وبلاگ

/

/

کسب درآمد دلاری از صدا برای گوینده‌ها، خواننده‌ها و پادکسترها

کسب درآمد دلاری از صدا برای گوینده‌ها، خواننده‌ها و پادکسترها

۸ فروردین ۱۴۰۲

کسب درآمد دلاری از صدا: سال‌ها پیش زمانی که از شغل و درآمد صحبت می‌شد، همه افراد به دنبال کارهایی سخت بودند. در باور افراد این تصور وجود داشت که هر چقدر کار سخت‌تر باشد درآمد آن هم بیشتر است. در آن زمان شاید اگر به افراد گفته می‌شد که می‌توانند تنها با صدای خود و صحبت کردن یا خواندن پول در بیاوردند، برایشان باور پذیر نبود. اما امروزه راه‌های زیادی برای کسب درآمد وجود دارد. در عصر تکنولووژی برای پول درآوردن حتی نیاز نیست که از منزل خود خارج شوید. کافی است، استعدادی یا مهارتی داشته باشید و آن را تقویت کنید. همانطور که بسیاری از افراد زندگی خود را با همین شغل‌های به ظاهر ساده اداره می‌کنند؛ شما هم با کمی تلاش و خلاقیت می‌توانید این کار را انجام دهید و نه تنها درآمد ریالی داشته باشید، بلکه حتی می‌توانید به داشتن درآمد دلاری هم فکر کنید.

همانطور که می‌دانید با توجه به قیمت روز افزون دلار، داشتن درآمدهای ارزی می‌تواند در بالا بردن سطح کیفیت زندگیتان بسیار کمک کننده باشد. البته متاسفانه به خاطر محدودیت‌ها برای پرداخت ارزی ممکن است دچار مشکل شوید، اما نگران نباشید. مجموعه‌هایی مثل کافه ارز به شما کمک می‌کند تا نقد درآمد ارزی خود را انجام دهید. همراه با ما باشید تا در این مقاله از کافه ارز، راه‌های کسب درآمد دلاری از صدا را بررسی کنیم.

1.کسب درآمد دلاری از صدا با کانال‌ یوتیوب

در سراسر دنیا هر روزه میلیون‌ها کاربر از پلتفرم نمایش ویدئو یوتیوب استفاده می‌کنند. تنوع ویدئوهای موجود در این پلتفرم باعث شده که یوتیوب به انتخاب اول افراد برای تماشای ویدئو تبدیل شود. فرقی نمی‌کند که به دنبال ویدئوی آموزش آشپزی باشید یا بخواهید اطلاعاتی در خصوص آخرین محصول اپل به دست بیاوردید؛ یوتیوب جایی است که می‌تونید هر نوع ویدئویی که می‌خواهید را پیدا کنید. یوتیوب برای حفظ تنوع محتواها و جذب مخاطب بیشتر راه‌هایی برای کسب درآمد کاربرانی که ویدئوهای این پلتفرم را تهیه می‌کنند، ایجاد کرده است.

شما هم می‌توانید یکی از کسانی باشید با یوتیوب به درآمدهای بالایی رسیده‌اند. اما شاید محدودیت‌های برای نمایش چهره خود داشته باشید و یا دلتان نخواهد جلوی دوربین بیایید. در ادامه به سراغ معرفی انواع سبک‌های محتوایی که شما می‌توانید بدون نشان دادن تصویرتان و فقط با تولید صدا درست کنید، رفتیم. تا ثابت کنیم هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد. کافی است که کمی خلاقیت را چاشنی تلاشتان کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین روش کسب درآمد از پادکست

کسب درآمد دلاری با صدا از کانال‌ یوتیوب

ویدئوهای ASMR

یکی از شیوه‌های محتوایی که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته، ویدئوهایی با سبک محتوایی ASMR است. بسیاری از افراد، از این دسته از ویدئوها برای کمک به تمرکز، به عنوان جایگزینی برای موسیقی استفاده می‌کنند. در یوتیوب هم ویدئوهای زیادی با این عنوان وجود دارد. شما هم می‌توانید که با تولید صداهای طبیعی بدون آنکه جلوی دروبین قرار بگیرید؛ ویدئوهایی جذابی بسازید. با این کار می‌شود که در مدت زمانی کوتاه و به راحتی با جذب کاربران بیشتر به درآمد بالایی برسید. همچنین اگر علاقه‌مند هستید درباره پادکستر کیست اطلاعات کسب کنید، پیشنهاد می‌شود به مقاله آن مراجعه کنید. ما در این مقاله به بررسی کامل پرداخته‌ایم.

نقد و بررسی فیلم، سریال و بازی‌های ویدیویی

بررسی به روز ترین بازی‌های ویدئویی، جدیدترین فیلم و سریال‌ها می‌تواند از موضوعات جذاب برای مخاطبان یوتیوب باشد. شما هم با راه اندازی یک کانال نقد و بررسی‌های تخصصی می‌توانید مخاطبین بالایی جذب کنید. با رصد کردن کانال‌های موجود به راحتی می‌توانید سلیقه مخاطبان هدف خود را پیدا کنید و به سادگی آن‌ها را جذب کنید.

ویدئو‌های گفت‌وگو و داستان خوانی

یکی دیگر از سبک‌های محتوایی که می‌تواند به شما کمک کند کسب درآمد دلاری از صدا داشته باشید، ویدئوهای گفت و گو محور و یا مونولوگ است. می‌توانید برای مخاطبیت تان داستان بخوانید، صحبت کنید و یا با مهمانانی که دعوت می‌کنید به گفت و گو بنشینید. در سال‌های اخیر آمارهای مختلفی که پلتفرم‌های متفاوت منتشر شده، نشاند دادند که تعداد بالایی از مخاطبان به چنین سبک محتواهایی علاقه دارند. به همین ترتیب شما می‌توانید با خلاقیت خود در زمینه‌ای که علاقه داربد، کانالی پر مخاطب داشته باشید. همنچنین، ما در وبلاگ کافه ارز به معرفی 10 تا از بهترین اپلیکیشن‌های ساخت پادکست پرداختیم اگر علاقه‌مند فعالیت در این زمینه هستید می‌توانید این مقاله را در وبلاگ کافه ارز مطالعه کنید.

کسب درآمد دلاری با صدا

2.کسب درآمد ارزی از صدا با ساخت پادکست

شاید وقتی صحبت از ساخت پادکست می‌شود، شاید فکر کنید که با یک فرآیند پیچیده و طولانی با استفاده از ابزارهای پیشرفته‌ای رو به رو خواهید شد. تمام چیزی که برای کسب درآمد دلاری از طریق ساخت و منتشر کردن پادکست نیاز دارید؛ وسیله‌ای برای ضبط صدا با بالاترین کیفیت، یک محیط آرام برای ضبط صدا، برنامه‌ای برای ازبین بردن نویزهای موجود در کلام، متنی جذاب و گیرا، لحن و صدایی جذاب و دلنشین است.

پس از ساخت پادکست، شما باید پلتفرم انتشار پادکست خود را انتخاب کنید. بهترین پلتفرم‌های موجود برای انتشار پادکست به ترتیب زیر هستند:

  • کست باکس(CastBox)
  • پادبین (Podbean)
  • گوگل پادکست ( Google Podcast)
  • اسپاتیفای (Spotify)
  • ساوندکلاود (soundcloud)

کسب درآمد ارزی با صدا از ساخت پادکست

 

3.کسب درآمد دلاری از صدا از upwork

یکی از مطرح‌ترین و بهترین سایت‌ها برای فریلنسرها upwork است. همه‌ی افراد با ساخت یک رزومه مناسب می‌توانند با استفاده از این سایت شروع به کار کرده و از قابلیت‌های خود برای کسب درآمد ارزی استفاده کنند. اگر به زبان‌های خارجی تسلط دارید و می‌توانید به راحتی با زبان‌های دیگر صحبت کنید، upwork را امتحان کنید. پروژه‌های تولید محتوای صوتی که در این سایت تعریف می‌شوند، فرصت خوبی است که درآمدزایی در این زمینه را تجربه کنید. متاسفانه این سایت برای کاربران ایرانی فیلتر است و افراد ساکن کشور ایران به سادگی نمی‌توانند وارد این سایت شوند. اگر شما علاقه دارید که با سایت upwork شروع به کار کنید، یکی از محدودیت‌هایی که با آن مواجه خواهید شد، بحث‌های مربوط به پرداخت‌های ارزی است. اما نگران نباشید، کافه ارز همراه شما است تا بتوانید درآمدهای ارزی و دلاری خود را نقد کنید.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی پادکست Descript

کسب درآمد ارزی با صدا از upwork

4.کسب درآمد با آموزش خوانندگی در Takelesson

موسیقی یکی از صنایع پولساز دنیا است. سالانه میلیاردها دلار در این صنعت جا به جا می‌شود. آیا دوست دارید که از این درآمدها سهمی داشته باشید؟ پس حتما سری Takelesson بزنید.

همانطور که می‌دانید، شرکت در کلاس‌های خوانندگی و موسیقی همیشه برای همه افراد محبوب بوده است. اغلب افراد علاقه دارند که در طول زندگی خود حداقل یک ساز را یاد بگیرند و یا آواز خواندن را بیاموزند. Takelesson یک استارت‌آپ نوپا است که در برگزاری کلاس‌های گروهی زنده در زمینه زبان‌های خارجی، نقاشی، موسیقی و سایر رشته‌های هنری به کاربران کمک می‌کند. اگر شما دانش موسیقیایی دارید و می‌توانید آواز خواندن را تدریس کنید، این فرصت را از دست ندهید.

کسب درآمد با آموزش خوانندگی در Takelesson

5.کسب درآمد ارزی از صدا با fivver

اگر دوست دارید به عنوان یک فریلنسر تولید کننده‌ی محتوای صوتی با آژانس‌های تبلیغاتی خارجی کار کنید و درآمد دلاری به دست بیارید، سایت Fiverr را امتحان کنید. اگر نمونه کارهای قوی و با کیفیت دارید، این سایت می‌تواند به شما کمک کند که پروژه‌های مختلفی از آژانس‌های تبلیغاتی دریافت کنید و به صورت دورکاری، کارهای مربوط به صدا گذاری، ساخت موسیقی و سایر محتواهای صوتی برای کانال‌های مختلف و … را انجام دهید.

کسب درآمد از طریق ضبط صدا

6.کسب درآمد دلاری از صدا با ACX

به داستان گفتن علاقه دارید؟ حالا اگر در ازای انجام این کار قرار باشد که پول دریافت کنید، جواب شما به سوال قبلی چیست؟ حالا اگر به شما بگویند که در ازای داستان گفتن قرار است درآمد دلاری به دست بیارید، جواب تان تغییری می‌کند؟ سایت ACX همان جایی است که اگر شما به سوالات بالا جواب مثبت دادید، باید با سراغ آن بروید.بستری است برای درآمدزایی تمام کسانی که از قصه گویی لذت می‌برند. لازمه استفاده از این بستر فن بیان قوی و تسلط کافی به زبان انگلیسی است. اگر شما تمامی این شرایط را دارید، معطل نکنید و به راحتی از این سایت با به دست آوردن پروژهای مختلف درآمد کسب کنید.

نتیجه

  • نظر شما در مورد کسب درآمد از طریق ضبط صدا چیست؟
  • بعد از خواندن مطالب بالا نظر شما برای کسب درآمدهای ارزی با صدا چیست؟
  • آیا علاقه دارید که از طریق صدا درآمد کسب کنید؟

اگر شما هم مشتاق شدید که در خانه و با کمترین امکانات کار خود را شروع کنید، همین آلان به سراغ ایده‌های مطرح شده بروید و بر اساس علاقه و استعداد خود مسیر خود را پیدا کنید. اگر این مسیر را شروع کردید، کافه ارز را به خاطر داشته باشید. شما می‌توانید برای تمامی پرداخت‌های بین المللی خود از جمله نقد کردن درآمد ارزی از خدمات کافه ارز استفاده کنید. کافه ارز با تکیه بر سال‌ها تجربه‌ی خود در کنار شما است، تا شما محدودیت‌ها را کنار بزنید.

5/5 - (2 امتیاز)

نویسنده

ghazal hamzeh نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *