وبلاگ

/

/

صرافی اوپن اوشن چیست؟ آموزش صرافی اوپن اوشن و ارز Open Ocean

صرافی اوپن اوشن چیست؟ آموزش صرافی اوپن اوشن و ارز Open Ocean

۲۱ اسفند ۱۴۰۱

صرافی اوپن اوشن:‌ صرافی Open Ocean از جمله پلتفرم‌های معاملاتی با کیفیت بازار ارزهای دیجیتال است. توکن اوپن اوشن، ارز اختصاصی این صرافی است که محبوبیت بالایی در میان علاقه‌مندان کریپتوکارنسی دارد و اکثر کاربران معتقدند که آینده این اکوسیستم بسیار روشن است. متاسفانه بیشتر پلتفرم‌های معاملاتی مربوط به پرداخت ارزی در ایران با محدودیت روبرو است اما صرافی‌های خرید و فروش ارز دیجیتال نظیر اوپن اوشن بهترین روش برای خرید و فروش رمزارزها و انجام فرایندهای پرداختی به شمار می‌روند. امروز قصد داریم، صرافی اوپن اوشن را مورد بررسی قرار داده و توکن اختصاصی آن یعنی OOE را نیز با یکدیگر مرور کنیم، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

صرافی اوپن اوشن چیست؟

صرافی OpenOcean از شبکه‌های بلاک چینی متعددی نظیر اتریوم، بایننس اسمارت چین و ترون پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، اوپن اوشن با صرافی‌های متمرکز نظیر بایننس نیز سازگاری دارد. اوپن اوشن در سال 2020 توسط مجموعه‌ای از کارشناسان حوزه بلاک چین راه اندازی شد. اعضای تیم توسعه این صرافی شامل 16 نفر از متخصصین با سابقه شرکت‌های بزرگی نظیر IBM، Intel و HP بودند که تمام تجارب خود در زمینه اکوسیستم‌های معاملاتی و سرمایه‌گذاری را در این صرافی پیاده‌سازی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: صرافی OTC چیست و چه مزایایی دارد ؟

اوپن اوشن چیست

پروتکل معاملاتی اوپن اوشن با تکیه بر دانش متخصصین و اعضای پروژه توانسته تکنولوژی‌ خود را ارتقا داده و بهترین امکانات را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد:

  • شناسایی بهترین قیمت‌ ارزهای دیجیتال در صرافی‌های ارز دیجیتال
  • انجام معاملات بین بلاک چین‌های مختلف
  • امکان انجام معاملات آربیتراژ بین صرافی‌های مختلف
  • کارمزدهای پایین‌تر
  • خرید و فروش رمزارزهای متنوع

به طور معمول هنگام انجام معامله، صرافی Open Ocean این ۳ مرحله را اجرا می‌کند:

  • دریافت میانگین قیمت از صرافی‌های متمرکز و غیر متمرکز DEX و CEX
  • بهینه‌سازی و یافتن بهترین مسیرهای معاملاتی با بهترین قیمت
  • اطلاع رسانی قیمت‌ها به کاربران و انجام معاملات
بیشتر بخوانید: انواع معاملات در صرافی کوکوین

ویژگی های صرافی اوپن اوشن

  • سواپ: تعویض با بهترین قیمت و کم‌ترین لغزش ممکن در بازار.
  • آربیتراژ: گردش سرمایه بین DEX و CEX

چرا صرافی اوپن اوشن منحصر به فرد است؟

  • با مقایسه کردن انواع قیمت‌ها در صرافی‌های متمرکز و غیر متمرکز، مناسب‌ترین قیمت را به کاربران ارائه می‌دهد.
  • صرافی Open Ocean به جای کارمزدهای معمولی بلاکچین و کارمزدهای مبادله‌ای که توسط صرافی‌ها جمع‌آوری می‌شود، هزینه تراکنش اضافی را دریافت نمی‌کند.
  • معامله‌گران در آینده می‌توانند به طور همزمان در چند مبادله هم معامله طولانی و هم کوتاه مدت انجام دهند. علاوه بر این، Open Ocean همچنین محصولات وام‌دهی و بیمه را جمع‌آوری می‌کند و خدمات سرمایه‌گذاری هوشمندی را برای کمک به کاربران برای مشارکت آسان در DeFi و CeFi ارائه می‌کند.

 

آموزش صرافی اوپن اوشن

خرید رمز ارز از اوپن اوشن

آموزش کار با صرافی اوپن اوشن بدین صورت است که ابتدا باید به سایت اوپن اوشن مراجعه کنید. آدرس سایت اوپن اوشن openocean.finance است. سپس از میان دو گزینه Go Pro و Go Classic یکی را انتخاب کنید. قسمت Go Pro در واقع قسمت پیشرفته صرافی Open Ocean است. پس از ثبت نام در اوپن اوشن که رایگان است، در منوی سمت چپ می‌توانید گزینه‌های مختلف از جمله فهرست صرافی‌هایی که صرافی Open Ocean با آن‌ها همکاری کرده و از آن‌ها قیمت می‌گیرد و در واقع بهترین قیمت ارزها را نشان می‌دهد. علاوه بر این در این منو می‌توانید جفت ارزها، نمودار ارزها بر اساس دلار و … را مشاهده کنید.

اگر بخواهید در صرافی Open Ocean به انجام معاملات و واریز یا برداشت وجه بپردازید، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • روی آدرس کیف پول خود کلیک کنید.
  • سپس یک منو مشاهده می‌کنید که باید گزینه Account را در آن انتخاب کنید.
  • در اینجا وارد حساب خود می‌شوید که می‌توانید با انتخاب گزینه Assets گزینه واریز و برداشت را مشاهده کنید.
  • با انتخاب گزینه Deposit به صفحه واریز منتقل می‌شوید.
  • در اینجا باید توکن و شبکه آن را مشخص کنید.
  • یک آدرس به شما نمایش داده می‌شود که باید آن را کپی کرده و یا کد QR را اسکن کنید.
  • در پایین صفحه و در بخش Deposit Record اطلاعات واریز را مشاهده می‌کنید.
بیشتر بخوانید: بیوگرافی مدیر عامل صرافی بایننس

توکن OOE چیست؟

ارز دیجیتال ooe

توکن OOE دارایی اصلی و کاربردی صرافی Openocean Ecosystem است و به عنوان یک ابزار و توکن حاکمیتی عمل می‌کند؛ یعنی دارندگان این رمز ارز می‌توانند در فرایندهای حاکمیتی مشارکت کرده و آینده پروتکل Open Ocean را با پیشنهادات ارائه شده و رای‌دهی به آن‌ها تعیین کنند.

موارد استفاده ارز اوپن اوشن

حال که با صرافی اوپن اوشن و توکن اختصاصی آن آشنا شدیم، بیایید به عملکرد ارز Open Ocean نیز نگاهی کنیم. عملکرد توکن OOE شامل موارد زیر است:

خدمات رفاهی:

  • کارمزد معامله: با خرید OOE می‌توانید کارمزدهای معاملات را پرداخت کنید.
  • وثیقه برای وام: سپرده گذاری OOE همچنین می‌تواند به عنوان یک وثیقه برای دریافت وام استفاده شود.
  • پاداش به تامین‌کنندگان نقدینگی: ۳۳ درصد از کل توکن‌های OOE برای تشویق تامین‌کنندگان نقدینگی و به عنوان پاداش‌ برای استخراج نقدینگی و تجارت استفاده می‌شود.

حاکمیت: جامعه می‌تواند پیشنهادها را ارائه دهد و دارندگان توکن OOE می‌توانند به پیشنهادهایی که ارائه شده‌اند رأی دهند. پیشنهادها می‌تواند شامل تجمیع‌های تجاری جدید، استخراج نقدینگی، بهبود پروتکل‌ها، توسعه ویژگی‌ها و… باشد.

  • پس از این‌که پیشنهادات با موفقیت انتخاب شدند، برای رای‌گیری رسمی فهرست می‌شوند. دارندگان توکن OOE می‌توانند در رای‌گیری شرکت کنند و قدرت رای آن‌ها متناسب با دارایی آن‌ها است.
بیشتر بخوانید: معرفی صرافی BingX

آیا ارز اوپن اوشن سرمایه گذاری خوبی است؟

در زیر برخی از نکات برجسته پیش از سرمایه گذاری در اوپن اوشن آورده شده است:

مزیت های اوپن اوشن

  • همه قراردادهای عمومی Open Ocean توسط Certik در ۹ مارس ۲۰۲۱ و SlowMist در ۱۸ فوریه ۲۰۲۱ بدون هیچ مشکلی انجام شده است. این تیم همچنین در به پایان رساندن به موقع اهداف خود عملکرد بسیار خوبی دارد.
  • کارمزدهای کمتر: کارمزد معاملاتی برای مبادله با OpenOcean Liquidity Pools نرخ ثابت ۰.۲٪ است، که کمتر از استاندارد صنعتی ۰.۲۵٪ است.
  • از آنجایی که صرافی Open Ocean به‌عنوان یک تجمیع‌کننده عمل می‌کند، نقدینگی را از DeFi و CeFi تأمین می‌کند و مبادله‌های زنجیره‌ای متقابل را امکان‌پذیر می‌کند. همچنین برنامه اپن اوشن به ادغام سایر زنجیره‌های عمومی و همچنین پلتفرم‌های تجاری متمرکز مانند Coinbase، Bitfinex، Bitmex و… می‌پردازد.

سخن پایانی

نظر شما درباره صرافی اوپن اوشن چیست؟ سرمایه گذاری در ارز اوپن اوشن را به دیگران پیشنهاد می‌کنید؟ اگر قصد سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال دارید، می‌توانید انواع رمز ارزها را از طریق کافه ارز خرید و فروش کنید. کافه ارز با ارائه خدمات خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت اتوماتیک سرمایه گذاری روی کریپتوکارنسی را به روشی آسان فراهم کرده است.

4.9/5 - (532 امتیاز)

نویسنده

تیم تحریریه کافه ارز نویسنده

مطلب را به اشتراک بگذارید

#

مطالب مرتبط

دیدگاه ها(2)
  1. بابک حاجی زاده گفت:

    سلام استاد وقت بخیر خیلی ممنون از مطالب ببخشید من هر کار میکنم به من ارورمیده میگه return amount is not enough مشکل از چیه ممنون میشم بگید. 🙏

    1. مهران رباطی گفت:

      سلام دوست عزیز. متاسفانه اخیرا صرافی اوپن اوشن با مشکلاتی روبرو می‌شود ولی برای جایگزین می تونید صرافی بینگ ایکس را انتخاب کنید. برای آشنایی بیشتر مقاله https://cafearz.com/blog/bingx-exchange/ را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *