وبلاگ

/

/

مقایسه پی پال و استرایپ و بررسی ویژگی‌های آن

مقایسه پی پال و استرایپ و بررسی ویژگی‌های آن

۱۳ دی ۱۴۰۲

مقایسه پی پال و استرایپ: اگر تجربه اداره فروشگاه آنلاین را داشته باشید، حتماً نام درگاه پرداخت به گوشتان خورده است. مهم نیست که در سایت خود چه محصولاتی ارائه می‌کنید، هر چقدر هم که محصولات خود را با قیمت مناسبی به فروش برسانید، باز هم برای پرداخت‌ ارزی مشتریان به یک درگاه پرداخت معتبر نیاز خواهید داشت. درگاه‌های مختلفی در دنیا وجود دارد که از سریع‌ترین آن‌ها می‌توان به پی پال و استرایپ اشاره کرد. اما این دو درگاه پرداخت چه تفاوتی با یکدیگر دارند و کدام یک برای کسب و کار اینترنتی مناسب‌تر است. امروز در این مقاله قصد داریم به مقایسه پی پال و استرایپ بپردازیم و قابلیت‌های هر یک را مورد بررسی قرار دهیم؛ تا انتهای این مطلب با کافه ارز همراه باشید.

درگاه پرداخت بین‌المللی چیست؟

درگاه پرداخت ارزی یک سرویس است که قابلیت پرداخت بین‌المللی را کسب و کارها و افرادی که با کارفرمایان یا مشتریان خارجی و بین‌المللی سر و کار دارند، امکان‌پذیر می‌کند. با درگاه پرداخت بین‌المللی شما می‌توانید به راحتی از مشتریان خود پول دریافت کنید و آن را به ارزی که می‌خواهید تبدیل کنید. پی پال و استرایپ دو مورد از بهترین درگاه‌های پرداخت ارزی به شمار می‌روند که طرفداران بسیاری در بین صاحبان کسب و کار دارند. هر دو این روش امن و معتبر به شمار می‌روند اما هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در ادامه به مقایسه پی پال و و درگاه پرداخت استرایپ خواهیم پرداخت.

درگاه پرداخت بین المللی

قبل از این که بخواهید یک درگاه پرداخت برای سایت یا فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید باید به سوالاتی از قبیل این که آیا مشتریان من می‌توانند با موبایل به راحتی پرداخت خود را انجام دهند، هزینه‌های درگاه پرداخت چقدر است و چه تعداد روش پرداختی می‌خواهید در سایت خود ارائه کنید را پاسخ دهید. در ادامه هر یک از درگاه‌های پرداخت پی پال و استرایپ را به صورت خلاصه معرفی خواهیم کرد.

معرفی پی پال

پی پال (PayPal) یک سیستم پرداخت آنلاین متعلق به کشور آمریکا است و در بیش از 200 کشور در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. تقریباً تمام سایت‌های فروشگاهی آنلاین از درگاه پی‌پال پشتیبانی می‌کنند چون بیشتر مردم جهان دارای یک حساب پی پال هستند. انتقال وجه از طریق پی پال از طریق آدرس ایمیل انجام می‌شود. این شرکت از سال 1998 فعالیت خود را آغاز کرده است و از آن زمان تا به امروز توانسته میلیون‌ها کاربر را به خود جذب کند.

معرفی استرایپ

درگاه پرداخت استرایپ (Stripe) نیز یک سیستم پرداختی آمریکایی است که از سال 2011 کار خود را شروع کرده است. این شرکت در 25 کشور دنیا فعالیت دارد. هدف اصلی استرایپ این بود که توسعه‌دهندگان و صاحبان کسب و کار از درگاه آن برای پرداخت‌های با موبایل استفاده کنند. استرایپ یک API بسیار کاربردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که از زبان‌های برنامه‌نویسی PHP، پایتون، جاوا و Curl پشتیبانی می‌کند.

مقایسه پی پال و استرایپ

فرق و تفاوت پی پال و استرایپ

هر دو درگاه پرداخت پی پال و استرایپ مزایای زیادی از جمله امنیت و سرعت بالای تراکنش را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این دو درگاه پرداخت بین‌المللی مزایا و معایب خاص خود را دارند که در ادامه هر یک را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مقایسه کارمزد پی پال و استرایپ

کارمزد تراکنش پی پال در مقایسه با استرایپ

سیستم پرداخت کارمزد در هر دو سیستم استرایپ و پی پال مشابه یکدیگر است. در واقع، پی پال برای هیچ‌گونه شارژ یا حق اشتراک ماهانه از کاربران دریافت نمی‌کند. استرایپ نیز به همین شکل است. به عبارت دیگر، اگر شما در یک ماه فروشی نداشته باشید، مجبور نیستید هزینه‌ای به عنوان اشتراک به PayPal یا Stripe پرداخت کنید. کارمزد هر تراکنش در پی‌پل و استرایپ ساختار تقریباً مشابهی دارد. اگر پرداخت به صورت محلی (داخلی) باشد، پایه کارمزد پی پال و استرایپ به صورت ثابت رقم 2.9 درصد به علاوه 0.3 دلار است. برای مثال، یک پرداخت 100 دلاری کارمزدی برابر با 3.2 دلار برای سایت پذیرنده در پی خواهد داشت.

رقابت بین این دو درگاه به قدری زیاد است که هیچ‌کدام حاضر به دریافت کارمزد بیشتر نیست و اگر یکی از آن‌ها کارمزد کمتری دریافت کند، شرکت دیگر نیز قطعاً نرخ کارمزد خود را کاهش خواهد داد. کارمزد ثابت پی‌پال برای پرداخت‌های بین‌المللی 4.4 درصد است و برای استرایپ کمی کمتر به رقم 3.9 درصد است. بنابراین به طور کلی می‌توان گفت که از لحاظ دریافت کارمزد، استرایپ وضعیت بهتری نسبت به پی پال دارد.

اتصال پی پال و استرایپ به وب‌سایت و CRM

اتصال درگاه پرداخت باید آسان باشد. شرکت پی پال اتصال درگاه اختصاصی خود به وب‌سایت را بسیار ساده کرده است تا جایی که حتی مبتدی‌ترین افراد هم می‌توانند به راحتی درگاه پی پال را به سایت فروشگاهی خود اضافه کنند. برای این کار کافی است چند خط اسکریپت (کد) را به صورت کپی و پیست به سایت خود اضافه کنید. به همین راحتی کلید پرداخت با پی پال به سایت شما اضافه خواهد شد و مشتریان می‌توانند به راحتی پرداخت‌های خود را از این درگاه انجام دهند. بیشتر نرم‌افزارهای CRM نیز به صورت پیش‌فرض توسط پی پال پشتیبانی می‌شوند، بنابراین خیلی مهم نیست که از چه نرم‌افزاری استفاده می‌کنید. این مقاله به شما میگه که بهترین زمان افتتاح پی پال چه موقع است و چه زمانی می‌توانید بهترین استفاده را از حساب خود ببرید.

استرایپ نیز از بیشتر CRMها پشتیبانی می‌کند و API آن به راحتی به هر سیستم مدیریت مشتری متصل می‌شود. اگر برنامه‌نویس در تیم خود دارید نیز می‌توانید API آن را به هر صورت که دوست دارید سفارشی‌سازی کنید. به طور کلی، می‌توان گفت که در زمینه اتصال به وب‌سایت و نرم‌افزارهای CRM هر دو عملکرد مشابهی دارند و نمی‌توان یکی را به عنوان برنده اعلام کرد.

مقایسه پی پال و استرایپ و ارزهای پشتیبانی شده

ارزهای پشتیبانی‌شده و هماهنگ با بازار جهانی

در این بخش مقایسه پی پال و استرایپ نگاهی به ارزهای پشتیبانی‌شده در هر پلتفرم می‌اندازیم و حضور هر دو سیستم در سطح جهانی را با یکدیگر مرور خواهیم کرد. پی پال در بیش از 200 کشور دنیا پذیرفته شده است و بیش از 25 واحد ارزی را پشتیبانی می‌کند. البته، کشورهایی نظیر ایران، سودان، لیبی و بلاروس در لیست کشورهای تحریمی پی‌پال قرار دارند و کاربران ساکن در این کشورها نمی‌توانند از سرویس‌های پی‌پال استفاده کنند که لیمیت شدن حساب پی پال را به همراه دارد.

در طرف دیگر ماجرا، استرایپ فقط پذیرنده‌های 26 کشور دنیا را قبول می‌کند. البته، امکان پرداخت از طریق این درگاه از سراسر جهان در اختیار کاربران قرار دارد. از لحاظ تعداد ارز پشتیبانی‌شده، استرایپ به مراتب وضعیت بهتری دارد و از 135 واحد ارزی مختلف پشتیبانی می‌کند. در واقع، اگر می‌خواهید امکان دریافت از بیشتر نقاط جهان را داشته باشید، قطعاً درگاه استرایپ گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

روش‌های پرداخت پشتیبانی‌شده در پی پال و استرایپ

درحالی‌که پی پال از کارت‌های اعتباری رایج جامعه نظیر ویزا کارت، مستر کارت، آمریکن اکسپرس و جی سی بی پشتیبانی می‌کند، اما خیلی از کارت‌های اعتباری را مورد پذیرش قرار نمی‌دهد. در طرف دیگر، استرایپ تقریباً پرداخت از هر کارت اعتباری یا دبیت کارت را می‌پذیرد. علاوه بر این، استرایپ از کیف پول‌های الکترونیکی نظیر گوگل پی، اپل پی، علی پی و ویزا چک اوت نیز پشتیبانی می‌کند.

پشتیبانی پی پال و استرایپ

پشتیبانی مشتری

هر شرکتی که می‌خواهد در بازار عملکرد بهتری داشته باشد، باید پشتیبانی مشتری قوی‌تری نیز داشته باشد. شرکت‌های ارائه‌دهنده درگاه پرداخت هم باید پشتیبانی قوی داشته باشند چون افرادی که از درگاه پرداخت استفاده می‌کنند دوست ندارند ساعت‌ها منتظر تماس با اپراتور و حل مشکل بمانند. سیستم پرداخت پی‌پال در حال حاضر پشتیبانی از طریق ایمیل، تلفن و انجمن کاربری را در اختیار کاربران قرار داده است.

البته، استرایپ در این گزینه هم فراتر از پی‌پال عمل کرده و گزینه‌های بیشتری را برای ارتباط و حل مشکل کاربران در نظر گرفته است. شما علاوه بر تلفن و ایمیل می‌توانید به صورت چت آنلاین با تیم پشتیبانی استرایپ صحبت کنید. به طور کلی، استرایپ (stripe)در بخش پشتیبانی نیز عملکرد بهتری از پی پال دارد و سریع‌تر به مشکلات کاربران رسیدیگی می‌کند.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به مقایسه پی پال و استرایپ پرداختیم.اگر یک فروشگاه آنلاین با مشتریان خارجی دارید، یک درگاه پرداخت بین‌المللی معتبر از مهم‌ترین نیازهای شما به شمار می‌رود. درگاه‌های پرداختی زیادی در دنیا وجود دارند که پی پال و استرایپ دو مورد از محبوب‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند. پی پال و استرایپ از خیلی جهات با یکدیگر شباهت دارند اما هر کدام مزایا و معایب خاص خود را نیز دارند. به طور کلی، استفاده از درگاه پی پال و استرایپ در ایران امکان‌پذیر نیست و نمی‌توانید به راحتی آن‌ها را به سایت اضافه کنید. خبر خوب این است که کافه ارز سرویس استفاده از درگاه پرداخت استرایپ را به تازگی به خدمات خود اضافه خواهد کرد. بنابراین اگر به چنین درگاهی برای سایت خود نیاز دارید می‌توانید منتظر این سرویس در کافه ارز باشید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *