وبلاگ

/

/

تم فارست چیست؟ محبوب‌ترین منبع تم‌های وردپرس 🎨

تم فارست چیست؟ محبوب‌ترین منبع تم‌های وردپرس 🎨

۱۲ مهر ۱۴۰۱

تم فارست چیست؟ همه کسب و کارهای آنلاین نیازمند یک وب‌سایت با طراحی و قالب خوب هستند. اگر به دنبال یافتن بهترین تم‌ها برای وردپرس هستید، سایت تم فارست (ThemeForest) یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین منابع برای خرید تم‌های وردپرس و اشتراک‌گذاری نکات کلیدی برای جلوگیری از سردرگم‌شدن یا اشتباه کردن در طراحی سایت است. اما باید توجه داشت که برای این خرید نیاز به پرداخت ارزی خواهید داشت اما با خدمات خرید از سایت های خارجی در کافه ارز شما می‌توانید به آسانی نسبت به خرید از تم فارست اقدام کنید اما پیش از آن قوانین تم فارست را مطالعه کنید. با کافه ارز همچنین می‌توانید نقد درامد ارزی درآمدهای ارزی خود از فروش قالب سایت در تم فارست را با استفاده از خدمات نقد درامد ارزی در وب‌سایت کافه ارز، به ریال تبدیل کنید.

در زمان ساخت یک وب‌سایت موفق، تم انتخابی شما یکی از مهم‌ترین قطعات پازل است. مهم‌تر از همه، وظیفه تم تنها تزئین و طراحی سایت نیست بلکه اغلب کارکردهایی بیش‌تر از آن دارد. به عبارت دیگر، خرید تم تصمیمی نیست که فورا و بدون فکر بگیرید بلکه باید گزینه‌های مختلف را بسنجید. سایت ThemeForest وب‌سایتی است که هنوز هیچ رقیبی نتوانسته از آن بهتر ظاهر شود. اما تم فارست چیست و چگونه کار می‌کند؟ خرید قالب سایت از تم فارست چگونه است؟

سایت تم فارست چیست؟

سایت تم فارست (ThemeForest) که در سال ۲۰۰۸ راه‌اندازی شد، محبوب‌ترین و معروف‌ترین بازار فروش تم‌های وردپرس است که بین سازندگان تم‌ها با خریداران ارتباط برقرار می‌کند. تم فارست بخشی از خانواده Envato Market است که در سال ۲۰۱۴ با یکدیگر ادغام شدند و اکنون شامل بازار به شدت شناخته‌شده پلاگین‌های وردپرس یعنی CodeCanyon است.

سایت تم فارست

سایت ThemeForest به دلیل محبوبیتی که دارد، یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد برای برنامه‌نویسان وردپرس است. خیلی راحت یک تم طراحی کنید، آن را در تم فارست آپلود کنید و پس از تایید آن توسط بخش نظارت کیفی، فروش آن به هزاران خریدار را آغاز کنید. سازندگان تم‌ها با توجه به این‌که تم‌های خود را منحصرا از طریق تم فارست بفروشند و حجم فروش آن‌ها چقدر باشد، بین ۴۵ تا ۸۷.۵ درصد از فروش‌های خود درآمد کسب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: نقد کردن درآمد codecanyon

شروع کار با تم فارست : یافتن یک تم

با توجه به بالا بودن تعداد تم‌ها، محدود کردن انتخاب کمی سخت است. با ورود به سایت قطعا چندین ساعت یا حتی چند روز را صرف خیره شدن به صدها تم حرفه‌ای و زیبا خواهید کرد. البته سایت تم فارست امکاناتی دارد که به شما در یافتن بهترین تم کمک می‌کند. برای شروع، ThemeForest با ارائه امکان جستجو به شما این امکان را می‌دهد که با کلمات کلیدی مورد نظر خود، تم دلخواه را پیدا کنید. تم‌ها در ۱۴ دسته (تم‌های شرکتی، تم‌های بلاگری، تم‌های تجارت الکترونیک و غیره) طبقه‌بندی شده‌اند که این به شما کمک می‌کند، گزینه‌ای که برای شما مناسب‌تر است را پیدا کنید.

پس از جستجوی اولیه (یا انتخاب دسته‌)، سایت تم فارست فهرست بلند بالایی از تم‌های مرتبط را نمایش می‌دهد. برای آن‌که بتوانید جستجوی خود را محدودتر کنید، می‌توانید نتایج جستجو را بر اساس ۵ معیار زیر، فیلتر کنید:

  • بهترین فروشندگان
  • جدیدترین تم‌ها
  • بالاترین امتیازها
  • ترند شده‌ها
  • قیمت

سایت ThemeForest

سایت ThemeForest برای کمک به شما در سازماندهی بیشتر فهرست خود، یک سیستم فیلتر کاربرپسند ارائه می‌دهد که در سمت چپ فهرست نتایج قابل مشاهده است. می‌توانید فهرست خود را بر اساس موارد زیر فیلتر کنید:

  • دسته
  • برچسب‌ها
  • قیمت
  • فروش‌ها
  • امتیاز نهایی
  • داده‌های اضافه شده
  • نسخه نرم‌افزار (مفید برای تمپلیت‌های غیر وردپرسی)
  • سازگاری (مثلا تم‌هایی که با WooCommerce سازگاری دارند)

اگر نتیجه جستجوهای شما آن‌طور که می‌خواستید نبود، خسته بودید یا زمان کافی نداشتید، می‌توانید به صفحه «پرفروش‌ترین تم‌ها» در سایت تم فارست بروید و از میان آن‌ها تم مورد نظر خود را پیدا کنید.

چطور در تم فارست یک تم انتخاب کنیم؟

پس از انتخاب معیارهایی که می‌خواهید از آن‌ها برای محدودتر کردن گزینه‌های خود استفاده کنید، وقت آن است که تحقیق بیشتری راجع به تم‌ها انجام دهید.

۱. سایت دمو را تماشا کنید

هر تم موجود روی سایت تم فارست دارای یک پیش‌نمایش زنده است؛ ابزاری مفید که به شما امکان تماشای تم روی یک وب‌سایت از پیش ساخته شده را می‌دهد که شامل ویژگی‌ها، امکانات و کارکردهای اصلی تم است. پیش‌نمایش به شما فرصت تست برخی از تنظیمات قابل تغییر تم، مانند تغییر رنگ طراحی‌ها یا امتحان کردن چینش‌ها و پشت‌زمینه‌های مختلف را می‌دهد.

فراموش نکنید که تم‌ها را بدون تحت تاثیر عکس‌ها قرار گرفتن، ارزیابی کنید. بیشتر تم‌ها دارای تصاویر به شدت خاص و با کیفیت هستند اما در بسیاری از موارد، این تصاویر در حالت پریمیوم قرار دارند که شما اجازه استفاده از آن‌ها را نخواهید داشت مگر آن‌که به صورت جداگانه آن‌ها را خریداری کنید. اغلب سازنده تم در قسمت توضیحات مشخص می‌کند که آیا حق استفاده از تصاویر تم را دارید یا خیر.

وقتی در حال تماشای وب‌سایت دمو هستید، حتما آن را روی یک گوشی موبایل هم باز کنید یا از ابزاری مانند Chrome Developer Tools برای پیش‌نمایش نسخه موبایل استفاده کنید. این روزها، حدود نیمی از ترافیک اینترنت مربوط به گوشی‌های موبایل است بنابراین تم انتخابی شما باید روی موبایل هم بی‌نقص کار کند.

گرچه تقریبا تمام تم‌های جدید وردپرس در سایت ThemeForest به صورت پاسخگو طراحی می‌شوند اما بهتر از دموی تم را روی موبایل هم اجرا کنید تا مطمئن شوید که این طرح پاسخگو، به خوبی اجرا می‌شود.

خرید قالب سایت از تم فارست

۲. جزئیات ارائه شده در نوار حاشیه را در نظر بگیرید

نوار حاشیه در صفحه فهرست هر یک از تم‌های موجود در سایت تم فارست اطلاعات بسیار ارزشمندی برای کمک به تصمیم‌گیری شما ارائه می‌دهد. این اطلاعات شامل موارد زیر است:

تعداد فروش: اگر یک تم هزاران بار خریداری شده است، احتمالا تم خوبی است و سازنده آن بودجه کافی برای ادامه به‌روز‌رسانی و بهبود آن را دارد.

امتیاز خریدار: تم‌های خوب، امتیازات بالایی دریافت می‌کنند و برعکس، تم‌های بد، امتیاز پایینی دریافت می‌کنند (به تعداد کسانی که امتیاز داده‌اند هم توجه کنید).

– آخرین آپدیت: تم وردپرسی که مدت‌ها از آخرین آپدیت آن گذشته، مستعد آسیب‌های امنیتی و مشکلات مربوط به سازگاری است. اگر بیش از ۶ ماه از آخرین به‌روز‌رسانی تم می‌گذرد، این نشانه خوبی نیست.

– نظرات: بخش نظرات دیگر اهمیت قبل را ندارد اما باز هم جای خوبی برای مشاهده جزئیات افکار خریدار است. همچنین می‌توانید بفهمید سازنده تم چقدر پاسخگو و مسئولیت‌پذیر است و مشکلات را چطور مدیریت و حل می‌کند.

سایت تم فارست

۳. توضیحات تم را مطالعه کنید

لازم است توضیحات تم در صفحه محصول را در سایت تم فارست مطالعه کنید. سازنده تم در اینجا مهم‌ترین ویژگی‌ها و امکانات تم را معرفی کرده و جوایزی که با خرید تم به دست خواهید آورد را نام برده است. برای مثال، برخی از تم‌ها شامل چند پلاگین پولی هستند که تا ۱۰۰ دلار و بیشتر ارزش دارند اما با خرید تم، به صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهند گرفت. در این بخش همچنین اطلاعات مهم‌ دیگری مانند سازگاری با پلاگین‌های وردپرس و اجازه استفاده از تصاویر هم آورده شده است.

۴. پشتیبانی

گاهی فکر می‌کنیم نحوه استفاده از وردپرس را می‌دانیم، خیلی هم سخت نیست و نیاز به کمک نخواهیم داشت پس نیازی به پشتیبانی هم نداریم. متاسفانه گاهی همه چیز خوب پیش نمی‌رود یا شاید نتوانید تم را آن‌طور که امیدوار بودید و پیش‌بینی می‌کردید، روی سایت خود پیاده‌سازی کنید؛ در چنین شرایطی، سازنده تم معتبرترین منبع برای کمک به شما است.

از سال ۲۰۱۹ تمام تم‌های موجود در سایت ThemeForest با یک پشتیبانی ۶ ماهه از سوی سازنده ارائه می‌شوند که هزینه آن در قیمت تم، لحاظ شده است. همچنین می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر، این پشتیبانی را تا ۱۲ ماه تمدید کنید. این هزینه اضافه معمولا ۳۰ درصد از هزینه تم است.

سایت تم فارست

در طول مدت پشتیبانی، سازنده تم متعهد به پاسخ‌گویی به تمام سوالات در مورد نحوه کار تم، ویژگی‌ها و امکانات و نحوه راه‌اندازی و اجرای امکانات خاص آن است. لازم به ذکر است که خدمات پشتیبانی شامل نصب تم یا هر کار شخصی دیگری برای سفارشی‌سازی تم نیست. بعضی از سازندگان تم‌ها، پشتیبانی را مستقیما از بخش نظرات سایت انواتو (سایت Envato) انجام می‌دهند، در حالی که برخی دیگر، وب‌سایت خود را داشته و سیستم فروم یا تیکت را در اختیار خریدار قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: نحوه ی خرید از سایت envato

قوانین تم فارست

برای فروش محصولات خود در ThemeForest باید قوانین تم فارست را بدانید. پیش از هرچیز محصول شما دارای کیفیت استاندارد باشد و همچنین از لحاظ کدنویسی و .. بدون مشکل باشد. از دیگر قوانین تم فارست این است که شما قوانین GPL را رعایت کنید. این قوانین شامل مواردی همچون اضافه کردن متن یا فایل متنی با فرمت txt در مورد قوانین استفاده از قالب در سایت است که برای قالب وردپرسی نیازی به این قوانین نیست.

اگر در محصول خود از افزونه‌ای غیر رایگان و پرمیوم استفاده کرده باشید باید حتما لایسنس خریداری شده آن را برای تیم ThemeForest ارسال کنید. محصول شما همچنین باید راهنمای کامل استفاده نیز داشته باشد تا هرکسی که محصول شما را خریداری کرد بتواند به آسانی از آن استفاده کند.

خرید قالب سایت از تم فارست

برای خرید قالب از تم فارست شما یا باید یک حساب بین‌المللی یا یک کارت اعتباری بین‌المللی برای خرید هر تم داشته باشید و یا حساب انواتو خود را شارژ کنید. در هر دو صورت شما می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی کافه ارز استفاده کنید. به این ترتیب که یا درخواست خود را با خدمات خرید از سایت های خارجی ثبت کنید و یا از خدمات خرید با پی پال کافه ارز به آسانی و تنها با چند گام ساده، خرید قالب سایت از تم فارست را انجام دهید. با کافه ارز همچنین می‌توانید درآمدهای ارزی خود از فروش قالب سایت در تم فارست را با استفاده از خدمات نقد درآمد ارزی در وب‌سایت کافه ارز، به ریال تبدیل کنید.

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h5″ question-0=”تم فارست چیست؟” answer-0=”سایت تم فارست یکی از زیرمجموعه‌های سایت انواتو است که بسیاری از طریق آن به فروش قالب وردپرس، به فروش قالب HTML، جوملا، دروپال می‌پردازند.” image-0=”” headline-1=”h5″ question-1=”قوانین تم فارست چیست؟” answer-1=”تم فارست قوانین بسیار سختگیرانه‌ای برای فروش محصول دارد که از جمله آن می‌توان به کیفیت محصول و همچنین راهنمای استفاده از هر محصول اشاره کرد.” image-1=”” count=”2″ html=”true” css_class=””]

4.8/5 - (17 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *