وبلاگ

/

/

تحصیل در فیلیپین 2024 و معرفی بهترین دانشگاه های فیلیپین

تحصیل در فیلیپین 2024 و معرفی بهترین دانشگاه های فیلیپین

۱۴ اسفند ۱۴۰۱

اگر قصد تحصیل در فیلیپین را دارید، تبریک می‌گویم زیرا انتخاب شایسته‌ای برای تحصیل در خارج از کشور کرده‌اید. دانشگاه‌های این کشور جز بهترین دانشگاه‌های دنیا هستند و رنک جهانی بسیار خوبی دارند. فیلیپین یکی از کشورهای شرق آسیا است که به‌تازگی صنعتی شده و در بازارهای جهانی به جایگاه بالایی رسیده است. این کشور در سال‌های اخیر از دانشجویان بین المللی استقبال خوبی داشته است و با وجود سواحل گرمسیری و آفتابی که دارد مقصد خوبی برای گردشگران خارجی نیز است. این کشور علاوه بر جاذبه‌های توریستی فراوانی که دارد ترکیبی از فرهنگ‌های اسلامی، مالایی، اسپانیایی و آمریکایی را در خود جای داده است.

اگر قصد تحصیل در فیلیپین و یا هر کشور دیگه‌ای را دارید، برای دریافت ویزا به انجام پرداخت‌های ارزی نیاز پیدا می‌کنید. اما متاسفانه این دسته از مبادلات مالیی بین المللی برای ایرانیان محدود شده است. اما نگران نباشید. برای پرداخت چنین هزینه‌هایی به خصوص هزینه تعیین وقت سفارت می‌توانید از خدمات صرافی انلاین کافه ارز استفاده کنید و محدودیت ها را کنار بزنید. برای آشنایی با بهترین دانشگاه‌های فیلیپین، شهرهای دانشجویی، برنامه‌های کاربردی و اطلاعات دیگر در این مطلب از معرفی بهترین مقصدهای تحصیل در خارج ، با ادامه مقاله با ما همراه باشید.

تحصیل در فیلیپین

درباره فیلیپین

حکومت رسمی

جمهوری فیلیپین، رئیس جمهور در حال حاضر فردیناند مارکوس جونیور است.
منطقهاز بیش از ۷۶۰۰ جزیره تشکیل شده است ، اگرچه بیشتر جمعیت تنها در ۱۱ جزیره زندگی می‌کنند.
جمعیتجمهوری فیلیپین، رئیس جمهور در حال حاضر فردیناند مارکوس جونیور است.
زبانزبان‌های رسمی فیلیپینی و انگلیسی هستند، اما ۱۹ زبان محلی نیز وجود دارد.
مساحت

۳۰۰۰۰۰ کیلومتر مربع

دین

اکثریت (۸۲) مردم کاتولیک روم هستند و اسلام دومین دین رایج است.

دانشگاه های فیلیپین

فیلیپین نه تنها کشور زیبایی است بلکه یکی از بهترین سیستم‌های آموزش عالی آسیا را دارد. این کشور در اولین ویرایش از رتبه‌بندی سیستم‌های آموزشی قدرتمند دنیا رتبه ۴۶ را به‌دست آورده است. کشور فیلیپین با ایجاد فرصت تحصیلی به زبان انگلیسی و هزینه‌های مناسب تحصیلی، سالانه بیش از ۵۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی را از سراسر جهان جذب می‌کند که بیشتر آن‌ها از دیگر کشورهای شرق آسیا هستند. تحصیل در فیلیپین در آسیا از محبوبیت زیادی برخوردار است. نزدیک به ۲۳۰۰ مؤسسه آموزش عالی در فیلیپین وجود دارد که اکثرا خصوصی هستند. بسیاری از دانشگاه‌های این کشور تحت تأثیر مذهب کاتولیک هستند که برآمده از گذشته استعماری این کشور است. از بین مؤسسات دولتی که از دولت بودجه دریافت می‌کنند دانشگاه ملی و دانشگاه فیلیپین بیشترین بودجه را دریافت می‌کنند.

دانشگاه های فیلیپین

بهترین دانشگاه های فیلیپین

۳ دانشگاه برتر فیلیپین در رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان در رتبه بندی ۲۰۲۴ دانشگاه دیگر این کشور در رتبه بندی برترین دانشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۲۱ قرار دارند.

  1. Ateneo de Manila University (301-400)
  2. University of the Philippines (801-1000)
  3. De La Salle University (1201-1500)
بیشتر بخوانید: نحوه دریافت بورسیه تحصیل در خارج

1. دانشگاه آتنئو دی مانیلا (Ateneo de Manila)

این دانشگاه رتبه اول دانشگاه پژوهشی و خصوصی در کشور فیلیپین را دارا است که رتبه ۶۰۱ تا ۶۰۵ جهانی و رتبه ۱۲۴ آسیا را دارد. دانشگاه آتنئو دی مانیلادارای ۴ پردیس در منطقه مترو مانیلا بوده و ساختمان اصلی و مرکزی آن در شهر کزون (Quezon) واقع شده است. این دانشگاه توسط جامعه مسیحیت تأسیس شده است و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های این کشور و یکی از دانشگاه های محبوب برای تحصیل در فیلیپین است. دانشگاه آتنئو رتبه ۲۰۰ جهانی در رشته زبان و ادبیات انگلیسی را داشته و دانشکده هنر و علوم انسانی آن نیز رتبه ۳۵۰ جهان را کسب کرده است.

2. دانشگاه فیلیپین(Philippines)

(UP) یا دانشگاه فیلیپین دارای رتبه ۳۹۶ در بین دانشگاه‌های برتر جهان در سال ۲۰۲۱ و رتبه ۷۲ دانشگاه‌های برتر آسیا را دارد. این دانشگاه دولتی است که سیستم آموزشی آن از مجموع ۷ دانشکده و ۱۵ پردیس در سراسر کشور تشکیل شده است. ساختمان مرکزی و اصلی این دانشگاه در دیلیمان و شهر کزون این کشور واقع شده است و در حدود ۲۲۷۶۵ دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. دانشگاه فیلیپین توسط دولت استعمارگر آمریکایی در سال ۱۹۰۸ تأسیس شده است و از آن زمان تاکنون به شهرت زیادی رسیده است و همواره دانشگاه برتر این کشور بوده است. این دانشگاه رتبه ۱۵۰ جهانی در رشته زبان و ادبیات انگلیسی و رتبه ۲۵۰ در رشته علوم اجتماعی و مدیریت را بین دانشگاه‌های جهان دارد.

3.دانشگاه دی لا ساله (De La Salle)

یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر فیلیپین دانشگاه دی لاساله است که رتبه ۸۰۱ تا ۱۰۰۰ جهانی در بین دانشگاه‌های جهان و ۱۵۶ آسیا را دارد. این دانشگاه ۱ دانشگاه پژوهشی و خصوصی بوده که در سال ۱۹۱۱ تأسیس شده است و در ابتدا یک مدرسه پسرانه بوده است. در این دانشگاه در حدود ۱۸۵۰۰ دانشجو تحصیل می‌کنند و ساختمان مرکزی آن در قلب شهر مانیل واقع شده است. مانند دو دانشگاه برتر دیگر فیلیپین این دانشگاه نیز در رشته زبان و ادبیات انگلیسی رتبه ۲۰۰ جهانی را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: دانشگاه تیلور| تحصیل در یکی از برترین دانشگاه‌های مالزی

بهترین دانشگاه های فیلیپین

شهرهای دانشجویی فیلیپین

یکی از ویژگی‌های فرهنگی کشور فیلیپین که باعث جذب دانشجویان بین المللی در این کشور می‌شود مهمان نوازی، گرمی و شادی مردم است. استعمار اسپانیا و آمریکا در گذشته‌های نه چندان دور فرهنگ این کشور را به ترکیبی از سنت‌های شرق و غرب تبدیل کرده است. همچنین آب و هوای گرمسیری این کشور فرصت‌های زیادی برای شنا، موج سواری و دیگر تفریحات ساحلی برای اوقات فراغت به وجود آورده است.

اگر به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید به راحتی می‌توانید در این کشور با مردم ارتباط برقرار کنید. زبان انگلیسی در شهرهای بزرگ یکی از زبان‌های اصلی مردم است که اغلب مردم به آن تسلط دارند. مناظر طبیعی، جنگل‌های بارانی، آبشارها، چشم اندازهای کوهستانی و سواحل بینظیر در این کشور اوقات فراغت شما را به خوبی پر خواهد کرد. تحصیل در فیلیپین این امکان را به شما می‌دهد که براحتی به دیگر کشورهای شرق آسیا سفر کنید. برای آشنایی با شهرهای دانشجویی فیلیپین با ادامه این مطلب همراه باشید.

شهر مانیل

مانیل پایتخت فیلیپین با بیش از ۱٫۶ میلون نفر جمعیت است. این شهر به‌دلیل موقعیت جذاب خود در ساحل شرقی خلیج مانیل «مروارید شرق» لقب گرفته است. این شهر شاید در نگاه اول مانند یک جنگل بتنی بی‌روح به نظر برسد، اما دارای جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی متعددی است که می‌تواند برای دانشجویان بین المللی جذاب و مقصدی محبوب برای تحصیل در فیلیپین باشد. آثار به جا مانده از استعمار اسپانیا در قرن ۱۶ برخی از جاذبه‌های این شهر بزرگ است. مانیل در زمان استعمار نیز مرکز آموزش کشور بوده است و هم اکنون نیز دانشگاه فیلپین و دانشگاه سانتو توماس در این شهر قرار دارند.

شهر کزون

شهر کزون یا کزون سیتی پرجمعیت‌ترین و بزرگ‌ترین شهر فیلیپین است که در حدود ۷/۲۰۰۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد. نام این شهر از نام دومین رئیس جمهور این کشور که این شهر را تأسیس کرده است گرفته شده است. این شهر که «افق‌های جدید» لقب گرفته است در سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۷۶ پایتخت فیلپین بوده است و هنوز هم مقر شماری از مقامات دولتی و مکان‌های فرهنگی است. دانشگاه مهم این شهر دانشگاه کزون است که یکی از بهترین سیستم‌های دانشگاهی این کشور را ارائه می‌کند.

شهرهای دانشجویی فیلیپین

شهر سبو

شهر سبو (Cebu) یکی از قدیمی‌ترین شهرهای فیلیپین است که با داشتن جمعیت ۸۶۶۰۰۰ نفری پنجمین شهر پرجمعیت فیلیپین نیز به حساب می‌آید. این شهر اولین شهری بود که توسط اسپانیایی‌ها ساخته شد و اولین پایتخت فیلیپین نیز بود. امروزه آثار تاریخی زیادی از گذشته استعماری این شهر به جا مانده است که معروف‌ترین آن صلیب ماژلان است. علاوه بر آن هر ساله جشنواره سالانه رژه بزرگ و رقص سنتی در این شهر برگزار می‌شود که می‌تواند برای دانشجویان جذاب باشد. این شهر مرکز تجارت و آموزش است و بیش از ۱۱ دانشگاه و کالج از جمله دانشگاه فیلیپین، کالج سبو و دانشگاه سن کارلوس در این شهر قرار دارند که آن را مقصدی جذاب برای تحصیل در فیلیپین کرده است.

شهر باگیو

شهر باگیو (Baguio) شهری بسیار کوچک در جزیره مانیل و کزون سیتی است که در منطقه کوهستانی با ارتفاع بیش از ۱۵۴۰ متری واقع شده است. این شهر آب و هوای خنک و مطبوعی داشته و بسیار خنک‌تر از دیگر شهرهای فیلیپین است. هر ساله تعداد زیادی گردشگر از داخل و خارج از این شهر بازدید کرده و با نام «پایتخت تابستانی فیلیپین» شناخته می‌شود. این شهر از مراکز مهم تجارت و آموزش در فیلیپین است و یکی از ۷ شعبه اصلی دانشگاه فیلیپین و ۷ مؤسسه آموزش عالی دیگر در این شهر قرار دارد.

دانشگاه‌های فیلیپین معمولا در ماه‌های ژوئن و نوامبر درخواست اپلای را پذیرش می‌کنند. برای درخواست از دانشگاه‌های فیلیپین باید مستقیما درخواست خود را برای دانشگاه ارسال کرده و کارنامه علمی کامل خود را ارائه دهید. در برخی از دانشگاه‌ها و رشته‌ها نیاز به ارائه توصیه‌نامه و یا آزمون پذیرش وجود دارد. زبان تدریس در دانشگاه‌های فیلیپین به زبان انگلیسی است و باید مدارک زبان آیلتس (IELTS) یا تافل (TOEFL) ارائه شود.

درخواست ویزای دانشجویی فیلیپین

درخواست ویزای دانشجویی فیلیپین

دانشجویان بین المللی در فیلیپین باید ویزای دانشجویی داشته باشند که بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه‌های فیلیپین می‌توانند از سفارت یا کنسولگری فیلیپین در کشور خود دریافت کنند. مدارک لازم برای ویزای دانشجویی فیلیپین در وب‌سایت سفارت این کشور درج شده است. برای دریافت ویزا جهت تحصیل در فیلیپین باید در مصاحبه سفارت یا کنسولگری شرکت کنید. ویزای دانشجویی یک سال اعتبار داشته و هر ترم قابل تمدید است.

اسناد و مدارک لازم برای دریافت ویزای دانشجویی فیلیپین شامل موارد زیر است:

  • گذرنامه که تا ۶ ماه بعد از قصد خروج از فیلیپین نیز اعتبار داشته باشد.
  • تکمیل فرم درخواست ویزای دانشجویی فیلیپین
  • گواهی سلامت پزشکی به همراه عکس از قفسه سینه و نتایج آزمایش‌های پزشکی
  • ۳ قطعه عکس جدید در اندازه گذرنامه
  • گزارش عدم سوء پیشینه
  • ارائه مدر معتبر دال بر پذیرش از دانشگاه‌های فیلیپین
  • اثبات داشتن توانایی مالی برای زندگی در فیلیپین (تمکن مالی) یا داشتن بورسیه تحصیلی
  • پرداخت هزینه ویزا

هزینه زندگی و شهریه دانشگاه های فیلیپین

خبر خوب برای دانشجویان بین المللی این است که هزینه زندگی در فیلیپین بسیار کم بوده و سالانه در حدود ۴۲۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار آمریکا است. هزینه تحصیل در دانشگاه فیلیپین نیز بسیار پایین است. معمولا دانشگاه‌ها شهریه خود را اعلام می‌کنند و با توجه به رشته و برنامه‌های گوناگون با هم تفاوت دارند. اما معمولاً به‌طور متوسط و سالانه دانشگاه‌های دولتی ۱۰۰۰ دلار و مؤسسات خصوصی بین ۱۲۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار شهریه دریافت می‌کنند. توجه داشته باشید ویزای دانشجویی فیلیپین امکان کار پاره وقت و دانشجویی را به شما نمی‌دهد و برای تأمین هزنیه‌ها نمی‌توانید روی آن حساب باز کنید.

هزینه زندگی و شهریه دانشگاه های فیلیپین

امنیت و سلامت در فیلیپین

برای تحصیل در فیلیپین نیاز به بیمه درمانی دارید. این بیمه را می‌توانید از شرکت‌های بیمه درمانی فیلیپین تهیه کنید که معمولاً بیمه‌های مقرون به صرفه‌ای را ارائه می‌کنند. بهتر است پیش از سفر به فیلیپین با پزشک خود مشورت کنید تا در صورت لزوم واکسینه شوید.

کشور فیلیپین با نام مستعار «حلقه آتش» شناخته می‌شود و دلیل آن نیز قرار گرفتن در حاشیه اقیانوس آرام و زمین لرزه‌ها و طوفان‌های متعدد در این کشور است. فصل بارندگی طولانی از ژوئن تا نوامبر یکی از نمونه‌های آن است. همچینن آتش فشان‌های زیادی در این کشور فعال هستند. بهتر است برای مقابله با این بلایای طبیعی آمادگی لازم را داشته باشید. برخی از نقاط فیلیپین از جمله مجمع الجزایر میندانائو و مجمع الجزایر سولو در سال ۲۰۱۶ به‌علت حملات تروریستی بسیار ناامن شده و به بازدیدکنندگان توصیه شده که از این مکان‌ها بازدید نکنند.

اگر قصد تحصیل در فیلیپین را دارید یا دانشجوی یکی از دانشگاه های فیلیپین هستید، می‌توانید با استفاده از خدمات پرداخت‌های بین‌المللی کافه ارز از طریق خرید با پی پال و خرید با ویزا و مستر کارت در کمترین زمان پرداخت‌های بین‌المللی خود را انجام دهید. همچنین با استفاده از کافه ارز می‌توانید پرداخت هزینه ثبت نام آزمون های بین المللی را به آسانی انجام دهید.

مروری بر فیلیپین به عنوان مقصد تحصیلی

در سال 1898، فیلیپین برای مدت کوتاهی قبل از تحویل به ایالات متحده استقلال یافت. در سال 1946 از ایالات متحده اعلام استقلال کرد. هویت متمایز فیلیپین از تاریخ مدرن آن سرچشمه می‌گیرد: فرهنگ فیلیپینی ترکیبی شگفت‌انگیز از سنت‌ها و تأثیرات فرهنگی اسپانیایی و آمریکایی، و همچنین غذاهای منطقه‌ای متمایز است.

زیبایی طبیعی فیلیپین مسافران را از سرتاسر جهان به خود جذب می کند. تالاب های آبی کریستالی، جنگل ها و چشمه های کوهستانی ساحلی را می توان در سرتاسر جزایر یافت.

فیلیپین یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان بین المللی، به ویژه دانشجویان آسیایی است. همچنین دانشجویانی را از سایر قاره‌ها جذب می‌کند که به دنبال تحصیلات عالیه کم هزینه در یک محیط منحصر به فرد هستند.

زبان انگلیسی به طور گسترده در فیلیپین صحبت می شود و دولت در برنامه های تحصیلی سرمایه گذاری می کند که برای دانشجویان بین المللی سودمند و جذاب باشد.

چرا تحصیل در فیلیپین قابل بررسی است؟

1. مقرون به صرفه است

برای دریافت مدرک در فیلیپین نیازی به شکستن بانک ندارید. در مقایسه با مکان های تحصیلی اصلی مانند ایالات متحده یا بریتانیا، این کشور هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه ای دارد. هزینه های زندگی بسیار پایین است و به شما امکان می دهد پول بیشتری را برای سفر و اکتشاف جزایر خرج کنید.

مدارس فیلیپینی می توانند هزینه های تحصیل خود را تعیین کنند. با این حال، اکثر مدارس قیمت های خود را بین 2500 در هر سال تحصیلی تعیین می کنند تا رقابتی نگه دارند. رشته های پزشکی و مهندسی در سطح بالاتری از این طیف قرار خواهند گرفت.

هزینه ها تا حد زیادی در هر سه سطح آموزش عالی ثابت است. هزینه ها به پزو از طریق گیرو بانک یا حواله سیمی بین المللی قابل پرداخت است. رسید باید برای مقاصد مهاجرت نگهداری شود.

بورسیه ها معمولاً فقط به دانشجویان فیلیپین تعلق می گیرد. با این حال، بسیاری از مدارس بورسیه تحصیلی خود را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. این ممکن است از یک مبلغ ثابت در هر ترم یا سال تا یک بورس تحصیلی کامل متغیر باشد. گزینه های بورسیه تحصیلی هر مدرسه ای را که قصد درخواست آن را دارید بررسی کنید.

چرا تحصیل در فیلیپین قابل بررسی

2. انگلیسی یک زبان ملی در این کشور است

هنگام تحصیل در خارج از کشور، ندانستن زبان محلی می تواند به سرعت به یک چالش تبدیل شود، به خصوص اگر انگلیسی رایج نباشد. خوشبختانه در فیلیپین با این مشکل مواجه نخواهید شد. انگلیسی زبان آموزش پیش فرض در تمامی موسسات آموزشی کشور از مهدکودک ها گرفته تا دانشگاه ها می باشد.

این به معاشرت و سفر نیز کمک زیادی می کند. در یک شب بیرون رفتن، می‌توانید به سادگی با مردم محلی صحبت کنید، راهنمایی بخواهید یا هر چیزی که دوست دارید سفارش دهید.

3. آب و هوا

پس از کلاس‌های، دانش آموزان می توانند در سواحل خیره کننده با اقیانوس های شفاف و صخره های مرجانی پر جنب و جوش استراحت کنند. با توجه به آب و هوای آفتابی و آب و هوای گرمسیری، استرس امتحان به گذشته خواهد ماند. اگر نمی خواهید به ساحل سفر کنید، از جاذبه های طبیعی دیگر مانند جنگل های بارانی، کوه ها و آبشارهای زیبا دیدن کنید.

هنگام تصمیم گیری برای تحصیل در فیلیپین، ایده خوبی است که سیستم های آب و هوای محلی را در نظر بگیرید. به دلیل نزدیکی به اقیانوس آرام، ویسایای شرقی بیشترین بارندگی و طوفان را در طول سال دارد، در حالی که جزیره شمالی لوزون دارای محیط گرم‌تر و خشک‌تری است.

سیستم های آب و هوا و آب و هوا می تواند تحت تاثیر ارتفاع قرار گیرد. تا ماه می، متوسط ​​دما در برخی از بخش های کشور، به ویژه در مانیل و مناطق پست، ممکن است از 32 درجه سانتیگراد فراتر رود. به دلیل ارتفاع زیاد، باگویو و منطقه کوردیلا در شمال لوزون به طور قابل ملاحظه‌ای خنک تر هستند.

نتیجه‌گیری

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به فیلیپین با تحصیل در خارج از کشور را دارید، پیشنهاد می‌کنیم، کشور فیلیپین را به عنوان یکی از گزینه‌های خود برای مهاجرت بررسی کنید. هر مقصدی را که برای مهاجرت انتخاب کردید، در فرآیندهای درخواست پذیرش دانشگاه ها و دریافت ویزا به انجام پرداخت‌های ارزی نیاز پیدا می‌کنید. برای این کار می‌توانید از خدمات متنوع کافه ارز استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *