وبلاگ

/

/

حواله ارزی چیست و چطور می‌توان از ایران حواله پول انجام داد؟

حواله ارزی چیست و چطور می‌توان از ایران حواله پول انجام داد؟

حواله ارزی: مشکل انتقال ارز از گذشته تا به امروز همواره وجود داشته است. البته، امروزه روش‌های بهتری برای انجام این عملیات به وجود آمده است. افرادی که در زمینه تجارت فعالیت می‌کنند یا این که مدام در مسافرت هستند بیشتر با مشکلات انتقال ارز مواجه می‌شوند. در بسیاری از موارد، مسافران و افرادی که در تعاملات تجاری بین‌المللی فعالیت می‌کنند، با مشکلاتی در زمینه انتقال ارز یا پرداخت ارزی برای انجام معاملات مواجه می‌شوند. راه‌حل موجود برای حل این مشکلات این است که از حواله ارزی برای انتقال ارز استفاده کنید. حواله ارزی انواع مختلفی دارد که می‌توانید از برخی از آن‌ها در ایران استفاده کنید. در ادامه قصد داریم، انواع حواله‌های ارزی را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم. پس تا انتهای این مطلب با کافه ارز همراه باشید.

حواله ارزی چیست

حواله ارزی چیست؟

حواله ارزی (Payment Order) یک روش امن برای انتقال پول به حساب‌های داخلی یا خارجی به شمار می‌رود. بانک‌ها و موسسات مالی در سراسر جهان از این روش برای انتقال‌های بین بانکی استفاده می‌کنند. در این روش، بانک‌ها و مؤسسات مالی به صورت مستقیم میزان مشخصی ارز را به حساب یک شخص یا سازمان ثالث واریز می‌نمایند.

یکی از خدمات اصلی حواله ارزی، برقراری ارتباط با شرکت‌های گوناگون در سراسر جهان است که از طریق بانک‌های کارگزار خود در خارج از کشور به صدور حواله مشغول هستند. در نهایت، فرد موردنظر که قصد دریافت حواله را دارد، می‌تواند به بانک کارگزار در خارج از کشور مراجعه کرده و حواله خود را دریافت نماید. در حال حاضر، بسیاری از بانک‌ها سرویس حواله ‌ارزی آنلاین را به لیست تراکنش‌های خود اضافه کرده‌اند. این سرویس باعث شده است تا کاربران بتوانند ارز را از طریق این روش به راحتی به سراسر جهان پول انتقال دهند. حواله‌ ارزی معمولاً از طریق نامه، تلکس یا سوئیفت (انجمن جهانی ارتباطات مالی بین بانکی) یا همان SWIFT انجام می‌پذیرد. اگر دنبال این هستید که روش های امن انتقال ارزی را بدانید ما در وبلاگ کافه ارز به بررسی معرفی روش های امن انتقال پول پرداختیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله آن سر یزنید.

حواله ارزی چند نوع دارد؟

حواله ارزی انواع مختلفی دارد. به طور کلی، ما 4 نوع حواله ‌ارزی داریم که می‌توانیم با توجه به شرایط از یکی از آن‌ها استفاده کنیم. این 4 مورد شامل حواله ‌ارزی صادره، حواله ‌ارزی وارده، حواله ‌ارزی مستقیم و حواله ‌ارزی غیرمستقیم است که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

حواله ارزی صادره (Outward Transfers)

حواله ارزی صادره به توافقی اشاره دارد که بین دو طرف صورت می‌گیرد و به این صورت است که نفر اول ارز را به نفر دوم ارسال می‌کند. معمولاً زمانی که شما بخواهید از طریق بانک یا موسسات مالی نظیر صرافی پول ارسال کنید، استفاده از این نوع حواله به شما پیشنهاد می‌شود. در روش صادره، ابتدا شما به یکی از شعبه‌های بانک یا مؤسسه مالی مورد نظر مراجعه می‌کنید. سپس باید مشخصات فردی خود و شماره حساب فرد گیرنده را اعلام کنید. علاوه بر این، باید مقدار و واحد پولی مورد نظر را انتخاب کنید. واحد پول ارسالی و مقدار آن را مشخص کنید. بانک یا صرافی مورد نظر بر اساس قیمت روز ارز مورد نظر، مبلغ ریالی معادل آن را از شما دریافت ک

همچنین، ما در وبلاگ کافه ارز یک مطلب را منتشر کرده‌ایم که همه چیز را درباره حواله سوئیفت به صورت کامل توضیح داده‌ایم. شما می‌توانید این متن را در وبلاگ کافه ارز مشاهده کنید.

نحوه انتقال پول با حواله ارزی

حواله ارزی وارده (Inward Transfers)

حواله ارزی وارده، یک نوع حواله است که با دریافت آن، فرد گیرنده قادر خواهد بود ارز مورد نظر خود را دریافت نماید. زمانی که شخص فرستنده حواله ‌ارزی را به گیرنده ارسال می‌کند، شعبه بانک یا صرافی وظیفه دارد تا در سریع‌ترین زمان ممکن، مبلغ مورد نظر را به حساب گیرنده ارسال نماید. فرد گیرنده نیز با در دست داشتن پاسپورت و مدارک شخصی خود می‌تواند ارز حواله‌شده را دریافت کند. علاوه بر این، گیرنده پس از دریافت حواله می‌تواند آن را به شخص دیگر حواله کند یا آن را به بانک بفروشد. همنچین، اگر می‌خواهید کارمزد انتقال پول به خارج از کشور را بدانید به وبلاگ کافه ارز مراجعه کرده و در صورت نیاز به مشاوره می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

حواله ارزی غیرمستقیم (Demand D raft)

حواله ارزی غیرمستقیم یا حواله D/D یکی از روش‌های ارسال ارز به کشورهای دیگر است که به صورت غیرمستقیم مبلغ را به حساب افراد در بانک‌ها و موسسات مالی واریز می‌کند. البته، این روش تا حدودی منسوخ شده است چون یکی از نقاط ضعف این روش طولانی‌بودن فرآیند ارسال ارز به حساب دیگر است که ممکن است چهار تا هفت روز زمان ببرد تا فرد بتواند مبلغ را برداشت نماید.

حواله ارزی مستقیم (Telegraphed Transfer)

حواله ‌ارزی مستقیم به عنوان سریع‌ترین و مطمئن‌ترین روش برای افراد حقیقی و حقوقی شناخته می‌شود. این روش به حواله ارزی T/T نیز مشهور است که به نام سیستم مالی گردش بین‌المللی یا سوئیفت نیز شناخته می‌شود. با استفاده از این روش می‌توانید بیش از 130 ارز مختلف (از جمله دلار، یوان، درهم و …) را به هر کشوری که می‌‌خواهید حواله کنید.

انواع حواله‌های ارزی دلاری

در حال حاضر، صرافی‌های زیادی وجود دارند که خدمات حواله‌های دلاری، یوان و درهم را نیز ارائه می‌دهند. فراموش نکنید که برای حواله ارزی باید از مطمئن‌بودن صرافی مطمئن شوید. در ادامه با انواع حواله‌های دلاری بیشتر آشنا خواهیم شد.

حواله دلار و یورو

امروزه، با توجه به افزایش درخواست‌ها، صرافی‌های زیادی سرویس حواله به اقصی نقاط جهان را به کاربران ارائه می‌دهند. برای حواله دلار و یورو باید فاکتور یا حساب مقصد را به همراه کد سوئیفت در دست داشته باشید. البته، شما می‌توانید با استفاده از سرویس شارژ حساب وایز در سایت کافه ارز نیز پول مورد نظر خود را به راحتی به حساب فرد گیرنده حواله کنید. لازم به ذکر است که کارمزد این انتقال پایین بوده و انتقال وجه خیلی سریع انجام می‌شود.

حواله یوآن

حواله یوآن مربوط به کشور چین است. برای انجام این نوع حواله باید شماره حساب مقصد Abc Bank را داشته باشید. برعکس حواله دلار که نشستن پول در حساب مقصد ممکن است تا چند روز طول بکشد، انتقال وجه در حواله یوان بعد از 24 ساعت به حساب مقصد منتقل می‌شود که این موضوع یکی مزیت بسیار بزرگ برای این نوع حواله به شمار می‌رود. کارمزد این حواله نیز بین 50 تا 200 یوان است که مبلغ خیلی زیادی محسوب نمی‌شود.

حواله درهم

حواله درهم نیز در این چند سال اخیر خیلی متداول شده است. شما می‌توانید به بانک‌ها یا موسسات مالی که در امارات وجود دارند حواله درهم انجام دهید. این نوع حواله نیز نهایتاً تا 24 ساعت انجام می‌پذیرد. شما می‌توانید از طریق صرافی‌ها یا بانک‌ها به راحتی این نوع حواله را انجام دهید.

انتقال پول به اروپا

انواع حواله ارزی آنلاین به اروپا

افزایش مهاجرت به کشورهای اروپایی و انجام معاملات اقتصادی با شرکت‌های این قاره باعث شده است تا ارسال پول در چند سال اخیر به طرز چشمگیری افزایش یابد. در ادامه بهترین روش‌های حواله پول به اروپا را با یکدیگر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

سرویس پی‌پال (PayPal)

پی‌پال یک سامانه آنلاین است که سرویس انتقال پول را به کاربران ارائه می‌دهد. این شرکت در حال حاضر بیش از 500 میلیون کاربر فعال دارد و تقریباً تمامی کسب‌وکارهای بزرگ از این حساب برای مراودات مالی خود استفاده می‌کنند. متاسفانه کاربران ایرانی امکان استفاده عادی از پی‌پال را ندارند و برای حواله پول از طریق پی‌پال باید از شرکت‌های پرداختی نظیر کافه ارز استفاده نمایند. شما می‌توانید از طریق سرویس افتتاح حساب پی‌پال، یک حساب وریفای‌شده در سایت کافه ارز ایجاد کنید و از طریق آن به هر کجای دنیا که خواستید پول ارسال کنید. علاوه بر این، اگر شخصی از خارج از کشور برای شما پول حواله کرد می‌توانید از سرویس نقد درآمد ارزی کافه ارز این پول را به صورت ریالی در حساب بانکی خود دریافت کنید.

حواله ارزی با وایز در ایران

سرویس حواله وسترن یونیون (Western Union)

یکی از بهترین سرویس‌های انتقال ارز بین‌المللی ، سیستم وسترن یونیون است. این شرکت یک پلتفرم امریکایی است که با استفاده از آن می‌توان ارز مبدا را به راحتی به ارز مقصد تبدیل کرد. البته، استفاده از سیستم وسترن به صورت عادی در ایران وجود ندارد و برای انجام آن باید از سایت‌های داخلی استفاده کرد. وسترن یونیون یک سیستم بسیار امن است و بدون افتتاح حساب می‌توان از آن برای پرداخت‌های ارزی استفاده کرد. حواله ارزی با وسترن یونیون با توجه به کشور مقصد و مبدا دارای کارمزدهای متفاوتی است.

انتقال پول با حساب وایز (Wise)

وایز که قبلاً با نام ترانسفر وایز شناخته می‌شد، یکی از بهترین روش‌های حواله ارزی در جهان به شمار می‌رود. در گذشته، برای انتقال پول به خارج از کشور، غیر از کارمزد انتقال باید هزینه جداگانه‌ای برای تبدیل ارز نیز پرداخت می‌کردید. وایز با هدف انتقال وجه ارزان‌تر وارد عمل شد و توانست حدود 90% هزینه‌های حواله‌های ارزی را کاهش دهد. برای مثال، اگر شما بخواهید مقداری دلار را به یک کشور اروپایی حواله کنید، حساب وایز کشور مقصد وجه دلاری شما را به راحتی به یورو تبدیل می‌کند. در این وضعیت، شما هیچ ارزی را از کشور خارج نمی‌کنید بلکه حساب وایز تبدیل ارز را انجام می‌دهد. علاوه بر این، امکان انتقال پول از طریق سوئیفت نیز با حساب وایز وجود دارد. خبر خوش این است که با استفاده از سرویس شارژ حساب وایز در کافه ارز می‌توانید به راحتی به هرجای دنیا که می‌‌خواهید پول انتقال دهید.

نتیجه‌گیری

حواله ارزی یکی از بهترین و امن‌ترین روش‌ها برای انتقال وجه به صورت بین‌المللی محسوب می‌شود. حواله ‌ارزی انواع مختلفی نظیر حواله بانکی، انتقال پول با پی‌پال، وسترن یونیون و حواله ارزی با وایز دارد. یکی از بهترین روش‌ها برای انتقال پول به حساب‌های خارجی، استفاده از حساب وایز است. شما می‌توانید با ثبت نام در سایت کافه ارز به راحتی از سرویس‌ حواله ‌ارزی حساب Wise استفاده کنید. اگر در این مورد نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می‌توانید در زیر همین پست سوالات خود را مطرح کنید. ما در اسرع وقت پاسخ سوالات شما را خواهیم داد. لازم به ذکر است که انتقال پول از طریق حواله وسترن یونیون یا حواله بانکی در کافه ارز انجام نمی‌شود و تنها سرویس شارژ حساب وایز را برای انتقال پول به کاربران ارائه می‌دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

نویسنده

مهران رباطی نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *