وبلاگ

/

/

دانشگاه تیلور| تحصیل در یکی از برترین دانشگاه‌های مالزی

دانشگاه تیلور| تحصیل در یکی از برترین دانشگاه‌های مالزی

۹ خرداد ۱۴۰۲

دانشگاه تیلور: تحصیل در Taylor’s University، یکی از بهترین دانشگاه های مالزی در واقع فرصت زندگی در کشور باران‌های تابستانی، طبیعت زیبا و بکر و جنگل‌ها و معابد طلایی و آسمان خراش‌های افسانه‌ای و آشنایی با هزاران فرهنگ و ملیت مختلف است. آیا تا به حال، تحصیل در خارج از کشور و تحصیل در مالزی فکر کرده‌اید؟ آیا می‌دانید بسیاری از بهترین دانشگاه های مالزی در رده برترین دانشگاه‌‌های جهان قرار دارند؟ تا چه حد با بهترین دانشگاه های مالزی آشنا هستید؟ در این مطلب از معرفی بهترین دانشگاه های خارجی برای تحصیل ، به سراغ معرفی دانشگاه Taylor مالزی رفته‌ایم.اگر قصد ادامه تحصیل در این مقصد بی نظیر را دارید، می‌توانید برایپرداخت‌های ارزی مانند پرداخت هزینه‌ تعیین وقت سفارت‌ها از خدمات کافه ارز استفاده کنید.

دانشگاه تیلورز مالزی

تحصیل در مالزی

دلایل بسیار زیادی برای مهاجرت تحصیلی به مالزی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • فضای چند ملیتی و فرهنگ‌های مختلف
  • هزینه پایین تحصیل و زندگی در مالزی
  • سطح بالای کیفیت تحصیل و آموزش در مالزی
  • امکان کار در حین تحصیل
  • عدم اشباع بازار و وجود فرصت‌های شغلی بی‌شمار پس از پایان تحصیل
  • اعطای بورسیه‌ها و کمک‌ هزینه‌های تحصیلی مختلف به دانشجویان برتر
  • وجود تعدادی از برترین دانشگاه های مالزی در این کشور از جمله دانشگاه Taylor
بیشتر بخوانید: نحوه دریافت بورسیه تحصیل در خارج

تحصیل در دانشگاه تیلور (Taylor’s University)

همان‌طور که اشاره شد،Taylor’s University یکی از بهترین دانشگاه های مالزی بوده که در رتبه‌بندی جهانی کیو اس (QS World) در سال ۲۰۱۸ توانست در رده ۲ درصد از بهترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته و جزو ۱ درصد از بهترین دانشگاه‌های معتبر برای کارفرمایان جهت استخدام فارغ‌ التحصیلان قرار گیرد. به بیان ساده‌تر اگر دانشجوی تیلور باشید و دوره تحصیل خود را با نمرات درخشان به پایان برسانید، آینده درخشان و دریایی از فرصت‌های شغلی پیش روی شما خواهد بود که نه تنها در مالزی بلکه در سراسر جهان خواهان استخدام شما باشند. اگر هنوز این دلیل محکم شما را برای انتخاب این دانشگاه و ادامه تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های مالزی قانع نکرده است، با ما در این مطلب از وبلاگ کافه ارز همراه باشید تا ۶ دلیل قانع کننده دیگر برای انتخاب این دانشگاه و ادامه تحصیل در آن را به شما بگوییم.

تحصیل در دانشگاه تیلور (Taylor’s University)

۱. فرصت تحصیل در دانشگاهی رو به رشد

دانشگاه تیلور از هر فرصتی برای پیشرفت و رشد و ارتقا سطح کیفی آموزشی خود استفاده می‌کند. بی‌‌دلیل نیست که این دانشگاه در رده بهترین دانشگاه های مالزی و جهان قرار گرفته است؛ چرا که به‌ صورت مداوم به دنبال پیشرفت و استقبال از ایده‌های جدید برای همگام شدن با آخرین متدهای آموزشی روز است.

سبک تدریس در این دانشگاه ترکیبی از روش‌های درسی پیشرفته و آنلاین و کلاس‌های تجربی است. این دانشگاه از آخرین تکنولوژی‌های روز از جمله واقعیت افزوده و واقعیت مجازی برای آموزش دانشجویان نیز استفاده می‌کند. چنین رویکردی در نحوه آموزش باعث شده دانشجویان به‌ صورت واقعی در هر رشته‌ای شرایط تجربی شغل خود را امتحان کرده و مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار را یاد بگیرند.

ویژگی منحصر به فرد دیگر رویکرد آموزشی این دانشگاه، به‌ رسمیت شناختن تاثیر فعالیت‌های خارج از برنامه‌های آموزشی جهت تقویت روحیه دانشجویان و بالا بردن بازده تحصیلی آن‌ها است. این قانون در وزارت آموزش و پرورش مالزی به عنوان نسخه دوم تحصیلی شناخته می‌شود. با استفاده از این برنامه افراد می‌توانند در حین آموزش و تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های مالزی ، مهارت‌های اجتماعی و فردی خود را توسعه داده و پس از تکمیل دوره تحصیل خود آن را به عنوان مدرکی معتبر جهت اعتبار هر چه بیشتر و جلب نظر کارفرما به رزومه‌‌شان ضمیمه کنند.

همچنین، لازم است اشاره کنیم دانشگاه Taylor مالزی اولین دانشگاه در آسیا بود که فرصت تحصیل در دوره‌های آموزش آنلاین آزاد با نام «MOOCs» برای استفاده افراد از خدمات آموزش مجازی و تحصیل در این دانشگاه را از سراسر جهان فراهم کرد. به این ترتیب هر فردی می‌توانست بدون حضور در مالزی در رشته مورد علاقه‌اش از تیلورز فارغ التحصیل شود، اما باز هم زندگی در جو شهری کوالالامپور و کشور مالزی تجربه‌ای به‌‌ یاد ماندنی و آینده‌ساز است که در صورت امکان بهتر است آن را از دست ندهید.

۲. امکان ادامه تحصیل در رشته‌های علمی خاص

گاهی ممکن است رشته تحصیلی انتخابی شما، آن چیزی نباشد که دوست دارید آن را ادامه دهید و به دنبال تحصیل در رشته‌های خاص هستید. اگر جزو این دسته هستید، دانشگاه تیلور دقیقا مناسب شما خواهد بود.

این دانشگاه با استقبال از ایده‌های تازه و توجه به پیشرفت روزانه، همگام با نیازهای روز رشته‌های تحصیلی جدید یا روش‌های آموزشی نوینی به سیستم خود اضافه می‌کند که باعث افزایش محبوبیت و استقبال دانشجویان شده است.

اگر می‌خواهید در رشته‌ای متفاوت از رشته کارشناسی خود تحصیل کرده و کارشناسی ارشد بگیرید و به دنبال رشته‌های خاصی هستید،تیلورز با ارائه برنامه‌های خاص مانند پیش زمینه آموزشی یا دوره‌های تحصیل در کالج برای آمادگی تحصیل در رشته جدید می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

موارد زیر از جمله برنامه‌های بنیاد آموزش انگلیسی تیلور هستند که معمولا در اختیار دانشجویان بین‌ المللی قرار می‌گیرد:

  • بنیاد علمی تیلور: این برنامه، در واقع برگزاری طرح‌های آموزشی برای آمادگی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و رشته‌های مرتبط با علومی مانند بیوشیمی، داروسازی و سم شناسی و غیره است.
  • بنیاد علوم ارتباطات تیلور: اگر قصد تکمیل دوره تحصیلات خود در علوم ارتباطات و رسانه‌ای را دارید، این برنامه مناسب شما خواهد بود.
  • بنیاد مهندسی تیلور: در صورتی که می‌خواهید کارشناسی ارشد خود را در یکی از رشته‌های مهندسی بگیرید می‌توانید از این برنامه دانشگاه استفاده کنید.

Taylor’s University

۳. ارائه گزینه‌های مختلف برنامه‌های آموزش زبان

دانشگاه تیلور بیشتر به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه های مالزی در زمینه علوم اقتصاد، تجارت، بازرگانی، علوم و مهندسی شناخته می‌شود. جالب است بدانید در این دانشگاه شما می‌توانید استاد انگلیسی خود را انتخاب کنید.

این دانشگاه در حال حاضر در رشته‌های جذابی از جمله موارد زیر برای متقاضیان برنامه‌های آموزشی فوق‌العاده‌ای برای تکمیل تحصیلات در زمینه آموزش زبان ارائه می‌دهد:

  • کارشناسی ارشد مطالعات تغذیه‌ای: تحصیلات در زمینه مطالعات فرهنگ ملل مختلف در جهان، تاریخچه غذاها، ارتباط جامعه شناسی و انسان‌ شناسی با مواد غذایی و غیره است.
  • کارشناسی ارشد مدیریت مهمان‌نوازی بین‌المللی: این مدرک کارشناسی ارشد بسیار معتبر در زمینه هتلداری و صنعت میزبانی و مهمان‌نوازی بوده و اولین مدرک کارشناسی ارشد فرانسوی زبان در منطقه آسیا و اقیانوسیه است که دوره‌های آن با همکاری دانشگاه «تولوز» برگزار می‌شود.
  • کارشناسی ارشد فلسفه علوم دارویی: ارائه برنامه‌ها و دوره‌های تحصیلات تکمیلی در زمینه تاثیر علوم دارویی و فلسفه استفاده از آن‌ها است که در این دانشگاه ارائه می‌شود.
  • کارشناسی ارشد معماری: شاید شناخته شده‌ترین نام این فهرست، مدرک کارشناسی ارشد معماری باشد. این مدرک در واقع یک آزمون دو مرحله شامل آزمون «Architects Malaysia» یا «Lembaga Arkitek Malaysia (LAM)» می‌شود. پس از گذراندن این آزمون‌ها فرد می‌تواند تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد معماری تکمیل کند.

Taylor’s University

۴. روند آسان پذیرش در دانشگاه تیلور مالزی

جالب است بدانید روند پذیرش در این دانشگاه بسیار آسان است و حتی شخصا می‌توانید درخواست خود را به صورت آنلاین در وب‌سایت دانشگاه ارسال کنید.

در صورتی که بر زبان انگلیسی تسلطی ندارید، بهتر است ابتدا مدرک یکی از آزمون های بین المللی معتبری مانند آیلتس گرفته و روی مهارت‌های زبان خود کار کنید. بیش از ۹۰ درصد دانشگاه‌ های مالزی داشتن مدرک معتبر را شرط اصلی پذیرش دانشجویان بین المللی عنوان کرده‌اند.

برای ارسال درخواست پذیرش در دانشگاهی همچون تیلور مالزی کافی است مدارک زیر را تهیه کرده و به آدرس ایمیل در وب‌سایت دانشگاه ارسال کنید:

  • تهیه و تکمیل فرم درخواست
  • کپی معتبر از گواهی‌ها و ریز نمرات دانشگاهی
  • ۳ نسخه کپی شده از گذرنامه با حداقل ۱۵ ماه اعتبار
  • روزمه کاری
  • اثبات مهارت زبان انگلیسی
  • کپی معتبر از توصیه‌ نامه‌های کاری و دانشگاهی
  • کپی معتبر و تصدیق شده از بورسیه یا مدرک حمایت مالی (در صورت دریافت)
  • پرداخت هزینه ۸۸ دلار

توجه: کلیه مدارم باید در فرمت JPEG یا PDF به صورت واضح اسکن شده و به آدرس ایمیل دانشگاه ارسال شود.

دقت داشته باشید برای ارسال مدارک و ادامه تحصیلات در دانشگاه تیلور لازم است واجد شرایطی باشید که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حداقل نمره مدرک کارشناسی بر اساس معیار «CGPA» باید بین ۲/۵ تا ۲/۷۵ باشد. اگر نمره CGPD شما کمتر از ۲/۵ است می‌تواند با استفاده از تجربه کاری و توصیه نامه‌ها نمره خود را افزایش دهید.
  • برای ادامه تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های مالزی ، باید نمره آیلتس آن‌ها حداقل ۶/۵ باشد. در صورتی که فرد هنوز مدرک هنوز مدرک زبان خود را تکمیل نکرده باشد، دانش انگلیسی او طبق دروس پاس شده در دوره کارشناسی تطبیق داده شده و بر حسب آن فرد باید برای تکمیل دوره زبان خود به کالج یا موسسه مراجعه کند.
  • برای پذیرش در برخی از رشته‌های دانشگاه تیلور، نیاز به مصاحبه آنلاین یا حضوری است.

ترفند: برای دریافت فرم درخواست و شروع مراحل ارسال مدارک وارد قسمت «StudyPortals» در وب‌سایت اصلی دانشگاه شده و روی دکمه «Apply» کلیک کنید.

Taylor’s University

۵. ارائه بورسیه‌های تحصیلی ویژه

حتی اگر زندگی در مالزی مقرون به صرفه هم باشد، باز هم دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیلات و زندگی در این کشور نیاز به کمک هزینه مالی دارند. برخی کار در کنار تحصیل را انتخاب کرده و برخی دیگر با کسب نمرات ممتاز می‌توانند از ۴ برنامه بورسیه تحصیلی این دانشگاه استفاده کنند:

  • بورسیه تحصیلی دانشگاه تیلورز
  • بورسیه تحصیلی استعدادهای درخشان تیلور
  • بورسیه تحصیلی «Taylor’s World Class»
  • جایزه تحصیلی تیلور (از سال ۲۰۱۹)

این بورسیه‌ها که یکی ازمحبوب‌ترین بورسیه تحصیل در خارج هستند، معمولا به دانشجویانی اعطا می‌شوند که در زمینه‌های از جمله موارد زیر نمرات ممتاز کسب کرده یا جزو استعدادهای درخشان باشند:

  • عملکرد مناسب تحصیلی و دانشگاهی
  • استعداد درخشان در زمینه موسیقی، تئاتر، هنرهای نمایشی، رشته‌های ورزشی و غیره
  • دارا بودن مهارت‌های ویژه
  • طرح‌ها و نوآوری‌های جدید

۶. زندگی شگفت‌انگیز دانشجویی در مالزی

تنوع فرهنگی، حضور دانشجویان از ملیت‌های مختلف، جو شاد آموزشی و محیط مدرن کلاس‌ها و تیلورز قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد. معماری ساختمان اصلی این دانشگاه در نوع خود بی‌نظیر بوده و یکی از اولین ساختمان‌های زیست سازگار (سازگار با محیط زیست) در آسیا محسوب می‌شود.

فضای این دانشگاه، جو دوستانه میان دانشجویان، امکانات بی‌شمار، سطح بالای کیفیت آموزش، نحوه تدریس اساتید و هزاران مورد دیگر در کنار زندگی در کشوری چند ملیتی پر از فرصت‌های درخشان شغلی، قطعا شما را مجذوب خود خواهد کرد.

دانشگاه تیلور

شعب دانشگاه تیلورز مالزی

اگر قصئ تحصیل در دانشگاه تیلورز در مالزی را دارید باید بدانید که این دانشگاه دارای چندین شعبه است که هر کدام در یک شهر متفاوت قرار دارند. در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم:

  • شعبه لاکسامانا: این شعبه در شهر لاکسامانا واقع شده است و از جمله بزرگترین شعب دانشگاه تیلورز است. این شعبه دارای امکاناتی مانند کتابخانه، مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاه‌های علوم پایه و اتاق‌های کلاس درس است.
  • شعبه سرامبانگ جایا: این شعبه در شهر سرامبانگجایا واقع شده است و از شعبه‌های دیگر دانشگاه تیلورز در مالزی است. این شعبه دارای امکاناتی مانند کتابخانه، مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاه‌های علوم پایه و اتاق‌های کلاس درس است.
  • شعبه سلانگور: این شعبه در شهر سلانگور واقع شده است و از جمله شعبه‌های کوچک‌تر دانشگاه تیلورز در مالزی است. این شعبه دارای امکاناتی مانند کتابخانه، اتاق‌های کلاس درس و آزمایشگاه‌های علوم پایه است.
  • شعبه جورونگ: این شعبه در شهر جورونگ واقع شده است و به تازگی تاسیس شده است. این شعبه دارای امکاناتی مانند کتابخانه، اتاق‌های کلاس درس و آزمایشگاه‌های علوم پایه است و در حال حاضر در حال گسترش است.
  • شعبه پنانگ: این شعبه در جزیره پنانگ واقع شده و به تازگی تاسیس شده است. این شعبه دارای امکاناتی مانند کتابخانه، اتاق‌های کلاس درس و آزمایشگاه‌های علوم پایه است و از برخی امکانات بیشتری مانند مراکز تحقیقاتی برای علوم پزشکی نیز برخوردار است.
  • شعبه جوهر بارو: این شعبه در شهر جوهر بارو واقع شده است و قبلاً به عنوان شعبه فرعی دانشگاهای تیلورز در نظر گرفته می‌شد، اما در حال حاضر به عنوان یکی از شعبات اصلی دانشگاه فعالیت می‌کند. این شعبه دارای امکاناتی مانند کتابخانه، مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاه‌های علوم پایه و اتاق‌های کلاس درس است و در حال حاضر در حال گسترش است.

در کل، دانشگاه تیلورز در مالزی دارای شعباتی با امکانات مختلف است که برای دانشجویان و اساتید این دانشگاه، فرصت‌هایی برای یادگیری، تحقیقات و توسعه فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین دانشگاه های فیلیپین

دانشگاه تیلور

نتیجه گیری:

تحصیل در بهترین دانشگاه های مالزی از جمله دانشگاه تیلورز که در رده برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد، فرصتی آشنایی با بیش از ۳ هزار دانشجو از ۸۰ کشور دنیاست. اگر واجد شرایط تحصیل در این دانشگاه هستید یا قصد تکمیل تحصیلات خود را در کشوری مانند مالزی دارید، این دانشگاه می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

دانشجویان بین المللی که قصد پرداخت شهریه یا هزینه ثبت‌نام دانشگاه های مالزی همچون Taylor’s University را دارند، می‌توانند از خدمات پرداخت‌های بین‌المللی کافه ارز با استفاده از خرید با پی پال و خرید با ویزا و مستر کارت استفاده کرده و بدون هیچ مشکل و تاخیری پرداخت‌های بین‌المللی خود را انجام دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *