وبلاگ

/

/

معرفی ویزای H-1B آمریکا | شرایط ویزای کار آمریکا

معرفی ویزای H-1B آمریکا | شرایط ویزای کار آمریکا

۲۲ اسفند ۱۴۰۱

ویزای H-1B از جمله ویزاهای آمریکا است که از سوی دولت ایالات متحده به کارگران خارجی برای مهاجرت به ایالات متحده برای نیروی کار متخصص آمریکا در یک شرکت آمریکایی داده می شود. به طور خاص، کارگر خارجی باید در یک زمینه کار کند که نیاز به دانش تخصصی داشته باشد و شرایط کاری مورد نظر را برآورده کند. علاوه بر کارگران متخصص، ویزای H-1B برای کارگران مختلف و انواع کارگران پروژه های تحقیق و توسعه تعاونی وزارت دفاع نیز صادر می شود. ویزای آمریکا انواع مختلفی دارد که یکی از آن ها ویزای کار H-1B است که برای نیروی متخصص ارائه می‌شود. اما ویزای H-1B چیست و چه شرایطی دارد؟ باید به این نکته توجه داشته باشید که برای ویزای کار در امریکا شما نیاز به پرداخت‌های ارزی دارید.که باید از طریق صرافی های معتبر برای پرداخت هزینه‌ی تعیین وقت سفارت اقدام کنید تا از هرگونه دغدغه و مشکلات دوری کنید.

ویزای H1B کار آمریکا

ویزای H1B یا نیروی کار متخصص آمریکا

شرکت های آمریکایی که قصد دارند در زمینه های تخصصی مانند IT، مالی، پزشکی، حسابداری، معماری، مهندسی، ریاضیات، علوم و غیره نیروی کار متخصص جذب کنند، می توانند از ویزای H1B بهره مند شوند. هر فرد برای اشتغال در سطح حرفه ای که معمولاً نیاز به داشتن مدرک لیسانس یا بالاتر را دارد می تواند اقدام به کسب ویزای H-1B کند. به طور کلی کسب ویزای هایی که در طبقه بندی ویزاهای مهاجرتی قرار نمی گیرند بسیار سریعتر انجام می شود. به همین دلیل، کسب ویزای H1B آمریکا بسیار رایج است و افراد زیادی با کسب این ویزا وارد خاک کشور ایالات متحده آمریکا می شوند. این ویزا برای مدت سه سال معتبر است و در صورت موافقت با یک تمدید سه ساله دیگر نیز معتبر می‌ماند؛ در مجموع حداکثر اجازه شش سال اقامت را به فرد می‌دهد.

بیشتر بخوانید: دریافت ویزای آمریکا

سیستم قرعه کشی ویزای H-1B

البته همه درخواست‌های ویزای H-1B مشمول سیستم قرعه‌کشی می‌شوند. سیستم قرعه کشی ویزای H-1B راهی است که USCIS می‌تواند تعداد مورد نیاز متقاضیان این ویزای مورد نظر خود را از میان متقاضیان واجد شرایط انتخاب کند. آن‌ها یک فرآیند انتخاب تصادفی دارند که از آن استفاده می‌کنند. به طور معمول USCIS هر سال حداکثر ۶۵۰۰۰ ویزای H-1B معمولی صادر می‌کند، اما استثناهایی هم وجود دارد:

  • ۲۰۰۰۰ ویزایی که به افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر هستند اعطا می‌شود. ویزای افرادی که برای کار در آموزش عالی یا سازمان‌های غیرانتفاعی وابسته به ایالات متحده وارد می‌شوند نیز ممکن است از سیستم قرعه‌کشی معاف شوند.
  • ۶۸۰۰ ویزای H-1B معمولا برای شهروندان شیلی و سنگاپور، تحت ویزای ویژه H1-B1 محفوظ است. این عدد از کل (۶۵۰۰۰ اعطای ویزای معمولی به اضافه ۲۰۰۰۰ استاد) کسر می‌شود.

مراحل مربوط به درخواست ویزای H-1B در وب‌سایت onlinevisas.com ذکر شده است. این موضوع را در نظر داشته باشید که شما باید شغلی را قبول کنید که شرایط ویزای فوق را دارا باشد. یک شرط دیگر برای برنامه‌های ویزای H-1B این است که کارفرما اطمینان حاصل کند که به دارنده ویزا دستمزد قابل مقایسه با سایر کارگران دارای شرایط مشابه می‌دهد. این به عنوان دستمزد غالب شناخته می‌شود.تعیین دستمزد رایج می‌تواند دشوار باشد و یکی از رایج‌ترین زمینه‌هایی است که می‌توان درخواست ویزا را کنسل کند. بنابراین به شما توصیه می‌شود که در اسرع وقت از یک وکیل مشاوره بگیرید.

شرایط اخذ ویزای H1B آمریکا

شرایط اخذ ویزای H-1B آمریکا

دریافت این ویزا نیاز به درخواست کننده (کارفرما) و ذینفع (کارمند) دارد. ویزای H1B به مدت سه سال اعتبار دارد و می تواند تا شش سال تمدید شود. با در نظر گرفتن مشاغل افراد و متخصصان، استثناهایی نیز وجود دارد که موجب تمدید این ویزای برای سال های بیشتر می شود. به عنوان مثال، یک کارمند خارجی وزارت دفاع ایالات متحده می تواند ویزای خود را تا 10 سال کل تمدید کنید. شما نمی‌توانید برای ویزای H-1B اقدام کنید مگر این‌که قبلا کارفرما یا کارفرمای بالقوه و پیشنهاد کار در ایالات متحده داشته باشید. ذینفع باید حداقل یکی از پیش‌نیازهای زیر را داشته باشد:

  • دارای حداقل مدرک لیسانس در زمینه شغل تخصصی خود از یک دانشگاه معتبر.
  • دارای مدرک خارجی که معادل مدرک لیسانس یا بالاتر در زمینه شغل تخصصی است.
  • دارای مجوز یا مجوز دولتی بدون محدودیت در زمینه مشاغل تخصصی در حالت اشتغال مورد نظر.
  • متخصصین در زمینه‌هایی مانند IT، امور مالی، حسابداری، معماری، مهندسی، ریاضیات، علوم، پزشکی و غیره می‌توانند تحت ویزای H-1B، تقاضای ورود به کشور آمریکا را بدهند.
  • متقاضی باید مجوز یا گواهینامه بدون محدودیت دولتی داشته باشد و اشتغال به حرفه تخصصی خود را داشته باشد.

متقاضیان و افرادی که از شرکت مربوطه به دلایل مختلفی خارج می شوند می بایست کارفرمای جدیدی پیدا کنند و مدارک خود را مجددا تکمیل کنند. متقاضیان دو ماه مهلت خواهند داشت که در کشور آمریکا بمانند و اقدام به کسب کارت سبز یا کارفرمای جدید کنند. در صورت اخراج از شرکت، کارفرمای متقاضی مسئولیت هزینه های حمل و نقل برگشتی متقاضی را به عهده خواهد شد مگر اینکه متقاضی به طور داوطلبانه شرکت را ترک کند.

اخذ اقامت در کشور آمریکا با ویزای H1B

هزینه های دریافت ویزای H1B

هزینه ویزای H-1B چقدر است؟ مانند بسیاری از انواع ویزا ، هزینه‌های مختلفی نیز می‌تواند در فرایند اخذ این ویزا اعمال شود. اولین نکته‌ای که باید روشن شود این است که هزینه اولیه ثبت‌نام ۱۰ دلار است، که برای ورود به لاتاری H-1B لازم است؛ این می‌تواند تنها تعهدی باشد تا زمانی که بفهمید پرونده شما از مرحله قرعه کشی عبور کرده است یا خیر.

فراتر از قرعه کشی، USCIS هزینه‌های مختلفی دارد که شامل هزینه اصلی تشکیل پرونده (۴۶۰ دلار) و هزینه مبارزه با کلاهبرداری USCIS (۵۰۰ دلار) است. سایر هزینه‌ها بستگی به شرایط دارد، مانند آموزش و تربیت ACWIA و هزینه حقوق عمومی عمومی ۱۱۳-۱۱۴ اخیر که ۴۰۰۰ دلار است. هزینه‌های وکالت اضاف بر هزینه‌های استاندارد USCIS خواهد بود و این هزینه‌ها نیز می‌تواند متفاوت باشد. کارفرمایانی که همزمان چندین درخواست ویزای H-1B ارسال می‌کنند، می‌توانند از بازده بالاتری بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: راهنمای ثبت نام لاتاری آمریکا

اخذ اقامت در کشور آمریکا با ویزای H1B

بسیاری از دارندگان ویزای H1-B یا H1B visaبرای گرین کارت های گواهینامه کار تحت گروه EB2 یا EB3 درخواست می‌کنند. در صورت در نظر گرفتن درخواست گرین کارت، توجه داشته باشید که قانونی وجود دارد که در صورت ارائه درخواست گرین کارت قبل از پایان سال پنجم در H1-B، دارنده می‌تواند به تمدید این ویزا ادامه دهد. اگر شخصی به بودجه کافی دسترسی داشته باشد، می تواند درخواست EB-5 گرین کارت سرمایه گذار را در نظر بگیرد، اما توجه داشته باشید که سرمایه‌گذاری باید با پول شخص متقاضی باشد و وام گرفته نشود.

دلایل رد شدن ویزای H1B

دلایل رد شدن ویزای H1B

رد درخواست‌های ویزای H-1B به بالاترین حد خود رسیده است. آنالیزها دلایل اصلی رد این ویزا توسط USCIS را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. در اینجا پنج مورد برتر آمده است:

  • شغل تخصصی

آیا این موقعیت به عنوان یک حرفه تخصصی مناسب است؟ اگر شرکتی موقعیتی را برای استخدام در نظر دارد، از آن‌ها بخواهید عناوین شغلی که به درجه خاصی در OOH نیاز دارند را انتخاب کنند. اگر در حال تغییر شغل هستید، موقعیت‌های خود را تغییر دهید، فقط تمدید نکنید. اطمینان حاصل کنید که وظایف مشابه هستند و با مواردی که در اسناد تجاری استفاده می‌شود مغایر نیست یا تغییرات را تا زمانی که دقیق باشند پیشنهاد نکنید.

  • حق کنترل

«حق کنترل» مفهومی است که کارفرما باید هنگام ارسال کارمند به محل کار شخص ثالث حفظ کند. راه حل این است که عبارت لازم را به اسناد تجاری خود مانند برنامه سفر، توافقنامه خدمات اصلی، بیانیه‌های کار، فاکتورها، دفترچه راهنمای کارکنان، قرارداد کار و نامه‌های فروشندگان و کاربران نهایی به USCIS اضافه کنید. از همه طرف‌ها بخواهید تا حد ممکن این اسناد را امضا کنند.

بیشتر بخوانید: پرداخت سویس فی (Sevis Fee)
  • دستمزد سطح ۱

تعیین دستمزد توسط DOL در LCAها توسط USCIS در RFEs و Denials با تفسیر تعریف یادداشت DOL از دستمزد سطح ۱ به عنوان موقعیت سطح ابتدایی استفاده می‌شود. سپس قضات این مسئله را مطرح می‌کنند که شرح شغل برای موقعیت سطح ابتدایی بسیار پیچیده است. حداقل ۴ استراتژی برای دور زدن این محدودیت وجود دارد.

  • سایت های شخص ثالث

این یک مشکل جدی برای برخی از شرکت‌های پرسنلی است که ممکن است یک یا چند فروشنده بین آن‌ها و کاربر نهایی داشته باشند. اگر نمی‌توانید قرارداد یا نامه‌ای از کاربر نهایی یا شخص ثالث اخد کنید، باید مدرک کار واقعی را دریافت کنید.

  • ارجاع به ویزای قبلا تایید شده

این بدان معنا است که، پس از معرفی USCIS یک سری سیاست‌ها با استانداردهای سخت‌تر، برای برنامه‌های اضافی اعمال می‌کنند. روند ثبت ویزای H-1B را مانند قبلا انجام دهید. شما باید عناوین شغلی را انتخاب کنید که به درجه خاصی در OOH نیاز دارند. برای مثال، ممکن است از عنوانی مانند “Developer” به جای “Computer Programmer” یا “Computer Analyst” استفاده کنید. با این حال، تغییر باید مشروع باشد. شما می‌توانید با ارتقا درجه به کارمند، کدگذاری آن با ارزیابی عملکرد و اطمینان از مطابقت شغل با دستمزد غالب، این کار را انجام دهید.

what-is-H1B

نتیجه:

گر قصد کار در آمریکا یا به طور کلی سفر به کشورهای خارجی دارید، قبل از هر چیز نیاز به دریافت ویزا (H1B visa) و همچنین تعیین وقت سفارت دارید. کافه ارز با سال‌ها تجربه در زمینه پرداخت‌های ارزی بین‌المللی همچون پرداخت با ویزا و مستر کارت یا پرداخت با پی پال به شما در پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت های مختلف کمک خواهد کرد.

به این مقاله امتیاز دهید

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *