وبلاگ

/

/

گرامرلی (Grammarly) چیست و چه کاربردی دارد؟

گرامرلی (Grammarly) چیست و چه کاربردی دارد؟

گرامرلی

گرامرلی چیست؟ یکی از دغدغه‌های کسانی که نوشتن و تولید محتوا را به عنوان کسب و کار آنلاین یا آفلاین خود انتخاب کرده‌اند، رعایت قواعد نگارشی و نوشتن جملاتی صحیح و دقیق است. این امر زمانی حیاتی به نظر می‌رسد که بخواهید مقاله انگلیسی بنویسید یا در آزمون های بین المللی شرکت کنید. گرامرلی (Grammarly) نرم‌افزاری است که به کمک شما می‌آید. برای داشتن اکانت گرامرلی نیاز به پرداخت ارزی بین المللی خواهید داشت؛ با خدمات خرید از سایت های خارجی در کافه ارز می‌توانید نسبت به خرید اشتراک سایت های خارجی همچون برای خرید اکانت گرامرلی به آسانی اقدام کنید. اما گرامرلی چیست؟ نحوه استفاده از گرامرلی چگونه است؟ برنامه گرامرلی مناسب شما است؟ در ادامه این مطلب با کافه ارز همراه باشید تا درباره گرامر لی بیشتر بدانیم و با کارکرد و خرید گرمرلی آشنا شویم.

آیا تا به حال با خود فکر کرده‌اید متنی که به انگلیسی نوشته‌اید را با نرم‌افزار به صورتی ویراستاری کنید که هیچ مشکلی نداشته باشد؟ تا قبل از گرامر لی این حرف فقط یک رویا بود اما از زمانی که این نرم‌افزار وارد بازار شد و افراد توانستند به‌صورت آنلاین و آفلاین از آن استفاده کنند، تحول بزرگی در ویراستاری متون انگلیسی رخ داد و افراد بسیاری به سمت آن کشیده شدند.

گرامرلی چیست؟

شاید تا به حال به‌عنوان یک نویسنده یا مترجم با نرم‌افزارهای ویراستاری مخصوص متون فارسی کارکرده و یا آن‌ها را دیده باشید. حال باید به شما در اینجا بگوییم که مانند این نرم‌افزارها مخصوص متون انگلیسی نیز وجود دارد که به آن گرامرلی می‌گویند. گرامرلی (Grammarly) یک برنامه ویرایش متون انگلیسی است که دانشجویان، نویسندگان و سایر افراد می‌توانند از آن برای ویرایش و تصحیح متون خود استفاده کنند. این برنامه بیش از ۲۵۰ نوع خطای املایی، گرامری و علامت‌های نگارشی را بررسی کرده و دامنه استفاده از واژگان و لغات را افزایش می‌دهد.

برنامه Grammarly از سال ۲۰۰۹ در دسترس قرار گرفته است. این پلتفرم یک سیستم هوش مصنوعی پیچیده است که در طی سال‌های اخیر به‌صورت مداوم توسعه پیدا کرده است و توسط زبان شناسان و مهندسان طراحی و ساخته شده است. این برنامه الگوریتم‌های هوشمند برای تشخیص الگوهای درست نوشتن ایجاد کرده است. گرامر لی به‌وسیله هوش مصنوعی جمله را بررسی کرده و در صورتی که خطایی پیدا کرد جایگزین‌های مناسب را ارائه می‌دهد. گرامرلی یک برنامه مبتنی بر اینترنت است و در حال حاضر در دو نسخه اینترنتی و بر روی MS Word در دسترس است.

گرامر لی

این برنامه به‌صورت افزونه به گوگل کروم، فایرفاکس یا سافاری شما اضافه می‌شود. همچنین این امکان برای آن وجود دارد که به Word و سایر نرم‌افزارهای مایکروسافت نیز اضافه شود و هنگامی که شما در حال تایپ متن انگلیسی هستید و یا اینکه می‌خواهید صحت درستی آن را بعد از تایپ بررسی کنید، گرامرلی بر متن شما نظارت می‌کند. این نرم‌افزار می‌تواند بیش از 250 کلمه متفاوت را تشخیص دهد، ساختار گرامری جمله را درست کند، غلط‌های املایی را پیدا و تصحیح کند و سرقت ادبی متنی را که نوشته‌اید را نیز برای شما مشخص کند.

تمام این کارها در این نرم‌افزار اتفاق می‌افتند و آن را تبدیل به یکی از بهترین و برترین ویراستاران متن انگلیسی در دنیا کرده است. بسیاری از مترجمان ایرانی، کسانی که مقاله به انگلیسی می‌نویسند و یا افرادی که کار تولید محتوا را به زبان انگلیسی انجام می‌دهند هم از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند.

گرامرلی بسیار فراتر از پلتفرم‌های ورد و ایمیل است و به کاربران خود این امکان را می‌دهد که نوع ویرایش متن خود را بر اساس سبک‌های نوشتاری مانند سبک تجاری، آکادمیک، معمولی، فنی، فانتزی و… انتخاب کنند.

همچنین کسانی که قصد شرکت در آزمون‌های زبان انگلیسی را دارند و در بخش نوشتن نیز دچار مشکل شده‌اند، می‌توانند از این نرم‌افزار استفاده کرده و مشکلات گرامری خود را حل کنند. به همین دلیل کافه ارز نیز این برنامه را به شما پیشنهاد می‌دهد. اما مانند بسیاری از نرم‌افزارهای دیگر گرامر لی نیز نسخه رایگان و پولی دارد که در ادامه درباره آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

گرامرلی چگونه کار می‌کند؟

Grammarly ابتدا متن شما را یک بررسی کلی کرده و تعداد غلط‌های املایی و نکات گرامری را مشخص می‌کند. سپس شما را برای بررسی و تصحیح مشکلات گرامری راهنمایی می‌کند. برای هر اشکالی که پیدا شده است توضیح کوتاه یا بلند ارائه می‌شود. همیشه نمونه‌ای از دستور زبان درست در این توضیحات گنجانده شده است. در برخی از موارد عبارات خاص توسط سیستم برای جایگزینی پیشنهاد می‌شود. اما اعمال هر گونه تغییر در سیستم به عهده و با تصمیم کاربر انجام می‌شود. Grammarly برای ایجاد تغییرات شما را مجبور نخواهد کرد. اگر با پیشنهاد داده شده موافق نیستید، می‌توانید آن را نادیده بگیرید.

گرامرلی

در گرمرلی Grammarly املای غلط کلمات مشخص شده و فهرستی از املای جایگزین ارائه می‌شود. Grammarly همچنین می‌تواند متن را از نظر سرقت ادبی بررسی کرده و چنانچه قسمتی از متن کپی شده باشد شناسایی می‌شود. این برنامه متن‌های مشابه که در جاهای دیگر وجود دارد را مشخص کرده و ارجاعاتی برای مشروعیت دادن به متن مورد نظر ارائه می‌دهد.

Grammarly بخش ارائه هم معنی نیز دارد که به کاربر این امکان را می‌دهد که عبارت‌های اختیاری را انتخاب کرده و از تکرار خودداری کنند. همچنین توضیحاتی را برای تغییرات پیشنهادی به همراه اطلاعاتی در مورد نوع اشتباهی که مرتکب شده‌اید ارائه می‌دهد. گرامر لی به‌صورت آنلاین نیز در درسترس است. کافی کاربران متن یا سند خود را در کادر برنامه در نسخه وب کپی کنند، سپس سبک سند را مشخص کرده و روی شروع بررسی کلیلک کنند تا شروع به کار کند.

نحوه استفاده از گرامرلی به چه صورت است؟

برای این که بتوانیم از گرامرلی استفاده کنیم باید به سایت آن به آدرس grammarly.com برویم. در سایت این نرم‌افزار برنامه آن قرار داده شده است که باید آن را دانلود کنیم. امکان دانلود اولیه آن برای همه فراهم است. اما در ابتدا برنامه از شما خواهد پرسید که افزونه چه برنامه‌ای را می‌خواهید دانلود کنید.

بعد از انتخاب برنامه را دانلود کرده و آن را برای کروم یا Word خود قرار می‌دهیم. حال می‌توان مشاهده کرد که اگر برنامه در حال اجرا باشد، هرآنچه شما تایپ می‌کنید، توسط گرامر لی شروع به بررسی می‌شود.

اما در این قسمت یک مورد را مشاهده خواهید کرد. گرامرلی چک کردن متن شما را به‌راحتی و رایگان برای شما انجام خواهد داد اما فقط بعضی از غلط‌های نگارشی را برای شما تصحیح خواهد کرد. این فقط خدمات بسیار کمی از برنامه است. بقیه امکانات و خدمات برنامه به‌صورت پولی ارائه می‌شود که باید برای آن حساب را خریداری کنید.

اکانت گرامرلی چیست؟

در بالا این موضوع را بیان کردیم که اگر بخواهیم به‌صورت کامل از تمامی امکانات گرامرلی استفاده کنیم باید حساب یا اکانت آن را خریداری کنیم. برای این کار باید در برنامه این کار را انجام دهیم و بعد از انتخاب امکانات مورد نظر یکی از چند اکانت ارائه شده را انتخاب کنیم.

سپس به صفحه پرداخت منتقل می‌شویم که در آن می‌توان مبلغ حساب را با کارت‌های مختلف خریداری کرد. اما مشاهده خواهد شد که این روش پرداخت برای ایرانیان غیرفعال است. پس باید خدماتی وجود داشته باشد تا ایرانیان هم بتوانند با حساب خارجی از گرامر لی اکانت بخرند. به همین دلیل سایت کافه ارز امکان خرید اشتراک سایت های خارجی را آماده کرده است که می‌توان از طریق آن وارد سایت شد و خرید اکانت گرامرلی را انجام داد.

اکانت گرامرلی چیست

نسخه‌های گرامرلی

گرامرلی در برنامه‌های مایکروسافت شامل Outlook و Microsoft Word افزونه (پلاگین) چک کننده املا و دستور زبان را اضافه می‌کند. وقتی برنامه را دانلود و نصب کردید روی منو Review در برنامه Word کلیک کنید، Grammarly Wizard را در این قسمت خواهید دید. روی Check کلیک کنید سپس سبک نوشتاری مورد نظر خود را در Grammarly انتخاب کنید. نکته: یک افزونه مرورگر نیز برای کاربران فایرفاکس در دسترس است.

مزایا و معایب گرامرلی

حتی سخت‌ترین منتقدان نیز نمی‌توانند اشکال مهمی در Grammarly پیدا کنند. این برنامه از پشتیبانی قوی برخوردار است و ارزش پولی که برای آن پرداخت می‌کنید را دارد.

مزایای گرامرلی

  • بسیار دقیق است. این برنامه می‌تواند تمام جنبه‌های ویرایشی، گرامری و… را برای شما انجام دهد.
  • دستگاه‌های مک، ویندوز و iOS را پشتیبانی می‌کند. Grammarly شما را محدود به لپ تاپ و میز کار نمی‌کند. حتی در حین پرواز نیز می‌توانید از آن استفاده کنید و قبل از ارسال پیام‌ها و ایمیل‌ها متن آنها را چک کنید.

معایب گرامرلی

نسخه رایگان گرمرلی تمام قابلیت‌های نسخه پولی را ندارد. اگر قصد دارید کارهای حرفه‌ای و تجاری با Grammarly انجام دهید باید نسخه پرمیوم که هزینه دارد را تهیه کنید.

گرامرلی

هزینه اشتراک گرامرلی چقدر است؟

Grammarly به‌صورت اینترنتی در دسترس است و افزودن آن در کروم رایگان است. همچنین اگر می‌خواهید تمام ویژگی‌های Grammarly را امتحان کنید، یک دوره آزمایشی رایگان هفت روزه وجود دارد و برای این اکانت ۷ روزه نیازی به خرید گرامرلی نیست.

Grammarly به‌صورت اشتراک ماهانه و سالانه در دسترس است. از سال 2020 هزینه نسخه کامل و پولی برنامه Grammarly به‌مدت زمان اشتراکی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد.

  • هزینه اشتراک ماهانه: ۲۹.۹۵ دلار در ماه
  • هزینه اشتراک سه ماهه: ۵۹.۹۵ دلار در هر سه ماه
  • هزینه اشتراک سالانه: ۱۳۹.۹۵ دلار در سال

خرید اکانت پرمیوم گرامرلی

اگر شما هم قصد دارید از این ابزار ویرایشگر متون انگلیسی استفاده کنید، برای استفاده از تمامی امکانات آن تنها اکانت رایگان گرامرلی کافی نیست. برای خرید اکانت پرمیوم گرامرلی نیز نیاز به داشتن کارت اعتباری یا حساب بین‌المللی دارید. در صورت نیاز به کارت اعتباری بین‌المللی برای اکانت پرمیوم Grammarly ، می‌توانید از خدمات خرید ویزا کارت مجازی و خرید مستر کارت مجازی وب‌سایت کافه ارز، کارت مجازی با مبلغ مورد نظر خود را تهیه کنید. همچنین بدون داشتن کارت اعتباری و تنها با استفاده از خدمات خرید با پی پال یا پرداخت با ویزا کارت و مستر کارت وب‌سایت کافه ارز به آسانی و تنها با چند گام ساده می‌توانید نسبت به خرید اکانت گرامرلی اقدام کنید.

آیا از برنامه گرامرلی در آزمون‌های زبان انگلیسی هم می‌توان استفاده کرد؟

در بالا این موضوع را بیان کردیم که گرامرلی به‌عنوان افزونه گوگل کروم و سایر مرورگرهای دسکتاپ و تلفن همراه قابلیت اضافه شدن دارد. بسیاری از آزمون‌های زبان انگلیسی نیز به‌صورت آنلاین انجام خواهند شد. این بدان معنی است که اگر شما آزمون خود را با کروم انجام دهید اجازه استفاده از گرامر لی را نیز خواهید داشت اما باید بگوییم که این کار امکان‌پذیر نیست. یعنی افزونه توسط آزمون گیرنده تشخیص داده خواهد شد و تقلب برای شما ثبت می‌شود. پس حتما این موضوع را باید به یاد داشته باشید که گرامرلی و سایر برنامه‌های شبیه به آن را باید هنگام آزمون غیرفعال کنید. شما فقط می‌توانید از گرامرلی برای تقویت نوشتن خود استفاده کنید.

آیا گرامرلی فقط با زبان انگلیسی کار می کند؟

این برنامه به‌صورت تخصصی فقط برای زبان انگلیسی ساخته شده است و دستور زبان همین زبان را پوشش می‌دهد. درواقع تا به حال ویژگی دیگری درباره زبان‌های دیگر به این برنامه اضافه نشده است. اگر شما احتیاج دارید تا از این برنامه برای زبان‌های دیگر استفاده کنید، باید نرم‌افزاری شبیه به همین برنامه اما مرتبط با زبان مورد نظر خود را دانلود کنید. معمولا سایت‌هایی هم وجود دارند که متن را در زبانه‌ای دیگر به‌صورت آنلاین بررسی می‌کنند و نیازی به دانلود برنامه‌های دیگر نیست.

نحوه استفاده از گرامرلی

یکی از بهترین برنامه‌های ویراستاری زبان انگلیسی که کاربردهای فراوانی هم دارد، گرامرلی است. این برنامه برای استفاده رایگان محدود است. با خرید اکانت گرامرلی می‌توان به‌تمامی امکانات برنامه دسترسی داشت. سایت کافه ارز خدمات خرید اشتراک سایت های خارجی را جهت خرید اکانت گرامرلی برای ایرانیان را عرضه می‌کند. نظر شما درباره گرامرلی چیست؟ آیا گرامر لی را به دیگران پیشنهاد می‌کنید؟

4.5/5 - (2 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *