وبلاگ

/

/

کارمزد پی پال؛ نحوه محاسبه و مدیریت آن

کارمزد پی پال؛ نحوه محاسبه و مدیریت آن

۱۳ تیر ۱۴۰۱

کارمزد پی پال: یکی از مهم‌ترین سرویس‌های پرداخت ارزی پی پال (PayPal) است که به منظور تسهیل در فرآیند انتقال وجه و پرداخت آنلاین مورد استفاده میلیون‌ها نفر در سراسر جهان قرار می‌گیرد. این سیستم مشابه یک بانک است و شما با توجه به نیازهای خود می‌توانید یک حساب شخصی (پرسونال) یا بیزنس در آن افتتاح کنید. نه تنها حساب پی‌پال بلکه تمام حساب‌های بانکی در سراسر دنیا برای ارائه خدمات خود مبلغی را به عنوان کارمزد دریافت می‌کنند. هزینه کارمزد در Paypal با توجه به نوع خدماتی که انجام می‌دهید به صورت متفاوتی محاسبه می‌شود. در این مقاله قصد داریم، نحوه محاسبه کارمزد پی پال را مورد بررسی قرار دهیم، با ما همراه باشید.

انواع کارمزد پی پال

پی پال بر خلاف دیگر سیستم‌های مالی در جهان، هزینه‌ای برای افتتاح حساب از کاربران دریافت نمی‌کند. این موضوع یکی از جذابیت‌های پی پال محسوب می‌شود، بنابراین شما برای استفاده از آن فقط باید شارژ حساب پی پال را انجام دهید. البته، باید در نظر داشته باشید که کارمزدی که پی پال از شما دریافت می‌کند، ممکن است متفاوت باشد بنابراین باید از میزان استاندارد و متغیر آن آگاه باشید.

بیشتر بخوانید: پی پال چیست؟ ، آموزش صفر تا صد کار با Paypal

انواع کارمزدهای پی پال

کارمزد پی پال در حالت استاندارد چقدر است؟

اگر شما در داخل کشور امریکا با پی‌پال تراکنش انجام دهید، علاوه بر کارمزد ثابت 30 سنت باید 2.9 درصد از کل مبلغ را به نیز به عنوان کارمزد پرداخت کنید. اگر خارج از امریکا باشید، کارمزد پی پال بسته به نوع ارز مبلغ 4.4 درصد از کل مبلغ خواهد بود.

کارمزد پی پال برای انتقال وجه چقدر است؟

برای انتقال وجه با استفاده از پی پال، اگر داخل کشور امریکا باشید باید 2.9 درصد از مبلغ کل را به همراه مبلغ ثابت 30 سنت به عنوان کارمزد پرداخت کنید. اگر در سایر مناطق جهان حضور داشته باشید، مبلغ کارمزد بین 0.3 تا 4 درصد متغیر خواهد بود؛ البته این که شما چه میزان باید پرداخت کنید به ارز مورد نظر و مقدار پولی است که می خواهید جابجا کنید، بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: افتتاح حساب پی پال در کافه ارز

سقف انتقال وجه با پی‌پال

پیپال معمولاً با توجه به بازخورد و نظراتی که از مشتریان خود گرفته است، سقف و کف مبلغ انتقال وجه را تغییر می‌دهد. در حال حاضر، سقف انتقال وجه برای حساب پرسونال مبلغ 10 هزار دلار (هفته ای 60 هزار دلار) و برای حساب بیزنس مبلغ 10 هزار دلار (هفته ای 250 هزار دلار) است. البته، باید در نظر داشته باشید که انتقال وجه سنگین با این حساب باعث می‌شود که پی پال از شما مدارک هویتی بخواهد و اگر نتوانید مدارک خوبی ارائه دهید، حسابتان لیمیت شده و پول شما نیز بلوکه خواهد شد. علاوه بر این، حداقل میزان انتقال وجه در حال حاضر وجود ندارد و بالاتر از یک سنت می‌توان با آن جابجا کرد.

کارمزد دریافت و ارسال وجه در پی پال

کارمزد پی پال برای دریافت وجه چقدر است؟

پی پال بر خلاف خیلی از سیستم‌های بانکی برای دریافت وجه نیز از کاربر کارمزد دریافت می‌کند. البته، پرداخت این کارمزد از طرف شخص فرستنده به گیرنده واگذار می‌شود. در واقع، فرستنده وجه می‌تواند تعیین کند که فرد گیرنده برای استفاده از وجه انتقالی باید کارمزد آن را نیز پرداخت نماید. البته، اگر شخص فرستنده خود کارمزد را پرداخت نماید دیگر نیازی به پرداخت گیرنده نخواهد بود. میزان این کارمزد بر اساس ارز مورد نظر و مبلغ انتقالی متفاوت خواهد بود. به طور کلی شما می‌توانید از سایت thefreecalculator برای محاسبه آنلاین کارمزد پی پال نیز استفاده کنید.

کارمزد پی پال برای خرید آنلاین چند دلار است؟

بیشتر کاربران از حساب پی پال برای خرید انلاین استفاده می‌کنند. نکته جالب این است که شما برای خرید با پی پال نیازی نیست که کارمزد پرداخت کنید مگر این که ارز مقصد با پول موجود همخوانی نداشته باشد؛ در این حالت نیز کارمزد پرداختی خیلی ناچیز است.

بیشتر بخوانید: خرید با پی پال در کافه ارز
چه چیزی بر کارمزد پی چپال تاثیر دارد؟

عوامل موثر بر کارمزد پی پال

در صورتی که شما به دنبال نحوه محاسبه کارمزد پی پال هستید، بهتر است که عوامل مختلف موثر بر آن را به خوبی بررسی کنید. به همین جهت هر کدام از این عوامل می‌توانند به‌صورت جداگانه بر روی قیمت نهایی تاثیر بگذارند. یکی از این عوامل مهم، کشور گیرنده است. در واقع مقدار کارمزد برای ارسال پول به هر کشوری متفاوت خواهد بود. برخی از کشورها کارمزد بیشتری را شامل می‌شوند که شما باید پرداخت آن را به سرعت انجام دهید. همچنین در برخی از موارد تبدیل ارز مبدا به مقصد نیز صورت می‌گیرد. به‌طور قطع این عمل نیز دارای هزینه مخصوص به خود است که شما باید برای پرداخت آن اقدام لازم را انجام دهید.

همچنین مقدار تراکنش نیز در این مورد بسیار حائز اهمیت است که شما باید به این عامل نیز دقت کافی را داشته باشید. به‌طور قطع هر چقدر که مقدار تراکنش شما بیشتر باشد، به همان اندازه نیز کارمزد بیشتری پرداخت خواهید کرد. با توجه به شرایط مختلفی که در این قسمت وجود دارد، بهتر است که از خدمات ویژه سایت کافه ارز استفاده کنید. این مجموعه تمامی خدمات مربوط به پی پال را برای شما انجام می‌دهد پس از این جهت هیچ‌گونه نگرانی را به خود راه ندهید.

بیشتر بخوانید : مقایسه پی پال و استرایپ

روش‌های کاهش کارمزد پی پال

با توجه به اینکه پرداخت کارمزد پی پال باید به‌صورت دقیق انجام شود، بسیاری از افراد به دنبال آن هستند که با روش‌های مختلف میزان این کارمزد را به کمترین حد خود برسانند. به همین جهت شما این امکان را دارید که با کمک شیوه‌های متنوع میزان کارمزد خود را پایین بیاورید. یکی از راه‌های عالی برای کاهش کارمزد پی پال، این است که از گزینه Friend or Family در هنگام ارسال استفاده کنید. در واقع اگر شما می‌خواهید که انتقال پول را به خانواده یا دوست خود انجام دهید، میزان کارمزد شما نیز بسیار پایین‌تر می‌آید.

افتتاح حساب پی پال

با این حال نباید این موضوع را فراموش کرد که انتقال‌های بیزینسی کارمزد بیشتری دارند که باید برای پرداخت آن دست به کار شوید. یکی از جذابیت‌های پی پال این است که برای انتقال پول از حساب پی پال به حساب بانکی نیازی به پرداخت کارمزد نخواهد بود. به همین جهت برای کاهش کارمزد خود می‌توانید از این راه نیز کمک بگیرید.

نتیجه گیری

در این مطلب خواندید که پی پال بسته به نوع خدمات و حجم آن کارمزدهای متفاوتی از کاربران دریافت می‌کند. همچنین متوجه شدید که این سیستم مالی برای افتتاح حساب و خرید آنلاین از شما کارمزد دریافت نخواهد کرد. علاوه بر این، اگر به عنوان فریلنسر با شرکت‌های خارجی کار می‌کنید نیز می‌توانید حقوق خود را بدون پرداخت هزینه‌های سرسام‌اور دریافت کنید. البته، شما خودتان نمی‌توانید از تمامی سرویس‌های پی پال استفاده کنید و برای بهره‌مندی از آن باید از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پی پال نظیر کافه ارز استفاده کنید. کافه ارز با کارمزدی منصفانه و سرعت بالا خدمات مربوط به پی پال نظیر افتتاح حساب و شارژ را برای شما انجام می‌دهد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *