وبلاگ

/

/

وقت سفارت اتریش در تهران| هزینه و مدارک مورد نیاز

وقت سفارت اتریش در تهران| هزینه و مدارک مورد نیاز

۱۰ دی ۱۴۰۱

شرایط دریافت وقت سفارت اتریش

وقت سفارت اتریش برای گرفتن ویزای این کشور ضرورت دارد و باید توسط کارگزاری‌های مورد تایید سفارت اتریش صورت بگیرد. در شرایط حال حاضر دیگر نیازی به مراجعه حضوری به سفارت اتریش و صرف وقت و زمان زیاد نیست؛ بلکه با کمک کارگزاری‌های این سفارت، می‌توانید اقدام به گرفتن ویزای بلند مدت یا کوتاه مدت نمایید. معمولاً وقت سفارت اتریش از زمان درخواست تا زمان پذیرش چیزی بین ۵ تا ۱۵ روز است. با توجه به مشکلات پرداخت بین المللی که در ایران وجود دارد برای پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت ها می‌توانید از خدمات کافه ارز استفاده کنید، برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از کارشناسان کافه ارز کمک بگیرید.

چگونه وقت سفارت اتریش (Austria) بگیریم؟

چگونه وقت سفارت اتریش (Austria) بگیریم؟

وقت سفارت اتریش اولین قدمی است که برای سفر به این کشور باید انجام بدهید، تا بتوانید به یکی از زیباترین کشورهای قاره اروپا رفته و جاذبه های دیدنی بی نظیر آن را از نزدیک مشاهده کنید.

برای گرفتن وقت سفارت و دریافت ویزای شینگن کافیست به سفارت اتریش در ایران مراجعه کنید؛ زیرا سفارت این کشور در ایران فعال است.

آدرس سفارت اتریش در تهران

تهران، خیابان باهنر (نیاوران)، خیابان مقدسی، خیابان احمدی زمانی، کوچه میر ولی، پلاک 6
با مراجعه به این مرکز می‌توانید درخواست صدور ویزای خود را اعلام کنید؛ اما نکته مهم این است که حتماً باید ابتدا وقت سفارت اتریش را بگیرید، زیرا بدون داشتن وقت، اجازه ورود به سفارت را ندارید.
برای گرفتن وقت سفارت کشور اتریش باید با کارشناسان مجرب و متخصص کارگزاری‌های معتبر ارتباط بگیرید، تا بهترین راه حل را به شما پیشنهاد بدهند. در این حوزه مجموعه کافه ارز می‌تواند خدمات بی‌‌نظیری را عرضه کند.
سفارت اتریش در تهران

بیشتر بخوانید : بهترین کشورها برای مهاجرت، کدام کشور بهتر است؟

سفارت در تاریخ و ساعت های خاصی مسافران را می‌پذیرد و بهتر است، دقیقاً تاریخ و ساعت‌های اعلام شده از طرف سفارت را به دست آورید.

معمولاً گرفتن وقت سفارت به دو صورت حضوری و آنلاین بوده؛ اما سفارت اتریش وقت حضوری ندارد و فقط باید به صورت آنلاین وقت خود را رزرو کنید. پس با کمک گرفتن از کارگزاری‌های معتبر که تجربه کافی در این زمینه دارند، بدون درگیر شدن با افراد سودجو و وعده‌های دروغین و گزاف می‌توانید اقدام به رزرو وقت سفارت اتریش در تهران کنید.

نکته مهم این است که باید حداقل ۴۰ روز قبل از سفر به اتریش اقدام به گرفتن وقت سفارت این کشور کنید. زیرا بیست روز پس از اقدام نیاز است که در سفارت حضور پیدا کنید و حداقل ۱۴ روز کاری زمان لازم است تا جواب ویزای شما صادر شود.

وقت سفارت به صورت فوری فقط در مواقعی امکان پذیر است که افراد مدارک پزشکی مجاز داشته باشند و یا دعوت نامه خاصی برای آنها وجود داشته باشد. در چنین شرایطی با ایمیل کردن دعوتنامه یا مدارک پزشکی امکان گرفتن وقت فوری وجود دارد و البته جواب شما ۱۴ روز کاری بعد صادر می‌شود.

هزینه وقت سفارت کشور اتریش

هزینه تعیین وقت سفارت اتریش چقدر است؟

برای گرفتن وقت سفارت اتریش نیاز بوده که هزینه‌ای را بپردازید و پس از دریافت وقت برای مراجعه به سفارت هزینه‌های صدور ویزا وجود دارد. معمولاً سفارت اتریش برای تمام افرادی که واجد شرایط باشند ویزا صادر می‌کند.

صدور ویزا با توجه به سن افراد متقاضی مشخص می‌شود، معمولاً برای کودکان زیر شش سال هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند و برای کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال نصف هزینه بزرگسالان را باید بپردازید.

به هنگام مراجعه به سفارت در صورت انتخاب خدمات vip نیاز بوده که بین ۵ تا ۲۵ یورو بیشتر از هزینه های معمول پرداخت شود و این مسئله ارتباط مستقیم به شما و خدمات مورد نیازتان دارد که در واقع تأثیر زیادی در روند پیشرفت پرونده ندارد.

سفارت هزینه صدور ویزا را به شکل نقدی همراه مدارک دریافت می‌کند و باید تمام هزینه را بدون کم و کسری پرداخت کنید. این هزینه تنها از طریق اسکناس‌های یورو دریافت می‌شود و از پرداخت هزینه با سکه اجتناب کنید. البته کارت‌های اعتباری هم در سفارت اتریش اعتباری ندارند؛ در این زمینه می‌توانید از مجموعه کافه ارز کمک گرفته تا هزینه‌های مربوط به سفارت را بدون مشکل پرداخت کنید.

در این بخش به طور مختصر برخی از هزینه‌های تعیین وقت سفارت اتریش را ذکر می‌کنیم:

  1. هزینه تأیید امضای اداری، تأیید مهر اداری و تأیید امضای یک شخص حقیقی
  2. هزینه تأیید صحت یک رونوشت یا هر نوع دیگری از تکثیر برای هر سند
  3. هزینه تأیید نام مترجمی که در یک سند قید شده، جهت تأیید رسمی بودن مترجم در کشور اتریش

مدارک مورد نیاز سفارت اتریش


بیشتر بخوانید: پرداخت هزینه رزرو تاکسی و ترانسفر خارجی

چه مدارکی برای تعیین وقت سفارت اتریش نیاز است؟

در ابتدا برای گرفتن وقت سفارت کشور اتریش فقط به یک اسکن یا عکس واضح از پاسپورت نیاز است؛ اما زمانی که به دفتر کارگزاری ویزای اتریش مراجعه کنید، مدارک بیشتری را باید تحویل دهید. تمامی مدارک ویزای اتریش باید توسط یک دارالترجمه رسمی به زبان آلمانی ترجمه شود، نکته مهم اینکه مدارک ویزای اتریش نیازی به تأیید دادگستری و وزارت امور خارجه ایران ندارند.

در این بخش به بررسی مهمترین مدارکی که برای تعیین وقت سفارت اتریش نیاز است می‌پردازیم:

  • فرم درخواست ویزای اتریش با تعیین نوع ویزا و ثبت اطلاعات به صورت دقیق و خوانا
  • رسید پرداخت هزینه ویزای درخواستی
  • گذرنامه فعلی با داشتن اعتبار بیشتر از سه ماه و تمامی گذرنامه های قبلی
  • برگه وقت سفارت
  • گردش حساب و تأیید تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌ها
  • در صورت وجود ارائه دعوت نامه
  • ارائه مدارک شغلی و گواهی اشتغال به تحصیل در صورت محصل بودن
  • رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • واچر هتل برای توریست ها جهت اقامت

انواع ویزای اتریش

انواع ویزای اتریش کدامند؟

اتریش که جزء کشورهای حوزه اتحادیه اروپا و پیمان شینگن است، واحد پولی آن یورو بوده و از لحاظ اقتصادی شباهت زیادی به سایر هم‌پیمانان خود دارد و اغلب قوانین کار در این کشورها شبیه یکدیگر است. به همین جهت افراد برای دریافت انواع ویزای اتریش به جهت تفریح و گردش یا تحصیل و کار اقدام می‌کنند.

به طور کلی وقت سفارت کشور اتریش برای گرفتن دو دسته از ویزا تنظیم می‌شود:

ویزای کوتاه مدت اتریش

ویزای کوتاه مدت شامل ویزاهای توریستی، دیدار خانواده، تجاری، نمایشگاهی، پزشکی، ورزشی، و موارد مختلف دیگر می‎شود که مدت زمان کوتاهی را در این کشور حضور دارید.

ویزای بلند مدت اتریش

ویزا های بلند مدت سفارت اتریش شامل ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزای سرمایه گذاری و موارد مختلف دیگر می‌شود که باید برای مدت طولانی در این کشور اقامت کنید.

در این بخش به بررسی انواع ویزای اتریش می‌پردازیم:

ویزای توریستی اتریش

برای گرفتن ویزای توریستی اتریش مانند سایر کشورهای عضو شینگن باید مدارکی مانند گردش حساب تمکن مالی و دعوت نامه معتبر را ارائه دهید، با داشتن این ویزا می‎توانید بین بازه ۶ماه تا ۹۰ روز در این کشور اقامت کنید.

ویزای تحصیلی اتریش

برای گرفتن ویزای تحصیلی باید با دانشگاه یا مدرسه مورد نظر خود مکاتبه کرده و متناسب با شرایط آنها مدارک لازم را ارسال کنید. در صورت موافقت با درخواست شما توسط مجموعه آموزشی می‌توانید اقدام به دریافت ویزای تحصیلی بر اساس مدت زمان تحصیل خود نمایید.

ویزای کاری اتریش

برای گرفتن ویزای کاری نیاز است که کارفرما یا شرکت دعوت کننده شما را تأیید کند و با این دعوتنامه می‌توانید اقدام به اخذ ویزای کاری اتریش نمایید.

امکان گرفتن ویزاهای مختلف دیگر مانند ویزای سرمایه گذاری، ویزای تجاری، ویزای دیدار از خانواده و دوستان و ویزای شرکت در همایش های علمی هم وجود دارد و کافیست که با کارگزاری سفارت اتریش ارتباط بگیرید تا تمامی مدارک مورد نیاز را تکمیل کنید.

هزینه زندگی در اتریش

زندگی و هزینه زندگی در اتریش چگونه است؟

اتریش در اروپای مرکزی قرار گرفته و هیچ گونه دسترسی به دریاهای آزاد ندارد، مرز مشترک این کشور با کشورهایی مانند آلمان، اسلوونی، ایتالیا، مجارستان، چک و سوئیس است.

وین به عنوان بزرگترین و توریستی ترین شهر اروپا، پایتخت اتریش است. سالانه گردشگران زیادی از سرتاسر اروپا و سایر نقاط جهان برای دیدنت تاریخ پر فراز و نشیب آن به این کشور سفر می‌کنند.

زبان مردم اتریش آلمانی است و نظام این کشور نظام پارلمانی فدرال می‌باشد. بخش زیادی از خاک کشور اتریش در قسمت کوه های آلپ قرار گرفته، به همین جهت اغلب افراد برای اسکی و کوهنوردی این کشور را انتخاب می‌کنند. به همین علت حجم بالای درخواست وقت سفارت کشور اتریش در سفارت خانه های این کشور ثبت می‌شود.

به عنوان یک کشور ترکیبی از صنعت و هنر، طبیعت و تکنولوژی، سنت و مدرنیته را در کنار یکدیگر دارد. به همین سبب یکی از اولویت‌های ایرانیان برای گرفتن اقامت است. اتریش یکی از معدود کشورهای اروپایی است که شاخص کیفیت زندگی در آن بالا بوده و در بین تمامی مهاجران شهرت دارد و بر اساس رتبه بندی‌های استاندارد در رده پنجم جهانی و اروپا قرار می‌گیرد.

در مورد هزینه زندگی در اتریش باید بدانید که وین به عنوان پایتخت این کشور و بزرگترین شهر جزء گران ترین نقاط نبوده بلکه به عنوان ارزان‌ترین شهر اتریش به شمار می‌رود؛ به همین سبب مورد توجه مهاجران قرار گرفته است.

هزینه زندگی در این کشور متناسب با سبک زندگی و شهر محل اقامت افراد تفاوت پیدا می‌کند. از آنجا که اتریش در میان ثروتمندترین کشورهای جهان قرار گرفته، هزینه‌های عمومی زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی بالا نیست و یک حد تعادل دارد که یک خانواده با کارکرد معمول می‌تواند زندگی راحتی داشته باشد.

جمع بندی

وقت سفارت اتریش توسط کارگزاری‌های معتبر انجام می‌شود؛ اما برای تمامی مراحل قانونی نیاز است که هزینه‌های مربوطه را به یورو پرداخت کنید. در هر مرحله از کار که نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تبدیل پول و گرفتن ویزا داشتید، می‎‌توانید از کارشناسان متخصص مجموعه کافه ارز کمک بگیرید.

3/5 - (1 امتیاز)

نویسنده

sepide نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *