحال حاضر با ارزش ترین ارز در جهان، دینار کویت (در برابر دلار آمریکا) است. کویت که یک کشور کوچک با ثروتی عظیم است، به دلیل صادرات قابل توجه نفت به بازار جهانی، نرخ با ارزشی دارد.

همچنین به دلیل پایدار بودن اقتصاد مستقر در نفت، تولید و صادرات نفت بسیار پیشرفته کویت یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان به حساب می آید. قابل توجه است که بیش از 80٪ از درآمد این کشور از طریق صنعت نفت حاصل می‌شود. از سال 2003 دینار کویت به دلار آمریکا گره خورده بود. اما در سال 2007 دولت تصمیم گرفت دینار کویت را به سبد خرید ارزی تغییر دهد. علاوه بر اقتصاد بسیار پایدار، از نظر سایر معیارهای ارزشیابی اجتماعی جایگاه مناسبی دارد به طوری کویت کشوری بدون مالیات شناخته می‌شود که نرخ بیکاری بسیار کمی دارد.

با ارزش ترین پول‌های جهان

دینار بحرین

در رده دوم ارزشمندترین پول های دنیا به ترتیب به دینار بحرین می‌رسیم. دینار بحرین برابر با 2.69 دلار است. علامت اختصاری دینار بحرین BHD می باشد. بحرین که دومین ارز با ارزش دنیا را دارد، یک جزیره کوچک در خلیج فارس است و قریب به بیش از 1 میلیون نفر جمعیت دارد. مانند کویت، بزرگترین منبع درآمد این کشور صادرات “طلای سیاه” یا همان نفت است.

جالب اینجاست که دلار بحرین به نرخ ارز دلار آمریکا وابسته است و نرخ آن در برابر دلار آمریکا از سال 2005 پایدار مانده است. از آنجا که آب و هوای این کشور بیابانی است، در بخش تولید و کشاورزی عملکردی ضعیف دارد. بحرین وارد کننده خالص است و نیازهای اساسی خود از جمله آب را از طریق صادرات قوی تولید نفت پرداخت می‌کند.

ریال عمان

ریال عمان برابر با 2.60 دلار است. علامت اختصاری ریال عمان OMR می باشد. عمان کشوری در شبه جزیره عربستان است این کشور به لطف موقعیت استراتژیک دارای اقتصاد توسعه یافته و کیفیت بالای زندگی است. نکته قابل توجه این است که قدرت خرید این ارز به حدی است که دولت مجبور شد برای سهولت فرآیندهای خرید شهروندانش اسکناس های 1/4 و 1/2 ریالی را صادر کند.

دینار اردن

علامت اختصاری این دینار JOD می باشد. توضیح ارزش بالای اردن دینار کار سختی است. این کشور از نظر اقتصادی توسعه نیافته است و فاقد منابع اساسی مانند نفت است. با این وجود یک دلار اردن 1.41 دلار آمریکا هزینه دارد که آن را به یکی از 10 ارز قوی جهان تبدیل می کند. امروزه اردن به دلیل سرمایه گذاری های قوی خارجی و اعتماد به نفس بالا به عنوان ارز قدرتمند در رده های چهارم قرار دارد.

با ارزش ترین پول‌های اروپا

پوند انگلیس

یکی از گرانترین و تحسین شده ترین واحد های جهانی پول پوند انگلیس (GBP) است. یک پوند انگلیس برابر 1.32 دلار است. این ارز به طور مرتب در فعالیت های مبادله جهانی مورد استفاده قرار می گیرد.

دلار جزایر کیمن

علامت اختصاری دلار جزایر کیمن JOD می باشد. جزایر کیمن یکی از بهترین پناهگاه های مالیاتی در جهان است. این جزایر مجوزهایی برای صدها بانک، صندوق های تامینی و شرکت های بیمه فراهم کرده است. یک دلار جزایر کیمن تقریبا 1.22 دلار آمریکا هزینه دارد.

پوند جبل الطارق

پوند جبل الطارق

پوند جبل الطارق پول رسمی کشور جبل الطارق است که با نماد (GIP) در جهان شناخته می‌شود. جبل الطارق دهکده‌ای کوهستانی در جنوب اسپانیا است که با مساحتی به اندازه 6.7 کیلومتر مربع دارای یکی از باارزش ترین پول دنیا را دارد. هر یک پوند جبل الطارق برابر با 1.21 دلار آمریکا است.

فرانک سوییس

سوئیس نه تنها یکی از ثروتمندترین کشورها در جهان است بلکه جزء با ثبات ترین کشورها نیز می باشد. سیستم بانکی این کشور مدتهاست که به خاطر “رازداری بانکی” قاطعانه شناخته می شود.واحد پول ملی سوئیس فرانک سوئیس (CHF) است و 1 CHF آن 1.08 دلار است.هنگامی که یک تاجر چند ملیتی در حال تحقیق در مورد پناهگاه های مالیاتی است اغلب از این ارز برای بانک های خارج از کشور خود استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: پرداخت هزینه سفارت سوئیس

با ارزش ترین پول های دنیا

یورو اروپا

یورو واحد پول نقد و رایج اتحادیه اروپا است. ارز یورو طی چند سال گذشته تقویت شده است. این امر باعث شد تا در لیست قدرتمندترین ارزها صعود کند. علاوه بر این ، یورو دومین ذخیره ارزی است که 22.2٪ از کل پس انداز جهانی را پوشش می دهد (دلار آمریکا 62.3٪).

1 یورو به 1.07 دلار تبدیل می شود. نرخ یورو به دلار در حال تغییر است زیرا یورو از نرخ ارز انعطاف پذیر استفاده می کند. علاوه بر 17 کشور عضو اتحادیه اروپا که یورو واحد پول آن ها است، به دلیل استفاده گسترده این ارز در بین محبوب ترین و گرانترین ارزهای دنیا قرار دارد که بسیاری از کشورها برای تسویه حساب های بین المللی به آن اعتماد می کنند.

افتتاح حساب پی پال

دلار امریکا

واحد پول ملی ایالات متحده دلار آمریکا (USD) است. واحد پولی آمریکا، یک ذخیره ارزی جهانی محسوب می‌شود و اگر دقت کرده باشید حتی در این مقاله‌ هم ارزش تمامی ارزها را نسبت به دلار آمریکا بیان کردیم تا ارزش هر یک را نشان دهیم. در ژوئیه سال 1944 نمایندگان 44 کشور در برتون وودز در نیوهمپشایر برای ایجاد یک سیستم پولی بین المللی جمع شدند و دلار را به عنوان ارز ذخیره جهانی انتخاب کردند. از آنجا که این واحد پول ذخیره جهانی است ، تقریباً هر کشوری در جهان از این ارز استفاده می کند.

در حالی که برخی از دلار آمریکا برای اندازه گیری ارزش پول خود در مقابل سایر ارزها استفاده می کنند، برخی دیگر از آن به عنوان یک جایگزین قابل قبول برای اسکناس خود با ارزش برابر استفاده می کنند. از آنجا که دلار آمریکا را بر مبنای نرخ ارز شناور مبنا قرار می دهیم، ارزش آن غالباً در نوسان است، که این امر بر پول هایی که مانند پول جزایر کیمن به آن وابسته اند تأثیر می گذارد.

با ارزش ترین پول‌های دنیا

پول های اروپا به ترتیب بیشترین ارزش

کشورهای نفت خیز حوزه خلیج فارس در صدر فهرست ارزشمندترین پول‌ها هستند. اما چرا نام کشورهای پیشرفته‌ی اروپایی در این لیست کمتر دیده می‌شود؟ کشورهای نفت خیز به دلیل قدرتی که صادرات سوخت‌های فسیلی به اقتصاد این کشورها می‌دهد، ارزشمندترین ارزها را در جهان در اختیار دارند. با این وجود کشورهای اروپایی جایگاه خوبی دارند. فراموش نکنید که 21 کشور اروپایی ارز رایج کشورشان جزو ده ارز برتر و ارزشمند جهان است.

در لیست زیر پول های اروپا به ترتیب بیشترین ارزش را آورده‌ایم:

  • انگلیس
  • جزایر کیمن
  • جبل الطارق
  • سوییس
بیشتر بخوانید: وقت سفارت اتریش در تهران

در جایگاه بعدی 17 کشور اروپایی قرار می‌گیرند که واحد پول آن‌ها یورو است و ارزش پولی یکسانی دارد:

    • آندورا
    • اتریش
    • بلژیک
    • فنلاند
    • فرانسه
    • آلمان
    • یونان
بیشتر بخوانید: تحصیل در یونان
  • ایتالیا
  • کوزوو
  • لوکزامبورگ
  • موناکو
  • مونته نگرو
  • هلند
  • سان مارینو
  • اسوونی
  • اسپانیا
  • واتیکان

پول های اروپا به ترتیب بیشترین ارزش

نتیجه‌گیری

رتبه بندی و ارزش پول کشورهایی که در بالا بررسی کردیم، براساس میزان تقاضای کاربران دخل و خارج آن کشور انجام می‌شود. هرچه درخواست تقاضا زیادتر باشد ارزش پول آن کشور هم زیادمی شود در صورتی که عرضه افزایش پیدا کند ارزش پول آن کشور کمتر می شود. تورم یک عامل اصلی تاثیر گذار بروی ارزش پول کشورها است هرچه تورم در کشورها بیشتر باشد ارزش پولشان کمتر می شود.

 

یکی از راه های محبوب برای تعیین با ارزش ترین پول جهان و رتبه بندی پول‌های دنیا نرخ تبادل آن با دیگر ارزها است. یعنی اینکه پول این کشور با چه مقدار ارز سایر کشورها مبادله می شود ما در این مقاله با ارزش ترین ارز های دنیا را به شما معرفی کردیم و به بررسی آن‌ها پرداختیم. شما می‌توانید برای خرید اینترنتی از انواع پول‌‌های رایج دنیا استفاده کنید. کافه ارز با فراهم‌کردن بستری امن این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از سایت‌های مختلف خرید کرده و به کشورهای مختلف پول انتقال دهید. برای این کار در سایت کافه ارز ثبت نام کرده و بعد از احراز هویت تمام تراکنش‌های خود را با خیالی راحت انجام دهید.

4.5/5 - (42 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاه ها(2)
  1. بعضی کشورها پولشون ارزش هم داشته باشه آدم حساب نمیشن و تاثیری بر اقتصاد جهان ندارن پوند جبل الطارق دلار جزایر کیمن دلار بورکینافاسو😀

    شما باید پول‌های تاثیرگذار در بازارهای جهانی رو نام ببرید

    1. مهران رباطی گفت:

      بله درست می‌فرمایید. به زودی مقاله‌ای با عنوان تاثیرگذارترین پول‌‌ها در بازار جهانی را به وبلاگ اضافه خواهیم کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *